Dmitri Bulykin

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Dmitri Bulykin

Bericht door Cruijff » do sep 01, 2011 7:46 am

Fregge schreef:Nee, ik ben hier niet blij mee. Ik vond Ajax een sterke transferperiode hebben, en dat hebben ze met deze Rus eigenlijk (deels) verpest wat mij betreft. Oude spelers halen zou niet in het beleid van Ajax passen volgens De Boer. En wie halen ze? Een 31-jarige spits die in 243 wedstrijden 85 doelpunten heeft gescoord. Waarvan 21 in de laatste 29 wedstrijden. En dat was bij een omhooggevallen middenmoter waarbij heel het seizoen alles meezat. Meevoetballen kan die ook amper. Waarbij Mido ook nog eens sneller is. Nee, ik hoop dat Sigthersson niet geblesseerd of geschorst wordt dit seizoen.
De gedachte zal denk ik ook deels zijn dat Bulykin de jonge aanvallers (en zelfs Kolbein) nog wat dingen kan leren. Slim en sterk in de zestien is hij natuurlijk wel. Bij Anderlecht verklaarden velen Ajax al maandenlang voor gek dat we El Hamdaoui niet pruimden (in Brussel heeft hij erg veel indruk gemaakt) en dit zullen ze vast ook niet helemaal kunnen volgen. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 7:59 am

Ajaciedjuh schreef:Telesport
STERKE SPITS DMITRI BULYKIN KOOPJE VOOR AJAX

• Dmitri Bulykin

AMSTERDAM – Frank de Boer heeft zijn gewenste spits binnen. „Het is fantastisch dat we Dmitri Bulykin voor één jaar hebben vastgelegd”, reageerde hij vanaf het coachcongres in Nyon verheugd op de overstap van de 31-jarige Rus van Anderlecht naar Ajax. „Hij was wat mij betreft het ontbrekende puzzelstukje. Nu hebben we helemaal een sterke selectie.” „Of de eredivisie inderdaad de ideale competitie voor mij is, zal aan het einde van dit seizoen blijken. Als ik ook bij Ajax succesvol ben, kun je wel stellen dat de Nederlandse competitie mij ligt”, refereerde de vicetopscorer van vorig seizoen aan zijn eerdere verblijf bij ADO Den Haag. De Amsterdammers koppelden het aantrekken van Bulykin vanwege het prijskaartje aanvankelijk aan de verkoop van Mounir El Hamdaoui. Maar naar mate de transferdeadline dichterbij kwam, bleek Anderlecht meer en meer bereid de prijs te laten zakken en kon al sneller zaken worden gedaan. „Uiteindelijk hebben we hem transfervrij overgenomen”, beschreef de technisch manager Danny Blind het resultaat van het pokerspel. Critici schermen met het rapport Coronel, waarin een streep wordt gezet door het aantrekken van oudere spelers, en wijzen fijntjes op de hoon die Martin Jol over zich heen kreeg na het binnenhalen van Mido. „Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek. Bovendien scoorde de Egyptenaar de seizoenen voordat hij naar Amsterdam kwam één, twee, zes en één keer. Op huurbasis bij ADO was Bulykin afgelopen jaar 21 maal trefzeker. Overigens staat in het rapport Coronel dat oudere spelers wel als noodverband kunnen dienen. De Boer: „Ik ga altijd het liefst met eigen jeugd aan de slag. Maar als die voor een positie niet voorradig is, kun je beter buiten kijken. Geoffrey Castillion heeft in de voorbereiding de kans gehad, maar hij bleek er nog niet klaar voor. We hebben Bulykin ook geen contract voor drie of vier jaar gegeven, maar voor één seizoen.” Ajax betaalt alleen zijn salaris, waarvan de Rus bereid was ook nog eens een deel in te leveren. „Kolbeinn Sigthorsson is nummer één”, verduidelijkt De Boer. „Achter hem hadden wij Siem de Jong. En dat was niet ideaal, omdat die op andere posities meer van waarde is. Je zou er niet aan moeten denken dat een jeugdspeler Kolbeinn zou moeten vervangen in de Champions League. Dmitri kun je zo inzetten.” Iets wat door Blind wordt beaamd. „We zochten en vonden dus een type dat het Ajax-spelletje moeiteloos mee kan spelen en in het zestienmetergebied iets specifieks kan brengen in de vorm van stoot- en kopkracht.”
Dus Bulykin is beter dan Mido qua voetballend vermogen? Waarom komt hij dan bij Anderlecht niet aan de bak?
Het stinkt aan alle kanten!

T82

Bericht door T82 » do sep 01, 2011 8:07 am

Fregge schreef:Nee, De Jong blijft nu juist op RCM.
Als Serero er nu in komt, is de kans groter dat De Jong eruit gaat en niet Sig, zoals tegen Vitesse.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do sep 01, 2011 8:45 am

joey schreef: Dus Bulykin is beter dan Mido qua voetballend vermogen? Waarom komt hij dan bij Anderlecht niet aan de bak?

Omdat hij daar misschien dezelfde relatie met zijn trainer heeft zoals El Hammie met Frank :confused.gif:
Vakkie 129

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 8:57 am

Vertel...

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do sep 01, 2011 9:48 am

joey schreef:Vertel...
Anderlecht-coach niet gevoelig voor opleving Bulykin
11/08/2011 12:57

Anderlecht vreest dat het deze maand heel veel concessies moet doen om Dmitriy Bulykin (31) te slijten. De Russische aanvaller is niet welkom bij de Brusselse grootmacht, ondanks zijn 21 goals als huurling van ADO Den Haag in het voorbije seizoen.

Tot nader orde traint Bulykin bij Anderlecht mee als volwaardig selectielid. Hij deed zelfs van zich spreken door te scoren in de recente oefenduels tegen teams uit lagere divisies. Door de zomerperikelen onder de aanvallers is wel degelijk de suggestie opgeworpen de Rus een serieuze kans te geven.

'Het Nederlandse met het Belgische voetbal vergelijken is als het vergelijken van appels met peren', reageert trainer Ariël Jacobs gevat op Bulykins productie afgelopen jaargang in de Eredivisie.

De voorbije weken werd Bulykin genoemd als eventuele versterking van Ajax, PSV en ook ADO Den Haag. Maar concreet werd dit niet, niet in de laatste plaats door diens exorbitante salariseisen. Bij Anderlecht verdient de aanvaller jaarlijks een miljoen euro bruto, een salaris dat hij wil behouden.

Nog steeds wenst Paars-Wit een vergoeding van twee miljoen euro voor diens nog één seizoen doorlopende contract. Maar hoe dichter de deadline van 31 augustus nadert, hoe groter de druk wordt deze vraagprijs te verlagen, zo weet Voetbal Magazine. Maar zelfs dan blijven de salariseisen van Bulykin een struikelblok voor veel clubs.
Vakkie 129

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 9:50 am

Die trainer vindt hem blijkbaar niet goed genoeg. Ik lees niets over een verstoorde relatie.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » do sep 01, 2011 9:54 am

joey schreef:Die trainer vindt hem blijkbaar niet goed genoeg. Ik lees niets over een verstoorde relatie.
Tussen de regels lezen Joey :biggrin.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » do sep 01, 2011 11:18 am

'Schande om Mido en Bulykin te vergelijken'

AMSTERDAM - Frank de Boer heeft zijn gewenste spits binnen. „Het is fantastisch dat we Dmitri Bulykin voor één jaar hebben vastgelegd”, reageerde hij vanaf het coachcongres in Nyon verheugd op de overstap van de 31-jarige Rus van Anderlecht naar Ajax. „Hij was wat mij betreft het ontbrekende puzzelstukje. Nu hebben we helemaal een sterke selectie.”

Naar mate de transferdeadline dichterbij kwam, bleek Anderlecht meer en meer bereid de prijs te laten zakken en kon al sneller zaken worden gedaan. „Uiteindelijk hebben we hem transfervrij overgenomen”, beschreef de technisch manager Danny Blind het resultaat van het pokerspel.

Critici schermen met het rapport Coronel, waarin een streep wordt gezet door het aantrekken van oudere spelers, en wijzen fijntjes op de hoon die Martin Jol over zich heen kreeg na het binnenhalen van Mido. „Het is een schande om Bulykin en Mido met elkaar te vergelijken. Alleen al als je keek naar Mido’s fysieke gesteldheid. Maar ook qua voetballend vermogen”, pareert De Boer bij voorbaat de kritiek.

Bovendien scoorde de Egyptenaar de seizoenen voordat hij naar Amsterdam kwam één, twee, zes en één keer. Op huurbasis bij ADO was Bulykin afgelopen jaar 21 maal trefzeker. Overigens staat in het rapport Coronel dat oudere spelers wel als noodverband kunnen dienen. De Boer: „Ik ga altijd het liefst met eigen jeugd aan de slag. Maar als die voor een positie niet voorradig is, kun je beter buiten kijken. Geoffrey Castillion heeft in de voorbereiding de kans gehad, maar hij bleek er nog niet klaar voor.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 11:21 am

Grote woorden van De Boer. Zo geweldig is de CV van Bulykin niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dmitri_Boelykin

Rooie

Bericht door Rooie » do sep 01, 2011 11:22 am

Denk dat Bulykin vooral fysiek nog een stuk beter is dan de aangehaalde voorgangers. Mido kon altijd vrij aardig voetballen, maar dat kwam er door z'n fysieke beperkingen absoluut niet meer uit.

Ander voordeel is dat die anderen op een dood spoor zaten, Bulykin heeft net z'n beste jaar gehad.

999

Bericht door 999 » do sep 01, 2011 11:24 am

joey schreef:Grote woorden van De Boer. Zo geweldig is de CV van Bulykin niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dmitri_Boelykin
Tja, zo kunde natuurlijk aan de gang blijven ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 11:26 am

Benji schreef:Denk dat Bulykin vooral fysiek nog een stuk beter is dan de aangehaalde voorgangers. Mido kon altijd vrij aardig voetballen, maar dat kwam er door z'n fysieke beperkingen absoluut niet meer uit.

Ander voordeel is dat die anderen op een dood spoor zaten, Bulykin heeft net z'n beste jaar gehad.

Leuk, maar dat was bij FC Den Haag. Geen denderend niveau. Verder is hij eigenlijk overal mislukt.

Rooie

Bericht door Rooie » do sep 01, 2011 11:29 am

joey schreef:
Benji schreef:Denk dat Bulykin vooral fysiek nog een stuk beter is dan de aangehaalde voorgangers. Mido kon altijd vrij aardig voetballen, maar dat kwam er door z'n fysieke beperkingen absoluut niet meer uit.

Leuk, maar dat was bij FC Den Haag. Geen denderend niveau. Verder is hij eigenlijk overal mislukt.
Kan wel zijn, maar we vergelijken hier met z'n voorgangers. Die zaten allemaal in een neergaande spiraal en kwamen niet meer aan spelen toe bij weinig bijzondere clubs.

Kijk, ik vind het geen fantastische spits/aankoop, maar ben het wel met De Boer eens dat de genoemde spelers in een hele andere toestand binnenkwamen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 01, 2011 11:36 am

Dat is zo, maar toch... De Boer wil niet met een jeugdspeler de CL in, daarom haalt hij Bulykin. Maar Bulykin heeft nog nooit laten zien dat hij dat niveau aankan, terwijl hij al in de dertig is.

T82

Bericht door T82 » do sep 01, 2011 11:37 am

Statistiek waar je eigenlijk niks mee kan, maar toch: Bulykin scoort bijna alleen tegen kleine tegenstanders. Als hij al tegen een iets grotere club scoort, winnen ze niet:

http://www.vi.nl/Spelers/Speler/Dmitri- ... season=392

Hij maakte er vorig jaar wel 4 tegen VVV. Zijn we dus net te laat.....

999

Bericht door 999 » do sep 01, 2011 11:38 am

joey schreef:Dat is zo, maar toch... De Boer wil niet met een jeugdspeler de CL in, daarom haalt hij Bulykin. Maar Bulykin heeft nog nooit laten zien dat hij dat niveau aankan, terwijl hij al in de dertig is.
Wie wel .. Haalbaar voor hetzelfde bedrag ( en situatie i.v.m. met het niet verkopen van EL.H ) .. ?
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 01, 2011 12:43 pm

Nee dit is niet koosjer. Ik ben een fel tegenstander van dergelijke transfers.

Niettemin wens ik hem alle goeds bij Ajax natuurlijk.

Ronald!

Bericht door Ronald! » do sep 01, 2011 12:58 pm

T82 schreef:Statistiek waar je eigenlijk niks mee kan, maar toch: Bulykin scoort bijna alleen tegen kleine tegenstanders. Als hij al tegen een iets grotere club scoort, winnen ze niet:
Is ook niet zo raar als het algehele team niet zo goed is. Tegen de grote jongens komt hij eenvoudigweg minder in de positie om te scoren.

T82

Bericht door T82 » do sep 01, 2011 12:59 pm

Daarom zeg ik ook dat je er eigenlijk niks mee kan. Maar toch valt het op.

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2011 4:19 pm

Feest schreef:Alleen is Pukki een typisch 442 spitsje
Neuh.

Luciano

Bericht door Luciano » do sep 01, 2011 4:37 pm

Mido was misschien te zwaar maar voor de rest is het inderdaad schandalig om Bulykin -die 1 (!!!) topjaar bij ADO heeft gekend- te vergelijken met Mido.

Misschien slaagt er een keer zo'n aankoop maar ik ben er totaal niet gecharmeerd van. Het hele spelersbeleid van Frank de Boer bevalt mij eigenlijk niet zo, vrijwel alle namen op de lijstjes tonen niet echt ambitie...

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 01, 2011 4:44 pm

joey schreef:Dat is zo, maar toch... De Boer wil niet met een jeugdspeler de CL in, daarom haalt hij Bulykin. Maar Bulykin heeft nog nooit laten zien dat hij dat niveau aankan, terwijl hij al in de dertig is.
Ik kan dit echter billijken. Dit is geen Luque, Urzaiz of Roger (die al was gestopt!). Ook geen Mido, die tonnetjerond was. En bleef.

Ik vraag me wel af wanneer we Bulykin in Ajax-1 zien. Al werkloze spelers, die voor zichzelf trainen en boslopen doen, hebben in de regel flink wat tijd nodig om aan te klampen bij een nieuwe club.

Rooie

Bericht door Rooie » do sep 01, 2011 4:47 pm

Hij heeft gewoon de gehele voorbereiding meegedaan bij Anderlecht, Wimpey, hij stond immers nog een jaar onder contract.

999

Bericht door 999 » do sep 01, 2011 4:47 pm

Wachten maar gewoon af.Misschien kan hij een wedstrijdje openbreken op het moment dat het effe niet loopt.Dat ie scorend vermogen heeft heeft ie laten zien, ook al was dat maar bij ADO.
Blij met de punten ...

Plaats reactie