Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Htc en Spijkerman krijgen van mij de voorbereiding op het nieuwe seizoen, daar na moet er iets staan wat een zichtbare verbetering moet zijn t.o.v wat ik onder Blind op het veld zag gebeuren.
En niet na tien wedstrijdjes niet meer mee doen om het kampioenschap, dat kan en mag niet met een selectie waar aankopen als Stam, Perez en Huntelaar instaan.Dit zijn spelers die gekocht zijn om er meteen te staan, om het elftal er meteen te laten staan.En de nog komende spelers zullen ook met dat gegeven gehaald moeten worden.
Wij dat niet begrijpt, begrijpt er geen snars van ..
En niet na tien wedstrijdjes niet meer mee doen om het kampioenschap, dat kan en mag niet met een selectie waar aankopen als Stam, Perez en Huntelaar instaan.Dit zijn spelers die gekocht zijn om er meteen te staan, om het elftal er meteen te laten staan.En de nog komende spelers zullen ook met dat gegeven gehaald moeten worden.
Wij dat niet begrijpt, begrijpt er geen snars van ..
Blij met de punten ...
En aangezien Van Nistelrooy zal worden verkocht bij ManU, ligt het voor de hand dat Rosenberg naar Engeland vertrekt en Zlatan de leegte opvullen die onze super-Zweed zal achterlaten.
Laat Alex maar schuiven. :cheer:
Laat Alex maar schuiven. :cheer:
Weet je, ik zou graag zien dat Chivu een rol als speler-coach zou krijgen. :eusa_pray:joey schreef:Raymond schreef:Alexander weet vast meer. ;)
Je bedoelt dat Chivu de tweede assistent van HtC wordt? :shock:
:D
Laatst gewijzigd door Raymond op vr mei 19, 2006 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob de Wit
Groenendijk heb ik al vaker gelezen, o.a. op de weblog van dappere strijders. Al met al zou ik het een vrij kleurloze achterban voor Ten Cate vinden, mocht dit bewaarheid worden. Natuurlijk, het gaat om kundigheid en ze zullen beoordeeld worden op de uiteindelijke prestaties maar ik zou persoonlijk graag nog een stukje extra uitstraling toegevoegd zien aan deze technische staf.joey schreef:Volgens Rob Fleur (Radio 1) zijn Rob Witschge en Fons Groenendijk de kandidaten om de tweede assistent van HtC te worden.
Voor wat het waard is, want hij zit er vaak naast.
Derhalve hoop ik dan toch liever op iemand als Laudrup maar dat zal er wel niet inzitten. De Boer vind ik trouwens ook een betere keus dan Fonzie, als we z'n nasale klanken wegdenken blijft er een een gedreven winner over met een bewezen trackrecord als speler.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- Henk de Gier
- Contacteer:
de eerste trainer uit het Midden Oosten in de Nederlandse competitie :worshippy:joey schreef:ParoolAjax benoemt Ten Cate
AMSTERDAM - Het is officieel: Henk ten Cate wordt de nieuwe trainer van Ajax. De 53-jarige Amsterdammer tekent een tweejarig contract.
Dat Ten Cate de opvolger zou worden van de ontslagen trainer Danny Blind, was al weken een publiek geheim. In een persbericht bevestigde de club vanochtend de komst van Ten Cate. Maandag wordt hij gepresenteerd.
Ten Cate, een geboren Jordanees, staat bekend als een trainer met een voorliefde voor aanvallend voetbal. Daarbij heeft hij een temperamentvol en emotioneel karakter. In Nederland werkte Ten Cate als hoofdtrainer van Go Ahead Eagles, Rheden (amateurs), Heracles, Sparta, Vitesse en NAC.
Met Sparta bereikte hij de bekerfinale, met Vitesse en NAC kwalificeerde hij zich met aantrekkelijk spel voor Europees voetbal.
Ook werkte Ten Cate in Duitsland (KFC Uerdingen) en Hongarije, waar hij met MTK Boedapest de beker won. Woensdag bereikte Ten Cate zijn grootste succes: als assistent-trainer van FC Barcelona won hij de Champions League.
De Amsterdammer mag zijn eigen technische staf samenstellen. Naar verluidt neemt hij Hennie Spijkerman mee als assistent. Spijkerman stapte dit seizoen na bedreigingen op als trainer van FC Zwolle.
De toekomst van Blind is nog onduidelijk. Hoewel Ajax bereid is binnen de club een andere baan voor hem te zoeken, acht hij zelf de kans klein dat hij blijft.
Of de ontslagen assistent-trainer Ruud Krol een andere functie bij Ajax krijgt, is evenmin duidelijk. Gerard van der Lem zoekt een andere club.
Forza Ome Henk! :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
Van Gaal - matige voetballer -> trainerRaymond schreef:Desondanks is alles nog mogelijk:
Grim - matige keeper -> keeperstrainer.
Gabrich - "bijzondere" spits -> spitsentrainer(?)
Michels - matige voetballer -> trainer
Ronald Koeman - goeie voetballer -> matige trainer
Danny Blind - goeie voetballer -> matige trainer
de kwaliteiten op het veld zeggen niets over de kwaliteiten als trainer. Oftewel, een goed paard maakt nog geen goede ruiter.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
Ik zou de aanstelling van Frank de Boer als assistent ook zeker toejuichen.MHF schreef:Groenendijk heb ik al vaker gelezen, o.a. op de weblog van dappere strijders. Al met al zou ik het een vrij kleurloze achterban voor Ten Cate vinden, mocht dit bewaarheid worden. Natuurlijk, het gaat om kundigheid en ze zullen beoordeeld worden op de uiteindelijke prestaties maar ik zou persoonlijk graag nog een stukje extra uitstraling toegevoegd zien aan deze technische staf.
Derhalve hoop ik dan toch liever op iemand als Laudrup maar dat zal er wel niet inzitten. De Boer vind ik trouwens ook een betere keus dan Fonzie, als we z'n nasale klanken wegdenken blijft er een een gedreven winner over met een bewezen trackrecord als speler.
- Henk de Gier
- Contacteer:
goed, dan noem ik zijn prima prestaties (5de en 2de) met Emmen :yes:Raymond schreef:Ik neem aan dat dit doelpunt ongeldig is verklaard? :hypocrite:Henk de Gier schreef:en vergeten wordt hoe Spijkerman scoorde in het jaar dat Zwolle in de eredivisie speelde?
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
-
- AT Toto winner 15/16
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Met HTC als hoofdcoach ben ik uiteraard blij mee. Maar Hennie Spijkerman? Wat moet je met zo'n provinciale en kleurloze boer? Daarbij komt nog dat de verhalen Spijkerman vs FC Zwolle zeker niet positief te noemen zijn wat betreft zijn prestaties en zienswijze over het voetbal. Hem werd namelijk in Zwolle een gebrek aan voetbalvisie verweten en Hennie is volgens berichten ook nog een aanhanger van verdedigend voetbal... :shock:
Mijn eerste indruk is minder. Hennie is op het eerste gezicht een tegenpool van HTC en hetgeen waar Ajax voor staat. Alhoewel ik Hennie zeker nog niet (helemaal) heb afgeschreven...
Henk ten Cate, welkom en veel succes bij Ajax. Moge je Ajax gaan plezieren met heel veel moois.
Mijn eerste indruk is minder. Hennie is op het eerste gezicht een tegenpool van HTC en hetgeen waar Ajax voor staat. Alhoewel ik Hennie zeker nog niet (helemaal) heb afgeschreven...
Henk ten Cate, welkom en veel succes bij Ajax. Moge je Ajax gaan plezieren met heel veel moois.
- Henk de Gier
- Contacteer:
De Telgraaf en het Parool kunnen natuurlijk zo veel melden. Zolang het nog niet officieel is bevestigt door Ajax kan het natuurlijk nog altijd slechts een gerucht zijn. :eusa_pray: Ik zie liever die door Wimpey beloofde Maaskant dat Spijkerman. Straks komt Korbach er ook nog bij....
Zullen we hem (indien het doorgaat) niet gewoon eerst een kans geven? Zou toch wel aardig zijn. :X
Laatst gewijzigd door Duke op vr mei 19, 2006 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali