Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 10, 2008 6:39 am

AD schreef:Tottenham wil Stekelenburg
Tottenham Hotspur wil Ajax-doelman Maarten Stekelenburg aantrekken. De Londense club is al maanden niet meer tevreden over eerste keeper Paul Robinson, die door een diep dal gaat en ook bij het Engelse elftal zijn krediet heeft verspeeld.
afbeelding vergroten Maarten Stekelenburg
In zestien duels heeft Robinson 29 doelpunten moeten incasseren. Daarbij zat menige blunder van de Engelsman. Tottenham heeft Stekelenburg in de afgelopen maanden uitvoerig laten scouten.

De 25-jarige international van Oranje zal met zijn zaakwaarnemer Rob Jansen na het weekeinde praten over de interesse van de Engelsen. Bij Ajax heeft hij nog een doorlopend contract.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 7:56 am

De Spurs heeft Stekel maanden gescout en ze willen hem nog steeds hebben ? :drecul.gif:

Begrijp me niet verkeerd, Stekel is een goede lijnkeeper en hij presteert sterk dit seizoen, maar Engeland is juist het land waar hij absoluut niet past. Daar moet je namelijk sterk zijn bij de hoge ballen en veel lef hebben om van je lijn af te komen, precies de twee grootste zwakheden van Stekel.

Ik heb het idee dat de aanvallers in Engeland hem regelmatig zullen afmaken...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do jan 10, 2008 8:21 am

Maarten is enorm gegroeid in het uitkomen en straal vooral ook rust uit. Maar ik denk dat Italie of Spanje betere competities voor hem zijn. Maar ik hoop dat Maarten nog een aantal jaren blijft. Hij begint nu punten te pakken en dan moet hij niet verkocht worden.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 8:36 am

Ajaciedjuh schreef:Maarten is enorm gegroeid in het uitkomen en straal vooral ook rust uit.
Uitkomen uit de 16 ja, dat is heel wat anders dan uitkomen in een vol strafschopgebied...dat durft hij namelijk niet.

Geen ramp hoor, hij is verre van de enige, maar in Engeland gaat dat hem opbreken. Spanje en vooral Italie passen inderdada veel beter bij zijn stijl van keepen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 10, 2008 8:39 am

Baseman schreef:
Ajaciedjuh schreef:Maarten is enorm gegroeid in het uitkomen en straal vooral ook rust uit.
Uitkomen uit de 16 ja, dat is heel wat anders dan uitkomen in een vol strafschopgebied...dat durft hij namelijk niet.

Geen ramp hoor, hij is verre van de enige, maar in Engeland gaat dat hem opbreken. Spanje en vooral Italie passen inderdada veel beter bij zijn stijl van keepen.
Mwah.. ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, dat uitkomen in een vol 16-meter gebied.

Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik vind Steek dit jaar beter dan Gomes.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 10, 2008 11:35 am

GangstaRiB schreef:Mwah.. ik moet zeggen dat het steeds beter gaat, dat uitkomen in een vol 16-meter gebied.
Tja, andere keeperstrainer.
Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik vind Steek dit jaar beter dan Gomes.
Mwah... Maar het verschil, dat gigantisch was, is wel minder groot geworden.

Maar over de Spurs: ik neem aan dat Stekelenburg niet naar die club mag. Dat hij naar geen enkele club mag. Op dit moment verkopen wij niet. Wij zijn niet gek! (Toch, Martin??????)
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 10, 2008 11:51 am

Absoluut niet te koop. Geen discussie mogelijk.

Stekelenburg doet het uitstekend. Af en toe nog wel een foutje maar er zit nog rek in zijn prestaties. Die kunnen we nu echt niet missen. Zeker niet met zo'n verdediging.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jan 10, 2008 12:13 pm

joey schreef:Mwah... Maar het verschil, dat gigantisch was, is wel minder groot geworden.
Gomes draait voor zijn doen ook geen heel sterk seizoen. Overigens vond ik Stekelenburg aan het begin van de competitie beduidend beter dan na zijn blessure.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 12:17 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Mwah... Maar het verschil, dat gigantisch was, is wel minder groot geworden.
Gomes draait voor zijn doen ook geen heel sterk seizoen. Overigens vond ik Stekelenburg aan het begin van de competitie beduidend beter dan na zijn blessure.
Tegen Inter ontneemt hij vijf keer Inter de kans om te scoren, is niet zo slecht.

Hij heeft nu helemaal geen verdediging meer voor zich staan, scheelt misschien ook.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 10, 2008 12:21 pm

Demosthenes schreef:Hij heeft nu helemaal geen verdediging meer voor zich staan, scheelt misschien ook.
Dat maakt zeker uit want je kunt er niet van op aan dat de verdedigers hun taak goed uitvoeren.

Daarom zou het helemaal een ramp zijn als hij zou vertrekken. Dan staat die verdediging van ons ook nog eens met een mindere keeper in hun rug. Dan gaat het nog slechter.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 12:34 pm

GangstaRiB schreef:Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik vind Steek dit jaar beter dan Gomes.
Dat mocht Stekel willen, maar zelfs een Gomes die niet in vorm is is beter dan iedere andere keeper in de Eredivisie. Gomes heeft overigens maar een paar mindere optredens gehad, verder keept hij zoals gewoonlijk (wereldtop dus).

Ik ben het wel met Joey eens dat het gat kleiner is geworden, maar maar Gomes wereldtop is zal Stekel nooit wereldtop worden (hij mist het lef en charisme daarvoor). Hij heeft echter wel ineens een stroomversnelling in zijn ontwikkeling gemaakt en is eindelijk op weg om een erg goede doelman te worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 10, 2008 12:40 pm

Baseman schreef:
GangstaRiB schreef:Ik dacht nooit dat ik het zou zeggen, maar ik vind Steek dit jaar beter dan Gomes.
Dat mocht Stekel willen, maar zelfs een Gomes die niet in vorm is is beter dan iedere andere keeper in de Eredivisie. Gomes heeft overigens maar een paar mindere optredens gehad, verder keept hij zoals gewoonlijk (wereldtop dus).

Ik ben het wel met Joey eens dat het gat kleiner is geworden, maar maar Gomes wereldtop is zal Stekel nooit wereldtop worden (hij mist het lef en charisme daarvoor). Hij heeft echter wel ineens een stroomversnelling in zijn ontwikkeling gemaakt en is eindelijk op weg om een erg goede doelman te worden.
Ik begrijp je psv bril, maar ik heb het over dit seizoen. Ik vind Gomes geen onaantastbaarheid meer uitstralen.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 12:46 pm

Ik heb het ook over dit seizoen.
En Gomes keept op hetzelfde niveau, alleen is de linie voor hem een stuk minder van kwaliteit dan vorig seizoen ! Dat is het grote verschil, niet de vorm van Gomes.

Vorig seizoen moest de tegenstander eerst Cocu voorbij, daarna Simons, dan Alex en ten slotte Gomes. Vaak werd er ook van buiten de 16 geschoten of kon Gomes met zjin geweldige reactievermogen een snel geschoten bal eruit tikken. Nu kan een spits soms rustig de bal aannemen in de 16 van PSV, een hoekje uitzoeken en de bal erin schieten. Dan zou zelfs iemand als Cech of Buffon kansloos zijn, dus Gomes ook. Maar hij heeft PSV er weer meerdere wedstrijden doorheen gesleept dit seizoen, zonder hem was PSV nooit de huidige koploper geweest.

Aristides

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 1:19 pm

Cech, Buffon!

Denk je nou echt dat alle topclubs zitten te slapen? Denk je echt dat Gomes zijn hele leven van psv heeft gedroomd?

Jij hebt het over wereldtop (Cech en Buffon behoren daartoe), maar Gomes wordt door niet één topclub begeerd en hij wordt niet gevraagd voor het Braziliaanse elftal en ik meen gelezen te hebben dat ze daar niet zo tevreden zijn over de keepers!

Denk niet dat ik Gomes geen goede keeper vind, maar zoals jij hem beschrijft!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 1:30 pm

Dat Gomes niet wordt geselecteerd voor het nationale team zegt weinig...dat is namelijk afhankelijk van de bondscoach, niet van je kwaliteiten. Of is bijv. Jaliens ineens een topverdediger omdat hij Nederlands international is ?

Ik weet dat Gomes PSV een geweldige club vindt en helemaal niet weg hoeft, zo wees hij vorig seizoen interesse van oa Inter direct af. Daarmee zeg ik niet dat hij zijn contract bij PSV uitdient, maar die kans is wel degelijk aanwezig.

PS: Veel topclubs hebben al een keeper, Gomes is Braziliaan (dus van buiten de EU, wat het lastiger maakt) en enkele topclubs hebben inderdaad lopen slapen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 10, 2008 1:36 pm

Die Dunga is sowieso maar een raar figuur. In Brazilië doen stelselmatig geruchten de rondte dat hij bepaalde spelers zou laten debuteren om ze in de picture te zetten en later een flinke fooi te ontvangen bij een transfer.

Aristides

Bericht door Aristides » do jan 10, 2008 1:37 pm

PS: Veel topclubs hebben al een keeper, Gomes is Braziliaan (dus van buiten de EU, wat het lastiger maakt) en enkele topclubs hebben inderdaad lopen slapen.
Dat slapen? Vreemd. Overkomt ze niet zo vaak. Inter? Geen idee, zou kunnen dat de naam genoemd wordt, die hebben het zelfs over Maduro :ajaxsmiley.gif:

Gomes van buiten de EU? Een Spaans paspoort is zo geregeld, of een Italiaans of .. vul maar in. Hoe lang is hij al in Nederland?

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 1:49 pm

Het huidige seizoen is het 4e van Gomes bij PSV.
Thomas schreef:Die Dunga is sowieso maar een raar figuur.
Kun je wel zeggen ja, als je Helton de voorkeur geeft boven Gomes :pulp.gif:

Maar dat verhaal van die fooien kende ik nog niet...zou wel een hoop verklaren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 10, 2008 1:51 pm

Gomes is inderdaad wel een paar klassen beter.

Nou moet ik wel zeggen dat Gomes iedere keer een soort waas voor z'n ogen lijkt te krijgen als hij voor het Braziliaanse elftal uitkomt. Ik heb hem er nog niet goed zien presteren.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 1:54 pm

Dat laatste kan kloppen, ik heb erg weinig beelden gezien van Gomes bij Brazilie. Ik heb hem wel een keer tijdens een hele korte samenvatting een fantastische redding zien maken, maar dat hoeft natuurlijk weinig te betekenen.

jabu

Bericht door jabu » do jan 10, 2008 6:04 pm

Hij leek er ook al niet helemaal met zijn hoofd bij toen hij moest keepen tegen de Brazilianen van Fenerbahce. Misschien is hij beter dan die Helton, maar is hij ook beter dan Doni, Julio Cesar en Rogério Ceni? Misschien is Dunga niet zo achterlijk.....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 10, 2008 6:05 pm

Jabu schreef:Hij leek er ook al niet helemaal met zijn hoofd bij toen hij moest keepen tegen de Brazilianen van Fenerbahce.
Hey, dat is mijn ding. :icon_mrgreen.gif:

T82

Bericht door T82 » do jan 10, 2008 11:02 pm

Demosthenes schreef:Cech, Buffon!

Denk je nou echt dat alle topclubs zitten te slapen? Denk je echt dat Gomes zijn hele leven van psv heeft gedroomd?

Jij hebt het over wereldtop (Cech en Buffon behoren daartoe), maar Gomes wordt door niet één topclub begeerd en hij wordt niet gevraagd voor het Braziliaanse elftal en ik meen gelezen te hebben dat ze daar niet zo tevreden zijn over de keepers!

Denk niet dat ik Gomes geen goede keeper vind, maar zoals jij hem beschrijft!!!!
:headbang.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr jan 11, 2008 7:24 am

Jabu schreef:Misschien is Dunga niet zo achterlijk.....
Er is veel kritiek op zijn selectiebeleid, hij is de Braziliaanse Van Basten zeg maar :wink.gif:

Zo snapt niemand waarom Alves erbij zit en hetzelfde gaat op voor Helton.

jabu

Bericht door jabu » vr jan 11, 2008 9:00 am

Thomas schreef:
Jabu schreef:Hij leek er ook al niet helemaal met zijn hoofd bij toen hij moest keepen tegen de Brazilianen van Fenerbahce.
Hey, dat is mijn ding. :icon_mrgreen.gif:
Ik kan de taalfout in mijn zin niet vinden, hoor. :icon_razz.gif:

Plaats reactie