De Martin van Geel Topic
Moderator: mods
Dat hoort er ook bij.LucaS schreef:Soms overdrijf ik wat om de discussie een beetje levendig te houden.

Urby maakte twee, drie jaar geleden ook al stomme fouten, maar toen deed hij af en toe nog iets goeds. Nu zien we die briljante acties/momenten niet meer bij hem. Maar die jongen kan dus wél voetballen. Geen idee waarom het er niet uitkomt.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb er alleen geen zin in om nog tijdenlang te blijven wachten tot Urby weer iets goed doet. Tegen de tijd dat hij weer een beetje behoorlijk tegen een bal trapt zal hij ongetwijfeld vinden dat hij toe is aan een stapje hogerop en dat Ajax hem dan kans moet geven om zijn carrière te vervolgen bij een grotere club.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Absoluut. Alleen zal Martin ze presenteren. Ik vraag me wel af wanneer een TD nou vrije dagen heeft. Een normale werknemer is altijd in het weekend vrij, maar dat zal niet voor Martin gelden. Houdt dat in dat hij 7 dagen in de week werkt?Bertje schreef:Daar hebben we toch al een stuk of drie topics voor?
Aan de ene kant hoop ik op aankopen, aan de andere kant ben ik bang voor paniekaankopen, zoals Luque. Dat zal ook wel het dilemma zijn waar Van Geel mee zit. Het zal lastig zijn om goede, betaalbare spelers los te weken bij hun club. Het lukt al niet bij Bruno Silva en Engelaar, laat staan bij echt goede spelers!
Jammer dat Van Geel zo'n beperkte blik lijkt te hebben (alle jaargangen van de VI-eredivisiegids, zoals iemand hier al treffend opmerkte).

Jammer dat Van Geel zo'n beperkte blik lijkt te hebben (alle jaargangen van de VI-eredivisiegids, zoals iemand hier al treffend opmerkte).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het ParoolAjax schreeuwt om kwaliteitsinjectie
NIJMEGEN - Ajax maakte zondagmiddag tijdens de onbesliste uitwedstrijd bij NEC (1-1) nog maar eens duidelijk dat de huidige selectie niet voldoende kwaliteiten heeft om het seizoen succesvol af te sluiten.
De Amsterdammers mochten nog niet eens mopperen dat ze een punt overhielden aan een riskante speelwijze met vijf aanvallers in de tweede helft. Ajax bleef op drie punten staan van koploper PSV, dat in Venlo ook slechts één punt meenam.
Alle ogen bij Ajax blijven na alweer het zevende gelijke spel in deze competitie op Martin van Geel gericht. De technisch directeur vond voor aanvang van het seizoen geen goede opvolger voor Wesley Sneijder. Hij moet zijn club nu voor 1 februari, wanneer de markt voor transfers weer sluit, minimaal met een goede verdediger versterken.
Geld is in Amsterdam momenteel het kleinste probleem. Ajax heeft dankzij de verkopen van Sneijder, Ryan Babel en Tom de Mul nog zo'n 40 miljoen euro in kas voor aankopen. De vereniging beschikt echter ook over een technisch directeur die zich sinds zijn aantreden in 2005 nog niet met goede aankopen heeft kunnen onderscheiden.
Van Geel won aan krediet toen hij Edgar Davids en Jaap Stam terug naar Nederland haalde. De overige aanwinsten die Ajax de afgelopen tijd beter maakten, waren vooral spelers die het gros van de Nederlandse voetballiefhebbers allang kende.
Zo was Klaas-Jan Huntelaar topschutter van Heerenveen voordat hij naar Ajax verhuisde. Luis Suarez gold voor zijn overgang als smaakmaker van FC Groningen Kennedy Bakirciglü was vorig jaar één van de betere spelers van FC Twente. Ook nu zoekt de technische leiding van Ajax de beoogde versterkingen in de subtop van de eredivisie.
Bruno Silva is nog steeds de eerste keus om de gammele defensie te versterken. Voorzitter Joop Munsterman van FC Twente kreeg afgelopen week de vraag voorgelegd of hij Orlando Engelaar niet wil verkopen. Het blijft vreemd dat een club met een uitstraling als Ajax niet in staat is om de spelers als Suarez en De Silva al in Uruguay te ontdekken.
Hatem Trabelsi, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell waren de laatste spelers die via Ajax als relatief onbekende aankopen de Europese top bereikten. Zij arriveerden in 2001 op aandringen van de toenmalige technisch directeur Leo Beenhakker in Amsterdam. Van de overige aankopen uit het buitenland van de laatste zes jaar presteert op dit moment alleen nog de ervaren Gabri naar behoren...
Lees je mee, Martin?

Kampioen? Ik hoop alleen nog maar op goed voetbal. Na Wouters en Blind dacht ik het dieptepunt wel meegemaakt te hebben. Onder koeman vond ik Ajax slecht spelen, maar ik begin er nu toch weer naar te verlangen, wnt het is weer helemaal niets.Jesse schreef:Jij vindt niet dat dit Ajax van NEC moet kunnen winnen?
Dat is het trouwens ook geen graadmeter. 'We' willen een selectie die kampioen wordt en volgend jaar weer eens mee kan doen in Europa.
Koster durft niet of kan niet.
-
- AT Toto winner 15/16
Misschien een idee om Koster volgende seizoen met de grootste talenten uit de jeugdopleiding te laten werken, de A1. Of tenminste een betere jeugdcoach als Silooy. Zodoende kan de jeugd weer de strijd aan met de fantastische ingekochte spelers van Van Geel.Toppie schreef:Koster moet weg, terug naar de toekomst om Jong Ajax te trainen, maar ook hier laat Ajax iedereen mee wachten. Supporters hebben geen geduld want die betalen voor dit soort onzin voetbal
Laatst gewijzigd door Starring op ma jan 21, 2008 10:52 am, 2 keer totaal gewijzigd.