Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 06, 2008 11:34 am

Bertje schreef:Daarnaast: met Sulejmani zijn we niet meer compleet afhankelijk van de grillen van Suárez. Als we het afgelopen seizoen tegen een beetje een fatsoenlijke verdediging speelden en Suárez had zijn dag niet, dan kon je op voorhand alvast het aanstaande puntverlies gaan verwerken.
Dat is maar het halve verhaal Bertje; die gemiddeld bijna 2 tegengoals per wedstrijd tegen waren ook debet aan het vele puntverlies. Daarom hoop ik nog steeds dat we ons achterin net zo spectaculair gaan versterken als voorin.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 06, 2008 11:35 am

Natuurlijk zijn er meer oorzaken aan te wijzen, maar ik vind het toch erg fijn dat we nu ook tegen goede ploegen de mogelijkheid hebben om aanvallend een vuist te maken. Net zo goed als ik het fijn zou vinden als we wat minder tegengoals zouden krijgen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jul 06, 2008 11:39 am

joey schreef:Maar laten we het verder hebben over (de transfer van) Sulejmani.
Je hebt PM.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 06, 2008 11:41 am

goodfella schreef:Mijn vraag voor alle azijnzeikers hier is de volgende. Als je in staat bent om je elftal op een positie zo spectaculair te versterken, moet je dat nalaten?
Ik voel me aangesproken en zal ook antwoord geven; het is namelijk een goeie vraag. Een aankoop als Sulejmani maakt dat ik gewoon weer zin heb om naar de Arena te gaan; mijn favo voetballer was afgelopen seizoen Suarez en nu loopt er nog zo eentje rond; dat is dus perfect.

Aan de ander kant: probleem van vorig seizoen was niet het scorend vermogen, maar het aantal tegengoals. Dus moéten we ons achterin verdedigen; Stam, Heitinga en zelfs Grygera moeten nog opvolgers krijgen en Vermaelen, Van der Wiel en Vertonghen blijken zeer blessuregevoelig. Nu zoveel geld is uitgegeven aan een aanvaller, ben ik benieuwd wat het budget is voor écht noodzakelijke versterking van onze achterhoede; als dat niet al teveel is, lijkt het erop alsof deze zomer KJH verkocht moet worden om cashflow te genereren voor de aankoop van verdedigers. En dát is weer een aderlating voorin, want daarmee ben je 30+ goals kwijt.

Kortom: ik vind het moeilijk om een eenduidig antwoord op je vraag te geven; ik ben blij met Sulej', maar wat betekent het voor (het budget voor)de versterkingen achterin? Ik weet het niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jul 06, 2008 11:51 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat is maar het halve verhaal Bertje; die gemiddeld bijna 2 tegengoals per wedstrijd tegen waren ook debet aan het vele puntverlies. Daarom hoop ik nog steeds dat we ons achterin net zo spectaculair gaan versterken als voorin.
Ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vond en vind niet dat de verdediging per se meer prioriteit had of heeft dan de linksbuitenpositie of de positie van aanvallende middenvelder.

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 06, 2008 12:14 pm

Sulejmani is voor Ajax de best mogelijke optie voor de positie van linksbuiten. Als je zo'n jongen dan kunt contracteren is dat een prima zet. Als Ajax morgen de in potentie beste keeper van de wereld zou kunnen binnenhalen, moeten ze dat ook gewoon doen.

Ik zie liever een Ajax met 5 absolute toppers in wording en wat kneuzen dan een Ajax met 2 absolute toppers in wording en een hele meuk middelmaat.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jul 06, 2008 12:20 pm

Jöhnk schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat is maar het halve verhaal Bertje; die gemiddeld bijna 2 tegengoals per wedstrijd tegen waren ook debet aan het vele puntverlies. Daarom hoop ik nog steeds dat we ons achterin net zo spectaculair gaan versterken als voorin.
Ik ook hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik vond en vind niet dat de verdediging per se meer prioriteit had of heeft dan de linksbuitenpositie of de positie van aanvallende middenvelder.
Mee eens.

Zal wel azijnzeiker nummer zoveel zijn, maar als er sprake is van beleid om voor een reservespits € 6.000.000 uit te geven (of gaan we 4-2-4 spelen?) dan is dat wel erg veel. Ik weet wel KJH kan vertrekken, maar dat kon (en wilde?) hij afgelopen zomer ook, tijdens de winterstop zou hij ook zijn gegaan als ploegen als MU, RM langskomen, maar die ploegen kwamen niet.

Die Argentijn aantrekken betekent dat KJH nu ook wel naar de categorie onder MU/RM wil vertrekken? of betekent dat Suarez ons al weer gaat verlaten? of is al bekend dat KJH vertrekt voor ± 20.000.000 en hebben we eerst zijn opvolger gehaald?

Ajax geeft deze zomer € 22.000.000 uit voor het sterkste deel van de ploeg, waar niemand is vertrokken (sorry: Ursaiz is vertrokken)

Ik tel twee volwassen middenvelders in de selectie, Davids is verdwenen en er is niemand bijgekomen! Heeft Ajax het geld om daar twee x 16 = € 32.000.000 neer te leggen voor twee middenvelders?

Ik zie in de verdediging niet één mandekker, Heitinga is ook nog eens vertrokken. Vermaelen zal wel geblesseerd terugkomen van de OS, Urby laat voor het zoveelste jaar zien geen back te kunnen spelen, ik voorzie problemen. Heeft Ajax ook drie x 16 = € 48.000.000 om de verdediging te versterken.

We kennen de antwoorden: NEE.

Ik schrijf al sinds het vertrek van Grygera dat het mogelijk moet zijn twee Argentijnse mandekkers aan te trekken voor ? € 10.000.000 bij elkaar? Waarom lukt dat maar niet? In Nederland lopen ze niet, maar in de rest van wereld wordt toch mandekking gespeeld?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 06, 2008 1:08 pm

Ik vond Ajax vorig jaar juist aanvallend best onmachtig. Dat we goals tegen krijgen kwam ook omdat we voorin geen vuist konden maken.

Durf nu nog maar 1 tegen 1 tegen Ajax te spelen...krijg je geheid een paar goals om je oren.

Met 1 goede middenvelder en 1 goede verdediger erbij zijn we al een heel eind. Geld is voorlopig het probleem niet. Ajax is bezig met Benayoun...of hij nou wel of niet wilt: het signaal is duidelijk. Ajax wilt rond de 10 mil uitgeven voor een aanvallende middenvelder.

En voor de verdediging waren ze serieus bezig met Henrique anders is het dus niet zo dat je die gast wilt huren nu hij net gekocht is door een andere club.

Ik ben benieuwd. Ik vind de aankoop van Sulejmani een fantastische. Denk dat we met deze aankoop ook minder doelpunten tegen zullen krijgen...
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » zo jul 06, 2008 1:28 pm

goodfella schreef:Sulejmani is voor Ajax de best mogelijke optie voor de positie van linksbuiten. Als je zo'n jongen dan kunt contracteren is dat een prima zet. Als Ajax morgen de in potentie beste keeper van de wereld zou kunnen binnenhalen, moeten ze dat ook gewoon doen.

Ik zie liever een Ajax met 5 absolute toppers in wording en wat kneuzen dan een Ajax met 2 absolute toppers in wording en een hele meuk middelmaat.
Maar waar moet Suarez dan eigenlijk spelen? Ik dacht dat hij de afgelopen competitie vooral van links kwam.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 06, 2008 1:28 pm

Suárez was op rechts nog productiever, geloof ik.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 06, 2008 1:30 pm

Heb het gevoel dat Klaas weg gaat. Hopelijk komt die Benayoun. Dan heb je 4 spelers die op verschillende posities uit de voeten kunnen. Daar moet je verdedigingen kapot mee maken...
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 06, 2008 1:32 pm

Bertje schreef:Suárez was op rechts nog productiever, geloof ik.
Klopt, op het einde van het seizoen heeft hij vooral vanaf rechts gespeeld (en goed!).

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 06, 2008 1:40 pm

Denk dat Sulejmani en Suarez mogen doen wat ze willen op het veld...
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jul 06, 2008 1:51 pm

Moet je eens voorstellen dat je vantevoren weet dat je die 2 moet verdedigen.

Dan slaap je de nacht voor de wedstrijd niet... :ajaxsmiley.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 06, 2008 1:55 pm

Stel we krijgen Benayoun ook nog eens en Klaas blijft..... Lindgren is met afstand de beste controlerende middenvelder van de eredivisie! Ik heb goede hoop...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 06, 2008 1:56 pm

Simons en El Ahmadi vind jij minder dan Lindgren, Rishi?

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jul 06, 2008 1:57 pm

Ja. Ik vind Simons voetballend minder als Lindgren en Ahmadi verdedigend minder. Vind Lindgren completer. Al had ik ze beiden graaaaag bij Ajax gezien. Jammer dat Ajax Ahmadi niet heeft aangetrokken.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 06, 2008 2:37 pm

En Lindgren vind je niet verdedigend zwakker dan Simons en opbouwend zwakker dan El Ahmadi?

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » zo jul 06, 2008 2:38 pm

Wat vind jij eigenlijk van Lindgren, Bert?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 06, 2008 2:50 pm

Goede speler. Jammer dat hij fysiek niet iets sterker is. Verder mag hij tactisch nog iets beter worden. Positioneel zonder bal vind ik hem uitstekend, hij heeft aardig oog voor de diepte, omschakeling is goed en handelingssnelheid is ook voldoende.

Geen top, maar wel een prima speler. Zeker voor Ajax.

De Jong kan wat mij betreft als controlerende halfspeler wel top worden.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 06, 2008 3:24 pm

Rishi schreef:Ik vond Ajax vorig jaar juist aanvallend best onmachtig.
Vind ik niet, er was weinig aan de hand als de bal voorin kwam. Probleem was de opbouw. Je moet aanvallers wel een op een kunnen zetten.

(En het gebrek aan (collectieve en individuele) verdedigende kwaliteit natuurlijk.)
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 06, 2008 4:28 pm

Harm schreef:
goodfella schreef:Sulejmani is voor Ajax de best mogelijke optie voor de positie van linksbuiten. Als je zo'n jongen dan kunt contracteren is dat een prima zet. Als Ajax morgen de in potentie beste keeper van de wereld zou kunnen binnenhalen, moeten ze dat ook gewoon doen.

Maar waar moet Suarez dan eigenlijk spelen? Ik dacht dat hij de afgelopen competitie vooral van links kwam.
Laatste wedstrijden speelde Suarez meer van rechts. Bovendien heeft Marco van Basten bij Voetbal Insite antwoord gegeven op jouw vraag. Hij ziet het liefst dat zijn voorhoedespelers bij balbezit zoveel mogelijk van positie wisselen. Ik denk dat je daar met Suarez en Sulejmani 2 prima spelers voor hebt.

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 06, 2008 4:32 pm

Bertje schreef:Goede speler. Jammer dat hij fysiek niet iets sterker is. Verder mag hij tactisch nog iets beter worden. Positioneel zonder bal vind ik hem uitstekend, hij heeft aardig oog voor de diepte, omschakeling is goed en handelingssnelheid is ook voldoende.
5 Kilo spieren erbij kan wonderen doen. Persoonlijk vond ik hem al een goede aankoop. Zeker als je naar de prijs-kwaliteit verhouding kijkt. Na Ajax - Twente had ik echter het idee dat er misschien nog wel meer inzit voor die jongen. Hij wist mij die wedstrijd 100% te overtuigen.

Thom

Bericht door Thom » zo jul 06, 2008 7:54 pm

joey schreef:Nee, dan dit, Thom:
Thom schreef:
Voetske schreef:Toch leuk om te zien hoe de jeugd-opleiding vn AJAX het ene naar het andere pareltje aflevert ..
Zeikerd
Daar kun je mee aankomen. :hypocrite.gif:
Het heeft inhoud: het geeft namelijk aan dat je iemand's opmerking, de inhoud daarvan gezeik vindt. Ik had ook onzin kunnen zeggen, of geklets , maar het is natuurlijk gezeik, ge-azijnpis, negatieve onzin. Vind je het woord niet netjes? :aai.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2008 7:57 pm

Demosthenes schreef: We kennen de antwoorden: NEE.
We kennen de postings onderhand anders ook wel. Moet hetzelfde verhaal nou echt 29 keer in 18 verschillende topics verschijnen?

Plaats reactie