Klaas Jan Huntelaar (2)

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr aug 22, 2008 7:33 am

Vedette-10 schreef:
Peter schreef:Maar jij speelt toch graag in 2 type formaties?
Ik werk graag met 2 formaties, maar dat zo wijs is Real niet. Hij gaat er niet slagen, let maar op.
Jij werkt graag met 2 formaties? :biggrin.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » vr aug 22, 2008 11:17 am

ach sommige mannetjes vinden FM net echt...

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » vr aug 22, 2008 12:56 pm

Ohoh, Robinho heeft vandaag een jankverhaal in de Spaanse pers gehouden dat hij naar Chelsea wil (omdat het daar zo mooi voetballen is enzo, heeft niks met geld te maken natuurlijk :hypocrite.gif: ), op zo'n manier dat hij waarschijnlijk wel verkocht moet worden. Betekent veel cash op de Madrileense rekening. Als ik Ajax was zou ik heel snel eens wat contacten gaan leggen met die spitsen die ze natuurlijk allangggg in de gaten houden als vervanger van KJH. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 1:00 pm

Real Ajax schreef:Als ik Ajax was zou ik heel snel eens wat contacten gaan leggen met die spitsen die ze natuurlijk allangggg in de gaten houden als vervanger van KJH. :blush.gif:
Er komt vast niemand. Ze hebben Cvitanich al gekocht.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 22, 2008 1:01 pm

Een verdediger en een spits voor achter Cvita. Cvitanich is de vervanger van Urzaiz.
Laatst gewijzigd door Michael_B op vr aug 22, 2008 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 1:01 pm

Er komt geen nieuwe spits als Huntelaar vertrekt, denk ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 1:08 pm

Het is ook rijkelijk laat. Clubs zullen niet staan te springen om hun spelers nu nog te verkopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 1:11 pm

Tsja, als Real Madrid met een topbod komt voor Huntelaar doe je daar niets aan. Of je nu Van Basten of Van Geel heet. Dat weet jij ook.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 22, 2008 1:16 pm

Thomas schreef:Er komt geen nieuwe spits als Huntelaar vertrekt, denk ik.
Denk je wel een verdediger?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 1:16 pm

Klopt, als die echt met een topbod komen dan gaat hij gewoon. Maar zolang we dan van de opbrengst maar een echte verdediger halen kan het nog wel eens onze redding worden.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 1:17 pm

Er is op dit moment geel geld meer, maar als Huntelaar weggaat neem ik aan dat het balletje weer gaat rollen. Ajax heeft blijkbaar iets meer prioriteit gegeven aan fysieke kracht op het middenveld en doet het vervolgens af met de suggestie dat Sno ook achterin goed uit de voeten kan.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 1:18 pm

Er zou toch niemand meer verkocht worden na de start van de voorbereiding? :hypocrite.gif:

Natuurlijk weet ik dat. En ik weet ook dat Ajax graag nog even de hoofdprijs heeft voor KJH. Een vertrek van KJH komt de leiding van Ajax niet ongelegen.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 22, 2008 1:18 pm

Blijft die verdediger waar Ajax mee bezig was (is) overigens beschikbaar of zijn er meer belangstellende clubs?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 1:20 pm

joey schreef:Er zou toch niemand meer verkocht worden na de start van de voorbereiding? :hypocrite.gif:

Natuurlijk weet ik dat. En ik weet ook dat Ajax graag nog even de hoofdprijs heeft voor KJH. Een vertrek van KJH komt de leiding van Ajax niet ongelegen.
Dat zijn Van Geels woorden.

Ik denk dat het Ajax niet ongelegen zou komen. Of Van Basten daar ook zo over denkt, betwijfel ik.
Benji schreef:Blijft die verdediger waar Ajax mee bezig was (is) overigens beschikbaar of zijn er meer belangstellende clubs?
Valt natuurlijk weinig over te zeggen. Tegen die tijd zijn we minimaal een half jaar verder.

Rooie

Bericht door Rooie » vr aug 22, 2008 1:21 pm

Ik bedoel meer in het geval dat KJH verkocht wordt en Ajax toch nog een verdediger aantrekt. Mijn vraag is dus: zou hij direct beschikbaar zijn of waren (zijn) er meerdere clubs mee bezig?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za aug 23, 2008 8:10 am

Signaal van Van Basten: Huntelaar blijft

Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ruim een week voor het sluiten van de zomerse transfermarkt, heeft Marco van Basten een duidelijk signaal afgegeven.
afbeelding vergroten Van Basten met zijn assistenten Witschge en Van 't Schip. FOTO ANP
Buitenlandse topclubs die nu nog willen proberen Klaas Jan Huntelaar weg te halen bij Ajax, kunnen zich die moeite besparen.

Binnen Ajax hebben de directie en de technische staf één lijn getrokken, waarvan niet wordt afgeweken. ,,Als technische staf en directie hebben we al vroeg met elkaar bepaald dat Ajax niet weer een scenario wil zoals met Wesley Sneijder,'' stelde Van Basten gisteren. ,,Wesley ging vorig jaar zomer kort voor de competitiestart nog weg en met het geld dat het opleverde kon Ajax niets meer doen. Huntelaar zelf weet ook hoe we hier in staan. We willen met hem het seizoen afmaken en zijn er van overtuigd dat hij het naar zijn zin heeft en blijft.''

Het aardige aan de nieuwe situatie bij Ajax, is dat zo'n statement uit de mond van Van Basten ook werkelijk waarde heeft. In de Arena draagt hij als trainer tevens de eindverantwoordelijkheid voor het hele technische beleid. Zijn stem telt daardoor vele malen zwaarder dan die van collega's bij andere clubs.

Twee andere ontwikkelingen maken het eveneens aannemelijk dat Ajax een jaar na Sneijder niet ook Huntelaar op het laatste moment verkoopt. De huidige A-selectie is helemaal ingericht op het behalen van de landstitel. Het moet de eerste worden in vier jaar en de hunkering is groot. Alle recente investeringen (met het aantrekken Evander Sno als laatste in een reeks) zijn op slag weinig meer waard als de beste speler en het boegbeeld in dit late stadium nog weggaat.

Bovendien kan de kersverse voorzitter Uri Coronel het ook niet maken in het kader van zijn veelbesproken onderzoeksrapport. Daarin trok hij de conclusie dat bij Ajax het kapitaal weer op het veld moet staan. De 27 miljoen euro aan transfergeld voor Sneijder hebben de club per saldo niets gebracht. Over het vernietigende rapport van de commissie Coronel struikelden een heel bestuur en twee directieleden.

Overigens had zich tot gisteravond nog altijd geen enkele club gemeld voor Huntelaar. Niet formeel en niet via het informele circuit van makelaars en tussenpersonen. De 25-jarige topschutter zelf blijft alle speculaties rond zijn persoon nuchter beoordelen. Zolang er niets concreets speelt, hoeft Huntelaar zich er ook niet druk om te maken.

Een week voor de start van de competitie temperde Van Basten gisteren wat van de euforie die er rond het Ajax van hem en Huntelaar heerst. ,,Ik sta wat sceptisch tegenover de hosanna-stemming,'' zei Van Basten. ,,Uit onze voorbereiding blijkt dat we tijd nodig hebben om naar het niveau toe te groeien dat we nastreven. Als je kijkt naar PSV, dan zie je dat zij alweer redelijk in staat zijn in wedstrijden een resultaat te behalen. Bij ons is dat tot nu toe minder geweest.''

Van Basten heeft er bewust voor gekozen om geen extra oefenwedstrijd meer in te lassen voordat Ajax op 30 augustus officieel aftrapt op het veld van Willem II. ,,Ik geef er de voorkeur aan om nog een week goed te trainen en spelers ook wat rust te gunnen. Een aantal spelers heeft interlands gespeeld of komt terug van de Olympische Spelen.''
AD

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 23, 2008 11:01 am

Ik denk dat Real nog gaat komen. Robinho out-Huntelaar in.

Ajax kan een bod van 27 miljoen gewoonweg niet negeren.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za aug 23, 2008 11:06 am

Prima nieuws, Ajax heeft geen centen nodig maar prijzen.

Arwin

Bericht door Arwin » za aug 23, 2008 11:06 am

Peter schreef:Ik denk dat Real nog gaat komen. Robinho out-Huntelaar in.

Ajax kan een bod van 27 miljoen gewoonweg niet negeren.
Dat is niet zo moeilijk hoor, nee zeggen, Huntelaar laten uithuilen en volgend jaar kan je wel weg. Zo ging het ook bij Van der Vaart en HSV vorig seizoen en Van der Vaart speelde vervolgens een topseizoen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za aug 23, 2008 11:07 am

Maar HSV won er niets mee.

Arwin

Bericht door Arwin » za aug 23, 2008 11:27 am

Peter schreef:Maar HSV won er niets mee.
In termijn van prijzen, bedoel je? Dat heeft in ieder geval niet aan Van der Vaart gelegen. Bayern Munchen is (of was) sowieso gewoon beter.

Ik denk dat Ajax Huntelaar wel degelijk nodig heeft om kans te maken op het kampioenschap. Bovendien denk ik dat Ajax met zeg 25 miljoen euro helemaal niemand meer kan kopen, geen spits en geen verdediger. Simpelweg omdat ze nu nog zouden moeten gaan nadenken over welke spelers dat dan zouden moeten worden. Triest, maar de ervaring leert dat het zo werkt bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 23, 2008 12:11 pm

Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als Madrid inderdaad 25 miljoen biedt. Wat zul je over een jaar nog voor KJH krijgen? 15 miljoen?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 23, 2008 12:15 pm

Zou natuurlijk ook nog een prima bedrag zijn. Ajax heeft genoeg spelers waar in de toekomst flink geld op binnengehaald kan worden.

999

Bericht door 999 » za aug 23, 2008 12:18 pm

Neefkens schreef:
Signaal van Van Basten: Huntelaar blijft

Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Ruim een week voor het sluiten van de zomerse transfermarkt, heeft Marco van Basten een duidelijk signaal afgegeven.
afbeelding vergroten Van Basten met zijn assistenten Witschge en Van 't Schip. FOTO ANP
Buitenlandse topclubs die nu nog willen proberen Klaas Jan Huntelaar weg te halen bij Ajax, kunnen zich die moeite besparen.

Binnen Ajax hebben de directie en de technische staf één lijn getrokken, waarvan niet wordt afgeweken. ,,Als technische staf en directie hebben we al vroeg met elkaar bepaald dat Ajax niet weer een scenario wil zoals met Wesley Sneijder,'' stelde Van Basten gisteren. ,,Wesley ging vorig jaar zomer kort voor de competitiestart nog weg en met het geld dat het opleverde kon Ajax niets meer doen. Huntelaar zelf weet ook hoe we hier in staan. We willen met hem het seizoen afmaken en zijn er van overtuigd dat hij het naar zijn zin heeft en blijft.''

Het aardige aan de nieuwe situatie bij Ajax, is dat zo'n statement uit de mond van Van Basten ook werkelijk waarde heeft. In de Arena draagt hij als trainer tevens de eindverantwoordelijkheid voor het hele technische beleid. Zijn stem telt daardoor vele malen zwaarder dan die van collega's bij andere clubs.

Twee andere ontwikkelingen maken het eveneens aannemelijk dat Ajax een jaar na Sneijder niet ook Huntelaar op het laatste moment verkoopt. De huidige A-selectie is helemaal ingericht op het behalen van de landstitel. Het moet de eerste worden in vier jaar en de hunkering is groot. Alle recente investeringen (met het aantrekken Evander Sno als laatste in een reeks) zijn op slag weinig meer waard als de beste speler en het boegbeeld in dit late stadium nog weggaat.

Bovendien kan de kersverse voorzitter Uri Coronel het ook niet maken in het kader van zijn veelbesproken onderzoeksrapport. Daarin trok hij de conclusie dat bij Ajax het kapitaal weer op het veld moet staan. De 27 miljoen euro aan transfergeld voor Sneijder hebben de club per saldo niets gebracht. Over het vernietigende rapport van de commissie Coronel struikelden een heel bestuur en twee directieleden.

Overigens had zich tot gisteravond nog altijd geen enkele club gemeld voor Huntelaar. Niet formeel en niet via het informele circuit van makelaars en tussenpersonen. De 25-jarige topschutter zelf blijft alle speculaties rond zijn persoon nuchter beoordelen. Zolang er niets concreets speelt, hoeft Huntelaar zich er ook niet druk om te maken.

Een week voor de start van de competitie temperde Van Basten gisteren wat van de euforie die er rond het Ajax van hem en Huntelaar heerst. ,,Ik sta wat sceptisch tegenover de hosanna-stemming,'' zei Van Basten. ,,Uit onze voorbereiding blijkt dat we tijd nodig hebben om naar het niveau toe te groeien dat we nastreven. Als je kijkt naar PSV, dan zie je dat zij alweer redelijk in staat zijn in wedstrijden een resultaat te behalen. Bij ons is dat tot nu toe minder geweest.''

Van Basten heeft er bewust voor gekozen om geen extra oefenwedstrijd meer in te lassen voordat Ajax op 30 augustus officieel aftrapt op het veld van Willem II. ,,Ik geef er de voorkeur aan om nog een week goed te trainen en spelers ook wat rust te gunnen. Een aantal spelers heeft interlands gespeeld of komt terug van de Olympische Spelen.''
AD

Nee nee nee, wacht eens even Van Basten wil helemaal niet dat Huntelaar blijft ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 23, 2008 12:18 pm

Ik denk dat je de woorden van KJH moet zien als onderhandelingstactiek. Ze willen Madrid gewoon flink laten dokken.

Gesloten