Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door LucaS » wo jul 27, 2011 7:53 am

Terwijl het ook andersom kan werken. Hoe dichter bij de transferdeadline, hoe meer dringend een akkoord voor PSV wordt. Een paar dagen voor de deadline de transferprijs laten zakken? Dacht het niet, ga dan maar zonder echte spits het seizoen in.
I think I lost my fucking headache

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 8:46 am

Klopt, ik ga er dan ook niet vanuit dat het slaagt. Ga er wel vanuit dat hij naar PSV gaat, maar 'gewoon' voor 4 a 5 mln.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 8:52 am

Ik zou er niet te hard op rekenen. Ajax heeft meer te verliezen.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 9:13 am

Dat weet ik niet. PSV moet kampioen worden ,zonder spits wordt dat knap lastig.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 10:01 am

Ik denk niet dat PSV tot het einde blijft wachten op EH. Voorlopig hebben ze nog de tijd, ze kunnen ook rustig afwachten wat er met Toivonen gebeurt. Misschien schakelen ze wel over naar een andere aanvaller als ze flink geld binnen krijgen. EH is straks waarschijnlijk fors onder zijn marktwaarde te halen, maar hij blijft een risico.

PSV kan het salaris van EH niet ophoesten. De totale deal (salaris + transfersom) is te kostbaar. PSV gaat echt geen 4,5 miljoen betalenen dan EH ook nog eens een salaris geven dat dik boven de grens van 1 miljoen ligt.

Ajax moet hopen dat er een andere club komt waar EH graag heen wil. Een club die wel wil betalen. Maar het loopt niet storm. En EH heeft duidelijk gemaakt wat hij wil en ook wat hij niet wil. Hem verpatsen aan een Russische club lijkt er niet in te zitten.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 10:05 am

Iemand de reactie van Blind op het probeersel van Mounir al gelezen? Fantastisch! Wat een tactisch steekspel in de media. Blind kan er ook wat van.

ferry

Bericht door ferry » wo jul 27, 2011 10:09 am

Voor de mensen die het nog niet gelezen hebben:
Blind: 'Buitenlandse aanbiedingen voor El Hamdaoui'
27/07/2011 10:09

De bij Ajax overbodige Mounir El Hamdaoui en Ismaïl Aissati hebben nog steeds geen nieuwe club gevonden. Beide spelers waren afgelopen maandag met Jong Ajax op trainingskamp en ontbraken op de elftalfoto die werd gemaakt.

'Voor Mounir zijn wat buitenlandse aanbiedingen gekomen', zegt Blind tegen Voetbal International. 'Maar óf hij wilde er zelf niet heen, óf het voorstel was onvoldoende. PSV heeft nooit een concreet bod gedaan. Misschien lijkt het alsof hij verbannen is, maar zo staan wij er zeker niet in.'

'Het is gewoon duidelijk dat het niets meer gaat worden tussen Mounir en Ajax', vervolgt de technisch manager van de Amsterdammers. 'Dan moet je ook niet blijven doorharken. Aan de andere kant hoeven we nog niet in paniek te raken. Tot 31 augustus kan er van alles gebeuren. Tegen die tijd zijn er altijd weer clubs die een goede spits hard nodig hebben.'

Hoewel PSV dus nog geen concrete aanbieding bij de Amsterdammers neerlegde, was coach Fred Rutten deze week wel duidelijk. Hij meldde El Hamdaoui er graag bij te hebben in Eindhoven en de spits zeker als een versterking te zien.

VI.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 10:11 am

Heel doorzichtig, daar schrikt het kamp-EH echt niet van.

Ze zijn bij Ajax nog niet in paniek, zegt hij. Maar dat komt nog wel. Als EH over drie weken niet weg is, krijgen ze zwaar de bibbers.

Reken maar uit: Ajax verdient anderhalf miljoen per jaar? En de kans dat EH in de winterstop nog de gevraagde 4,5 miljoen oplevert is 0.0. Hij zal tegen die tijd met heel veel geluk de helft opleveren van wat hij heeft gekost (3,5-7). Was een duur maar spannend jaartje met Mounir.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jul 27, 2011 10:13 am

joey schreef:Ik denk niet dat PSV tot het einde blijft wachten op EH. Voorlopig hebben ze nog de tijd, ze kunnen ook rustig afwachten wat er met Toivonen gebeurt. Misschien schakelen ze wel over naar een andere aanvaller als ze flink geld binnen krijgen. EH is straks waarschijnlijk fors onder zijn marktwaarde te halen, maar hij blijft een risico.

PSV kan het salaris van EH niet ophoesten. De totale deal (salaris + transfersom) is te kostbaar. PSV gaat echt geen 4,5 miljoen betalenen dan EH ook nog eens een salaris geven dat dik boven de grens van 1 miljoen ligt.

Ajax moet hopen dat er een andere club komt waar EH graag heen wil. Een club die wel wil betalen. Maar het loopt niet storm. En EH heeft duidelijk gemaakt wat hij wil en ook wat hij niet wil. Hem verpatsen aan een Russische club lijkt er niet in te zitten.
V.w.b. PSV. Mocht PSV een waardig alternatief hebben, kunnen ze inderdaad wachten. Anders zullen ze rond het eind van de transferperiode lichtelijk in paniek raken; met Zeefuik de competitie ingaan, is geen mooi vooruitzicht. Verder hebben ze tot nu toe laten zien geen moeite te hebben om dik te betalen.

V.w.b. buitenlandse clubs zijn we afhankelijk van bewegingen op de transfermarkt elders. Op dit moment zit er geen beweging in.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 27, 2011 10:16 am

PSV wacht duidelijk om de prijs te laten zakken, maar dat is een gevaarlijk spelletje. Want op het moment dat de prijs zakt, komen clubs als Fulham misschien ook weer om de hoek kijken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 10:19 am

Een alternatief is een kwestie van geld. De zaakwaarnemer van Toivonen zegt dat er veel belangstelling is voor zijn speler. Als Toivonen vertrekt voor een hoog bedrag, is er opeens iets mogelijk. PSV zit in een zetel. Het kan rustig wachten op EH én op eventuele ontwikkelingen wb Toivonen.

EH wil naar een goede club in een grote competitie, maar zijn reputatie is zo beschadigd dat dát er waarschijnlijk niet in zit.

BTW, die uitspraak van Blind ('Het wordt niets meer,dan moet je niet blijven doorharken') is niet zo handig. Die kan EH van pas komen voor de AC.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 27, 2011 10:24 am

Het is gewoon een enorme blunder geweest om hem terug te zetten naar het tweede. Ze dachten El Hamdaoui zo zeker uit te roken, maar hij trekt zich er niets van aan.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jul 27, 2011 10:27 am

Denk je echt dat dat niks met zo'n speler doet? Tuurlijk wel.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 10:28 am

Denk je dat het anders was geweest als hij bij de selectie had gezeten, Jöhnk?

EH vindt het wel best. Hij kan goed opschieten met Vink en hij is van De Boer verlost. Verder wacht hij rustig af. Geef hem ongelijk. Hij kan zich (na Ajax) niet nog een verkeerde keuze permitteren. En straks, als Ajax de prijs wel móet laten zakken, kan hij een mooie klapper maken. Dan lacht hij iedereen uit.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 10:30 am

joey schreef:Een alternatief is een kwestie van geld. De zaakwaarnemer van Toivonen zegt dat er veel belangstelling is voor zijn speler. Als Toivonen vertrekt voor een hoog bedrag, is er opeens iets mogelijk. PSV zit in een zetel. Het kan rustig wachten op EH én op eventuele ontwikkelingen wb Toivonen.

EH wil naar een goede club in een grote competitie, maar zijn reputatie is zo beschadigd dat dát er waarschijnlijk niet in zit.

BTW, die uitspraak van Blind ('Het wordt niets meer,dan moet je niet blijven doorharken') is niet zo handig. Die kan EH van pas komen voor de AC.
Ajax zit in een zetel. Psv heeft een spits nodig en de deadline nadert... Kom maar kom maar kom maar!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 10:32 am

Dominee, dat meen je niet. Ajax gaat sowieso zwaar verlies lijden op EH (van 7 naar 4,5) en de aanwezigheid van EH is een groot probleem.

Wie zegt dat PSV als het erop aankomt Ajax echt van EH verlost?

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 10:34 am

Wie zegt dat Ajax de prijs laat dalen als PSV straks vlak voor de deadline geen spits heeft? (En die hebben ze niet)

4:5 mln is trouwens een mooie prijs.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 27, 2011 10:35 am

Heeft Ajax 7 betaald? Kan ik me niet herinneren
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 27, 2011 10:35 am

joey schreef:Dominee, dat meen je niet. Ajax gaat sowieso zwaar verlies lijden op EH (van 7 naar 4,5) en de aanwezigheid van EH is een groot probleem.
Die prijs wordt steeds hoger. Hebben we nu al 7 miljoen voor EH betaald?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 27, 2011 10:35 am

@joey: maar dan heeft PSV geen spits.

De enige die in een zetel zit, is El Hamdaoui. Die heeft 1,4 miljoen gegarandeerd en kan vanuit zijn luie stoel uitkiezen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 27, 2011 10:47 am

Alsof PSV alleen inzet op EH. PSV heeft nog niet eens contact opgenomen met Ajax, laat staan een bod uitgebracht. EH is een optie voor PSV, meer niet.

@ Jesse: dat heb ik begrepen, en het lijkt me ook niet onlogisch. EH is nu voor 4,5 in de uitverkoop. Maar ik laat me er graag van overtuigen dat het minder was.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo jul 27, 2011 10:51 am

Is dat zo ondenkbaar? Marcel Brands heeft weinig fantasie.

Rooie

Bericht door Rooie » wo jul 27, 2011 10:52 am

joey schreef:Alsof PSV alleen inzet op EH. PSV heeft nog niet eens contact opgenomen met Ajax, laat staan een bod uitgebracht. EH is een optie voor PSV, meer niet.

@ Jesse: dat heb ik begrepen, en het lijkt me ook niet onlogisch. EH is nu voor 4,5 in de uitverkoop. Maar ik laat me er graag van overtuigen dat het minder was.
Ik heb nog geen geluiden opgevangen dat PSV op een andere speler inzet. Zou me niet verbazen als dat lijstje érg kort is. Voor een spits met kwaliteiten betaal je snel heel veel geld, Joey. Daarnaast begint de competitie al over anderhalve week.

Maar ok, het blijft koffiedik kijken. We gaan het de komende periode zien.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 27, 2011 10:56 am

joey schreef:Alsof PSV alleen inzet op EH. PSV heeft nog niet eens contact opgenomen met Ajax, laat staan een bod uitgebracht. EH is een optie voor PSV, meer niet.

PSV lijkt inderdaad alleen op Hamdaoui in te zetten. Rutten is idolaat van hem, net als van Ahmadi. Die laatste krijgt hij echter (vooralsnog) niet omdat Brands Strootman er doorheen heeft gedrukt.

Er zijn geen andere geruchten rond PSV en spitsen en PSV scout dit jaar alleen in de Eredivisie. Betaalt ook onnodig veel.

1+1=2 , zal Ajax ook weten.

Jesse

Bericht door Jesse » wo jul 27, 2011 10:57 am

joey schreef:@ Jesse: dat heb ik begrepen, en het lijkt me ook niet onlogisch. EH is nu voor 4,5 in de uitverkoop. Maar ik laat me er graag van overtuigen dat het minder was.
Moet Ajax het niet bekend maken als ze zulke bedragen uitgeven aan een speler (vanaf 10% van de begroting ofzo, toch?)? Ik heb juist altijd het bedrag van 5 miljoen euro gehoord. Die 4,5 is iets minder, maar ik denk dan ook dat de uitverkoop nog niet is begonnen. Als dat gebeurt dan zal dat wel tegen het einde van de transferperiode zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie