Anwar El Ghazi

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Giacomo Puccini » vr nov 21, 2014 6:30 pm

Zeer goed nieuws! Het gaat snel met Anwar El Ghazi, want wie had een half jaar geleden nou van hem gehoord. Als hij zijn beide benen op de grond houdt dan gaat hij het ver schoppen. Koppelt attractiviteit/lef aan rendement. De komende 3 jaar moet hij bij Ajax stappen gaan zetten, dan komt hij straks in aanmerking voor Oranje en een Europese topclub.
Ajax!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Yopi » zo nov 23, 2014 11:09 am

Hij twijfelt niet voor het doel. Gisteren weer: BAM, doelpunt. :biggthumpup.gif:

Groot talent, leuke jongen. Een pluim voor de scouting.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Rooie » zo nov 23, 2014 11:12 am

Speelde zeer matig, maar blijft dreiging vanuit gaan. Die voorzet van Kishna schiet hij knap binnen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door raymon » zo nov 23, 2014 11:13 am

Nou, met die bal die van de paal terugkwam had hij toch meer mee moeten doen. Sowieso maakt hij soms akties op plaatsen waar je je hart vast houdt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2014 11:18 am

Speelt eigenlijk nog helemaal niet zo goed, maar wat een rendement heeft hij. :biggthumpup.gif:

Als hij straks nog wat constanter wordt, hebben we eindelijk weer een echte rechtsbuiten. Positief aan El Ghazi vind ik dat hij gewoon zijn acties blijft maken als de vorige x mislukt zijn. Gisteren raakte hij ook geen pepernoot de eerste helft. De back had hem in zijn zak zitten, maar de 2e helft kantelde dat beeld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door zeux » zo nov 23, 2014 11:20 am

Ajaciedjuh schreef:Gisteren raakte hij ook geen pepernoot de eerste helft. De back had hem in zijn zak zitten, maar de 2e helft kantelde dat beeld.
Zou dat ook te maken kunnen hebben met het feit dat Heerenveen eerste helft met elf speelde en tweede met tien? Of is dat toeval?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Yopi » zo nov 23, 2014 11:45 am

Dat is inderdaad toeval. Als AEG het op zijn heupen krijgt is de back van Heerenveen geen partij voor hem.

Die jongen komt net kijken en is wisselvallig.

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Lionel » zo nov 23, 2014 11:53 am

AEG heeft ruimte nodig. Ik blijf het een beperkte speler vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Yopi » zo nov 23, 2014 12:26 pm

Ik zie wel wat in die jongen. Hij is groot, sterk, snel, doelgericht en heeft een actie in huis. Nee, hij loopt geen drie man voorbij in de kleine ruimte. Dat kan Messi alleen.

De tijd zal leren hoe ver hij kan komen. Met zijn mentaliteit is in elk geval niets mis.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 23, 2014 1:14 pm

De tijd zal leren hoe ver El Ghazi uiteindelijk gaat komen, maar de voortekenen zijn erg goed. In de afgelopen 15 jaar heb ik bij Ajax op Zlatan na geen aanvallend talent gezien met zo een mooie, zelfverzekerde, krachtige loophouding. Zijn lef om acties te maken, ook als de eerste 3 acties mislukt zijn, daar spreekt zelfvertrouwen uit en als voetballiefhebber geniet ik hier van. Dan heb ik het nog niet eens over zijn rendement gehad. Die jongen komt net kijken maar is op dit moment (assists + goals) de meest rendementvolle speler van de Eredivisie. Erg knap hoor op die leeftijd.

El Ghazi beperkt? Dat doet me denken aan mensen die Ronaldo met Messi vergelijken en Ronaldo dan beperkt noemen. Omdat Ronaldo er hard voor moet werken en Messi zo geboren is. Prima denk ik dan, maar iemand die uitgroeit tot de meest complete en beste voetballer ter wereld in het Messi tijdperk, vind ik toch niet zo heel beperkt. El Ghazi is ook juist niet beperkt maar eerder zeer compleet, een moderne voetballer. Alles moet nog veel beter, maar dat is logisch voor een speler van 19. Hopelijk voor Ajax en voor hem zelf kan hij lang de drive behouden om te verbeteren - dat is een mentale kwestie en hierin speelt mee hoe hij om zal gaan met succes en roem. Bij jonge spelers blijft dit altijd afwachten.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door InnerHarbour » vr dec 05, 2014 2:58 pm

YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door beelzebub » vr dec 05, 2014 3:12 pm

Als je zit, heb je geen kistje nodig. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Zuidema » ma feb 23, 2015 7:12 am

El Ghazi: 'drie kansen gemist, heb vandaag gefaald'

22 februari 2015 -

Anwar El Ghazi zat na afloop behoorlijk stuk. De aanvaller verweet zichzelf het puntenverlies van zijn ploeg, zo liet hij weten voor de camera van Fox Sports. 'Er gaat van alles door mijn hoofd. Ik heb drie grote kansen gemist. Dat reken ik me enorm aan. Ik hoor als aanvaller te scoren, dat is mijn taak. Daarin heb ik vandaag gefaald. Het missen van die kansen kan ik alleen mezelf verwijten. Dat ik wel dreigend was? Als dat geen rendement oplevert, heb je daar niets aan. Als ik de kansen had afgemaakt, was er vandaag niets aan de hand. De eerste helft was het gewoon goed en hadden we niet het idee dat we in de problemen zouden komen. Dat we zo wegzakten in de tweede helft kan ik ook niet verklaren.'

bron: Fox Sports
Hm, het is mooi dat die jongen zelfkritisch is, maar ik vind hem nu toch wel wat doorslaan daarin. Hij komt hier wel erg opgefokt op me over. Zo zou hij zich de vernieling in kunnen piekeren via ongeveer hetzelfde patroon als Fischer. Eerst teveel balen van het falen, dan jezelf geforceerd willen waarmaken, waardoor nog minder lukt door te overhaast spel en blokkades, daar weer enorm van balen, nog meer willen waarmaken, nog meer forceren en blokkeren enz enz. Een spiraal naar beneden dus. En uiteindelijk blijft er niks niemendal van je over. Hopelijk onderkent FdB dat gevaar ook en probeert hij AEG wat tegen zichzelf in bescherming te nemen en hem in psychisch rustiger vaarwater te krijgen.

Maar het is niet alleen de bovenkamer. Die stress kan op den duur ook terugslaan op het lichaam. Met (ongemerkt) verstijfde en verkrampte spieren als gevolg. Waardoor er kennelijk uiteindelijk ergens op een zwakke plek een hamstring knapt of er liesproblemen enz opduiken. Fischers hamstringblessure zou daardoor ook wel eens een psychosomatische kant kunnen hebben. Opmerkelijk dat ook Veltman last van de hamstring heeft. Als er eentje al een tijdje (terecht overigens) forse kritiek krijgt en vermoedelijk zwaar onder spanning staat is hij het wel. Serero schijnt sowieso een zwakke lies te hebben, die tel ik even niet mee. Maar wat te denken van Klaassen met zijn chronische buikklachten? Komt die (teveel) dragende rol binnen het team soms te vroeg, is die druk toch wat te groot voor hem als tweedejaars? Je kan van die jonkies ook te snel teveel verantwoordelijkheid vergen wat dat betreft. Zeker als het voor geen meter loopt.

Als het bovenstaande klopt, dan is het natuurlijk helemaal not done dat je enkele spelers over de kling jaagt met een loodzwaar trainingskamp in Qatar. Zo wordt het allemaal wel erg amateuristisch bij Ajax qua spelersbegeleiding.
Success will tear us apart.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Mano » ma feb 23, 2015 4:35 pm

Ik zou willen dat die andere 9 in het veld ook wat kritischer zouden zijn over hun eigen falen!
(cillessen na)

want als zij een tandje beter voetballen, is het voor AEG ook lekkerder spelen.
Wordt zo'n negatieve spiraal vanzelf omgedraaid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Zuidema » ma feb 23, 2015 6:24 pm

Mano schreef: ... want als zij een tandje beter voetballen, is het voor AEG ook lekkerder spelen.
Wordt zo'n negatieve spiraal vanzelf omgedraaid.
Dat zou wat kunnen schelen, maar dat verandert dan nog niet hoe AEG zelf met tegenslagen enz omgaat. Zelfkritiek en de meetlat voor jezelf hoog leggen is op zich natuurlijk prima, maar je kan daarin ook zo doorslaan dat het uiteindelijk zwaar ten koste gaat van je eigen functioneren. Ik krijg gezien zijn verhaal hierboven sterk de indruk dat dat nu wat gaande is bij AEG. Zoals eerder bij Fischer met alle gevolgen van dien. AEG is bloedjong, moet daarin duidelijk zijn weg nog vinden. Ik denk dat FdB een zeer belangrijke rol kan spelen met het soepeler laten verlopen van dat proces.
Success will tear us apart.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Dubbel » vr feb 27, 2015 9:15 pm

El Ghazi twijfelt over Oranje of Marokko

AMSTERDAM - Anwar El Ghazi vindt het nog te vroeg om voor het Nederlands elftal of Marokko te kiezen. „Voor mij is het heel simpel”, zegt de negentienjarige aanvaller vrijdag op de website van zijn club Ajax. „Ik vind mezelf nog niet goed genoeg voor de nationale ploeg. Niet voor Marokko en niet voor Nederland.”
Hmmmmm... :icon_surprised.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13424
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Arthur » vr feb 27, 2015 10:07 pm

Kom er maar in IH

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Cruijff » di mar 03, 2015 12:54 pm

Erg mooi filmpje van Foquintha over de wedstrijd van El Ghazi afgelopen zondag tegen PSV:
https://www.youtube.com/watch?v=97jqH6EJPuE

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 10:52 am

Van Hooijdonk ondersteboven van El Ghazi


Pierre van Hooijdonk heeft zijn column in Voetbal International deze week volledig gewijd aan Anwar El Ghazi. De oud-spits is enorm onder de indruk van de Ajacied en als het aan Pi-Air ligt, wordt de buitenspeler beter vandaag dan morgen Ajax' eerste keus in de punt van de aanval. De Barendrechter gaat volgens hem een grote toekomst tegemoet.

'Ik wil een lans breken voor Anwar El Ghazi als vaste spits van Ajax 1', opent Van Hooijdonk. 'Met de week raak ik meer onder de indruk van hem. Ajax heeft goud in handen. In Amsterdam speelt hij meestal aan de buitenkant. Maar als ik het voor het zeggen had bij Ajax, zou ik El Ghazi in de spits laten staan. Ik zie in hem de moderne spits van de toekomst. Fysiek is hij helemaal in orde, hij heeft de gave om altijd voor de goal te komen en is een echte killer. Als buitenspeler is hij nú al een vermogen waard. Ik durf te stellen dat, wanneer hij zich ontwikkelt als puntspeler, Ajax straks nog een veelvoud aan hem gaat verdienen. Als El Ghazi blessurevrij blijft en alles in de bovenkamer op een rijtje houdt, zien we hem over een paar jaar als vaste spits van een internationale topclub. Honderd procent.'

Deze niet misselijke woorden worden gevolgd door een betoog over El Ghazi's kwaliteiten. Zijn aanname, trap- en koptechniek en zijn gave van positie kiezen kunnen Van Hooijdonk uitermate bekoren. De voormalige spits van onder meer Feyenoord en Fenerbahce werkte als assistent-bondscoach samen met El Ghazi bij Jong Oranje. 'Het is geen bluf, de wijze waarop hij zich presenteert, maar zelfovertuiging. El Ghazi is al zakelijk, een echte kerel. Doet hij ook alles voor. Qua fysiek, qua snelheid, qua techniek, qua scorend vermogen, maar ook in drive is hij van de absolute buitencategorie. Die drive is typerend. El Ghazi is even leergierig als zelfkritisch. En zich bewust van de valkuilen. Zo laat hij zich niet alleen maar omringen door mensen van Marokkaanse origine, maar ook door mensen uit andere culturen. En dat is goed. Alleen positieve kritieken krijgen is funest, je hebt ook mensen nodig die je op je flikker zitten', vervolgt Van Hooijdonk zijn relaas.

Juist omdat Marokkaanse voetballers binnen hun eigen kringen vaak snel op een voetstuk worden geplaatst, hoopt de analist dat El Ghazi zijn belofte inlost. 'Dat zou niet alleen goed zijn voor hem, maar ook voor de toekomst van de vele Marokkaanse talenten in Nederland. Als El Ghazi straks de onbetwiste spits is van een internationale topclub, dan hebben zij eindelijk een voorbeeld aan wie ze zich kunnen spiegelen. Het voorbeeld van El Ghazi is Cristiano Ronaldo, bij uitstek iemand van talent works hard. Voetballend en qua mentaliteit vertoont El Ghazi gelijkenissen. En vooral in dat laatste maakt hij het verschil met de meeste andere Marokkaanse talenten in Nederland. Dat biedt hoop.'
VI

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 11:18 am

Dat liegt er niet om. :biggthumpup.gif:

Ik zie in AEG ook meer een spits dan een buitenspeler. En het is, net als Kishna, een jongen die een heldere indruk maakt en goed uit z'n woorden komt. Dat vind ik ook altijd wel een pré.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 11:21 am

Gevaarlijk om te zeggen, maar de entree van AEG doet me denken aan die van Ruud Gullit. Fysiek kan hij moeiteloos mee, hij speelt onbevangen, is nu al beslissend. Tegelijk moet hij nog een hoop leren, hij is nog wat hoekig, zeg maar. Een ruwe diamant.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 11:44 am

Yopi schreef:Gevaarlijk om te zeggen, maar de entree van AEG doet me denken aan die van Ruud Gullit.
Doet mij veel meer denken aan Suarez. Opportunist, egoïst, het gaat 15 keer fout en dan prikt ie er een in. Hij was slecht tegen Excelsior, zo! En dan verslaat ie als rechtsbuiten effe een kopsterke CV en kopt dat ding technisch perfect in.

Vreemd dat die jongen pas op zo late leeftijd van Sparta een stap vooruit heeft gezet. Daar hebben scouts uit binnen- en buitenland collectief liggen snurken en een enorm potentieel niet herkend.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 12:51 pm

Hij heeft bij de A1 enorm veel progressie gemaakt. Fysiek, maar zeker ook mentaal.

Ik trok de vergelijking met Gullit vanwege de fysiek van beide spelers: groot, al op jonge leeftijd sterk, moeiteloos de stap zetten van de jeugd naar de senioren. Beide spelers: kopsterk, doelgericht, uitstraling. Maar ook: is hij wel gepolijst genoeg voor de top? En: tactische discipline kan beter.
Zulke spelers spotten met de logica van het topvoetbal die voorschrijft dat ze eerst maar eens moeten rijpen, enz. Ze staan er gewoon. En ze weten wat ze willen.


Suarez vind ik een heel ander type. Hij moet het hebben van zijn wendbaarheid, snelle reactie en energie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door peter » wo mar 11, 2015 1:13 pm

Toch fijn dat de tipgever van Kazim Kazim een positief oordeel velt. :smallgrin.gif:

Nee, zonder gekheid. Ik denk ook dat hij meer en meer richting een 'moderne' 9 gaat. Of een 'type' Ronaldo. Iemand die ook vaak op duikt op de juiste plek.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Anwar El Ghazi

Bericht door beelzebub » wo mar 11, 2015 2:05 pm

Peter schreef:Toch fijn dat de tipgever van Kazim Kazim een positief oordeel velt. :smallgrin.gif:
Marokkanen dekken elkaar. :ajaxsmiley.gif:

Dit is een grapje mensen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie