Harm is een beetje jaloers. Die dacht dat Stam altijd voor psv was. Troost je Harm, hij is altijd al voor Ajax geweest.Thomas schreef:In Eindhoven wagen de spelers zich zeker niet tussen de supporters. Veel te veel boeren.
Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
AD
vrijdag 11 mei 2007
Ten Cate rekent op Bakircioglu
AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax rekent op de komst van Kennedy Bakircioglu. De oefenmeester van de bekerwinnaar uit Amsterdam beweerde vrijdag dat de overgang van de 26-jarige Zweed slechts een kwestie van tijd is.
,,Ik heb begrepen dat de partijen al een akkoord hebben bereikt'', stelde Ten Cate. ,,Maar er is nog geen contract getekend. Bakircioglu is met FC Twente verwikkeld in de play-offs. We willen hem de rust geven voor wat hij moet doen. Dat is presteren met FC Twente.''
Bakircioglu wordt de tweede aanwinst van Ajax voor het volgende seizoen. De club bereikte eerder deze week al een overeenkomst met middenvelder Laurent Delorge van ADO Den Haag.
(ANP)
Ik denk dat Ten Cate interesse heeft, maar dat hij hef af laat hangen van de beoordeling van de medische staff van Ajax.
Overigens een nette reactie van TC:
Overigens een nette reactie van TC:
Sportweek.nlAjax-trainer Ten Cate: ‘Kluivert is niet zomaar iemand’
Datum: 11-mei-2007 14:44
Door mark van den Heuvel
Patrick Kluivert heeft gezegd dat hij zijn loopbaan graag bij Ajax zou willen afsluiten en trainer Henk ten Cate toont zich bereid daarin mee te denken. “We hebben het hier natuurlijk niet over zomaar iemand,” aldus Ten Cate. “En ik kan me voorstellen dat Kluivert graag terug wil keren bij Ajax. Maar ik word hier nu opeens out of the blue mee geconfronteerd. Intern hebben we er nog nooit over nagedacht of over gesproken om Kluivert terug te halen. Dus kan ik alleen maar zeggen, dat ik Patrick een aardige vent vind, waar ik prettig mee heb samengewerkt bij Barcelona.”
Ten Cate wist ook, ‘voor een mooi verleden krijg je een vetleren medaille’. “Maar het gaat me te ver om iemand van zijn statuur hier zomaar even af te serveren. Ik heb er in ieder geval geen enkel probleem mee dat Kluivert een bepaalde wens uitspreekt. Maar voordat ik inhoudelijk commentaar geef, wil ik het eerst intern bespreken.”
-
- AT Toto winner 15/16
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Aan het type speler dat Kluivert was hebben we wel behoefte. Maar feit is dat hij nu al enkele seizoenen achter elkaar niet of nauwelijks wat heeft laten zien. Waarom zou dat er nu ineens weer wel uitkomen?
Het is natuurlijk heel verleidelijk om hem terug te halen. Als hij weer enigzins op niveau komt is hij een absolute meerwaarde. Maar gezien het feit dat hij kennelijk niet volledig fit meer is denk ik niet dat we er aan moeten beginnen. Dan haal ik liever een jonge speler die komend seizoen achter Huntelaar kan doorgroeien zodat hij, wanneer Klaas Jan vertrekt, zijn rol kan overnemen.
Mocht Ajax de gok wel nemen mag duidelijk zijn dat dit alleen kan op basis van een prestatiecontract. We zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.
Het is natuurlijk heel verleidelijk om hem terug te halen. Als hij weer enigzins op niveau komt is hij een absolute meerwaarde. Maar gezien het feit dat hij kennelijk niet volledig fit meer is denk ik niet dat we er aan moeten beginnen. Dan haal ik liever een jonge speler die komend seizoen achter Huntelaar kan doorgroeien zodat hij, wanneer Klaas Jan vertrekt, zijn rol kan overnemen.
Mocht Ajax de gok wel nemen mag duidelijk zijn dat dit alleen kan op basis van een prestatiecontract. We zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling.
www.tctubantia.nl'Kennedy' gaat als volwassen man
door Fardau Wagenaar
AMSTERDAM - Aarzelend geeft Kennedy Bakircioglu het toe: ja, dit was zijn laatste wedstrijd voor FC Twente. Het is tijd om verder te gaan, vindt de Zweed. Tijd voor een nieuwe uitdaging en die hoopt hij te vinden in Amsterdam, bij Ajax. Maar pijn doet het wel om afscheid te nemen van de Twentse rechtervleugel, van de spelers, de trainers en zijn beste vriend Sharbel Touma. "In Enschede ben ik volwassen geworden." Hij praat in het Engels, Nederlands lukt even niet. "Alles wat ik nu voel, kan ik niet in het Nederlands zeggen.
Minutenlang staat hij met zijn handen in de zij, midden op het veld in het DSB Stadion. Twente heeft net verloren van AZ en afscheid genomen van een droom: de voorronde van de Champions League. Het had niet gehoeven, niet gemoeten, beseft Bakircioglu. Na een klein uurtje spelen, had hijzelf wellicht de beslissing kunnen brengen. De aanvaller die afgelopen woensdag in het eerste duel tegen AZ nog vanaf dertig meter raak schoot, kreeg een ongelooflijke kans. Maar op drie meter afstand van de goal maaide hij on-Bakircioglu's over de bal heen. "Onbegrijpelijk", vindt de speler, die verder een goede wedstrijd speelde.
Daar op de middenstip schudt hij wat handen en slaat zijn armen nog eens om oud-ploeggenoot Simon Cziommer heen. Hij brengt een laatste groet naar het meegereisde publiek en hoort zijn naam uit zeshonderd Twentse kelen. Een zucht, dit was het dan: twee jaar FC Twente. Als een onbekende speler kwam hij vanuit Griekenland binnen, als een bekende Tukker vertrekt hij. Kennedy, vernoemd naar JFK, omdat zijn oma hoopte dat hij op een dag net zo beroemd zou worden als de Amerikaanse president. Zo ver komt het waarschijnlijk niet, maar hij heeft bereikt wat hij wilde: een transfer naar een topclub.
Van Saloniki via FC Twente naar Ajax, dat had hij zich niet kunnen bedenken toen zijn naam was verbleekt in de Griekse zon. "Het was een leuke tijd in een heel mooi land, maar als voetballer hebben die jaren me niet veel gebracht", zegt hij in de Alkmaarse catacomben. "Ik was dolblij dat ik naar Nederland kon, deze competitie ligt me. Ik hou van het creatieve voetbal. Na Griekenland voelde ik de behoefte om me te bewijzen. Ik wist wat ik kon, maar ik had tijd nodig om het te laten zien. En kijk waar ik nu ben, ik heb me enorm ontwikkeld. Ik ben dankbaar dat ik trainers als Rutten, Ten Hag en Eijkelkamp ben tegengekomen in mijn carrière. Ze hebben me geleerd om fris te blijven in mijn hoofd en slimmer te spelen. Ik maak nu de beste tijd door uit mijn loopbaan. En nu kan ik naar Ajax, een droomclub. In Zweden is het een grote naam."
Touma staat naast hem, zoals zo vaak. De twee voetballers uit Zweden zijn in twee jaar tijd onafscheidelijke vrienden geworden. Waar de een gaat, gaat de ander. Maar op de top van hun krachten, gaat het werk voor alles en scheiden hun wegen. "Als je altijd samen bent, is het moeilijk om elkaar los te laten. Maar het is niet anders. Gelukkig is er telefoon en kunnen we elkaar mailen. Of Sharbel niet mee kan naar Ajax? Ha ha, dat zou mooi zijn. Als ik de beslissingen mocht nemen, nam ik hem mee." Touma grijnst, hij ziet zichzelf volgend seizoen liever in de Spaanse competitie. "Maar wat er ook gebeurt, als we uitgevoetbald zijn, zullen we nog vaak samenkomen in Zweden om met elkaar over onze tijd bij FC Twente te praten."
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Hij zat half slapend naar Talpa te kijken en kan het zich niet meer herinneren.Marijn schreef:Hij weet niet meer zeker welke wedstrijd 't was?Thomas schreef:Ik hoorde trouwens van iemand dat hij Van der Zee van de week bij Utrecht-Roda of NAC-Vitesse op de tribune zag zitten.
Pienaar is transfervrij toch? Wat dat betreft past hij prima in het profiel van Ajax. Als Pienaar komt, komt Defour niet meer, denk ik. Is dat een stelling die te verdedigen is? Oftewel, is het niet zo dat Pienaar een mindere versie van Defour is?Alexander schreef:Net vernomen: de kans is aannemelijk dat Pienaar weer terug naar Ajax komt. Hij was vandaag in Amsterdam voor onderhandelingen.
Met betrekking tot Gueye. Dat zou natuurlijk de transfervrije backup spits kunnen zijn waar Ajax naar op zoek is. De trend is wel duidelijk. Ajax wil behoorlijk wat spelers halen, maar de spelers die op het eerste oog in aanmerking komen van plek 12 t/m 23 mogen weinig kosten.
-
Ik hoop eerlijk gezegd op Defour. Ik heb hem een aantal keren aan het werk gezien bij Standard en die jongen heeft veel talent. Hij is nog geen Sneijder, maar talent heeft hij genoeg.Thomas schreef:Pienaar is transfervrij toch? Wat dat betreft past hij prima in het profiel van Ajax. Als Pienaar komt, komt Defour niet meer, denk ik. Is dat een stelling die te verdedigen is? Oftewel, is het niet zo dat Pienaar een mindere versie van Defour is?Alexander schreef:Net vernomen: de kans is aannemelijk dat Pienaar weer terug naar Ajax komt. Hij was vandaag in Amsterdam voor onderhandelingen.
Maar ze kunnen ook beiden komen. Kunnen ze samen vechten om de positie van Sneijder.
Ik ben
Ik denk ook dat ik Defour wil, maar dat is puur afgaand op de verhalen over hem. Het is eigenlijk te zot voor woorden maar ik heb hem nog steeds niet aan het werk gezien.Jack Reynolds schreef:Ik hoop eerlijk gezegd op Defour. Ik heb hem een aantal keren aan het werk gezien bij Standard en die jongen heeft veel talent. Hij is nog geen Sneijder, maar talent heeft hij genoeg.Thomas schreef:Pienaar is transfervrij toch? Wat dat betreft past hij prima in het profiel van Ajax. Als Pienaar komt, komt Defour niet meer, denk ik. Is dat een stelling die te verdedigen is? Oftewel, is het niet zo dat Pienaar een mindere versie van Defour is?Alexander schreef:Net vernomen: de kans is aannemelijk dat Pienaar weer terug naar Ajax komt. Hij was vandaag in Amsterdam voor onderhandelingen.
Maar ze kunnen ook beiden komen. Kunnen ze samen vechten om de positie van Sneijder.
Maar als ik het zo lees zijn het beide creatieve spelers met inzicht en loopvermogen, die niet al te vaak scoren. Het schot van Pienaar is slecht, terwijl Defour een betere traptechniek heeft, geloof ik.
Ik zie ook liever Defour, maar ik krijg steeds meer de indruk dat Ajax er alles aan wil doen om deze groep nog een jaar bij elkaar te houden en de selectie op slimme en goedkope wijze wil versterken.
Defour scoort niet vaker dan Pienaar hoor. Echter Defour is pas net een maand 19 jaar en wordt samen met De mul, Pocnolli (ofzo), Kompany tot de grootste talenten van Belgie gezien.Maar als ik het zo lees zijn het beide creatieve spelers met inzicht en loopvermogen, die niet al te vaak scoren. Het schot van Pienaar is slecht, terwijl Defour een betere traptechniek heeft, geloof ik.
Ik zie ook liever Defour, maar ik krijg steeds meer de indruk dat Ajax er alles aan wil doen om deze groep nog een jaar bij elkaar te houden en de selectie op slimme en goedkope wijze wil versterken.
Maar mocht Ajax geen CL halen, dan lijkt ook Defour onhaalbaar aangezien er een prijskaartje aan hangt, en Pienaar geloof ik gratis is...
Zie liever Defour komen, maar zou niet teleurgesteld zijn met Pienaar, die het overigens de laatste weken goed doet hoor.
Thomas als je filmpjes wilt zien van Defour dan kan ik je die wel geven. Die gast heeft een goeie technieck, is er snel, en vooral z'n inzicht is uitmunted voor iemand van 19. Beetje vergelijkbaar met Schaars.
Pompiedom
Ja onderanderen, maar is vaak het zelfde en alleen maar super momenten die hij misschien 1x in de 10 wedstrijden laat zien. Heb ergens op mijn computer nog eentje uit 1 wedstrijd, 5 minuten, laat elk bal contact van Defour zien... was tegen Westerloo (weet niet of het beker, competitie of wat dan ook was)
Pompiedom