Florian Jozefzoon
Moderator: mods
Re: Florian Jozefzoon
Wat een gelul zeg. Die jongen weet helemaal niet hoeveelste optie hij is, want hij is niet eens fit geweest onder de huidige trainer. Een trainer die overigens 60x meer kansen aan eigen jeugd geeft dan Martin Jol. Wat mij betreft strijdt hij gewoon met Sulejmani, Lukoki, Ecebillio en Ozbiliz om een plek op de flanken. Ik vraag me af hoeveelste keuze hij daar is, ik denk dat alleen Sulejmani redelijk vast staat van hen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vond Josefzoon in Ajax-1 verder ogen dan Lukoki en Ozbiliz in ieder geval. Vooral van de laatstgenoemde ben ik nog lang niet overtuigd. Vrij bleu.
Daarnaast is Lukoki nog ontzettend jong. Zie genoeg kansen voor Jozefzoon eigenlijk. Gek dat hij die zelf niet ziet.
Ajaxlife
'Vierde keus' Jozefzoon is voor De Boer geen nummer
nieuws Door: Redactie op 3 feb 2011
'Vierde keus' Jozefzoon is voor De Boer geen nummer.Als hij hard blijft werken, gaat Florian Jozefzoon van Frank de Boer kansen krijgen bij het eerste. Dit vertelt de trainer aan Ajaxlife.nl. Hij reageert op het bericht dat de buitenspeler vooralsnog niet ingaat op de aanbieding om zijn contract met twee jaar te verlengen.
Blessure op ultiem moment
Zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht legt in De Telegraaf uit dat Jozefzoon op dit moment zowel op links als rechts slechts de 'vierde keus' is. Daarom wil de buitenspeler zijn contract niet verlengen. Beide partijen blijven wel met elkaar in gesprek.
"Ik plak geen nummer op spelers, maar feit is wel dat Florian concurrentie heeft van Miralem Sulejmani en Aras Özbiliz. Jody Lukoki heeft een keer gespeeld. Voor mij is Florian een van de opties," verklaart De Boer de huidige situatie.
Zaakwaarnemer Haatrecht erkent tegenover Ajaxlife.nl dat hij niet met de technische staf over de situatie van Jozefzoon heeft gesproken. "Ik ben zelf tot die conclusie gekomen omdat Florian de laatste weken niet bij de selectie zit. Dan bespreek ik zo'n situatie met mijn speler omdat ik het beste voor hem wil."
Dat jongens als Lorenzo Ebecilio en Özbiliz wel de kans krijgen van De Boer en Jozefzoon nog niet, heeft ook te maken met zijn knieblessure. Daardoor stond de negentienjarige speler per medio november zes weken buitenspel. Er zat een stukje kraakbeen los en een operatie volgde. Honderd procent fit is de rechtspoot nog niet, al scheelt het niet veel meer.
"Het is altijd balen om geblesseerd te zijn, maar dit was een ultiem moment: grof gezegd een ***moment. Het was voor mij echt cruciaal. Het is gebeurd, ik kan het helaas niet meer terugdraaien," aldus Jozefzoon maandag na afloop van Jong Ajax - Jong Vitesse (1-0).
"We hebben goede buitenspelers, de concurrentie is groot en die moet ik aangaan. Als ik er de kans voor krijg, zal ik het zeker laten zien. Ik ben niet jaloers op Lorenzo en Aras. Ik gun het ze, want zij gunden het mij eerder dit seizoen ook. We helpen elkaar."
"Als ik de kans krijg, zal ik zeker mijn best doen. Ik kreeg veel kansen van Martin Jol, onder De Boer is het anders voor mij. Ik ben onderaan begonnen en weet niet zo goed wat hij van mij vindt, maar dat komt ook door mijn blessure. In de A1 ging het goed onder De Boer, ik speelde altijd. Nu wil ik dat ook in het eerste voor elkaar krijgen."
De Boer is bereid Jozefzoon een kans te geven. Maar die kans moet hij wel verdienen. "Voor hem geldt hetzelfde als Geoffrey Castillion," zegt de trainer. Als Florian hard blijft werken, komen zijn kansen vanzelf. Dat hij zijn kans nog niet kreeg, heeft ook zeker te maken met blessures. Ik zie aan zijn kracht en snelheid dat Florian stappen maakt en zijn oude niveau nadert."
Of de kansen die Jozefzoon voor zichzelf moet afdwingen onder De Boer ook leiden tot een langere verbintenis in Amsterdam, durft zaakwaarnemer Haatrecht nog niet te voorspellen. Het contract verlengen en aansturen op een verhuurperiode - zoals Marvin Zeegelaar bij Excelsior - ziet hij niet echt zitten.
"Als een goede eredivisieclub nu kan garanderen dat Florian speelt als hij volgend seizoen op huurbasis komt, klinkt dat interessant. Maar dat doen clubs bijna nooit omdat ze spelers liever voor langere tijd vastleggen. En we willen niet wachten tot 31 juli om te zien welke club op het laatste moment nog een buitenspeler nodig heeft."
Helemaal eens.Peter schreef:Ik vond Josefzoon in Ajax-1 verder ogen dan Lukoki en Ozbiliz in ieder geval. Vooral van de laatstgenoemde ben ik nog lang niet overtuigd. Vrij bleu.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Zó heb je een trainer die geen buitenspelers heeft en zó heb je een buitenspeler die zich 4e keus voelt.
Zaakwaarnemer gaat dus niet effe bij de trainer langs om te vragen hoe de vork in de steelzit. Ergo: die jongen gaat weg. Niet vanwege de club of trainer, maar omdat hij (of Haatrecht) elders z'n woord al heeft gegeven.
Slechte zaak natuurlijk, vooral door die Haatrecht. Waar kan een talentvolle buitenspeler nou beter zitten, op die leeftijd, dan bij Ajax?
Zaakwaarnemer gaat dus niet effe bij de trainer langs om te vragen hoe de vork in de steelzit. Ergo: die jongen gaat weg. Niet vanwege de club of trainer, maar omdat hij (of Haatrecht) elders z'n woord al heeft gegeven.
Slechte zaak natuurlijk, vooral door die Haatrecht. Waar kan een talentvolle buitenspeler nou beter zitten, op die leeftijd, dan bij Ajax?
Onder de vorige trainer kon je als talentvolle buitenspeler beter in oa Den Haag, Utrecht en Enschede zitten. Nu lijkt Amsterdam weer een plaats met perspectief.
- peter
'Een jaartje Eredivisie om te rijpen is goed voor zowel Florian als Ajax'
Dinsdag, 12 april 2011 om 11:40De toekomst van Florian Jozefzoon ligt bij Ajax. De aanvaller debuteerde onder Martin Jol in het eerste elftal, maar zag diens opvolger Frank de Boer de voorkeur geven aan Lorenzo Ebecilio en Aras Özbiliz. Jozefzoon twijfelde daarom over de aanbieding voor een nieuw contract die hem was gedaan, maar heeft volgens Gery Vink besloten om bij te tekenen.
De coach van Jong Ajax sprak tegenover AjaxLife zijn mond voorbij. “Florian is akkoord, hij verlengt en dat is goed voor hem. Hij moet alleen niet nog een jaar in Jong Ajax spelen, in dat geval is het beter om te verhuren", aldus Vink. "Club en speler waren in gesprek en wat ik heb begrepen, zijn ze eruit. Een jaartje Eredivisie spelen om te rijpen is goed voor zowel Florian als Ajax."
Zaakwaarnemer Winnie Haatrecht reageert verbaasd op de uitlatingen en laat weten dat de verantwoordelijkheid voor deze uitspraken wat hem betreft volledig bij Vink ligt. "Ik wil dit bericht niet bevestigen en heb er verder weinig over te zeggen. Er worden gesprekken gevoerd, maar we zijn met niemand akkoord", zei de belangenbehartiger.
VZ
Laat hem maar een seizoen in Breda meedoen. Op dit moment zijn van de aanvallers alleen Lurling, Leonardo en Bayram zeker van een plek in de selectie.
Applaus voor mezelf:
'Ajax verhuurt Jozefzoon aan NAC Breda'
Ajax heeft met NAC Breda overeenstemming bereikt over de verhuur van Florian Jozefzoon. Volgens Voetbal International komt de vleugelspeler komend seizoen op huurbasis uit voor de Bredanaars.
De twintigjarige Jozefzoon maakt dit seizoen deel uit van de hoofdmacht van Ajax. In totaal kwam hij vier keer in het veld tijdens een Eredivisie-wedstrijd. De Amsterdammers willen nu dat Jozefzoon ervaring op gaat doen bij een andere club waar hij meer aan spelen hoopt toe te komen.
NAC Breda heeft wel oren naar de rechtsbuiten. De club hapte snel toe toen bleek dat Ajax openstond voor een verhuur van de aanvaller. Daarnaast ontbeert het NAC aan de financiële mogelijkheden om spelers te kopen, het mes snijdt daardoor aan beide kanten.
Voetbalprimeur
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
AjaxContractverlenging en verhuur Florian Jozefzoon
Ajax en Florian Jozefzoon hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe verbintenis loopt tot en met 30 juni 2012. In de overeenkomst is een eenzijdige optie voor Ajax opgenomen voor nog een seizoen. Daarnaast hebben Ajax en NAC Breda overeenstemming bereikt over verhuur van de speler tot 30 juni 2012.
Jozefzoon werd op 9 februari 1991 geboren in Saint Laurent du Maroni, Frans Guyana. De aanvaller doorliep de jeugdopleiding en maakte op 14 augustus 2010 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd Ajax - Vitesse (4-2). In totaal speelde hij vijf officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax waarin hij één doelpunt maakte.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Wat is dit toch een enorm beperkte voetballer... Hoe is het mogelijk dat zo iemand het nog zo ver heeft geschopt?!
Ik zag hem gister in de samenvatting en hij viel mij ook erg tegen, Robbert Schilder ontwikkeld zich trouwens wel goed!T82 schreef:Wat is dit toch een enorm beperkte voetballer... Hoe is het mogelijk dat zo iemand het nog zo ver heeft geschopt?!
Schilder is echt met afstand de beste bij NAC. Zou in mijn ogen gewoon bij Ajax mee kunnen, al hebben we met Janssen gelukkig iemand die nog een stuk beter is op die positie.gaizka schreef:Ik zag hem gister in de samenvatting en hij viel mij ook erg tegen, Robbert Schilder ontwikkeld zich trouwens wel goed!T82 schreef:Wat is dit toch een enorm beperkte voetballer... Hoe is het mogelijk dat zo iemand het nog zo ver heeft geschopt?!
- peter
Al met al zijn de beide jongens geen succes tot op heden bij NAC. Die Bonevacia zie ik ook amper spelen.
Tja, die heeft de 'grote' Gilissen voor zich! Niet best als je die er niet uit speelt hoor... Al deed Roly het ook gewoon slecht, de minuten die hij speelde.
Ik heb Florian vandaag 90 minuten in actie gezien. Hij bakte er weinig van.
-
Jammer, maar zoals bij verreweg de meeste (jeugd)spelers: de laatste stap is verreweg de moeilijkste.Cruijff schreef:Ik heb Florian vandaag 90 minuten in actie gezien. Hij bakte er weinig van.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Kon die jongen in de jeugd wél iets? Want ik heb hem op nog geen enkel inzicht of op techniek weten te betrappen.Demosthenes schreef:Jammer, maar zoals bij verreweg de meeste (jeugd)spelers: de laatste stap is verreweg de moeilijkste.Cruijff schreef:Ik heb Florian vandaag 90 minuten in actie gezien. Hij bakte er weinig van.
Meer dan de meeste buitenspelers in de jeugd in elk geval. Maar zoals bekend, het niveau is daar erg laag.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Nee dat niveau is niet laag, als ik Stanley Brard mag geloven in zijn vergelijking met de Feyenoord-jeugd, enkele weken geleden in de papieren NRC.joey schreef:Meer dan de meeste buitenspelers in de jeugd in elk geval. Maar zoals bekend, het niveau is daar erg laag.
Jozefzoon had bij de selctie voor nationale jeugdelftallen de pech dat er bij Feyenoord ook een rechtsbuiten liep (Van la Parra) Die stond in nationale jeugdelftallen (kwam zijn man niet voorbij, maar wie let daar nou op?), vertrok erg jong naar Caen, brak niet door en probeerde afgelopen seizoen in Nederland een contract te verdienen. Ik weet niet of dat is gelukt.
In de A1 heeft Jozefzoon zich niet ontwikkeld; waarom???
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik bedoelde dat het verschil tussen jeugdvoetbal en grotemannenvoetbal erg groot is.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Mee eens, vandaar dat ik al jaren pleit voor het uitlenen van spelers; na een jaar Jong Ajax moeten ze aan de bak, maar niet iedereen kan dat in Ajax 1. Sommigen hebben wat meer tijd nodig: Vermaelen, Vertonghen deden het bij RKC leuk en kwamen sterker terug. De Mul ook,l maar die bleek (mentaal?) te kwetsbaar.joey schreef:Ik bedoelde dat het verschil tussen jeugdvoetbal en grotemannenvoetbal erg groot is.
Zit bij Heerenveen.Demosthenes schreef: Jozefzoon had bij de selctie voor nationale jeugdelftallen de pech dat er bij Feyenoord ook een rechtsbuiten liep (Van la Parra) Die stond in nationale jeugdelftallen (kwam zijn man niet voorbij, maar wie let daar nou op?), vertrok erg jong naar Caen, brak niet door en probeerde afgelopen seizoen in Nederland een contract te verdienen. Ik weet niet of dat is gelukt.
http://www.transfermarkt.de/de/rajiv-va ... 77001.html
-
Bedankt, gezien! Dacht hij daar was afgewezen, maar zie dat de drie keer dat hij meedeed er gewonnen werd!T82 schreef:Zit bij Heerenveen.Demosthenes schreef: Jozefzoon had bij de selctie voor nationale jeugdelftallen de pech dat er bij Feyenoord ook een rechtsbuiten liep (Van la Parra) Die stond in nationale jeugdelftallen (kwam zijn man niet voorbij, maar wie let daar nou op?), vertrok erg jong naar Caen, brak niet door en probeerde afgelopen seizoen in Nederland een contract te verdienen. Ik weet niet of dat is gelukt.
http://www.transfermarkt.de/de/rajiv-va ... 77001.html