Dan moet de nood wel errug hoog zijn!!!

Moderator: mods
ElfvoetbalMagnetiseur redde carrière Gentenaar
Dennis Gentenaar moest in september 2008 bijna noodgedwongen zijn carrière beëindigen. De 33-jarige reservekeeper van Ajax kampte met ernstige rugklachten, maar werd gered door magnetiseur-paragnost Henk de Gier. Dat vertelt Gentenaar in de nieuwste editie van ELF Voetbal, die vanaf vandaag in de winkel ligt.
'Ik zat in september 2008 erg met mijn rug, had last van een hernia. Doktoren vreesden dat ik mijn carrière zou moeten beëindigen als de klachten ernstiger zouden worden. Ik ben 33, dus daar had ik nog geen zin in', vertelt Gentenaar, die bij Ajax op het tweede plan is geraakt, maar afgelopen januari niet naar Sparta mocht vertrekken van de Amsterdamse club.
'Via keeperstrainer Carlo L'Ami ben ik bij Henk terechtgekomen. Hij heeft me intensief behandeld en mijn rug is langzaam steeds stabieler geworden. De klachten zijn haast tot nul teruggebracht. In november kon ik mijn rentree maken. Ik ga nog regelmatig langs Henk om het een beetje bij te houden. Als ik tot mijn veertigste kan blijven keepen, is dat zeker mede aan Henk te danken', besluit Gentenaar.
Aardige club voor Gentenaar. In ieder geval zeker van een basisplekkie.Gentenaar kiest voor VVV-Venlo
Geschreven op maandag, 8 juni om 11:09
VVV-Venlo heeft in Dennis Gentenaar een nieuwe doelman gevonden. De derde keeper van Ajax, die deze zomer transfervrij kan vertrekken uit Amsterdam, bevestigt dat hij verwacht deze week te zullen tekenen bij de promovendus. Gentenaar zal voor drie seizoenen gaan tekenen, zo meldt hij aan Omroep Venlo.
Gentenaar moet bij VVV de concurrentiestrijd aangaan met Kevin Begois, die vorig jaar twintig competitieduels keepte voor de ploeg uit Venlo. De Limburgers denken in de Eredivisie nog wel een extra doelman te kunnen gebruiken en zijn er bijna uit met Gentenaar. De 33-jarige goalie speelde in drie seizoenen zeven duels voor Ajax.
''We komen er deze week zo goed als zeker uit”, zei Gentenaar, die zaterdag al medisch gekeurd werd. “VVV is een mooie en ambitieuze club en dat stralen ze ook uit. Ik heb een aantal seizoenen niet veel gespeeld. Bij VVV wil ik nu weer minuten maken. Als alles goed gaat teken ik deze week voor drie seizoenen.”
VZ
Succes Dennis!Nu.nl schreef:Gentenaar voor drie jaar naar VVV-Venlo
Uitgegeven: 15 juni 2009 13:26
Laatst gewijzigd: 15 juni 2009 13:50
AMSTERDAM - Dennis Gentenaar staat de komende drie seizoenen onder contract bij VVV-Venlo. De 33-jarige doelman speelde de afgelopen drie jaar voor Ajax, maar kwam slechts tot zeven competitieoptredens.
Hij komt transfervrij over van de Amsterdammers en krijgt in Venlo concurrentie van de Belg Kevin Begois.
Gentenaar begon zijn loopbaan in 1995/1996 bij NEC. Na tien seizoenen vertrok hij naar Duitsland voor een avontuur bij Borussia Dortmund, waar hij tien competitieduels speelde. Een jaar later vertrok hij naar Ajax.
Ook Roorda verdient iets van een half miljoen bij PSV. Die jaren Eredivisie-ervaring ruilen ze dus niet zomaar in voor een plekje op de bank.Bertje schreef:Gentenaar schijnt dan ook een flink salaris verdiend te hebben.
Maar goed, één van de dure bankzitters van Van Geel weg. Wat dat betreft gaat het langzaam maar zeker de goede kant op.
Als invaller deed hij het naar behoren, vond ik. Vanaf het moment dat hij tot eerste keeper werd gebombardeerd ging het een stuk minder.Jinne schreef:Het probleem met jonge keepers is dat ze nooit zullen spelen zolang de eerste doelman het goed doet en je dan alleen een kans krijgt als die geblesseerd is. In het geval van Ajax is dat nog best wel vaak. Doch de meeste trainers gaan dan liever voor safe met de tweede man, dan dat ze een gokje wagen. Van Basten deed het wel met Vermeer, met mijn zegen, maar dat pakte dan weer verkeerd uit.