Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
Dat klopt, maar dan zijn het dezelfde mensen als altijd die spelers aandragen. En als die spelers hem niet bevallen (en waarom zouden ze hem bevallen?), dan put hij uit zijn eigen circuit en dat is dus geen Zuidamerikaans circuit (bijvoorbeeld). Misschien krijgen we een speler te leen van Milan of Barcelona. Dat kan natuurlijk. Of misschien overtuigt hij een Nederlandse (jeugd-) international om naar Ajax te komen. Dat ligt meer voor de hand dan dat hij met een tropische verrassing aan komt zetten.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Ik hoop dat je gelijk hebt maar eerlijk gezegd lijkt Marco me nou ook een type die hier in Nederland gaat shoppen. Hij lijkt me gewoon geen liefhebber die allerlei internationale wedstrijden bekijkt enz.Thomas schreef:Omdat hij bondscoach was, ja. Als clubtrainer geloof ik er niets van dat hij niet buiten de landsgrenzen zal kijken. Van Basten weet namelijk als geen ander dat het in Nederland niet overhoudt.
Dan beheers je één (en zeker een belangrijk!) onderdeel van het voetballen.Donkey Shot schreef:als je goals maakt kan je volgens mij voetballen
Het gaat mij erom dat Ajax zoveel mogelijk doelpunten maakt, dat het spel niet op één speler is afgestemd (zoals onder Koster en Blind, na de eerste weken), want als die speler faalt!
Ik heb nog geen voorstopper gezien die KJH niet de baas was. Duels verliest hij, maar hij kan zich goed vrijlopen en dan profiteren van de acties van anderen.
We hebben het in Nederland over niveau-Zwaanswijk! Ik ben benieuwd naar welke top(?)ploeg hij vertrekt, maar in zijn keuze moet hij zich laten richten op de spelwijze van zijn toekomstige club. Er moet vooral in en rond het strafschopgebied van de tegenstander worden gespeeld! In wezen dus "statisch aanvallen"!
Ik gun hem het allerbeste, laat dat duidelijk zijn, maar ik hoop op een Ajaxspits die iets met een bal kan (alleen is het alleen maar vasthouden i.p.v. verspelen)
Guud Geels en Ray Clarke scoorden er ook op los, maar waren ze beter dan Van Basten? Kluivert? Ik vrees van niet.
Ik hoop dat Ajax volgend seizoen iets wint, met KJH is dat helaas nooit gelukt (ik reken de JC-schaal e.d. niet mee)
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Dat is niet het punt, wel dat wij het niet worden, met of zonder KJH, dat wij de CL niet halen, ook niet met KJH, want dan scoort hij niet, mist hij een strafschop (Kan iedereen overkomen, maar de 6-1 tegen De Graafschap vind ik iets minder belangrijk).Rishi schreef:Wat is nu je punt Demosthenes? Dat PSV met KJH in de ploeg geen kampioen was geworden?
Ik zie KJH wel doelpunten maken, maar ook dat hij geen duel wint, een bal niet kan vasthouden, niet in de dekking kan worden aangespeeld en niet in de diepte. Ik mag toch wel iets verwachten van de duurste aankoop ooit? Zal Ajax iets willen winnen dan zal de teamprestatie omhoog moeten en die van de individuele spelers. Ik zie hem nu 2 1/2 seizoen en ik zie hem niet beter worden!
Ik heb het liefst dat hij er acht per wedstrijd maakt, ook tegen psv, maar dat gebeurt nu eenmaal niet, tegen Slavia Praag ook niet en dan mag je de twee doelpunten tegen Dinamo wel noemen, maar twee keer blessuretijd, twee, voor het resultaat, overbodige doelpunten. KJH wordt overal de hemel in geprezen, wordt in een krant (Schuster zou het hebben gezegd) vergeleken met spelers als Cruyff en van Basten, ik vergelijk hem met Ruud Geels.
Niet ?, dat zegt ie wel.Hij houdt een verhaal waarin toch duidelijk naar voren komt dat we met KjH geen prijzen winnen.Dat ie geen belangrijke goals maakt.Das trouwens ook weer zoiets, elke goal is belangrijk, of dat het nu de eerste of de laatste is ( vraag maar een Henkie t. Cate ).
Daarnaast somt ie een reeks wedstrijden op waarin KjH wel scoort, maar dat zijn doelpunten die tellen niet mee, overbodige doelpunten.Hoezo overbodig, welk gedeelte van het elftal maakte die goals van KjH overbodig dan.Juist.
Verder zou je eens moeten kijken hoeveel ballen KjH werkelijk op een presenteer blaadje krijgt, 2 hooguit 3 van de bijna 30.Tja das dan toch knap voor een spits die geen duel wint ..
Verder maakt KjH 2 doelpunten tegen FC Kobenhavn, maar die tellen dan weer niet.Omdat onze achterhoede staat te schutteren in de thuiswedstrijd.
Daarnaast somt ie een reeks wedstrijden op waarin KjH wel scoort, maar dat zijn doelpunten die tellen niet mee, overbodige doelpunten.Hoezo overbodig, welk gedeelte van het elftal maakte die goals van KjH overbodig dan.Juist.
Verder zou je eens moeten kijken hoeveel ballen KjH werkelijk op een presenteer blaadje krijgt, 2 hooguit 3 van de bijna 30.Tja das dan toch knap voor een spits die geen duel wint ..
Verder maakt KjH 2 doelpunten tegen FC Kobenhavn, maar die tellen dan weer niet.Omdat onze achterhoede staat te schutteren in de thuiswedstrijd.
Laatst gewijzigd door 999 op ma mar 24, 2008 11:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Vreemde reactie! mag ik niet zelf bepalen wat ik zeg?Voetske schreef:Niet ?, dat zegt ie wel.Hij houdt een verhaal waarin toch duidelijk naar voren komt dat we met KjH geen prijzen winnen.Dat ie geen belangrijke goals maakt.Das trouwens ook weer zoiets, elke goal is belangrijk, of dat het nu de eerste of de laatste is ( vraag maar een Henkie t. Cate ).
Daarnaast somt ie een reeks wedstrijden op waarin KjH wel scoort, maar dat zijn doelpunten die tellen niet mee, overbodige doelpunten.Hoezo overbodig, welk gedeelte van het elftal maakt die goals van KjH overbodig dan.Juist.
Over de verdediging kan ik genoeg zeggen. Wijs mij even aan waar ik Ogararu en Emanuelson goede backs vind. Ogararu heeft van mij een half jaar gekregen, Urby ook. Je mag voor Urby dus een paar jaar teruggaan in het archief! Ik wacht af!
Zoek gelijk even op waar ik schrijf dat Ajax verdedigend versterking nodig heeft. Je mag gaan zoeken, ± 1 1/2 jaar geleden, toen bekend werd dat Grygera vertrok. Je zult dan ook lezen dat ik het de verantwoordelijken kwalijk neem deze zomer niet te snappen een opvolger voor Stam nodig te hebben toen bij hen (niet bij mij, supporter!) bekend maakte te willen stoppen.
Zoek even op in de tijd dat Jan Vertonghen in de B1 speelde (heb jij die ooit zien spelen) en ik als commentaar gaf in hem geen centrale verdediger te zien! Hij kan een sterke linkermiddenvelder worden als hij de agressiviteit die hij nu heeft ook als middenvelder gebruikt.
Kijk even terug naar wat ik over de "20-minuten-Kuffour" schrijf!
Ajax komt verdedigend vaak in de problemen, ik heb daarin Heitinga verdedigd, want hij kwam regelmatig tegenover een meerderheid aan aanvallers te staan als of Maduro of Perez weer zijn man liet lopen.
Ik wacht af.
Over KJH! Zijn functioneren als hij in balbezit is heeft weinig te maken met de kwaliteit van de verdedigers.
Beweer jij dat hij zo snel is dat hij in de diepte kan worden aangespeeld?
Beweer jij dat hij zijn man kan passeren? Op techniek!
Beweer jij dat hij zijn directe tegenstander de baas is?
Zijn kwaliteit ligt in het strafschopgebied van de tegenstander. hij mag pas aan de bal komen als hij vlak voor doel staat, om te scoren.
Hier nog een niet belangrijk doelpunt, de 1 - 1 in de beker finale.Je verhaal gaat over dat KjH geen belangrijke doelpunten maakt, niet over de verdediging.Elk doelpunt is belangrijk, de mate van wordt bepaald door het verloop van de rest van de wedstrijd.En het verloop van de rest van de wedstrijd is bij dit AJAX door de achterhoede in bijna elke wedstrijd billen knijpen.
Tegen Fc Twente werd ie in de diepte aangespeeld, weliswaar was de bal iets te zacht, maar toch.Hij schoot net voorlangs.Verder heeft het met in de diepte aanspelen niet altijd met snelheid te maken, Suarez werd gister in de diepte aangespeeld, maar werd fluitend ingehaald.De tijden dat er een zee van ruimte tussen achterhoede en keeper van de tegenstander zit is lang geleden.
Maar ik zie dat je met het opsommen van al die problemen in de achterhoede, wat iedereen hier al tig keer heeft aangegeven, dat je precies de reden aangeeft waar het grootste probleem van dit AJAX zit.En dat AJAX blij moet zijn dat die, in jouw ogen, die zoveel onbelangrijke goals ( volgens jou ) maakt, zo beperkte spits er toch zoveel in het netje schopt .. waarvan ook nog eens het grootste gedeelte van de ballen niet eens op maat zijn ..
Tegen Fc Twente werd ie in de diepte aangespeeld, weliswaar was de bal iets te zacht, maar toch.Hij schoot net voorlangs.Verder heeft het met in de diepte aanspelen niet altijd met snelheid te maken, Suarez werd gister in de diepte aangespeeld, maar werd fluitend ingehaald.De tijden dat er een zee van ruimte tussen achterhoede en keeper van de tegenstander zit is lang geleden.
Maar ik zie dat je met het opsommen van al die problemen in de achterhoede, wat iedereen hier al tig keer heeft aangegeven, dat je precies de reden aangeeft waar het grootste probleem van dit AJAX zit.En dat AJAX blij moet zijn dat die, in jouw ogen, die zoveel onbelangrijke goals ( volgens jou ) maakt, zo beperkte spits er toch zoveel in het netje schopt .. waarvan ook nog eens het grootste gedeelte van de ballen niet eens op maat zijn ..
Blij met de punten ...
Ajax had eerst vorige week een gesprek met Huntelaar gepland, maar die afspraak is verschoven. Ze willen hem overhalen om z'n contract te verlengen. Niet dat het gaat lukken, maar dan nog is het een prima situatie. Als hij niet bij wil tekenen moet je hem komende zomer verkopen en kan Ajax z'n opvolger alvast contracteren.
Laat hem maar lekker bijtekenen, saneer die achterhoede nu eens wel een keer goed ( zal toch moeten ), zodat je gevrijwaard blijft van die puppillen tegen goals, zelfde geld voor het middenveld ( ook daar zul je moeten inkopen/jeugd ) of dat Kjh nu blijft of niet, en een speler voor de rechterkant van nivo en met KjH wordt AJAX volgend seizoen met grote afstand kampioen van Nederland.
Blij met de punten ...
www.ad.nlAjax en Huntelaar snel in gesprek
AMSTERDAM - Ajax gaat op korte termijn in gesprek met Klaas Jan Huntelaar. Dat zou eigenlijk afgelopen week al gebeuren, maar de afspraak is opgeschoven.
Ajax hoopt Huntelaar te kunnen verleiden zijn huidige contract dat loopt tot medio 2010 open te breken en te verlengen. De spits zelf laat alles op zich af komen. Zoals de zaken er nu voorstaan, wil hij deze zomer alleen weg als een absolute topclub zich meldt.
In Spanje wordt Huntelaar openlijk gelinkt aan Real Madrid. In de luwte van die publiciteit tast de Koninklijke echter de mogelijkheden af bij Sevilla-spits Luis Fabiano. De topscorer in de Primera Division (22 goals) staat momenteel onder druk van zijn familie om Sevilla te verlaten, nadat zijn vrouw en dochters in eigen huis zijn overvallen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali