Ricardo Kishna
Moderator: mods
-
Re: Komen en gaan van talenten
Kishna weg? Zal een enorme aderlating zijn. Ik weet niet wat er geboden is, ik lees dat niet in het artikel (en niet op AS), maar laten we nou niet denken dat Ajax hem zo goed heeft begeleid, omdat het zo'n meelij had met hem. Ajax doet dat om hem als speler te behouden, om er dankzij resultaten en verkoop aan te verdienen. Verwacht Ajax nu dankbaarheid? Het is betaald voetbal!
Verplaats ik me in die jongen, dan kan ik me voorstellen dat hij graag een lucratief contract tekent (De vraag is welke club hem dat aanbiedt), want de kans dat hij op jonge leeftijd moet stoppen met voetbal, lijkt mij bij hem groter dan bij een speler die niet bijna twee jaar geblesseerd is geweest. Hij zal ook denken aan zijn toekomst. Kishna was bevriend met Nathan Ake (Hij is misschien nog wel bevriend, dat weet ik niet, maar die vriendschap stamt volgens mij uit hun ADO-tijd) en hij zal weten wat Nathan verdient bij Chelsea en hij wil dat misschien ook verdienen.
Komt hij naast Bouy te zitten? Zou zo maar kunnen, dezelfde zaakwaarnemer, maar zou Bouy nu in Ajax 1 hebben gestaan? Ik vrees van niet, zijn eerste handeling leek mij altijd te langzaam, aan de bal kon hij wel prachtige passes verzenden en hij had scorend vermogen.
We zullen zien of het inderdaad het laatste bod is of dat Raiola er meer voor zijn speler uithaalt bij bijvoorbeeld Juventus of dat Kishna van zaakwaarnemer verandert. Kishna: wat een prachtige balbehandeling.
Iemand enig idee of er met Abdelhek Nouri en Gino Dekker wordt gesproken? Wie hebben zij als zaakwaarnemer?
Verplaats ik me in die jongen, dan kan ik me voorstellen dat hij graag een lucratief contract tekent (De vraag is welke club hem dat aanbiedt), want de kans dat hij op jonge leeftijd moet stoppen met voetbal, lijkt mij bij hem groter dan bij een speler die niet bijna twee jaar geblesseerd is geweest. Hij zal ook denken aan zijn toekomst. Kishna was bevriend met Nathan Ake (Hij is misschien nog wel bevriend, dat weet ik niet, maar die vriendschap stamt volgens mij uit hun ADO-tijd) en hij zal weten wat Nathan verdient bij Chelsea en hij wil dat misschien ook verdienen.
Komt hij naast Bouy te zitten? Zou zo maar kunnen, dezelfde zaakwaarnemer, maar zou Bouy nu in Ajax 1 hebben gestaan? Ik vrees van niet, zijn eerste handeling leek mij altijd te langzaam, aan de bal kon hij wel prachtige passes verzenden en hij had scorend vermogen.
We zullen zien of het inderdaad het laatste bod is of dat Raiola er meer voor zijn speler uithaalt bij bijvoorbeeld Juventus of dat Kishna van zaakwaarnemer verandert. Kishna: wat een prachtige balbehandeling.
Iemand enig idee of er met Abdelhek Nouri en Gino Dekker wordt gesproken? Wie hebben zij als zaakwaarnemer?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- Ajaciedjuh
Vooralsnog blijkt dat Ajax geen zaken meer kan doen met Rioolrat. Een keuze voor deze zaakwaarnemer is voor een speler blijkbaar om Ajax te verlaten (elders te cashen). Dat kan en mag natuurlijk, maar als Ajax moet dan ook de keuze maken: ga je in zee met Rioolrat, dan geen energie meer in steken.
Het kan natuurlijk onderdeel van het spel zijn, maar anders ben ik er ook mee eens. Geen energie meer insteken. Niet meer bij de jeugdselecties betrekken.
Het kan natuurlijk onderdeel van het spel zijn, maar anders ben ik er ook mee eens. Geen energie meer insteken. Niet meer bij de jeugdselecties betrekken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- Ajaciedjuh
Mbt Nouri stond pas geleden op AN (jeugdwatcher) dat ze in gesprek waren.Demosthenes schreef:Kishna weg? Zal een enorme aderlating zijn. Ik weet niet wat er geboden is, ik lees dat niet in het artikel (en niet op AS), maar laten we nou niet denken dat Ajax hem zo goed heeft begeleid, omdat het zo'n meelij had met hem. Ajax doet dat om hem als speler te behouden, om er dankzij resultaten en verkoop aan te verdienen. Verwacht Ajax nu dankbaarheid? Het is betaald voetbal!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Tot op heden blijven de meeste jeugdspelers uiteindelijk wel bij Ajax. Wat dat betreft is een jongen als Bouy een uitzondering. Maar hier zal Ajax in de toekomst alleen maar meer mee te maken gaan krijgen. Net zoals wij talenten zoeken in de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Scandinavische clubs doen anderen dat weer bij ons.
Ik denk dat we ons ook hier moeten focussen op de punten waarmee we ons kunnen onderscheiden. Een kwalitatief goede opleiding aanbieden, een goede kans op doorstroming en speeltijd als de speler daar klaar voor is. Met name dat laatste punt is iets dat je bij veel grotere clubs niet zult treffen. Daar staat dan tegenover dat een speler daar een grotere zak met geld kan ontvangen.
Laten we hopen dat ze er uit komen met Kishna. Maar niet ten koste van alles.
Ik denk dat we ons ook hier moeten focussen op de punten waarmee we ons kunnen onderscheiden. Een kwalitatief goede opleiding aanbieden, een goede kans op doorstroming en speeltijd als de speler daar klaar voor is. Met name dat laatste punt is iets dat je bij veel grotere clubs niet zult treffen. Daar staat dan tegenover dat een speler daar een grotere zak met geld kan ontvangen.
Laten we hopen dat ze er uit komen met Kishna. Maar niet ten koste van alles.
Nil volentibus arduum
Ik vind het prima dat ze hebben gezegd 'tot hier en niet verder'. Als het een (jeugd)speler al om geld gaat dan ga je het toch niet winnen.
I think I lost my fucking headache
Ik ben minder verbolgen over de kwestie Kishna dan over de kwestie Bouy. Gemiddeld genomen hoef je van een jongen die hier vanaf z'n 15e speelt minder loyaliteit te verwachten dan van iemand die hier al vanaf de E/F-jeugd speelt. Zelfde geldt overigens voor onze Ajax-Denen: van jongens als Veltman/Denswil/Klaassen verwacht ik dat ze tot rond hun 24e bij Ajax blijven, bij de Ajax-Denen zie ik ze eerder rond hun 21e vertrekken. Uiteraard zullen hier uitzonderingen op zijn, maar gemiddeld genomen denk ik dat het zo werkt.
Tja, dit ga je natuurlijk steeds meer krijgen in deze tijd.Dus eigenlijk moet er nu achter Kishna meteen weer een talent klaar staan.AJAX kan wel willen maar zo werkt het niet meer natuurlijk.
Blij met de punten ...
-
Denk ook dat zo werkt, spelers die uit het buitenland naar Ajax komen, hebben de stap om het eigen land te verlaten al gezet, de tweede keer is dat eenvoudiger.Benji schreef:Ik ben minder verbolgen over de kwestie Kishna dan over de kwestie Bouy. Gemiddeld genomen hoef je van een jongen die hier vanaf z'n 15e speelt minder loyaliteit te verwachten dan van iemand die hier al vanaf de E/F-jeugd speelt. Zelfde geldt overigens voor onze Ajax-Denen: van jongens als Veltman/Denswil/Klaassen verwacht ik dat ze tot rond hun 24e bij Ajax blijven, bij de Ajax-Denen zie ik ze eerder rond hun 21e vertrekken. Uiteraard zullen hier uitzonderingen op zijn, maar gemiddeld genomen denk ik dat het zo werkt.
Met het principe kan ik meegaan, maar ik heb geen idee wat Ajax geboden heeft, weer een jeugdcontract? Een contract met een oplopend salaris als hij Ajax 1 haalt, of als hij een bepaald aantal wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld of ??? Het laatste bod? Bij Duarte is Ajax toch ook terug gegaan naar Heracles!Ik vind het prima dat ze hebben gezegd 'tot hier en niet verder'. Als het een (jeugd)speler al om geld gaat dan ga je het toch niet winnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat zal giswerk blijven. Ik sluit ook echt niet uit dat Ajax alsnog gaat praten. Het is immers niet zo dat ze nu definitief de deur dichtgooien. Er zal op het moment een groot verschil tussen vraag en aanbod zitten en dit is dan een signaal naar Kishna. Wat is echt belangrijk voor je? Ga je voor een goede kans op speeltijd en ontwikkeling bij Ajax? Of kies je voor een grotere zak met geld en wellicht mindere kansen?
Het is in ieder geval goed dat we geen hoge contracten gaan uitdelen aan jeugdspelers. Als je er eenmaal aan begint ben je verloren. Want dan staan ze binnen de kortste keren allemaal op de stoep.
Het is in ieder geval goed dat we geen hoge contracten gaan uitdelen aan jeugdspelers. Als je er eenmaal aan begint ben je verloren. Want dan staan ze binnen de kortste keren allemaal op de stoep.
Nil volentibus arduum
Naar verluidt is Bouy de laatste 3 maanden niet meer opgenomen in de tribune selectie van Juventus. De club heeft alleen tribunekaartjes beschikbaar voor de eerste 32 reserves die buiten de 18-koppige Serie A selectie vallen en Bouy zit sinds september al niet meer bij deze bovenste 50.LucaS schreef:Kan hij gezellig betaalde tribune-opvulling worden bij Juventus. Gezellig naast Bouy.

Volgens mij is één van de pijlers onder de nieuwe technische lijn bij Ajax toch juist dat (jeugd)spelers langer bij Ajax blijven? Ik vind dat overigens altijd al een wat gemakkelijk geuit maar lastiger te realiseren streven.Marillion schreef:Tot op heden blijven de meeste jeugdspelers uiteindelijk wel bij Ajax. Wat dat betreft is een jongen als Bouy een uitzondering. Maar hier zal Ajax in de toekomst alleen maar meer mee te maken gaan krijgen. Net zoals wij talenten zoeken in de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Scandinavische clubs doen anderen dat weer bij ons.
Optyfen met die jongen… Ik zou hem minuut meer laten spelen.
Verder zou ik als Ajax zijnde een legale, eerlijke manier vinden om Mino Raiola weg van deze club en de spelers te houden. (Jeugd)spelers op duidelijke wijze uitleggen waarom het in hun voordeel zal uitpakken om uit de buurt van die griezel te blijven.
Verder zou ik als Ajax zijnde een legale, eerlijke manier vinden om Mino Raiola weg van deze club en de spelers te houden. (Jeugd)spelers op duidelijke wijze uitleggen waarom het in hun voordeel zal uitpakken om uit de buurt van die griezel te blijven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Goh, waarom verbaast me dit niets?
Kishna moet het zelf weten.

Kishna moet het zelf weten.
Tuurlijk moet hij het zelf weten. En Ajax ook. Dikke doei dus.
Tja, dat zijn prachtige plannen. Maar uiteindelijk ben je afhankelijk van de keuze van een speler. En je ziet steeds meer gebeuren dat financieel krachtige clubs rondkijken in de opleiding bij anderen. Er gaan altijd spelers zijn die voor dat dikke contract kiezen.Jabu schreef:Volgens mij is één van de pijlers onder de nieuwe technische lijn bij Ajax toch juist dat (jeugd)spelers langer bij Ajax blijven? Ik vind dat overigens altijd al een wat gemakkelijk geuit maar lastiger te realiseren streven.Marillion schreef:Tot op heden blijven de meeste jeugdspelers uiteindelijk wel bij Ajax. Wat dat betreft is een jongen als Bouy een uitzondering. Maar hier zal Ajax in de toekomst alleen maar meer mee te maken gaan krijgen. Net zoals wij talenten zoeken in de jeugdopleiding van bijvoorbeeld Scandinavische clubs doen anderen dat weer bij ons.
Het enige dat je kunt doen is laten zien dat je bij Ajax de kans krijgt om je te ontwikkelen. Dat het dus gunstig is voor je loopbaan om langer te blijven.
Nil volentibus arduum
Niet met Raiola natuurlijk. Wanneer je concessies gaat doen, ben je gezien...Marillion schreef: Ik sluit ook echt niet uit dat Ajax alsnog gaat praten.
Raiola slaagt erin het Umfeld van Bouy, Kishna e.d. 'om' te krijgen. Ik denk dat je als club in een vroeg stadium dat Umfeld duidelijk moet maken dat een opleiding bij Ajax in combi met bijv. Lens of Raiola geen optie is. Dan ben je van het gezeik af.
Ach, misschien twijfelt Kishna zelf aan zijn fysieke gesteldheid en pakt hij daarom snel het geld.
Ajax moet niet kinderachtig doen, vind ik. Stel een plan op voor een speler met bijbehorend salaris. Wil hij niet tekenen, even goede vrienden. Handen schudden en tot ziens. Een speler heeft het volste recht om zijn eigen weg te kiezen. Zoals Marillion aangeeft, je moet ervoor zorgen dat talenten het nergens beter krijgen dan bij ons.
Bij Raiola zal vast oud zeer zitten. Ajax heeft immers Martin J. buiten de poort gezet.
Ajax moet niet kinderachtig doen, vind ik. Stel een plan op voor een speler met bijbehorend salaris. Wil hij niet tekenen, even goede vrienden. Handen schudden en tot ziens. Een speler heeft het volste recht om zijn eigen weg te kiezen. Zoals Marillion aangeeft, je moet ervoor zorgen dat talenten het nergens beter krijgen dan bij ons.
Bij Raiola zal vast oud zeer zitten. Ajax heeft immers Martin J. buiten de poort gezet.
In principe mee eens.
Maar dit is van Kishna natuurlijk niet chic. Ajax heeft hem een contract gegeven toen nog onduidelijk was of hij überhaupt ooit weer zou kunnen voetballen.
Maar dit is van Kishna natuurlijk niet chic. Ajax heeft hem een contract gegeven toen nog onduidelijk was of hij überhaupt ooit weer zou kunnen voetballen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ondankbaar, verwend pleurisventje.
Raiola is niet chic.Bert schreef:In principe mee eens.
Ajax moet zich wel chic opstellen en zich niet laten kennen.
Ach, als hij niet fit was geworden had Ajax hem ook laten vallen. Die jongen heeft geen verplichtingen ten opzichte van Ajax, ook niet moreel. Als hij denkt dat het elders beter is voor hem, moet ie vooral gaan.
I think I lost my fucking headache
+1LucaS schreef:Ach, als hij niet fit was geworden had Ajax hem ook laten vallen. Die jongen heeft geen verplichtingen ten opzichte van Ajax, ook niet moreel. Als hij denkt dat het elders beter is voor hem, moet ie vooral gaan.
Je moet dit soort taferelen vóór zijn en jeugdspelers er vroegtijdig van overtuigen dat spelen bij Ajax op den duur meer oplevert dan een tribuneplek in Turijn.
Niet om alsnog op de eisen in te gaan. Dat zou inderdaad niet slim zijn. Pas wanneer Kishna snapt hoe de kaarten liggen en hij besluit dat het verstandig is om zich nog even in Amsterdam te ontwikkelen.wimpey schreef:Niet met Raiola natuurlijk. Wanneer je concessies gaat doen, ben je gezien...Marillion schreef: Ik sluit ook echt niet uit dat Ajax alsnog gaat praten.
Raiola slaagt erin het Umfeld van Bouy, Kishna e.d. 'om' te krijgen. Ik denk dat je als club in een vroeg stadium dat Umfeld duidelijk moet maken dat een opleiding bij Ajax in combi met bijv. Lens of Raiola geen optie is. Dan ben je van het gezeik af.
Maar als hij denkt dat hij het elders beter kan krijgen moet hij daar voor gaan. Het is zijn goed recht. Misschien niet heel deftig na zijn blessure maar einde contract is einde contract. In die zin zijn er geen verplichtingen. Ik snap overigens ook best dat het een lastige kwestie is voor een jonge speler.
Nil volentibus arduum
Wat is kinderachtig doen? Ik vind dat hij nu niet meer betrokken moet worden bij de jeugdselecties. Laat hem samen met z'n maat Mino maar een andere werkgever gaan zoeken. Dat is net zo goed het volste recht van Ajax. Waarom zou er in godsnaam nog tijd en moeite aan zo'n jongen moeten worden besteed?Yopi schreef:Ach, misschien twijfelt Kishna zelf aan zijn fysieke gesteldheid en pakt hij daarom snel het geld.
Verder is er niets mis met wat Marillion aangeeft, alleen verandert dat niks wat zo'n situatie betreft. Sommige spelers zullen toch altijd voor zo'n Raiola en het grote geld kiezen. Of voldoet de opleiding nu niet aan de verwachten van een Kishna? Ziet hij nu geen perspectieven? Die jongen is heel recentelijk nog uitdrukkelijk genoemd door De Boer als een van de grootste talenten uit de opleiding. Hij noemde hem als reden waarom er niet per se in een buitenspeler zou moeten worden geïnvesteerd. Grote kans dat hij mee was gegaan op trainingskamp met het eerste. Of is het probleem dat er niet voldoende voorbeelden zijn van spelers die op (zeer) jonge leeftijd al een kans kregen in het eerste? En het vervolgens daar erg goed deden op zowel eredivisie- als Champions League en Europa League niveau?
Mijn punt is, wat moet je nog meer hebben, als Kishna zijnde? De opleiding behoort nog altijd tot de betere ter wereld, de hele clubfilosofie draait om de doorstroming van talenten. Alsof je met een contract bij Ajax om brood verlegen zit…
Nee, je zult altijd zo'n Bouy'tje of zo'n Kishna'tje krijgen eens in de zoveel tijd. Dat is gewoon buiten het controle van Ajax. Maar dan moeten er wel passende maatregelen worden genomen.
Wat moet hij nog meer hebben?
GELD.
Zou kunnen dat ze hem niet meer opstellen omdat ze met anderen doorgaan. Maar doe het niet om wraak te nemen.
Neem trouwens aan dat hij in de winterstop zal vertrekken tegen een kleine vergoeding, als hij niet bijtekent.
GELD.
Zou kunnen dat ze hem niet meer opstellen omdat ze met anderen doorgaan. Maar doe het niet om wraak te nemen.
Neem trouwens aan dat hij in de winterstop zal vertrekken tegen een kleine vergoeding, als hij niet bijtekent.