Viktor Fischer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey

Re: Viktor Fischer

Bericht door wimpey » wo sep 04, 2013 12:03 pm

Arthur schreef:
Yopi schreef:Schöne als 'valse' rechtsbuiten?
Of Meleg.
Buitenspelers zijn bij Ajax schijnbaar / blijkbaar passé. Beleid?

Maar die voorzetten zullen toch ergens vandaan moeten komen, lijkt me...

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 04, 2013 12:52 pm

Voorzetten vanaf de achterlijn zijn wel vrij ouderwets, inderdaad.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 04, 2013 12:59 pm

Nou, dat vind ik niet. Voorzetten vanaf de achterlijn zijn nog altijd het moeilijkste te verdedigen, en voor aanvallers het makkelijkste om op te anticiperen.

Wat wel ouderwets is, is dat het de buitenspelers zijn die voorzetten vanaf de achterlijn moeten geven. Liefst nadat ze hun directe tegenstander (plus rugdekking) hebben uitgespeeld. Zo werkt het niet meer.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 04, 2013 1:14 pm

Maar als je Schone rechtsbuiten zet moet je een andere back opstellen i.p.v. RVR.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 04, 2013 1:17 pm

Arthur schreef:Voorzetten vanaf de achterlijn zijn wel vrij ouderwets, inderdaad.
Een van het doel wegdraaiende voorzet is amper te verdedigen en makkelijk 'aan te vallen'.

Ik snap het huidige systeem in theorie wel hoor. Die 'binnenspelers' moeten zowel ruimte scheppen voor backs (voorzet) als wel voor middenvelders die ze met een steekpass kunnen bedienen.

Alleen moet je ook het materiaal hebben om zoiets om te zetten. :blush.gif:

jabu

Bericht door jabu » wo sep 04, 2013 7:16 pm

Jöhnk schreef:Wat wel ouderwets is, is dat het de buitenspelers zijn die voorzetten vanaf de achterlijn moeten geven. Liefst nadat ze hun directe tegenstander (plus rugdekking) hebben uitgespeeld. Zo werkt het niet meer.
Waarom werkt dat volgens jou zo niet meer?

wimpey

Bericht door wimpey » do sep 12, 2013 8:37 am

Atletico wil volgend jaar praten met Ajax
Bron: Sporten
De kans is aanwezig dat Viktor Fischer volgend seizoen weer in één team speelt met Toby Alderweireld. Volgens het Deense Sporten heeft Atlético Madrid namelijk interesse in Fischer en de Spanjaarden willen volgend jaar met Ajax om de tafel.

De negentienjarige aanvaller heeft zelf ook oren naar de Primera Division. Fischer wil eerst dit seizoen laten zien dat hij klaar is voor een volgende stap in zijn carriere en ziet in Atlético een uitstekende tussenstap richting de Europese top.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do sep 12, 2013 9:18 am

wimpey schreef:
Atletico wil volgend jaar praten met Ajax
Bron: Sporten
De kans is aanwezig dat Viktor Fischer volgend seizoen weer in één team speelt met Toby Alderweireld. Volgens het Deense Sporten heeft Atlético Madrid namelijk interesse in Fischer en de Spanjaarden willen volgend jaar met Ajax om de tafel.

De negentienjarige aanvaller heeft zelf ook oren naar de Primera Division. Fischer wil eerst dit seizoen laten zien dat hij klaar is voor een volgende stap in zijn carriere en ziet in Atlético een uitstekende tussenstap richting de Europese top.
Dit is nou eens in alle opzichten een ontmoedigend bericht...

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 12, 2013 9:28 am

Nee hoor. Als hij goed speelt betaalt Atletico grof geld. En wij kopen vervolgens niemand. Hoezo ontmoedigend?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 12, 2013 9:32 am

Fischer heeft nog zo ontzettend veel stappen te maken... als ie nu al naar Atl. Madrid lonkt is ie niet goed snik. Althans, dan vind ik hem een stuk onverstandiger dan Eriksen.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » do sep 12, 2013 9:36 am

Rishi schreef:Nee hoor. Als hij goed speelt betaalt Atletico grof geld. En wij kopen vervolgens niemand. Hoezo ontmoedigend?
:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do sep 12, 2013 9:41 am

Die Fischer, de hoeveelste keer is het nu dat er in de media verschijnt dat er interesse is in hem en hij reageert met dat hij er wel oren naar heeft.

Ga nu maar Viktor, zijn we van dat gezever af en kunnen we nog meer vangen ...
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 12, 2013 9:59 am

Denk aan jullie bloeddruk jongens, klein stormpje in een glas water.

Maar wie is eigenlijk de zaakwaarnemer van Viktor Fischer?

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma nov 25, 2013 7:43 am

Fischer: 'Ik heb mijn kans gepakt'
24-11-2013 13:00

FANS VINDEN VAN NIET - Viktor Fischer sprak na afloop van Ajax - Heracles over zijn bevrijdende goal in de tweede helft. De aanvaller had lang op dit moment gewacht.

De jonge Deen was blij om eindelijk te scoren. Hij had zich de afgelopen tijd sterk afgevraagd of het scoren nog zou lukken en hij stond een paar keer niet in de basis. 'Maar nu heb ik vind ik wel mijn kans gepakt.'

De uitspraken van Fischer zijn opmerkelijk, omdat hij onder andere op Ajax Showtime het laagste cijfer krijgt bij de Man of the Match van Ajax-Heracles.

bron: Ajaxshowtime

Je kans gepakt? Als ik het goed tel 3 goede kansen om zeep helpen, weer geen omgevallen keukenstoel voorbij kunnen komen enz enz. 1 keer zag ik wel een prima loopactie en als Serero weer eens niet de verkeerde keus had gemaakt, was ie met een steekpassje vrijgezet voor de keeper. Verder was het weer veel van hetzelfde met Viktor. Je speelt nog bijna niet met 10 man, maar het scheelt weinig.

En dan die vreugde-uitbarsting na zijn doelpuntje. Blij om te scoren? Als ie gekund had, had ie 5 ererondjes door de Arena gerend. Van die misplaatste euforie na een simpel intikkertje ben ik best wel geschrokken. Natuurlijk is het mooi voor een spits als ie na een tijd droogstaan weer scoort, maar dit oogt als een zwaar doorgeslagen obsessie voor het maken van doelpunten. Eentje die gewoonweg niet gezond meer is. En die je fors belemmert in je functioneren.

Nou heb ik al een tijdje de indruk van Viktor dat ie veel te druk is in zijn bovenkamer en zich bij tegenslagen en frustraties compleet de vernieling inpiekert. Maar dat hij er zó erg aan toe is, pffff... Volgens mij heeft die jongen talent zat, maar zijn bovenkamer zit hem wel ongelooflijk kwalijk in de weg. Hier kan je nog wel 10 Frank de Boers en Dennis Bergkampjes op loslaten om hem wat meer "löcker" te krijgen, maar dat zal nog niet gaan helpen vrees ik.

Je zou bijna denken dat die jongen professionele hulp nodig heeft, dat hij geestelijk in de steigers moet. Een of meer sessies bij een psychiater of zoiets. Om die bovenkamer weer fris en vrij te krijgen, die ongezonde obsessie eruit te krijgen. Een betere hantering van frustraties en tegenslagen en zo. En dat het echt niet erg is als je eens niet scoort, dat een assist ook heel mooi kan zijn enz enz enz. Hij is nog steeds erg jong, het kan hopelijk allemaal nog veranderen, maar ik begin toch te vrezen dat het met zo'n licht ontvlambare bovenkamer niet goed gaat komen met Fischer. Zonde, doodzonde.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma nov 25, 2013 7:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 25, 2013 7:55 am

Ik denk (en hoop) dat het wel goed komt met Fischer. Hij heeft een paar goaltjes nodig en hopelijk draagt de goal van afgelopen zaterdag daar in bij.

Je hebt wel gelijk dat het in zijn hoofd zit. Zijn karakter (teveel perfectionist) zit hem in de weg. Hij moet weer meer op intuïtie gaan spelen en niet continue denken dat hij het mannetje moet zijn en er 3 moet inschoppen. Het 2e jaar is voor een (top-)talent bijna altijd moeilijk. Als hij daar doorheen komt, dan is het echt een (top-)talent en kan Ajax er veel plezier aan beleven (totdat hij weggekocht wordt :blush.gif: ).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » ma nov 25, 2013 10:20 am

Zuidema schreef:
Fischer: 'Ik heb mijn kans gepakt'
24-11-2013 13:00

FANS VINDEN VAN NIET - Viktor Fischer sprak na afloop van Ajax - Heracles over zijn bevrijdende goal in de tweede helft. De aanvaller had lang op dit moment gewacht.

De jonge Deen was blij om eindelijk te scoren. Hij had zich de afgelopen tijd sterk afgevraagd of het scoren nog zou lukken en hij stond een paar keer niet in de basis. 'Maar nu heb ik vind ik wel mijn kans gepakt.'

De uitspraken van Fischer zijn opmerkelijk, omdat hij onder andere op Ajax Showtime het laagste cijfer krijgt bij de Man of the Match van Ajax-Heracles.

bron: Ajaxshowtime

Je kans gepakt? Als ik het goed tel 3 goede kansen om zeep helpen, weer geen omgevallen keukenstoel voorbij kunnen komen enz enz. 1 keer zag ik wel een prima loopactie en als Serero weer eens niet de verkeerde keus had gemaakt, was ie met een steekpassje vrijgezet voor de keeper. Verder was het weer veel van hetzelfde met Viktor. Je speelt nog bijna niet met 10 man, maar het scheelt weinig.

En dan die vreugde-uitbarsting na zijn doelpuntje. Blij om te scoren? Als ie gekund had, had ie 5 ererondjes door de Arena gerend. Van die misplaatste euforie na een simpel intikkertje ben ik best wel geschrokken. Natuurlijk is het mooi voor een spits als ie na een tijd droogstaan weer scoort, maar dit oogt als een zwaar doorgeslagen obsessie voor het maken van doelpunten. Eentje die gewoonweg niet gezond meer is. En die je fors belemmert in je functioneren.

Nou heb ik al een tijdje de indruk van Viktor dat ie veel te druk is in zijn bovenkamer en zich bij tegenslagen en frustraties compleet de vernieling inpiekert. Maar dat hij er zó erg aan toe is, pffff... Volgens mij heeft die jongen talent zat, maar zijn bovenkamer zit hem wel ongelooflijk kwalijk in de weg. Hier kan je nog wel 10 Frank de Boers en Dennis Bergkampjes op loslaten om hem wat meer "löcker" te krijgen, maar dat zal nog niet gaan helpen vrees ik.

Je zou bijna denken dat die jongen professionele hulp nodig heeft, dat hij geestelijk in de steigers moet. Een of meer sessies bij een psychiater of zoiets. Om die bovenkamer weer fris en vrij te krijgen, die ongezonde obsessie eruit te krijgen. Een betere hantering van frustraties en tegenslagen en zo. En dat het echt niet erg is als je eens niet scoort, dat een assist ook heel mooi kan zijn enz enz enz. Hij is nog steeds erg jong, het kan hopelijk allemaal nog veranderen, maar ik begin toch te vrezen dat het met zo'n licht ontvlambare bovenkamer niet goed gaat komen met Fischer. Zonde, doodzonde.
Eens .. Tja, ik wilde het niet posten dat het zeer genant was om te zien hoe Fischer reageerde na zo'n intikkertje, maarja, dan ben je een zuurpruim.Ik moet het ook nog allemaal zien, zeker als je als speler met zulke uitspraken komt.Maar ook de gun factor zien we niet bij Fischer.
Blij met de punten ...

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 25, 2013 10:33 am

Wat ik belangrijk vind is dat hij genoeg arbeid levert , ook in defensief opzicht. De basis staat er dan in ieder geval. Dan is er altijd nog hoop dat het extra rendement er komt.
Deze jongen heeft talent en is enorm gedreven ; 2 belangrijke voorwaarden om te slagen in het topvoetbal. Het lukt nu niet, en daar baalt hij enorm van, vind ik ook een goede eigenschap.
Ik denk dat we na de winterstop het kampioenschap aan Fisher gaan danken ! Mark my words
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

999

Bericht door 999 » ma nov 25, 2013 10:42 am

Oh, na de winterstop :) .. Overigens staat er voor de zesde keer op rij in de T. hoe goed Veltman wel niet is ..Begint ook een beetje op te vallen en gevaarlijk te worden ...
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 10:47 am

Inderdaad. Die jongen krijgt teveel aandacht. Nergens voor nodig.
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 25, 2013 10:50 am

onzin, als je goed speelt moet een krant daar verslag van doen, wat mij betreft mag de Telegraaf elke week schrijven hoe goed Veldman wel niet is.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 25, 2013 10:50 am

Hij komt zelf iets te vaak aan het woord. Dat vind ik niet nodig.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma nov 25, 2013 11:00 am

elliquido schreef:onzin, als je goed speelt moet een krant daar verslag van doen, wat mij betreft mag de Telegraaf elke week schrijven hoe goed Veldman wel niet is.
Ach, als het een prestatie is dat je Mark Uth van Heracles uit de wedstrijd speelt, ja dan kunnen we elke dag wel weer een stukje Veldman verwachten.Veldman die graag tegen Messi had gespeeld, ja dat riep Denswil ook en vervolgens was het gedaan met de pret ..

Dit gaat veels te vlug E. dat op een voetstuk zetten ....
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma nov 25, 2013 11:01 am

999 schreef:Oh, na de winterstop :) .. Overigens staat er voor de zesde keer op rij in de T. hoe goed Veltman wel niet is ..Begint ook een beetje op te vallen en gevaarlijk te worden ...
Pcs. Hij staat in Ajax-1 om goed te voetballen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 25, 2013 11:09 am

Zijn gedrevenheid zit 'm volgens mij wat in de weg. Zo was hij de afgelopen weken veel te veel op zoek naar zijn doelpunt. Het gaat echter niet om zijn statistieken maar om die van Ajax. Dat moet De Boer hem zien bij te brengen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma nov 25, 2013 12:21 pm

999 schreef:Ach, als het een prestatie is dat je Mark Uth van Heracles uit de wedstrijd speelt, ja dan kunnen we elke dag wel weer een stukje Veldman verwachten.
Hij doet zijn werk. En hij doet dat opvallend goed, voor een speler in wie tot een paar weken terug bijna niemand het zag zitten.

Messi uitschakelen is uiteraard een ander verhaal. Dat lukt maar een enkeling.

Plaats reactie