Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 23, 2008 5:02 pm

De topic gaat toch over KJH??

Ben wel blij met de chemie tussen KJH en Perez, je ziet daar nu toch wel de resultaten van. Is het enige vooordeel van het vertrek van KJH (Al geloof ik niet dat hij naar een topclub kan) dat Perez vrijwillig stopt met voetbal (Ik zie hem dat wel doen, hij moet ondertussen ook zien dat hij al 1 1/2 jaar tekort komt voor de eredivisie?)

KJH zal nog een week (of twee) moeten wachten op een doelpunt; tegen Heerenveen zal het niet lukken, maar tegen De Graafschap zal hij er wel drie maken.

KJH zal in belangrijke wedstrijden het beslissende doelpunt moeten zien te maken, toppers spelen niet tegen De Graafschap of Excelsior.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mar 23, 2008 5:11 pm

KJH maakt AJAX toch ook geen kampioen zo zien we de laatste paar jaar al kun je gezien zn aantal doelpunten moeilijk ontkennen dat ie geen goede spits is.. maargoed ik ben wel eens toe aan iets anders, voor een leuk bedrag mag ie van mij weg.

jabu

Bericht door jabu » zo mar 23, 2008 5:29 pm

Demosthenes schreef:KJH zal nog een week (of twee) moeten wachten op een doelpunt; tegen Heerenveen zal het niet lukken, maar tegen De Graafschap zal hij er wel drie maken.

KJH zal in belangrijke wedstrijden het beslissende doelpunt moeten zien te maken, toppers spelen niet tegen De Graafschap of Excelsior.
Je aversie tegen KJH neemt lachwekkende vormen aan. Die jongen heeft er al 27 doelpunten inliggen in 21 verschillende wedstrijden. Bovendien scoort hij tegen iedere tegenstander en vaak het eerste doelpunt en niet slechts de 4-0. Volgens mij zijn er in deze selectie heel wat andere spelers die je tot Zwarte Piet kunt benoemen.[/quote]

Aristides

Bericht door Aristides » zo mar 23, 2008 7:03 pm

Jabu schreef:
Demosthenes schreef:KJH zal nog een week (of twee) moeten wachten op een doelpunt; tegen Heerenveen zal het niet lukken, maar tegen De Graafschap zal hij er wel drie maken.

Je aversie tegen KJH neemt lachwekkende vormen aan. Die jongen heeft er al 27 doelpunten inliggen in 21 verschillende wedstrijden. Bovendien scoort hij tegen iedere tegenstander en vaak het eerste doelpunt en niet slechts de 4-0. Volgens mij zijn er in deze selectie heel wat andere spelers die je tot Zwarte Piet kunt benoemen.
[/quote]

Je link gezien en gekeken naar zijn doelpunten.

Opvallend vind ik dat je de wedstrijden waarin hij niet scoort gewoon niet meetelt!

KJH heeft volgens die pagina 27 dolepunten gemaakt. Neem de ploegen t/m Groningen = t/m 50 punten. De ploeg erna heeft er 43, m.a.w. de top/suptop scheiden van de rest.

KJH maakt 4 doelpunten tegen de (sub)top, 0 tegen psv! Hij scoort tegen Groningen (1 x), feyenoord (2x), NAC (1x) Dat is in 10 wedstrijden!!!!!

Hij scoort dus 23 doelpunten tegen de zwakkere ploegen!

Een topspits maakt er misschien minder, maar hij scoort wel de belangrijkste doelpunten! De doelpunten tegen Groningen en NAC waren bepalend voor het resultaat! tegen feyenoord werd het 3-0!

Voor mij is KJH goed genoeg voor Ajax, als Ajax zo sterk is dat het vooral opereert op de helft van de tegenstander; helaas is onder koster dat zelden het geval.

Ik heb geen aversie tegen KJH, waarschijnlijk leg ik de lat voor hem te hoog, hij kan in mijn ogen niet goed voetballen (wel scoren bij kansen) Hij si voor mij meer een Ruud Geels of Ray Clarke dan een topspits.

jabu

Bericht door jabu » zo mar 23, 2008 9:57 pm

Demosthenes schreef:Opvallend vind ik dat je de wedstrijden waarin hij niet scoort gewoon niet meetelt!.
Deze link krijg je gewoon als je bij Huntelaar zijn paspoort op VI.nl kijkt bij doelpunten. Dan laten ze alleen de wedstrijden zien waarin hij gescoord heeft. Die wedstijden gaat het overigens ook om, want het was als reactie op jouw punt dat hij alleen scoort tegen de 'kleintjes'.

Demosthenes schreef:KJH heeft volgens die pagina 27 dolepunten gemaakt. Neem de ploegen t/m Groningen = t/m 50 punten. De ploeg erna heeft er 43, m.a.w. de top/suptop scheiden van de rest.

KJH maakt 4 doelpunten tegen de (sub)top, 0 tegen psv! Hij scoort tegen Groningen (1 x), feyenoord (2x), NAC (1x) Dat is in 10 wedstrijden!!!!!

Hij scoort dus 23 doelpunten tegen de zwakkere ploegen!
Sorry, maar die berekenig is onlogisch. Allereerst neem je als subtop 6 teams. Dat is prima, maar dan kan je niet verwachten dat Huntelaar meer dan pakweg 7 a 8 keer scoort tegen die teams. Dat komt dan prima overeen met zijn gemiddelde van 27 doelpunten uit 30 wedstrijden. Van die teams scoort hij alleen niet tegen PSV en Heerenveen. Nu hebben we pas gezien dat Koster hem tegen PSV als middenvelder posteerde, niet Huntelaar zijn sterkste kant en bovendien komt hij dan minder in scoringspositie. Tegen Heerenveen moet Ajax nog een keer spelen. Huntelaar scoorde wel tegen Feyenoord (2), NAC (2), Twente (1) en Groningen (1). Dat gaat dan om 6 doelpunten (en niet de door jou genoemde 4) in 10 wedstrijden, Ajax moet in de resterende wedstrijden nog tegen Heerenveen en Groningen. Een doelpuntje tegen één van beide teams en Huntelaar komt op eenzelfde gemiddelde als tegen andere tegenstanders. Bovendien scoort Huntelaar ook tegen lastige teams als AZ (3), Roda (2), Vitesse (1) en Utrecht (2). Als die cijfers dus iets bewijzen dan is het juist dat Huntelaar er vrijwel altijd staat en hij bijna 1 op 1 loopt. Het lijkt mij dat er heel veel spelers in de selectie van Ajax zijn die een stuk minder presteren.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mar 23, 2008 11:08 pm

Jöhnk schreef:4-3-3 met een type RVN in de spits is gewoon heel lastig. Dan lijd je veel balverlies waardoor de vleugelspitsen steeds achter de backs aan moeten lopen in plaats van andersom.
Bovendien zijn de ruimtes klein met drie spitsen. Je moet dus extra snel spelen. Of af en toe een individuele actie ondernemen....
Dat geldt dan toch ook voor Ajax en Huntelaar? Ervan uitgaande dat MvB 4-3-3 wil spelen is het volgens jou dus het beste als Ajax Huntelaar verkoopt?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 23, 2008 11:17 pm

Huntelaar is toch niet te houden. Het hangt er ook van af wat ervoor terugkomt.

Maar ik vind eigenlijk dat MVB zijn systeem moet aanpassen aan het spelersmateriaal. Ik hoop dat hij die les heeft geleerd bij Oranje.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mar 23, 2008 11:22 pm

Het moet van allebei een beetje, hij moet het spelersmateriaal aanpassen op het systeem dat hij wil spelen en andersom.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mar 23, 2008 11:23 pm

Klopt. Je kunt uiteraard gericht spelers kopen, maar je moet ook rekening houden met spelers die er al zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 2:45 am

Jesse schreef:Dat geldt dan toch ook voor Ajax en Huntelaar? Ervan uitgaande dat MvB 4-3-3 wil spelen is het volgens jou dus het beste als Ajax Huntelaar verkoopt?
Ik zou er niet ontzettend om rouwen. Die jongen is gewoon niet in staat om een bal vast te houden wanneer er zo'n (statische) reus als Zwaanswijk, Penders of Douglas in z'n nek loopt te hijgen. Sowieso helpt het dat Ajax minimaal 20 miljoen voor hem gaat vangen en dat er goede vervangers haalbaar zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 24, 2008 9:59 am

30 minimaal!
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma mar 24, 2008 10:49 am

Het zou mooi zijn als ie op het EK een beetje van zich laat spreken, dan is the sky the limit.

Chris

Bericht door Chris » ma mar 24, 2008 11:31 am

Thomas schreef:
Jesse schreef:Dat geldt dan toch ook voor Ajax en Huntelaar? Ervan uitgaande dat MvB 4-3-3 wil spelen is het volgens jou dus het beste als Ajax Huntelaar verkoopt?
Ik zou er niet ontzettend om rouwen. Die jongen is gewoon niet in staat om een bal vast te houden wanneer er zo'n (statische) reus als Zwaanswijk, Penders of Douglas in z'n nek loopt te hijgen. Sowieso helpt het dat Ajax minimaal 20 miljoen voor hem gaat vangen en dat er goede vervangers haalbaar zijn.
Dit zei ik al voordat hij naar Ajax kwam, Huntelaar heeft gewoon de techniek niet om in de kleine ruimte de bal vast te houden. Vooral tegen defensief ingestelde teams. Ik hoor tegenwoordig ook niks meer over Bradley, of is de hype alweer voorbij? Of heeft iedereen gezien dat hij in de eerste helft compleet voorbij gelopen werd door Meeuwis?
Chris a.k.a Giiser

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 24, 2008 11:49 am

Als je een spits als Huntelaar constant met een beul (of twee) in zijn rug laat lopen, heb je een dramatische tactiek bedacht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 12:18 pm

Chris schreef:Dit zei ik al voordat hij naar Ajax kwam, Huntelaar heeft gewoon de techniek niet om in de kleine ruimte de bal vast te houden. Vooral tegen defensief ingestelde teams. Ik hoor tegenwoordig ook niks meer over Bradley, of is de hype alweer voorbij? Of heeft iedereen gezien dat hij in de eerste helft compleet voorbij gelopen werd door Meeuwis?
Wat mij betreft niet hoor. Prima speler. Volgens mij zoekt Ajax echter geen middenvelder meer. Nu is Sulejmani een stuk interessanter. :1evil.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma mar 24, 2008 1:49 pm

Thomas schreef:
Jammer alleen dat de vervangers gevonden moet worden door het duo Van Geel/Van Basten...
geen garantie of zelfs hope dus dat het beter zal gaan dan in de afgeloop jaren...

Is er ergens nog een dure spits die we bij NL subtopper kunnen weghalen?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 1:50 pm

Van Basten gaat zich heus niet blindstaren op de Nederlandse markt. Die kijkt wel uit.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 1:56 pm

Alsof Van Basten de internationale markt kent. Die is (net als Van Geel) juist steeds Nederlandse spelers aan het bekijken.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 1:58 pm

Omdat hij bondscoach was, ja. Als clubtrainer geloof ik er niets van dat hij niet buiten de landsgrenzen zal kijken. Van Basten weet namelijk als geen ander dat het in Nederland niet overhoudt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:05 pm

Even praktisch: jij denkt dat Van Basten tijd heeft om in Zuid-Amerika te scouten? Wanneer zou hij dat moeten doen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 2:07 pm

Ik denk niet dat het bondscoachschap nou zoveel tijd vergt hoor.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mar 24, 2008 2:09 pm

Ik denk dat joey bedoelt dat MvB geen tijd meer heeft om daar te scouten als hij trainer is van Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 24, 2008 2:10 pm

Dat lijkt me niet, aangezien Ajax nu allang bezig zal zijn met komend seizoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 24, 2008 2:12 pm

Ook dat. Maar ook nu niet, want Ajax zal hem ook veel tijd kosten.

Hij kan het ook niet maken tegenover de KNVB om de wereld af te reizen voor Ajax. Hij moet op dit moment, kort voor de EK, wedstrijden van internationals zien.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 24, 2008 2:16 pm

Hij moet ook zelf niet scouten, hij moet JA zeggen tegen de eindadviezen die over blijven. Dat is heel wat minder tijdsintensief.

Gesloten