Robbie Wielaert

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jan 12, 2009 5:51 pm

Het zegt al genoeg dat zo'n speler als een aanwinst wordt gezien..

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 12, 2009 5:54 pm

Zlatan Son of God schreef:Kan niet wachten wanneer men begint te zeiken en te zagen. Aangezien ik als eerste met zijn naam ben komen aanzetten.

Succes Robbie, dat we eindelijk weer eens fatsoenlijk mogen gaan voetballen van achteruit!
Ik hoop dat ik je na zondagmiddag mijn ongelijk moet toegeven.

Desondanks; welkom Rob en heel veel succes! :ajaxscarf.gif:

Ronald!

Bericht door Ronald! » ma jan 12, 2009 5:55 pm

Enige tijd geleden had Ajax nog gewoon het bod verhoogd en 4 a 5 miljoen betaald. Ik zeg niet dat 3 miljoen een koopje is, maar Blind heeft in ieder geval lang de poot stijf gehouden tijdens de onderhandelingen. Top.

Succes Robbie! :onfire.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 6:01 pm

Het werd Blind ook niet echt moeilijk gemaakt. Twente zat aan alle kanten klem en moest wel bakzeil halen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 12, 2009 6:04 pm

Zlatan Son of God schreef:Kan niet wachten wanneer men begint te zeiken en te zagen. Aangezien ik als eerste met zijn naam ben komen aanzetten.

Succes Robbie, dat we eindelijk weer eens fatsoenlijk mogen gaan voetballen van achteruit!
Prima aankoop, ZSoG. Gewoon een goede voetballer die ook nog eens een aantal kwaliteiten meebrengt die dit Ajax ontbeert. Ben ervan overtuigd dat ie het gaat maken.

Goed gehandeld door Blind en Van Basten heeft, in 2e instantie, z´n gewenste aankoop.

Welkom, Rob. :hupajax.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jan 12, 2009 6:06 pm

Die PSV-er werd geeneens goed genoeg bevonden voor PSV, zelfs dit jaar werd hij niet de gewenste versterking..

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 12, 2009 6:32 pm

Ik denk dat iedereen hoopt dat je gelijk krijgt, ZSoG. Vind je hem opbouwend écht goed? Wat mij betreft is z'n inspeelpass het belangrijkste. Vertonghen kan dan inschuiven terwijl Wielaert meer opbouwend werk doet vanuit z'n positie.

Persoonlijk denk ik dat het een verbetering is ten opzichte van Oleguer. Eigenlijk bewijst deze transfer dus meer hoe overbodig het aantrekken van Oli was, want als we Wielaert in combinatie met een echt goede, jonge mandekker hadden gehaald was ik wel heel erg te spreken geweest over het aankoopbeleid. Ik hoop vooral dat Wielaert aan de verwachtingen op het gebied van coaching en leiding geven kan voldoen. Dat lijkt me vrij cruciaal.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma jan 12, 2009 6:39 pm

Ik ben vooral blij om het voetballende gedeelte. Ajax heeft nu met hem, van der Wiel en Vertonghen goede opbouwers en met Vermaelen een alternatief aan de zijlijn. De tegenstander kan nu niet meer zo makkelijk de opbouw eruit halen, waardoor Ajax beter aan het voetballen moet komen.

Verdedigend is hij gewoon beter dan Oleguer, maar dat is ook niet erg moeilijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 12, 2009 6:44 pm

[quote="Enganche]Persoonlijk denk ik dat het een verbetering is ten opzichte van Oleguer. [/quote]

Mwah....

Rol van Oleguer niet uitgespeeld

Oleguer Presas hoeft nog niet weg bij Ajax. Trainer Marco van Basten zegt in de Sportweek nog blij te zijn met Oleguer.

'Zijn rol is zeker niet uitgespeeld. Hij begon goed, alleen de laatste maand heeft hij wat meer moeilijkheden. Wij zijn heel blij met hem, hij heeft een heel belangrijke rol in onze verdediging', aldus Van Basten.
AS

Ze zijn heel blij met Oleguer, Thomas. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 12, 2009 6:51 pm

We gaan het meemaken. Veel succes Wielaert! Vreet van het weekend die Burgerking maar op!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 12, 2009 7:12 pm

Vedette-10- schreef:Die PSV-er werd geeneens goed genoeg bevonden voor PSV, zelfs dit jaar werd hij niet de gewenste versterking..
Dit is weer een ijzersterk argument. Betekent dus dat de malloten Maza en Brechet beter zijn dan Wielaert, want die werden door PSV wel als ´versterking´ gezien. :excited.gif:

generaal

Bericht door generaal » ma jan 12, 2009 7:27 pm

Vedette-10- schreef:Die PSV-er werd geeneens goed genoeg bevonden voor PSV, zelfs dit jaar werd hij niet de gewenste versterking..
Huntelaar ook niet en ik denk dat PSV Rob best had willen hebben als back-up, maar niet voor 3 miljoen euro.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 12, 2009 7:35 pm

generaal schreef:
Huntelaar ook niet en ik denk dat PSV Rob best had willen hebben als back-up, maar niet voor 3 miljoen euro.
Backup voor wie? Wielaert zou bij dit PSV moeiteloos basisspeler zijn.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jan 12, 2009 7:51 pm

Maar PSV ziet tenminste in dat je met spelers als Wielaert Europees geen potten kan breken!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 12, 2009 7:57 pm

Vedette-10- schreef:Maar PSV ziet tenminste in dat je met spelers als Wielaert Europees geen potten kan breken!
Nog een keer dan maar: Dachten dat ze dat wel konden met die Fransoos en die Mexicaan dan?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jan 12, 2009 7:58 pm

Die Fransoos lijkt me een miskoop, de rest is prima materiaal.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jan 12, 2009 8:01 pm

Vedette-10- schreef:Die Fransoos lijkt me een miskoop, de rest is prima materiaal.
Pieters? Zonneveld? Kromkamp?

De enige echt goeie is Salcido, maar die zitten ze juist weg te pesten.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 12, 2009 8:03 pm

Vedette-10- schreef:Die Fransoos lijkt me een miskoop, de rest is prima materiaal.
En daarom staan ze ook eerste. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 12, 2009 9:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 12, 2009 10:11 pm

Mag hij eigenlijk wel meedoen tegen Fiorentina? Hij heeft al Europees gespeeld met Twente. Dus dat wordt Oleguer op Mutu! :poketoungeb.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel

Bericht door Daniel » ma jan 12, 2009 10:39 pm

Nee, hij mag dit jaar helemaal niet meer Europees uitkomen voor Ajax.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma jan 12, 2009 10:51 pm

Daniel_vT schreef:Nee, hij mag dit jaar helemaal niet meer Europees uitkomen voor Ajax.
Waarom mag Diarra of Huntelaar wel voor Real Madrid uitkomen? Of komt dat omdat het een ander toernooi is?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Rooie

Bericht door Rooie » ma jan 12, 2009 10:53 pm

Ja, spelers mogen niet in hetzelfde toernooi uitkomen voor verschillende clubs, er mag wel 1 speler per club voor een andere club in een ander toernooi hebben gespeeld.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jan 12, 2009 11:23 pm

Dus voor die potjes in de UEFA-cup hebben we dan een superfitte Oleguer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 13, 2009 8:26 am

Sportwereld schreef:Rob Wielaert toch nog Ajacied
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM/ENSCHEDE - In afwachting van zijn beoogde transfer van FC Twente naar Ajax sprak Rob Wielaert de afgelopen weken een paar keer met Marco van Basten. De trainer van Ajax ziet in de 30-jarige centrale verdediger een speler met kwaliteiten als organisator en iemand die kan inschuiven op het middenveld.
afbeelding vergroten Rob Wielaert. FOTO PRO SHOTS
,,Ik ga mijn uiterste best doen om het waar te maken,’’ zegt Wielaert nu zijn overstap na weken soebatten definitief is geworden. ,,Het is lang niet voor iedereen weggelegd om op latere leeftijd nog de stap naar een topclub te maken. Ik ben blij dat Ajax na de eerste mislukte poging van afgelopen zomer nog een keer is teruggekomen.’’

Als Wielaert vanochtend de medische keuring doorstaat, tekent hij een contract tot medio 2011 met van Ajax-kant een optie voor nog een jaar. Morgenochtend is zijn eerste training. ,,In principe ben ik inzetbaar voor de competitiehervatting zondag tegen NEC. Het was handiger geweest als ik het trainingskamp in Portugal al had meegemaakt, maar het is in elk geval nog rondgekomen voor de eerste wedstrijd.’’

De doorbraak in de slepende zaak kwam afgelopen weekeinde. Toen gaf Twente-voorzitter Joop Munsterman zijn wekenlange verzet tegen een transfer op. Hij liet zijn vraagprijs van vier miljoen euro ineens zakken tot 3,5 en later tot 3,3 miljoen om uiteindelijk gistermiddag met Ajax uit te komen op 3,15 miljoen euro. Dat bedrag is welgeteld 150 duizend euro boven de gelimiteerde transfersom die Wielaert in zijn onlangs vernieuwde Twentse contract had staan.

Die verbintenis kwam de speler al op 2 november met de clubleiding (lees Munsterman) overeen. De preses voelde zich echter vanaf het moment dat Ajax zich eind december weer meldde niet meer gebonden aan welke afspraak ook, met als argumentatie dat hij het nieuwe contract nog niet formeel had ondertekend.

Dat Ajax uiteindelijk 150.000 euro bijbetaalt aan Twente, moet worden gezien als een gebaar richting de speler die daardoor niet de vervelende gang naar de arbitragecommissie hoefde te maken om weg te komen. ,,Ik ben er niet naar op zoek om Twente of bepaalde mensen bij Twente nu zwart te maken,’’ zegt Wielaert beheerst over de gang van zaken. ,,Daar heb ik niets aan en de club is ook goed voor me geweest. Ik steek al mijn energie nu in Ajax.’’

Volgens Munsterman heeft hij uiteindelijk ingestemd met de transfer ‘omdat het de vraag is of een speler zich voor de tweede keer over een teleurstelling heen had kunnen zetten’. ,,Dit heeft ons doen besluiten Wielaert nu wel naar Ajax te laten gaan.’’

In de luwte van de Wielaert-transfer praten Ajax en Twente ook nog altijd over Eljero Elia. In die zaak is het inmiddels zo goed als uitgesloten dat de flankaanvaller deze maand eveneens naar Amsterdam verhuist. FC Twente wil in zijn geval hooguit praten over de mogelijkheid van een transfer komende zomer, en dan niet voor een bedrag onder de tien miljoen euro netto. Dat betekent zo’n dertien miljoen bruto, min kosten die naar derden gaan zoals Elia’s vorige werkgever ADO Den Haag.

Elia heeft in tegenstelling tot Wielaert géén gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. Mede daardoor is een arbitragezaak deze winterperiode in zijn geval niet opportuun.

Plaats reactie