Robbie Wielaert
Moderator: mods
-
Ik hoop dat ik je na zondagmiddag mijn ongelijk moet toegeven.Zlatan Son of God schreef:Kan niet wachten wanneer men begint te zeiken en te zagen. Aangezien ik als eerste met zijn naam ben komen aanzetten.
Succes Robbie, dat we eindelijk weer eens fatsoenlijk mogen gaan voetballen van achteruit!
Desondanks; welkom Rob en heel veel succes!

Prima aankoop, ZSoG. Gewoon een goede voetballer die ook nog eens een aantal kwaliteiten meebrengt die dit Ajax ontbeert. Ben ervan overtuigd dat ie het gaat maken.Zlatan Son of God schreef:Kan niet wachten wanneer men begint te zeiken en te zagen. Aangezien ik als eerste met zijn naam ben komen aanzetten.
Succes Robbie, dat we eindelijk weer eens fatsoenlijk mogen gaan voetballen van achteruit!
Goed gehandeld door Blind en Van Basten heeft, in 2e instantie, z´n gewenste aankoop.
Welkom, Rob. :hupajax.gif:
-
Ik denk dat iedereen hoopt dat je gelijk krijgt, ZSoG. Vind je hem opbouwend écht goed? Wat mij betreft is z'n inspeelpass het belangrijkste. Vertonghen kan dan inschuiven terwijl Wielaert meer opbouwend werk doet vanuit z'n positie.Zlatan Son of God schreef:Kan niet wachten wanneer men begint te zeiken en te zagen. Aangezien ik als eerste met zijn naam ben komen aanzetten.
Persoonlijk denk ik dat het een verbetering is ten opzichte van Oleguer. Eigenlijk bewijst deze transfer dus meer hoe overbodig het aantrekken van Oli was, want als we Wielaert in combinatie met een echt goede, jonge mandekker hadden gehaald was ik wel heel erg te spreken geweest over het aankoopbeleid. Ik hoop vooral dat Wielaert aan de verwachtingen op het gebied van coaching en leiding geven kan voldoen. Dat lijkt me vrij cruciaal.
- Daily Blind
Ik ben vooral blij om het voetballende gedeelte. Ajax heeft nu met hem, van der Wiel en Vertonghen goede opbouwers en met Vermaelen een alternatief aan de zijlijn. De tegenstander kan nu niet meer zo makkelijk de opbouw eruit halen, waardoor Ajax beter aan het voetballen moet komen.
Verdedigend is hij gewoon beter dan Oleguer, maar dat is ook niet erg moeilijk.
Verdedigend is hij gewoon beter dan Oleguer, maar dat is ook niet erg moeilijk.
[quote="Enganche]Persoonlijk denk ik dat het een verbetering is ten opzichte van Oleguer. [/quote]
Mwah....
Ze zijn heel blij met Oleguer, Thomas.
Mwah....
ASRol van Oleguer niet uitgespeeld
Oleguer Presas hoeft nog niet weg bij Ajax. Trainer Marco van Basten zegt in de Sportweek nog blij te zijn met Oleguer.
'Zijn rol is zeker niet uitgespeeld. Hij begon goed, alleen de laatste maand heeft hij wat meer moeilijkheden. Wij zijn heel blij met hem, hij heeft een heel belangrijke rol in onze verdediging', aldus Van Basten.
Ze zijn heel blij met Oleguer, Thomas.

Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Backup voor wie? Wielaert zou bij dit PSV moeiteloos basisspeler zijn.generaal schreef:Huntelaar ook niet en ik denk dat PSV Rob best had willen hebben als back-up, maar niet voor 3 miljoen euro.Vedette-10- schreef:Die PSV-er werd geeneens goed genoeg bevonden voor PSV, zelfs dit jaar werd hij niet de gewenste versterking..
-
-
-
-
Interview met Wielaert: http://voetbal.nos.nl/nieuws/artikel/ID/tcm:45-464726/
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Ajaciedjuh
Sportwereld schreef:Rob Wielaert toch nog Ajacied
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM/ENSCHEDE - In afwachting van zijn beoogde transfer van FC Twente naar Ajax sprak Rob Wielaert de afgelopen weken een paar keer met Marco van Basten. De trainer van Ajax ziet in de 30-jarige centrale verdediger een speler met kwaliteiten als organisator en iemand die kan inschuiven op het middenveld.
afbeelding vergroten Rob Wielaert. FOTO PRO SHOTS
,,Ik ga mijn uiterste best doen om het waar te maken,’’ zegt Wielaert nu zijn overstap na weken soebatten definitief is geworden. ,,Het is lang niet voor iedereen weggelegd om op latere leeftijd nog de stap naar een topclub te maken. Ik ben blij dat Ajax na de eerste mislukte poging van afgelopen zomer nog een keer is teruggekomen.’’
Als Wielaert vanochtend de medische keuring doorstaat, tekent hij een contract tot medio 2011 met van Ajax-kant een optie voor nog een jaar. Morgenochtend is zijn eerste training. ,,In principe ben ik inzetbaar voor de competitiehervatting zondag tegen NEC. Het was handiger geweest als ik het trainingskamp in Portugal al had meegemaakt, maar het is in elk geval nog rondgekomen voor de eerste wedstrijd.’’
De doorbraak in de slepende zaak kwam afgelopen weekeinde. Toen gaf Twente-voorzitter Joop Munsterman zijn wekenlange verzet tegen een transfer op. Hij liet zijn vraagprijs van vier miljoen euro ineens zakken tot 3,5 en later tot 3,3 miljoen om uiteindelijk gistermiddag met Ajax uit te komen op 3,15 miljoen euro. Dat bedrag is welgeteld 150 duizend euro boven de gelimiteerde transfersom die Wielaert in zijn onlangs vernieuwde Twentse contract had staan.
Die verbintenis kwam de speler al op 2 november met de clubleiding (lees Munsterman) overeen. De preses voelde zich echter vanaf het moment dat Ajax zich eind december weer meldde niet meer gebonden aan welke afspraak ook, met als argumentatie dat hij het nieuwe contract nog niet formeel had ondertekend.
Dat Ajax uiteindelijk 150.000 euro bijbetaalt aan Twente, moet worden gezien als een gebaar richting de speler die daardoor niet de vervelende gang naar de arbitragecommissie hoefde te maken om weg te komen. ,,Ik ben er niet naar op zoek om Twente of bepaalde mensen bij Twente nu zwart te maken,’’ zegt Wielaert beheerst over de gang van zaken. ,,Daar heb ik niets aan en de club is ook goed voor me geweest. Ik steek al mijn energie nu in Ajax.’’
Volgens Munsterman heeft hij uiteindelijk ingestemd met de transfer ‘omdat het de vraag is of een speler zich voor de tweede keer over een teleurstelling heen had kunnen zetten’. ,,Dit heeft ons doen besluiten Wielaert nu wel naar Ajax te laten gaan.’’
In de luwte van de Wielaert-transfer praten Ajax en Twente ook nog altijd over Eljero Elia. In die zaak is het inmiddels zo goed als uitgesloten dat de flankaanvaller deze maand eveneens naar Amsterdam verhuist. FC Twente wil in zijn geval hooguit praten over de mogelijkheid van een transfer komende zomer, en dan niet voor een bedrag onder de tien miljoen euro netto. Dat betekent zo’n dertien miljoen bruto, min kosten die naar derden gaan zoals Elia’s vorige werkgever ADO Den Haag.
Elia heeft in tegenstelling tot Wielaert géén gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. Mede daardoor is een arbitragezaak deze winterperiode in zijn geval niet opportuun.