Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 3:00 pm

Jöhnk schreef:
generaal schreef:Goede speler, boom van een kerel. Hij gaat echter niet naar Ajax. Hij schijnt al bij diverse Franse en Italiaanse (Serie A) clubs te kunnen tekenen. Bovendien is Ajax (evenals PSV) niet zo dom om zich daaraan te branden omdat Ajax dan in het vervolg medewerking aan transfers van Belgische clubs kan vergeten.
Blijft waarschijnlijk gewoon bij Standard.

@Thomas: Van Geels reactie nadat Defour de wet van '78 had gebruikt: 'hier doen wij niet aan mee'. De strekking van Lucas' verhaal klopt dus. Het is niet aannemelijk dat Ajax Fellaini zou willen ophalen volgens de wet van '78.
Ok. Keurig in dat geval.

robiono

Bericht door robiono » vr jun 01, 2007 3:02 pm

De geruchten worden sterker dat zowel Boulahrouz als Constantin naar Ajax komen.

Diverste Roemeense kranten maken er melding van.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 3:12 pm

Ook over Boulahrouz? Briljant dat ze daar alleen in Roemenie achter zijn. :wink.gif:

robiono

Bericht door robiono » vr jun 01, 2007 3:14 pm

Check de wandelgangen van voetbalzone.

Wel onbetrouwbaar maar is wel interessant om te lezen. Allemaal geruchten gebaseerd op kranten uit het buitenland.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 01, 2007 3:17 pm

Cresc şansele lui Marius Constantin de a ajunge la Ajax: Boulahrouz pleacă la Bayern
2007-05-31 17:42:00

Sansele fundasului giulestean Marius Constantin de a ajunge la Ajax Amsterdam au crescut simtitor dupa ce englezii de la Chelsea Londra s-au inteles cu Bayern Munchen pentru transferul lui Khalid Boulahrouz in Germania, celalalt fundas central dorit de “lancieri” in afara rapidistului.

In acest caz, daca Boulahrouz va parafa acordul cu Bayern, Marius Constantin devine principala tinta pentru echipa la care activeaza romanii Nicolae Mitea si George Ogararu, mai ales ca pretul cerut de George Copos, aproximativ 1,5 milioane de euro, este mic in comparatie cu cel pe care nemtii il vor plati pentru olandez, minim 5,5 milioane de euro.
sursa Fanatik .
http://www.rapidisti.ro/index/Cresc_san ... nstan.html

Daniel? :yourock.gif:

cento

Bericht door cento » vr jun 01, 2007 3:20 pm

'Ajax geinteresseerd in Boulahrouz en Constantin'

De nummer één sportkrant van Roemenië; Gazeta Sporturilor, meldt dat de kans dat Marius Constantin naar Ajax komt steeds groter wordt. Khalid Boulahrouz zou eerste keus zijn bij de technische staf van Ajax maar 'Boula' lijkt zo goed als zeker naar Bayern Munchen te vertrekken.

In dat geval, als Boulahrouz bij Bayern tekent, dan wordt Constantin Ajax' hoofddoel. Daarnaast is ook de prijs die wordt gevraagd voor Constantin beduidend minder dan de 5,5 miljoen euro die Bayern voor de Nederlander moet betalen. George Copos, de baas van Rapid, vraagt 1,5 miljoen voor Constantin.

Ook een andere Roemeense website; Fanatik, maakt melding van de interesse van Ajax in Constantin. Volgens die site zou Ajax een dezer dagen zelfs een delegatie naar Roemenië sturen om te onderhandelen met Rapid Boekarest te openen over Constantin. De zaakwaarnemer van Constantin zegt tegenover Fanatik dat hij nog niets heeft gehoord van Ajax en een delegatie.

In eigen land staat Constantin bekend als een groot talent en wordt hij veelvuldig vergeleken met Cristian Chivu. De 22-jarige verdediger staat echter ook bekend om de vele kaarten die hij pakt. Rapid Boekarest hanteert een 3-4-3-systeem met opkomende verdedigers, waarin Constantin zich manifesteert als controlerende verdediger met voetballende kwaliteiten. Tekst: Ajaxf-side
bron: ajax.blieb.nl

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 01, 2007 4:09 pm

Bentley Boulah levert echt niet 70% van z'n salaris in om bij Ajax te komen ballen. Denk dat ie gewoon naar Bayern gaat. Daar speelt Van Buyten al en met hem vormde Boulah een prima duo bij HSV.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 01, 2007 4:16 pm

Zullen wij dan Lucio nemen? :smartass.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 01, 2007 4:19 pm

Bertje schreef:Zullen wij dan Lucio nemen? :smartass.gif:
Nou nee, liever niet. Hopeloos overschat. Doe dan Ismael maar.

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 01, 2007 10:03 pm

Hmm.. De stukjes die ik vertaald heb en hier staan nu ook op Ajaxonline.org en later overgenomen door voetbalzone en ajax.blieb.:
http://www.ajaxonline.org/5228.htm
http://www.ajaxonline.org/5227.htm

Hou zou dat nou komen? :smallgrin.gif: :hypocrite.gif:

@Jöhnk: Ja dat stuk had ik zelf ook al gevond in mijn zoektocht naar nieuws voor artikelen. Ik heb het laten vertalen. Er staat niet heel veel nieuws in, alleen dat Boulahrouz ook hoog op het lijstje van Ajax zou staan aannemend van Nederlands nieuws (dus nee inderdaad wisten ze dat niet in Roemenië, ze namen het aan van Nederlandse nieuws sites) maar dat Boulahrouz al in de concrete belangstelling zou staan van Bayern München dus eventueel de voorkeur aan Bayern zou geven en bovendien is de vraag prijs van Boulahrouz hoger namelijk 5,5 miljoen en van Constantin 1,5 miljoen en dat Ajax dus haar pijlen steeds meer gaat richten op Constantin.
cento schreef:
In eigen land staat Constantin bekend als een groot talent en wordt hij veelvuldig vergeleken met Cristian Chivu. De 22-jarige verdediger staat echter ook bekend om de vele kaarten die hij pakt. Rapid Boekarest hanteert een 3-4-3-systeem met opkomende verdedigers, waarin Constantin zich manifesteert als controlerende verdediger met voetballende kwaliteiten. Tekst: Ajaxf-side
bron: ajax.blieb.nl
En dit stukje is dus letterlijk gekopieerd van ons. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Daniel op vr jun 01, 2007 10:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:07 pm

Maar wel drie dagen later.... :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 01, 2007 10:09 pm

joey schreef:Maar wel drie dagen later.... :headbang.gif:
Ja, maar ben dan ook sinds een dag pas redacteur bij Ajaxonline dus kon het niet eerder erop zetten. :smallgrin.gif:
robiono schreef:De geruchten worden sterker dat zowel Boulahrouz als Constantin naar Ajax komen.

Diverste Roemeense kranten maken er melding van.
Niet zowel Boulahrouz als Constantin maar óf Boulahrouz óf Constantin. En de kans op Constantin is groter aangezien hij goedkoper is (Boulahrouz 5,5 miljoen en Constantin 1,5 miljoen) en Boulahrouz in de belangstelling van Bayern München staat en zijn voorkeur daaraan zou geven..
Laatst gewijzigd door Daniel op vr jun 01, 2007 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:11 pm

Hoe ben je daar terechtgekomen?

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 01, 2007 10:14 pm

joey schreef:Hoe ben je daar terechtgekomen?
Ik zit nu al zo'n jaar actief op het forum en heb maar eens gevraagd of ze nog iemand nodig hadden voor de baan, en ik wil misschien in de sport journalistiek dus dit is een mooie stage/kijken of ik het leuk vind.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:34 pm

Hoe komen jullie aan je nieuws? Internet afstropen?

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 01, 2007 10:37 pm

Dat is natuurlijk een geheim. :hypocrite.gif: Klein deel ervan wel, maar dat kan ook niet anders maar er zijn genoeg andere bronnen die wij gebruiken. Geen slimme move naar Ajax online van mij volgens jou joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 01, 2007 10:40 pm

Ach, geheim... Zo doen we het toch allemaal? Zoeken op internet en af en toe is er eens iemand die iets weet of hoort. (Of beweert te weten.)

Geen idee of het een goede move van jou is. Eerlijk gezegd ken ik die site amper.
Laatst gewijzigd door joey op vr jun 01, 2007 10:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 10:43 pm

Daniel_vT schreef:
Ja, maar ben dan ook sinds een dag pas redacteur bij Ajaxonline dus kon het niet eerder erop zetten. :smallgrin.gif:
Goed geregeld. Ik heb een tijdje terug ook gesolliciteerd naar een plekje bij voetbalzone, maar daar krijg ik geen reactie op.

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 01, 2007 10:51 pm

joey schreef:Ach, geheim... Zo doen we het toch allemaal? Zoeken op internet en af en toe is er eens iemand die iets weet of hoort. (Of beweert te weten.)
Daarom plaatste ik er ook een :hypocrite.gif: achter. :icon_razz.gif: Maar als we het gehoord hebben van iemand checken we altijd de bron en ook dingen die we op internet tegen komen checken we de bron van. Wij zullen dus ook niet zo snel alleen maar ''ik voel het aan mijn water'' nieuws posten. Maar genoeg hierover, terug naar de geruchten.

generaal

Bericht door generaal » za jun 02, 2007 3:21 am

Thomas schreef:
Daniel_vT schreef:
Goed geregeld. Ik heb een tijdje terug ook gesolliciteerd naar een plekje bij voetbalzone, maar daar krijg ik geen reactie op.
Ik vermoed dat je sollicitatie-mail te weinig spelfouten bevatte.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 02, 2007 3:43 am

Neuh, was keurig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jun 02, 2007 1:13 pm

Van AN geplukt:
Nauwe samenwerking tussen Ajax en Barcelona

Datum: 2-jun-2007 13:36

‘We gaan op ieder gebeid, dus ook op technisch gebied nauwer samenwerken,’ zegt Martin van Geel voorzichtig over het verbond dat Ajax en Barcelona hebben gesloten. Volgens de technisch directeur van de Amsterdammers is het niet zeker dat spelers die buiten de A-selectie van Frank Rijkaard vallen naar Ajax komen.

Voetballers als Saviola en Motta zijn te duur voor de nummer twee van de eredivisie en kunnen op belangstelling rekenen van clubs uit Engeland en Italië. ‘We kijken dus meer naar de jonge Messi’s. Een jaar voor diens doorbraak. Het geraamte van ons elftal mag niet uit gehuurde spelers bestaan’, aldus Van Geel in Ajax Life.
Sport.be: 'Delgado naar Ajax dat ook Mustapha en Kuranyi wil'
02-06-07

Volgens het Belgische Sport.be zal Ajax zich waarschijnlijk versterken met Mattias Delgado van Besiktas. De Argentijn die in eigen land speelde voor Chacarita speelde een goed seizoen, en kwam vorig jaar over van FC Basel waarhij drie jaar speelde. De aanvallende middenvelder zou 6 miljoen moeten kosten. Hij heeft nog een contract voor twee seizoenen in Turkije. Ook schijnt Ajax Kevin Kuranyi en Mustapha Riga te willen, aldus Sport.be.

Kuranyi is momenteel spits bij Schalke04 waarhij afgelopen seizoen 15 doelpunten scoorde in 34 duels. Mustapha is oud-speler van Vitesse, RBC en Sparta. Hij speelt momenteel bij Levante in Spanje. Mustapha zij onlangs tegenover het Spaanse AS te dromen van een verblijf in de Premier League. De 25-jarige aanvaller had met cruciale goals een groot aandeel in de handhaving van Levante in de Primera Division afgelopen seizoen. ,,Ik kan niet ontkennen dat ik graag in Engeland zou willen spelen”, aldus de voormalige Spartaan. Toevallig verschijnt er aanstaande maandag een, volgens de site zelf; 'spraakmakend interview' op Voetbalzone met Riga. Wellicht komt daaruit meer duidelijkheid over eventuele interesse van Ajax.

Waar de interesse van Ajax vandaan komt in Mustapha weet Sport.be niet te melden. Dat geldt overigens ook voor de onbevestigde berichten over Kuranyi en Delgado.

AjaxF-side.NL

Verkeerde Delgado. :wink.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jun 03, 2007 10:05 am

Thomas schreef:
Sport.be: 'Delgado naar Ajax dat ook Mustapha en Kuranyi wil'
02-06-07

Volgens het Belgische Sport.be zal Ajax zich waarschijnlijk versterken met Mattias Delgado van Besiktas. De Argentijn die in eigen land speelde voor Chacarita speelde een goed seizoen, en kwam vorig jaar over van FC Basel waarhij drie jaar speelde. De aanvallende middenvelder zou 6 miljoen moeten kosten. Hij heeft nog een contract voor twee seizoenen in Turkije. Ook schijnt Ajax Kevin Kuranyi en Mustapha Riga te willen, aldus Sport.be.

Kuranyi is momenteel spits bij Schalke04 waarhij afgelopen seizoen 15 doelpunten scoorde in 34 duels. Mustapha is oud-speler van Vitesse, RBC en Sparta. Hij speelt momenteel bij Levante in Spanje. Mustapha zij onlangs tegenover het Spaanse AS te dromen van een verblijf in de Premier League. De 25-jarige aanvaller had met cruciale goals een groot aandeel in de handhaving van Levante in de Primera Division afgelopen seizoen. ,,Ik kan niet ontkennen dat ik graag in Engeland zou willen spelen”, aldus de voormalige Spartaan. Toevallig verschijnt er aanstaande maandag een, volgens de site zelf; 'spraakmakend interview' op Voetbalzone met Riga. Wellicht komt daaruit meer duidelijkheid over eventuele interesse van Ajax.

Waar de interesse van Ajax vandaan komt in Mustapha weet Sport.be niet te melden. Dat geldt overigens ook voor de onbevestigde berichten over Kuranyi en Delgado.

AjaxF-side.NL

Verkeerde Delgado. :wink.gif:
Ik weet niet hoe betrouwbaar www.sport.be is, maar als ik het onderstaande bericht lees krijg ik wel een idee. :drecul.gif:
'ajax ziet Van de Gun als ideale opvolger Sneijder

Hoewel hij nog niet is vertrokken is ajax druk op zoek naar een goede vervanger voor Wesley Sneijder. Vele namen worden genoemt, maar een oude bekende voor de Amsterdammers, Cedric van der Gun, lijkt het toch te gaan worden.
Martin van Geel heeft volgens diverse media gisteren een goed gesprek gehad met de aanvallende middenvelder, over een terugkeer naar zijn oude liefde.
Van der Gun was zeer gecharmeert van de interesse.
Waarschijnlijk tekent van der Gun een 2-jarig contract met de optie voor nog 2 seizoenen.
In het contract zal een aparte clausule worden opgenomen ivm de vele blessures van de voetballer.
www.sport.be

Wel moeilijk trouwens, d of t. :excited.gif:

En nog één, weer sport.be:
Ook ajax laat oog vallen op Makaay.

In navolging van PSV heeft nu ook Ajax het oog laten vallen op Roy Makaay. Makaay mag vertrekken uit Duitsland nu Toni bijna rond is met Bayern Munich. Makaay wordt als opvolger gezien van Huntelaar die naar alle waarschijnlijkheid naar Manchester United vertrekt. Naast Makaay is Ajax ook bezig met de belg Sterchele. Sterchele moet 2e spits worden achter Makaay.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Robbins

Bericht door Robbins » zo jun 03, 2007 10:17 am

Je kunt daar zelf je nieuws maken.
Voeg zelf een artikel toe
Voortaan maak jij zelf het sportnieuws! Ergens iets gezien, ter plekke of god weet waar? Wil je dat kwijt aan anderen, via tekst, foto of zelfs video? Bezorg het ons en wij brengen het –eens goedbevonden- meteen online.
Wie zullen we eens naar AJAX laten gaan ? :drecul.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 03, 2007 10:29 am

Hier verder over Ajax en Barcelona. In deze topic alleen transfernieuws, graag.

Plaats reactie