Grygera
Moderator: mods
vi.nl'Grygera gaat voor vijf jaar naar Juventus'
30/1/2007 17:42
Zdenek Grygera sluit komende zomer aan bij Juventus. De Tsjechische verdediger van Ajax is dan transfervrij. Zodra hij de medische keuring heeft doorstaan, tekent hij voor vijf jaar, vertelde zijn zaakwaarnemer Zdenek Nehoda aan het Italiaanse persbureau ANSA.
De keuring van de 26-jarige international had al moeten plaatsvinden maar is uitgesteld nu Grygera afgelopen zondag uitviel tegen FC Groningen. Hij kampt met een hamstringblessure, die hem waarschijnlijk twee weken kost.
Ik heb het belangrijkste deel even dikgedrukt.
Grygera medisch gekeurd bij Juventus
Ondanks zijn blessure, of misschien wel dankzij zijn blessure aangezien hij nu tijd genoeg heeft, heeft Grygera deze week zijn medische keuring ondergaan bij Juventus. De verdediger zal zoals bekend aan het einde van het seizoen naar de Italiaanse club vertrekken. Hij kreeg ook een rondleiding op het terrein van zijn nieuwe werkgever.
(Bron: Ajax Netwerk)
- Giacomo Puccini
Juventus bevestigt komst Grygera
Zdenek Grygera vertrekt aan het eind van dit seizoen definitief bij Ajax. De Tsjechische verdediger kwam vandaag tot een akkoord over een vijfjarig contract bij Juventus. De deal hing al langere tijd in de lucht, maar is nu dus eindelijk geformaliseerd, zo meldt de officiële website van de club uit Turijn.
Zdenek Grygera speelt volgend seizoen voor Juventus. De Italiaanse club heeft de lang verwachte transfer van de Tsjechische verdediger van Ajax donderdag wereldkundig gemaakt. De momenteel met een blessure kampende Ajacied tekende een contract voor vijf jaar bij de grootmacht uit Turijn.
De transfer van Grygera naar Juve aan het einde van deze voetbalkalender was al lang een publiek geheim. De Tsjech heeft een aflopend contract bij Ajax en kan daardoor na dit seizoen transfervrij naar een andere werkgever verhuizen. Pavel Nedved zou bij de 'oude dame' op de komst van zijn landgenoot hebben aangedrongen.
Juventus komt momenteel uit in de Serie B, nadat de club deze zomer een divisie werd teruggezet vanwege betrokkenheid bij het grote Italiaans omkoopschandaal. Mocht de club deze zomer geen promotie weten af te dwingen, dan ontbreekt Grygera volgend seizoen op het hoogste niveau in Italië. De verdediger kwam vier seizoenen geleden van Sparta Praag over naar Ajax. (Bron: Nieuws.nl)
Ajax.nlVervanger Grygera helpt Tsjechen aan zege
Praag, 28 mrt 2007
Tsjechië heeft in de strijd om kwalificatie voor het EK 2008 een 1-0 overwinning geboekt op Cyprus. Zdenek Grygera viel geblesseerd uit. Zijn vervanger, Radoslav Kovac, scoorde voor de Tsjechen.
Grygera moest al na twaalf minuten het veld verlaten. Wat de Ajax-verdediger precies mankeert, is nog niet duidelijk. Tsjechië staat tweede in poule D met dertien punten uit zes wedstrijden. Koploper Duitsland heeft ook dertien punten, maar Die Mannschaft heeft een duel minder gespeeld.
Edgar Manucharyan leed met Armenië in poule A een 1-0 uitnederlaag tegen koploper Polen. Manucharyan speelde alleen de tweede helft. De Armenen staan op de laatste plaats.
Slecht nieuws.
- Ajaciedjuh
Grygera krijgt een kijkoperatie. Waarschijnlijk een scheur in zijn meniscus. Dit zal betekenen dat hij er 6 weken uit ligt, dus einde seizoen en einde carriere bij Ajax. :sad:
Jammer we hadden hem nog goed kunnen gebruiken aan het einde van het seizoen.
Bericht op Ajax.nl
Knieblessure voor Grygera
Amsterdam, 29 mrt 2007
Zdenek Grygera heeft woensdagavond tijdens het EK-kwalificatieduel met Cyprus een scheur in de binnenmeniscus van zijn linkerknie opgelopen. De Tsjech ondergaat op korte termijn een kijkoperatie. Naar verwachting heeft hij zes weken nodig om te herstellen.
Grygera moest tegen Cyprus het veld al na twaalf minuten verlaten. Zijn vervanger, Radoslav Kovac, bezorgde de Tsjechen een 1-0 overwinning.
Jammer we hadden hem nog goed kunnen gebruiken aan het einde van het seizoen.
Bericht op Ajax.nl
Knieblessure voor Grygera
Amsterdam, 29 mrt 2007
Zdenek Grygera heeft woensdagavond tijdens het EK-kwalificatieduel met Cyprus een scheur in de binnenmeniscus van zijn linkerknie opgelopen. De Tsjech ondergaat op korte termijn een kijkoperatie. Naar verwachting heeft hij zes weken nodig om te herstellen.
Grygera moest tegen Cyprus het veld al na twaalf minuten verlaten. Zijn vervanger, Radoslav Kovac, bezorgde de Tsjechen een 1-0 overwinning.
-
Precies, hadden ze nou maar mijn berichten gelezen en hem gewoon verkocht in de winterstop voor 1 a 1,5 miljoen euro. Hadden we iets minder verlies geleden dit seizoen en Grygera kan je missen, want die is altijd geblesseerd.
Nou, nou, wel 3 wedstrijden ongeveer gespeeld nog voor ons voor 1,5 miljoen euro.
Nou, nou, wel 3 wedstrijden ongeveer gespeeld nog voor ons voor 1,5 miljoen euro.
Mijn idee, Arwin. Bovenstaande is van afgelopen januari. Ik had bij wijze van spreken al afscheid van hem genomen. Daarom baal ik er ook zo van.MHF schreef:Dat begrijp ik. Ik wil hem zelfs komen uitzwaaien als ik maar 1 ton krijg. Maar ik hoop dat Grygera alsnog voor 1,5 miljoen vertrekt.Jöhnk schreef:Voor 8 ton zwaai ik hem uit op Schiphol.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Nee, niet echt. Mede daarom had ik hem al graag aan Juve verpatst. Goede kerel met een goede instelling en bruikbaar mits fit maar juist aan dat laatste heeft het zo vaak geschort.Jöhnk schreef:Verbaast het je?MHF schreef:Wat een succesverhaal weer met die gast. Hou je 'm binnen ten faveure van een kleine tranfersom omdat ie nog wel eens van waarde kan zijn, speelt ie nog amper een wedstrijd.... :nooo:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Je vergeet zijn salaris nog. Dat is vast meer dan we krijgen voor de verhuur van Vertonghen.Arwin schreef:Precies, hadden ze nou maar mijn berichten gelezen en hem gewoon verkocht in de winterstop voor 1 a 1,5 miljoen euro. Hadden we iets minder verlies geleden dit seizoen en Grygera kan je missen, want die is altijd geblesseerd.
- Ajaciedjuh
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10