Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

joey
Erelid

Re: Luis Suárez

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 10:55 am

Peter schreef:Anyway, ik zou Suarez sowieso aan zijn contract houden. Tot op zekere hoogte uiteraard. Als Manchester United langskomt met een zak met 50 miljoen erin, dan kún je niet weigeren. Zo is het dan ook wel weer.
Wat dat betreft gaf de opmerking van VDB gisteren te denken. Die zei dat Ajax bepaalde transfers niet kon tegenhouden. Ajax heeft opnieuw de CL gemist, dat kost een hoop centen. Ik denk dat Jol niet voor niets zo hard roept dat Suarez moet blijven. Hij wil de leiding van Ajax iets duidelijk maken.
Het stinkt aan alle kanten!

gaizka

Bericht door gaizka » vr aug 21, 2009 11:18 am

Peter schreef:Ik lees overigens dat sommigen denken dat hij blijft vanwege het WK. Alsof Suarez opeens wordt gepasseerd als hij naar Manchester United zou vertrekken, denk ik dan. Forlan zat daar vaak op de bank en was nog altijd de belangrijkste kracht voor Uruguay. Nee, dat argument kan wat mij betreft echt de prullemand in.
Dat argument is wel degelijk relevant. Uruguay moet zich nog kwalificeren, en die kans is veel groter met een Suarez die wekelijks speelt en goals maakt (dat weet hij zelf ook). Niet dat ik zag dat hij bijvoorbeeld Man utd op de bank komt, ik denk dat hij dat niveau al aankan.

Hij komt op mij over als een verstandige jongen met een stabiele basis. Gisteren antwoorde hij ook dat zijn hattrick thuis gingen vieren met zijn vrouw/familie.

1 van de beste Ajacieden die ik de afgelopen jaren heb gezien, laten we nog maar van hem genieten nu het nog kan!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 11:24 am

Ik moet nog zien wat Suarez doet als zich een echt grote club zou melden. Bij Groningen riep hij heeeel hard dat hij bleef, maar uiteindelijk wilde hij weg en meteen ook en zelfs met behulp van de AC. Dus helemaal vertrouwen doe ik het niet.

Maar ik denk dat dankzij het gerommel bij Madrid dit jaar genoeg spelers van meer faam op de markt zijn gekomen. Voor jongens uit de eredivisie is het dit jaar heel moeilijk om een toptransfer te maken. Dat zie je ook aan de situatie van Afellay.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 21, 2009 11:27 am

joey schreef:
Peter schreef:Anyway, ik zou Suarez sowieso aan zijn contract houden. Tot op zekere hoogte uiteraard. Als Manchester United langskomt met een zak met 50 miljoen erin, dan kún je niet weigeren. Zo is het dan ook wel weer.
Wat dat betreft gaf de opmerking van VDB gisteren te denken. Die zei dat Ajax bepaalde transfers niet kon tegenhouden. Ajax heeft opnieuw de CL gemist, dat kost een hoop centen. Ik denk dat Jol niet voor niets zo hard roept dat Suarez moet blijven. Hij wil de leiding van Ajax iets duidelijk maken.
Bij Ajax zien ze ook wel in dat Suarez, in ieder geval op korte termijn, de enige speler is waarvoor we een flinke transfersom kunnen ontvangen. Bij een concreet megabod is het dus afwegen hoe de kansen liggen. Normaal gesproken ben ik meestal voorstander van een verkoop. Ajax heeft die miljoenen gewoon nodig. Maar zonder Luis kunnen we op het moment bitter weinig. En het zou de zoveelste keer zijn dat we in het begin van het jaar onze beste speler verliezen en achterblijven met een elftal waar we niks mee winnen. Die spiraal zullen we toch ook een keer moeten breken. Kampioen worden en CL spelen. Daar worden spelers beter van en dat levert via meerdere kanalen óók geld op. Nu Suarez verkopen is wéér kiezen voor een eenmalige injectie in de wetenschap dat je dit jaar niets gaat winnen en dus opnieuw niet verder komt.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 11:36 am

Daar ben ik het mee eens, maar is Slop het daar ook mee eens? We weten niet wat de afspraken zijn. In het verleden heeft Ajax altijd verkocht, desnoods op de laatste dag (Zlatan), vlak voor de VCL (Sneijder) of in de winterstop (KJh). Het argument zal dan zijn dat ik elk geval de begroting op orde is of zo. Moet er wel bij vermelden dat het in die gevallen ging om spelers van wie het contract sneller afliep dan dat van Suarez. Maar als de AD zegt dat je bepaalde transfers niet kunt tegenhouden en dat Ajax daarom alvast op zoek gaat naar vervangers, dan vrees ik het ergste. Want ik zie bij Ajax zo snel geen andere speler met een behoorlijke transferwaarde, eerlijk gezegd.

Ik geloof ook niet dat Ajax er in deze fase in zal slagen om een volwaardige vervanger voor Suarez te halen. Alves zie ik alvast helemaal niet zitten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 21, 2009 11:38 am

Ik ben ook bang dat Ajax toch voor een verkoop kiest als er echt een dikke transfersom op tafel komt. Dat heeft het recente verleden inderdaad bewezen.

Maar op deze manier komen we nooit uit de ellende. Dat zullen ze toch ook wel begrijpen?
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 11:51 am

Ik denk dat ze heel anders redeneren. Iets in de trant van: ondanks de slechte prestaties hebben we in elk geval de zaak financieel op orde. Vergeet niet dat Ajax beursgenoteerd is. Gerommel als bij F. is niet mogelijk.

Laat ik het zo zeggen: Ajax is in de benijdenswaardige positie dat het af en toe een speler voor veel geld kan verkopen. Dat zouden PSV en F. wel willen. Maar Ajax is ook in die positie omdat er geld binnenkomt waarmee geínvesteerd kan worden in spelers die voor veel geld verkocht kunnen worden (KJH, Suarez). Dus verkopen garanderen tot op zekere hoogte verkopen in de toekomst, waardoor Ajax gezond blijft.

En de prestaties dan? Tja... :blush.gif:

999

Bericht door 999 » vr aug 21, 2009 11:53 am

Probleem is dat de rest van het elftal te weinig scoort, en men bij een AJAX te veel Suarez als eindstation zoekt.Jol gaf het al aan, we moeten er voor gaan zorgen dat ook andere spelers meer gaan scoren.Tja, en daar kun je dus ook weer gewoon op trainen ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 11:59 am

Suarez doet drie keer zoveel moeite om in scoringspositie te komen als andere spelers, dus zo vreemd is het niet dat hij de bal steeds krijgt.

Ajax heeft weinig spelers met scorend vermogen. Je kunt wel zeggen dat bijvoorbeeld Aissati er twintig per jaar moet maken, maar als het niet in hem zit gaat dat dus niet lukken.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 21, 2009 11:59 am

Misschien moet Jol dan niet 'alle-ballen-op-Suarez' gaan spelen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr aug 21, 2009 12:03 pm

Denk je dat Ajax beter presteert als Suarez minder nadrukkelijk aanwezig is? Ik zou bij god niet weten wie er dan een goal moet maken, hoor.

999

Bericht door 999 » vr aug 21, 2009 12:03 pm

joey schreef:Suarez doet drie keer zoveel moeite om in scoringspositie te komen als andere spelers, dus zo vreemd is het niet dat hij de bal steeds krijgt.

Ajax heeft weinig spelers met scorend vermogen. Je kunt wel zeggen dat bijvoorbeeld Aissati er twintig per jaar moet maken, maar als het niet in hem zit gaat dat dus niet lukken.
----
Laatst gewijzigd door 999 op vr aug 21, 2009 12:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2009 12:06 pm

Thijs schreef:Ik hoorde vanochtend dat hij tot de winterstop niet meer Europees voor een andere club mag uitkomen, maar ik ken niet precies alle regels hierover.
Volgens mij klopt dit, al mag hij na de winterstop 'alleen maar' in de CL spelen en dus niet meer in de Europa League.

999

Bericht door 999 » vr aug 21, 2009 12:12 pm

joey schreef:Suarez doet drie keer zoveel moeite om in scoringspositie te komen als andere spelers, dus zo vreemd is het niet dat hij de bal steeds krijgt.

Vreemd, heb het niet over vreemd.Je kan er wel voor zorgen dat die andere spelers ook in scorens positie komen te staan.En je maakt mij niet wijs dat er dan niet meer doelpunten van die andere spelers gaan vallen.

Dat is gewoon te trainen, dat heeft ook met arbeid te maken.Dat extra stapje en niet denken dat Suarez het wel in zijn eentje zal opknappen.Bij sluiten enz.En ik denk dat dat ook gaat komen op het moment dat dit elftal sterker, zekerder op het veld staat.Dat je niet met de eerste beste omschakeling te kijk wordt gezet.Dat heeft ook te maken met vertrouwen.Maar ook met automatisme.

Trainen, trainen en nog eens trainer, herhalen, er op wijzen enz.Tja, en ik heb dan het idee dat je dan bij Jol aan het goede adres bent.

Al heeft alles zijn tijd nodig natuurlijk, en hoe pakken deze spelers de leerstof op.Soms is dat binnen no-time, soms duurt het langer.Jammer dat je de laatste jaren zo weinig trainers hebt gehad van het type Jol, mijn inziens had er dan nu echt een homogeen geheel in het veld gestaan met veel meer scorend vermogen ( verschillende spelers ) dan nu het geval is ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 21, 2009 12:14 pm

Laat Jol eerst maar eens voor een vast team kiezen. Want hij is duidelijk nog zoekende.

jabu

Bericht door jabu » vr aug 21, 2009 12:17 pm

Peter schreef:Denk je dat Ajax beter presteert als Suarez minder nadrukkelijk aanwezig is? Ik zou bij god niet weten wie er dan een goal moet maken, hoor.
Nee, dat denk ik niet. Ik reageerde op Voetske zijn opmerking dat Jol er voor wil gaan zorgen dat ook andere spelers meer gaan scoren.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr aug 21, 2009 2:36 pm

Gisteren was er speciaal voor een Zuid-Amerikaanse website (Merco Press) een journalist om te kijken 'wat er toch met die Suarez aan de hand was'. Ik sprak 'm na de wedstrijd en hij zat echt met open mond te kijken, mooi om te zien. Alleen dus een foutje in zijn artikel, Bosman scoorde vier keer tegen Bursaspor ipv tegen Differdange. (Dat was MvB met 5 goals) En ik had het 'm nog wel zo duidelijk uitgelegd! Enfin, hier het artikel wat op Mercopress.com is verschenen.
Sensational Suarez hits four for Ajax
22 year old Uruguayan international Luis Suarez hit FOUR magnificent goals as Ajax of Amsterdam beat Slovan Bratislava by 5-0 in a Europa Cup qualifying game in the Amsterdam Arena on wednesday night. Substitute Mitchell Donald scored the 5th in injury time.

Add to Delicious Add to Digg Add to Facebook Add to Google Add to Twitter Add to Stumbleupon Add to Technorati Add to Yahoo Decrease fontIncrease fontPrintShareComment

The young Uruguayan who scored 22 goals last season in the Dutch Premier Division, has started this season in similar vein and already has scored 9 times in just four games. Last Sunday he scored twice against arch rivals PSV Eindhoven but could not prevent his team losing by 4 goals to 3. The previous week he hit 3 in a league game against RKC.

Despite rumours of an impending transfer to Barcelona in Spain, Suarez maintained that he is: 'Very happy at Ajax and will honour my contract which runs until 2012'. He

added: 'Life here is good for me, I get well paid and I am enjoying my football'.

The speculation of a move is rife mainly because his Uruguayan wife's family live in Barcelona and a move to the Spanish giants would seem appropriate. Suarez did admit that an offer by Barcelona: 'Would be very tempting'

but was adamant that he has no current plans to leave Holland.

Suarez first goal came after 43 minutes when he took a pass from Siem De Jong and waited for the goalkeeper to commit himself before delightfully curling the ball high into the net. The goal eased the tension for the Ajax supporters, following a nervy start to the game when many passes were over-hit.

In the 65th minutes Suarez intelligently moved wide to the left, losing his marker, and when the ball reached him, he hammered a left foot shot past the helpless Slovakian 'keeper.

The 'hat-trick' goal was typical of the diminutive striker. He received the ball just outside the penalty area and with two shakes of his hips sent two defenders in the wrong direction, before taking two strides and shooting into the net from 20 yards.

His fourth attempt at goal secured his fourth goal. This time the Danish international Dennis Rommedahl broke free on the right and passed the ball inside to Suarez who cooly hit an unstoppable shot into the net.

It could have been 5 on the night, but this time the Uruguayan hit the ball over the cross bar.

Suarez who played for Nacional of Montevideo before moving to FC Groningen in the north of Holland where he spent a year before moving to Ajax, said that his second goal gave him most pleasure because: 'I scored with my left foot and it is the weaker of the two'.

The last time an Ajax player scored 4 times in a European game was in 1987 when John Bosman was on the scoresheet in a 14-0 victory over the part-timers Red Boys of Luxembourg.

In 67 Premier Divison games for Ajax, Suarez has scored 44 times - a remarkable goal-scoring ration. With his home Country poised to qualify for the 2010 World Cup, Suarez will have an opportunity to enhance his reputation even further should he maintain his goal-scoring form in South Africa.

Patrick Watts - MERCO PRESS - Amsterdam.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » vr aug 21, 2009 2:44 pm

Jabu schreef:Misschien moet Jol dan niet 'alle-ballen-op-Suarez' gaan spelen?
Misschien moet het team geleerd worden dat er ook andere keuzes gemaakt kunnen worden.

Afbeelding

Niet zelf proberen te schieten als er iemand beter voor de goal staat.Drie keuzes waar spelers er beter voor staan.Dan maak je dus de aanval af.

Afbeelding

Niet zelf gaan pingelen als er aan de buitenkant iemand hardstikke vrij staat.Zie hoeveel. ruimte de buitenspeler heeft.En van de zijkanten blijft toch het gevaarlijkst w.b. de aanval.

Afbeelding

Ook oog hebben voor andere medespelers.De Zeeuw is in beweging, kan zo doorlopen.Dat deed ie dus ook , alleen zag men het niet.

Afbeelding

Het zien van de combinatie(s) die mogelijk zijn, en dan juist eens een keer die andere combinatie kiezen.Hier wordt de bal op Suarez gespeeld.Maar met een beetje strakke bal kun je hem zo in de ruimte op De Jong spelen, die kan de ruimte in en als Mickey dan op het juiste moment start snij je zo door de zijkant van de verdediging.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 21, 2009 3:01 pm

Thijs schreef:Gisteren was er speciaal voor een Zuid-Amerikaanse website (Merco Press) een journalist om te kijken 'wat er toch met die Suarez aan de hand was'. Ik sprak 'm na de wedstrijd en hij zat echt met open mond te kijken, mooi om te zien. Alleen dus een foutje in zijn artikel, Bosman scoorde vier keer tegen Bursaspor ipv tegen Differdange. (Dat was MvB met 5 goals) En ik had het 'm nog wel zo duidelijk uitgelegd!
Dat was de allereerste wedstrijd van AJAX die ik in het stadion zag, tegen Red Boys Differdange uit Luxemburg. Het werd gelijk 14-0, volgens mij is dat nog steeds een record.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 21, 2009 3:07 pm

Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat het sinds jouw komst alleen maar minder is gegaan.... :smallgrin.gif:

14-0, ik denk niet dat we dat nog eens gaan meemaken. Als ik me niet vergis was de eerste wedstrijd 0-0 geworden. Dat zat kennelijk niet zo lekker want normaal gesproken gaat het tempo er op een gegeven moment wel uit als er een dikke score op het bord staat.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr aug 21, 2009 3:57 pm

Uit 0-0 idd, en thuis stond het bij de rust 'pas' 5-0. Volgens mij ook de grootste Europacupoverwinning ooit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Toppie

Bericht door Toppie » vr aug 21, 2009 3:59 pm

We hebben nu onze eigen Jan van Halst 999 :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 21, 2009 5:33 pm

Marillion schreef:Je zou dus eigenlijk kunnen stellen dat het sinds jouw komst alleen maar minder is gegaan.... :smallgrin.gif:
Verder ben ik 1 keer naar een wedstrijd in Nederland geweest waar AJAX niet aan meedeed (op uitnodiging) en die eindigde voor de zekerheid in 4-4.. dat was Utreg - Roda. Dus ik zoek ze wel uit.

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 21, 2009 6:06 pm

Ajax heeft ooit ook nog eens met 10-0 gewonnen van Omonia Nicosia. Iemand een idee wat het uit werd? Was heel bijzonder.

Zuidema weet dit wel
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » vr aug 21, 2009 6:33 pm

LucaS schreef:Ajax heeft ooit ook nog eens met 10-0 gewonnen van Omonia Nicosia. Iemand een idee wat het uit werd? Was heel bijzonder.

Zuidema weet dit wel
Verlies met 4-0? Ik heb niets opgezocht, maar mijn geheugen zegt": Hans Kraay junior in de basis o.i.d.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie