Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Thijs » di jul 05, 2011 8:10 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Tegen VVV zal ie wel gaan scoren, denk ik, die IJslandse vis.
De sluwe vos, deze walvisjagerszoon uit Reykjavik! Gepokt en gemazeld in de harde Arctische wereld, zijn voorouders waren nog vikingen! Kijk 'm daar eens gaan, uit de prullenbak gevist, uit de kliko, en nu, tegen VVV scoort hij gewoon viermaal. Goeie genade, daar is Kolbeinn, het goudhaantje, de goudvink!

Kent u Wicky de Viking nog? Dan is Kolbeinn die ene matroos. OOOOHHOHOHOOO KOLBEINN SIGTORRSONNN, die dekselse duivelskunstenaar die zijn sporen verdiende op de Alkmaarse kaarsmarkt! Een tien met een griffel! De Arena huilt, en als u goed luistert kunt u de zeeleeuwen horen brullen bij de Faeroër.

Afbeelding
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jul 05, 2011 8:20 am

:drecul.gif:

Geweldig! :worshippy.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di jul 05, 2011 9:14 am

Thijs! :drecul.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jul 05, 2011 9:39 am

zijn er nog wat goeie joetjoep filmpjes van onze nieuwste aanwinst, ik ken hem nauwelijks.

Jesse

Bericht door Jesse » di jul 05, 2011 9:47 am

Thijs: :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jul 05, 2011 10:05 am

WP_LeGeNd schreef:zijn er nog wat goeie joetjoep filmpjes van onze nieuwste aanwinst, ik ken hem nauwelijks.
Beste.

http://www.youtube.com/watch?v=Rw3HNSzklAU

Alexander

Bericht door Alexander » di jul 05, 2011 11:03 am

Kolbeinn wordt dit seizoen topscorer in de eredivisie met 27 doelpunten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jul 05, 2011 12:13 pm

T82 schreef:
Giacomo Puccini schreef:Hier heb ik wel een goed gevoel over. Groot, snel, neusje voor de goal, kopsterk, nuchter, jong maar wel al laten zien dat hij veel goals in de Eredivisie kan maken. Een spits die goed in het plaatje past.
1.90m maar liefst lees ik net! Fijne bijkomstigheid!
Waar zie je dat? Ik zie op Wiki namelijk 1.85 staan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

T82

Bericht door T82 » di jul 05, 2011 1:17 pm

http://www.transfermarkt.de/de/kolbeinn ... 52246.html

Volgens de website van de Eredivisie is hij slechts 1,81 m. Die 1,90 m zal niet kloppen denk ik...

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di jul 05, 2011 1:39 pm

1.81m, 1.85m, 1,90m.

Frank had in ieder geval gelijk dat er rek zit in Kolbeinn. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jul 05, 2011 3:26 pm

Analyse van Jaap Stam over Sigthorsson als aanspeelpunt in de aanval bij Az:

http://www.youtube.com/watch?v=qm9c0L1ThJQ

D_skilled

Bericht door D_skilled » di jul 05, 2011 3:30 pm

T82 schreef:http://www.transfermarkt.de/de/kolbeinn ... 52246.html

Volgens de website van de Eredivisie is hij slechts 1,81 m. Die 1,90 m zal niet kloppen denk ik...
Hij is 1,85. Kijk maar op foto's bij AZ. Hij is even lang als Moreno, die ook 1,85 is.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jul 05, 2011 3:32 pm

Dit zijn ze alle 15 uit de eredivisie:

http://www.youtube.com/watch?v=neIXYOJl ... re=related

Zuidema

Bericht door Zuidema » di jul 05, 2011 4:12 pm

Lijkt in ieder geval een bovengemiddelde afmaker met de voet en de kop, heel alert wachtend op zijn kansjes in de 16. Hopelijk lukt hem dat ook tegen echt goede verdedigers. Verder is ie blijkbaar erg basic in zijn acties en in de combinatie. Ik denk niet dat we veel hoogstandjes van hem zullen zien. Zal dus ook veel bediend moeten worden, wil hij renderen. Bij Eriksen zal dat nog wel loslopen met zijn briljante steekpassjes. Bij Ebecilio en Sulejmani zal dat een stuk minder zijn, als die weer volharden met hun passeeractie binnendoor en zo'n stompzinnige afstandsknal op het doel. Boerrigter kan ik wat dat betreft nog niet goed inschatten.

Dé spits voor Ajax? Wat mij betreft niet, het lijkt me eerder een verdienstelijke pinch-hitter. Maar goed, Ajax heeft nu al 4 miljoen aan een centrumspits uitgegeven. Verder zullen ze wel niet willen gaan. Gelukkig maar, want als ik sommigen mag geloven balanceren we al op het randje van de financiele afgrond. En Frank zegt dat hij wel wat met die jongen kan, dus daar vertrouw ik dan maar op. Veel succes bij Ajax.

Zabski

Bericht door Zabski » di jul 05, 2011 8:50 pm

Er moet nog een spits komen, als deze jongen geblesseerd raakt of een schorsing oploopt moeten we weer improviseren. Castillion heb ik geen vertrouwen in

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jul 05, 2011 9:08 pm

Pride of Amsterdam schreef:1.81m, 1.85m, 1,90m.

Frank had in ieder geval gelijk dat er rek zit in Kolbeinn. :smallgrin.gif:
He he he, hij is leuk!

Verder, een voor mij vrij onbekende Ijslander bij Ajax..., ik laat me graag overtuigen. Zie dat hij tegen Ajax heeft gescoord. De scouting draait dus nog als vanouds. Hopelijk rost ie ze erin in de grote wedstrijden. Succes Kolbeinn!

goodfella

Bericht door goodfella » di jul 05, 2011 9:27 pm

Zuidema schreef: Gelukkig maar, want als ik sommigen mag geloven balanceren we al op het randje van de financiele afgrond. En Frank zegt dat hij wel wat met die jongen kan, dus daar vertrouw ik dan maar op. Veel succes bij Ajax.
Het gaat erom dat Ajax nu de gouden kans heeft om het financieel op orde te krijgen. Het kan zomaar weer jaren duren voor de volgende kans zich aandient. Dus laat men die kans aub gelijk grijpen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jul 06, 2011 9:01 pm

Precies. 2 jaar op rij CL is alweer even geleden.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 06, 2011 10:46 pm

En het worden er straks zelfs 3! Kolbeinn schiet ons dit seizoen naar de 31e titel!
Op naar de vierde ster!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 07, 2011 7:07 am

Op naar de 4e ster!

Ik denk wel dat hij in staat moet zijn om er 20 te maken. Ik denk dat we, zeker in de eredivisie, veel van hem en Boerrigter gaan zien.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 08, 2011 7:01 pm

Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Tegen VVV zal ie wel gaan scoren, denk ik, die IJslandse vis.
De sluwe vos, deze walvisjagerszoon uit Reykjavik! Gepokt en gemazeld in de harde Arctische wereld, zijn voorouders waren nog vikingen! Kijk 'm daar eens gaan, uit de prullenbak gevist, uit de kliko, en nu, tegen VVV scoort hij gewoon viermaal. Goeie genade, daar is Kolbeinn, het goudhaantje, de goudvink!

Kent u Wicky de Viking nog? Dan is Kolbeinn die ene matroos. OOOOHHOHOHOOO KOLBEINN SIGTORRSONNN, die dekselse duivelskunstenaar die zijn sporen verdiende op de Alkmaarse kaarsmarkt! Een tien met een griffel! De Arena huilt, en als u goed luistert kunt u de zeeleeuwen horen brullen bij de Faeroër.

Afbeelding
Schitterend! Kan me zo mateloos ergeren aan die boer, maar dit is toch wel erg grappig.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 11, 2011 5:37 pm

Zometeen een item over Sigthorsson in het sportjournaal:

Maandag, 18.45 uur:
Presenatie: Henry Schut

WIELRENNEN
Rustdag in de Tour de France

VOETBAL
Zomeraankoop Kolbeinn Sigthórsson maakt zijn eerste trainingsuren bij Ajax

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 11, 2011 5:55 pm

Niets bijzonders. Sigthorsson vindt het leuk om met Bergkamp te trainen. :excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Toppie

Bericht door Toppie » di jul 12, 2011 9:05 am

5x tegen VVV , dus de eerste wedstrijd uit 5x tegen de Graafschap, alla Huntelaar destijds bij de 1-8 overwinning 4x geloof ik

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 20, 2011 1:50 pm

Kolbeinn is king, aldus zijn nieuwe collega's:
‘Ik zei toen tegen vrienden van me: ‘Die Sigthórsson kan álles’
Woensdag, 20 juli 2011 om 14:33

Kolbeinn Sigthórsson heeft in zijn eerste dagen als speler van Ajax flink indruk gemaakt. De nieuwe nummer negen van de landskampioen heeft zijn kunsten weliswaar nog niet aan de eigen supporters kunnen vertonen, maar als men de uitspraken van onder meer Frank de Boer en Jan Vertonghen moet geloven, dan heeft Ajax nu al een absolute topaankoop gedaan.

“Voorin hadden we een complete spits nodig, een aanspeelpunt en afmaker in één persoon. Dat is precies wat Kolbeinn is,” zo vertelt Van der Wiel. “Een half jaar geleden, nadat we tegen AZ hadden gespeeld, zei ik tegen vrienden van me: 'Die Sigthórsson kan álles’. Toen speelde er nog niks rond hem en Ajax. Ha, ik kan later altijd nog als scout aan de slag. Maar zonder dollen: hij is technisch, kopsterk, scoort makkelijk. Een perfecte versterking.”
Ook Vertonghen is in gesprek met Voetbal International blij met de nieuwe spits. “Met Sigthórsson heb ik tegen AZ directe duels uitgevochten en vooral de strijd in de lucht zal ik niet snel vergeten. Van de honderd kopduels vorig seizoen verloor ik er vijf, waarvan vier tegen Kolbeinn. Terwijl we even groot zijn. Zijn timing en kracht maakten indruk op me, net als zijn balgevoel en scorend vermogen.”

Theo Janssen kan zich ook in de positieve teksten vinden. “In de duels is Kolbeinn een echte vent. Hij is een beweeglijke spits, daar kan ik met mijn lange pass wel wat mee.” Ten slotte laat ook trainer Frank de Boer blijken heel content te zijn met Sigthórsson. “Er zit power in het spel van Kolbeinn. Daarbij kan hij zowel als aanspeelpunt als afmaker fungeren. Dat is precies wat we met onze speelwijze nodig hebben.”
VI.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie