Je moet spelers afrekenen voor wat ze als speler voor de teamprestaties kunnen betekenen.Als een speler vanuit zijn onkunde, zijn egoisme het vertikt om de spits aan te spelen terwijl deze er beter voorstaat kwa scoringsmogelijkheid ( en ik heb dat genoeg keren hier op dit forum tijdens de wedstrijden aangegeven ), en dat niet indicenteel maar gemeengoed is, dan ondermijnd die speler ( zoals ik er tegen aankijk als voetballer ) veel meer het/de teambelang/prestatie dan de speler die ondanks dat ie minder beweeglijkheid is ( al valt ook dat best mee ) er toch nog een kleine 30 goals in het netje schopt.Zeker omdat de spits daarvoor op het veld staat.En daar ging de discussie over.Bertje schreef:Ik ook niet dat jij dat zegt, maar jij rekent spelers af op hun efficientie voor het doel, terwijl hun kwaliteiten op andere vlakken liggen. Je moet spelers allereerst op hun sterke punten afrekenen. Huntelaar op zijn doelpunten, Suarez op het aantal gecreerde kansen, Heitinga op de opbouw van achteruit etc.
Ik durf zelfs te stellen dat we van geluk mogen spreken dat deze spits niet langdurig geblesseerd is geraakt dit seizoen.Daarbij, de buitenspelers, of de spelers waar we het over hebben functioneren niet minder omdat deze spits minder beweeglijk zou zijn, de spelers waar we het over hebben, in ieder geval het grooste gedeelte van die spelers mist gewoon die kwaliteit, of mist uberhaupt de kwaliteiten ..