Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 2:11 pm

Alexander schreef:Van Gaal durft in ieder geval vooruit te voetballen, dat zie ik zelden bij Ajax.
Tegen Heerenveen thuis nog.

Volgende week tegen AZ.

AZ moest wel aanvallen, het speelde thuis en moest nu iets neerzetten. Volgende week heeft Ajax Davids en Gabri terug.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 20, 2007 2:15 pm

Alexander schreef:Van Gaal durft in ieder geval vooruit te voetballen, dat zie ik zelden bij Ajax.
:drecul.gif:

999

Bericht door 999 » zo mei 20, 2007 2:27 pm

joey schreef:

Volgende week tegen AZ.

AZ moest wel aanvallen, het speelde thuis en moest nu iets neerzetten. Volgende week heeft Ajax Davids en Gabri terug.
Pardon, tot de blunder van Heerenveen, die na later bleek bij de Herenveeners het lampje flink wat liet dimmen, was het toch Heerenveen wat aanvallend uit de startblokken kwam ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 5:12 pm

Voetske schreef:Pardon, tot de blunder van Heerenveen, die na later bleek bij de Herenveeners het lampje flink wat liet dimmen, was het toch Heerenveen wat aanvallend uit de startblokken kwam ..
Heerenveen aanvallend? Hun opstelling gezien?

Ajax verspeelde van de zenuwen elke bal.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 21, 2007 6:27 am

goodfella schreef:
joey schreef:Dat ligt niet aan Louis maar aan zijn spelers. :hypocrite.gif:
Louis is heilig he. Net als de subtoptrainer Co Adriaanse.
En net als de matige subtoptrainer Henk ten Cate.

Cursus wisselen gevolgd bij Dickie Advocaat.

Hij heeft nog een wedstrijd om niet weer CL-voetbal te verkloten. Hopen en bidden dat ie het niet weer verziekt.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 21, 2007 7:30 am

joey schreef:

Volgende week tegen AZ.

Het gaat mij in dit geval niet zo zeer om Van Gaal of Ten Cate, dit is een situatie die mij al jaren bij Ajax irriteert. Ik vind het treurig om te zien dat Ajax gewoon een hele wedstrijd achterover gaat hangen en compleet het initiatief in de wedstrijd aan de tegenstander laat. De intentie is er niet eens om het spel te maken. Dat is nu niet alleen zonder onder Ten Cate, maar al jarenlang aan de gang. Noem het naïef of niet naïef, maar ik wil Ajax in ieder geval de poging tot dominantie en aanvallend voetbal zien doen. Ik kan er zelfs mee leven als daar heel sporadisch, in het belang van een eenmalig resultaat, van wordt afgeweken. Dan denk ik aan een uitwedstrijd in de CL tegen een Europees topteam. Nu zijn er echter volgens mij zo 10 tot 15 wedstrijden per jaar te noemen dat Ajax een wedstrijd ingaat met de instelling van een ordinair counterploegje. Als ik alleen dat resultaat wil zien was ik wel fan van PSV geworden.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 21, 2007 7:36 am

Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Ajax miste Stam, Gabri en Davids en dat zijn nu net de mensen die je nodig hebt om druk te zetten. Stam kan 1 op 1 achterin spelen en Gabri en Davids hebben het vermogen om de ruimtes te belopen. Het is triest dat de selectie geen alternatieven waarborgt, maar het zo dodelijk zijn als we zo gespeeld hadden (afjagen met dit middenveld).

Het spelbeeld was realistisch en als Babel gewoon 1 of 2 kansen had benut, dan hadden we het een wereldtactiek gevonden.

Ik ben benieuwd naar as zondag. Het is een hele grote aderlating dat Sneijder niet speelt (echt ontzettend dom), maar we hebben wel een middenveld die az kapot kan spelen. Hopelijk dat Perez een goede pot speelt, dan komt het mijns inziens nog wel goed.

Dat Ajax loopvermogen zoekt op het middenveld (zie 2 aankopen en interesse in Pryor) is duidelijk (en noodzakelijk).

jabu

Bericht door jabu » ma mei 21, 2007 7:50 am

Ajaciedjuh schreef:Ik vind dit een beetje kort door de bocht. Ajax miste Stam, Gabri en Davids en dat zijn nu net de mensen die je nodig hebt om druk te zetten.
Daarom heb ik het ook niet alleen over deze wedstrijd. Al mag de afwezigheid van de door jou genoemde drie belangrijke spelers in mijn ogen nog steeds geen reden zijn om met zo'n initiatiefloze instelling te komen. Er blijft nog genoeg kwaliteit bij Ajax over.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 8:50 pm

Wat voor eindcijfer geven de AT'ers Henk ten Cate naar aanleiding van z'n eerste seizoen?

Van mij krijgt hij een 6,5. Hij was mij in vele opzichten (opstellingen, tactische aanpassingen, wissels, media uitlatingen) nog te wisselvallig, net als zijn ploeg.

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 9:52 pm

7-tje. Ik zie wel degelijk een positieve stijgende lijn.

Beloki

Bericht door Beloki » zo mei 27, 2007 10:06 pm

Een 7+. Ging prima maar kan beter.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 27, 2007 10:09 pm

Een 7, maar je kunt veel beter, Henkie! :smartass.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 27, 2007 10:18 pm

Van mij een 7. De beker en de voorronde CL is the next best thing als je op 1 doelpunt na het kampioenschap mist. In theorie hetzelfde resultaat als vorig seizoen, met een enorm verschil: vorig jaar waren we na 10 rondes uitgespeeld om het kampioenschap, nu waren we op 12 minuten voor het einde van de competitie virtueel landskampioen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 27, 2007 11:12 pm

Thomas schreef:Wat voor eindcijfer geven de AT'ers Henk ten Cate naar aanleiding van z'n eerste seizoen?

Van mij krijgt hij een 6,5. Hij was mij in vele opzichten (opstellingen, tactische aanpassingen, wissels, media uitlatingen) nog te wisselvallig, net als zijn ploeg.
Ha cijfers! Was er niet ook een topic om alle spelers cijfers te geven?

HtC krijgt in ieder geval van mij een 6,5. Af en toe leuk om naar te kijken, af en toe verschrikkelijk. Volgend seizoen moet hij het bewijzen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » ma mei 28, 2007 7:58 am

Een 5 1/2, goedwillenden kunnen dit naar boven afronden en er een voldoende van maken. Ten Cate heeft twee schandalig grote (en kostbare!) blunders gemaakt (nog een paar meer, maar deze zijn de belangrijkste). Ten eerste de wedstrijd tegen Kopenhagen die de CL kostte en 9 miljoen en ten tweede de wedstrijd tegen Sparta waar zijn wissels ons het landskampioenschap hebben gekost.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 28, 2007 8:42 am

Een 7,5!

Als je ziet waar Ajax vandaan is gekomen, dan zijn we weer terug:

Negatief: uitschakeling voorronde CL

Positief:
- Meedoen totaan de laatste dag;
- Regelmatig rustig op de bank de wedstrijd kunnen kijken (en weten dat het goed komt bij achterstand <=> jaren geleden!)
- Beker gewonnen;
- Plee offs gewonnen;
- Meeste goals gemaakt;
- Voetbal is veel beter geworden.

Het cijfer 7,5 is ook een aanmoediging om de ingeslagen weg door te zetten. We hebben een belangrijke stap gezet en nu is het aan de technische staf om de volgende stappen zetten:
- Ook tegen zwaar verdedigende (kleine) clubs rendement halen;
- nog actractiever voetbal;
- kwaliteit halen (zoals HtC gisteren aangaf);
- Voorronde CL overleven;
- Kampioen worden!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 8:46 am

LucaS schreef:Een 5 1/2, goedwillenden kunnen dit naar boven afronden en er een voldoende van maken. Ten Cate heeft twee schandalig grote (en kostbare!) blunders gemaakt (nog een paar meer, maar deze zijn de belangrijkste). Ten eerste de wedstrijd tegen Kopenhagen die de CL kostte en 9 miljoen en ten tweede de wedstrijd tegen Sparta waar zijn wissels ons het landskampioenschap hebben gekost.
Welk cijfer gaf jij Blind dan? Een vier of zo?

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 28, 2007 8:46 am

Een 7,5 vind ik te hoog. Daarvoor was het mij te wisselvallig allemaal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 28, 2007 9:39 am

Jesse schreef:Een 7,5 vind ik te hoog. Daarvoor was het mij te wisselvallig allemaal.
Zoals ik al schreef, dat moet je als aanmoediging zien. Of is dat halve puntje voor het winnen van de JC-schaal :drecul.gif: :666.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 28, 2007 9:44 am

Ajaciedjuh schreef:Of is dat halve puntje voor het winnen van de JC-schaal :drecul.gif: :666.gif:
Uuhmm..? :pulp.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 28, 2007 9:54 am

Henk ten Cate krijgt van mij een 6.5. Dit jaar was de Arena voor het grootste gedeelte weer een onneembare vesting en werden onze concurrenten stuk voor stuk getrakteerd op gevoelige nederlagen. Helaas was het op het einde net niet goed genoeg voor een kampioenschap, maar er is in ieder geval een stijging te zien. Als je dan 2e wordt in de competitie dan ben je verplicht om de play-offs te winnen en dat is dan ook gebeurd. De JCS en de KNVB-beker zijn leuke troostprijzen, maar meer ook niet. Dan is er die keerzijde van de medaille, want in Europa hebben we hoegenaamd niets laten zien. Verschrikkelijke uitschakeling voor de CL en een roemloze aftocht in de UEFA-cup. Laten we wel wezen dat we qua selectie een enorme stap omhoog hebben gemaakt, maar dat er daarom volgend seizoen ook geoogst dient te worden. Voor volgend jaar neem ik geen genoegen met een 2e plek en een plekje in de UEFAcup. Volgend jaar dienen we kampioen te worden en gewoon in de CL te spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 9:58 am

Positief vind ik:

- Betere competitieresultaten, we stonden niet meer voor lul zoals vorig jaar.
- Spelers ontwikkelen zich goed.
- HtC durft de strijd te gaan met spelers, zie KJH. Die moppert weliswaar, maar heeft er wel baat bij.
- Duidelijke keuze voor Sneijder als centrale man, heeft zijn vruchten afgeworpen.
- HtC heeft Gabri en Davids binnengepraat.
- Schitterende psychologische oorlogsvoering van HtC in de laatste weken van de competitie, AZ de vernieling in gebluft.

Negatief:

- Matige regie over de periode 'tyfushond' en '*****neger', die grapjes hebben ons de titel gekost.
- Soms zwakke wissels.
- In de eerste seizoenshelft (ging later beter) vaak te opvliegend geweest naar buiten toe.
- Is misschien te hard voor bepaalde spelers.
- Wedstrijden tegen Sparta uit, RKC uit en Willem ll uit waren een grote teleurstelling.

De nederlaag thuis tegen FCK reken ik HtC niet aan. Toen was hij pas een paar weken bezig en belangrijker: zo verlies je nooit meer. Er is veel kritiek geweest op het feit dat hij Vertonghen liet invallen, maar Vertonghen is 'gewoon' een groot talent en grote talenten voor de leeuwen gooien hoort nu eenmaal bij Ajax.

Al met al een klein zeventje. Vooruit, een zeven, omdat hij de puinhoop van Blind moest overnemen.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 28, 2007 10:06 am

Ik vind ook dat sommige mensen de nederlaag tegen FC Kopenhagen te veel op het bordje van HtC schuiven. Het was verschrikkelijk, maar zoiets overkomt je maar één keer. Die bal van Vermaelen, ik kan er nog steeds niet over uit. En om nou alles te leggen op die wissel van Vertonghen vind ik iets te ver gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 28, 2007 10:08 am

De spelers raakten toen in paniek, dat heeft niets met Vertongen te maken.
Het was een bizarre nederlaag. FCK kreeg één kans en scoorde twee keer. Zoiets hoop ik nooit meer mee te maken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 28, 2007 10:22 am

Qua presentatie: ik moet zeggen dat HTC de laatste weken (na een moeizaam begin) Ajax fantastisch heeft vertegenwoordigd. Het glas is halfvol, niet half leeg: daar kan ik me prima in vinden. Hij heeft zo de druk bij de spelers weggehouden. Ook het feit dat HTC altijd in de titel is blijven geloven, of dat tenminste deed voorkomen, heb ik toegejuicht.

Qua voetbal: eigenlijk vond ik het voetbal aan het begin van het seizoen het beste. De uitwedstrijden tegen Twente en Psv waren weliswaar top, maar ook incidenten tussen een rits slechte wedstrijden. Logisch ook dat je het op het eind van het seizoen wat meer zoekt in vechtvoetbal dan in artistieke spelpatronen.
De uitschakeling tegen Kopenhagen vond ik itt. tot velen hier geen pech, maar gewoon verdiend. Zeker in Kopenhagen was de plaatselijke FC toch een stuk beter. In de ArenA was Ajax wel beter, maar tot echt uitgespeelde kansen leidde dat niet.
Resumerend: er is nog wel ruimte voor progressie. Wisselbeleid van HTC heb ik me al tijden niet meer aan gestoord. In het begin was het idd. wat vreemd.
Over HTC's voorkeuren: soms stoort dat me wel (neem Mitea die gewisseld werd na 30 minuten waar anderen 5 wedstrijden de tijd krijgen), maar goed, iedere trainer heeft in zekere zin zijn eigen voorkeuren. Uiteindelijk gaat het om het belang van Ajax en maakt het niet uit wie er speelt.

Gewoon een dikke voldoende wat mij betreft. Titel had zeker gekund (vaak onnodig punten verspeeld), dat is een smetje. Maar daar is niet alleen de trainer maar de hele club verantwoordelijk voor. Volgend seizoen hopelijk beter.

Plaats reactie