André Ooijer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: André Ooijer

Bericht door Daily Blind » vr aug 13, 2010 10:29 am

Precies gewoon opzouten met die PSV-er

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Bert » vr aug 13, 2010 10:59 am

Ooijer is natuurlijk niets minder dan Alderweireld. Integendeel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » vr aug 13, 2010 11:09 am

Ooijer gaat in ieder geval niet meer beter worden. Sterker nog, hij zal alleen maar verder achteruit gaan. Alderweireld daarentegen is een jonge speler waarvan we in ieder geval nog mogen hopen dat hij zich verder zal ontwikkelen.

Overigens is Ooijer wat mij betreft nooit een Ajacied geweest hoor. Het is niet omdat je ooit in de jeugdopleiding hebt gezeten dat je dan gelijk maar een Ajacied bent. Kijk naar zijn uitspraken en gedrag ten opzichte van onze club en je weet genoeg. Of dat relevant is om zijn komst naar Ajax te beoordelen moet ieder maar voor zich uitmaken. Ooijer was in ieder geval duidelijk geen liefhebber.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Bert » vr aug 13, 2010 11:11 am

Eerst maar eens zien of Alderweireld nog zo veel beter wordt. Ik ben niet zo onder de indruk.

Maar hoe dan ook: ook als Ooijer de voorkeur zou krijgen speelt Alderweireld nog zat wedstrijden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: André Ooijer

Bericht door Hoeladans » vr aug 13, 2010 12:22 pm

Bertje schreef:Ooijer is natuurlijk niets minder dan Alderweireld. Integendeel.
Nee, ´natuurlijk´ niet. :excited.gif:

Ik vind Alderweireld veel beter dan Ooijer.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: André Ooijer

Bericht door Thom » vr aug 13, 2010 1:18 pm

Peter schreef:Leuk dat Ooijer hard werkt en de wil om te winnen heeft, maar dat heeft Sjaak Polak ook. Het gaat om kwaliteit en daar schort het bij Ooijer aan.
En dat is dus onzín; hij heeft veel ervaring en hij heeft vorige maand, tegen een zeer hoog aangeslagen tegentsander, zeer goed gepresteerd: hij heeft dus (!) veel kwaliteiten.

De enige relevante vraag is hoe hij het fysiek gaat redden.

En hij is inmiddels geen PSV'er meer, Zlatan. Ajacied geworden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Marillion » vr aug 13, 2010 1:27 pm

Ik vind dat je met die ene wedstrijd op het WK wel erg gemakkelijk voorbij gaat aan zijn matige prestaties bij PSV en Blackburn. Daar heeft hij de laatste twee seizoenen niet of nauwelijks indruk gemaakt. Het is niet omdat hij zo goed presteerde dat ze hem in Eindhoven niet meer wilde hebben natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: André Ooijer

Bericht door Thom » vr aug 13, 2010 1:43 pm

Ik vind het extra knap dat hij juist die ene wedstrijd zo goed speelde; bij veel aankopen zeggen we altijd dat een speler ritme moet opdoen. Hij stond er meteen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: André Ooijer

Bericht door brigade zuid » za aug 14, 2010 9:30 pm

Werd 2 x uitgefloten vandaag. 1 x toen vd Boog de nieuwe spelers voorstelde en 1 x bij het opnoemen van de reserves.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door Rooie » za aug 14, 2010 9:31 pm

Maar werd wel toegeklapt door Zuid toen hij ging warmlopen. Snapte er weinig van.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: André Ooijer

Bericht door FlaFlu » zo aug 15, 2010 12:13 am

Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:Ik vind de negatieve reacties ook wat overdreven hoor. Lijkt vooral met sentiment te maken te hebben.

Ik vraag me af of een versleten Ooijer het slechter zou doen dan iemand als Alderweireld. Is hij stukken langzamer? Zwakker door de lucht?

Het is hoe dan ook een aardige backup. Ik kan wel begrijpen dat Jol bij afwezigheid van twee verdedigers niet meteen terug wil vallen op jeugdspelers zonder ook maar 1 wedstrijd ervaring in het eerste.
Alderweireld is onze beste CV.
Vandaag weer kunnen zien wat een geweldenaar het toch eigenlijk is. :excited.gif:

Sorry, maar ik vind het gewoon weinig bijzonders. Hij illustreerde vandaag weer keurig waarom ik Ooijer nog best een kans geef om behoorlijk wat speeltijd van hem in te pikken.

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » zo aug 15, 2010 6:48 am

Je draaft een beetje door wat Alderweireld betreft. Hij heeft het vorig seizoen naar behoren gedaan. Nu draait heel Ajax nog niet en hij deelt in de malaise. Even afwachten maar, zou je bij Lodeiro zeggen. Dat zeg ik dan maar bij Alderweireld...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: André Ooijer

Bericht door FlaFlu » zo aug 15, 2010 10:48 am

Tsja, die vergelijking raakt kant nog wal. Lodeiro komt van de andere kant van de wereld en werd door jouw beoordeeld op wat invalbeurtjes. Alderweireld speelt al jaren bij Ajax, heeft er al een volledig seizoen als basisspeler op zitten, heeft het vorig seizoen niet meer dan redelijk gedaan (een zesje) en staat nu enorm te schutteren (niet als enige achterin, natuurlijk).

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 12:53 pm

Ik vind Alderweireld ook niet veel bijzonders. In de CL gaat hij hopeloos voor schut, vrees ik.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: André Ooijer

Bericht door FlaFlu » zo aug 15, 2010 1:47 pm

En dus kan jij je ook wel voorstellen dat Jol er achterin iets bij wilde hebben, toch? Alleen verwacht jij dat Ooijer geen verbetering meer kan blijken ten opzichte van Alderweireld en schat ik die kans wat hoger in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door joey » zo aug 15, 2010 2:17 pm

Ja, ik heb ook gezegd dat ik een talentvolle verdediger zou halen, áls er geld zou zijn. (En dus geen aanvaller, zoals bijvoorbeeld Dembele.) Maar dat zou dan dus een verdediger moeten zijn die echt iets toevoegde. Geen bejaarde.

Helaas is er geen geld. Dus moeten we het met deze spelers doen.

Rutten is vast niet helemaal gek. Die heeft Ooijer dagelijks meegemaakt op de training. Bij PSV lopen allang geen topverdedigers meer rond, het is daar allemaal vrij matig. Dus Rutten dacht dat Ooijer zijn oude niveau nog zou kunnen halen, had hij hem zeker gehouden. Ook al omdat Ooijer inmiddels een lang verleden bij de club had.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » zo aug 15, 2010 2:49 pm

Enganche schreef: Lodeiro komt van de andere kant van de wereld en werd door jouw beoordeeld op wat invalbeurtjes.
Het is 'door jou'.
Alderweireld speelt al jaren bij Ajax, heeft er al een volledig seizoen als basisspeler op zitten, heeft het vorig seizoen niet meer dan redelijk gedaan (een zesje) en staat nu enorm te schutteren (niet als enige achterin, natuurlijk).
Toby heeft het in z'n eerste seizoen als basisspeler redelijk gedaan. Lodeiro bakte er als invaller bij Ajax en Uruguay helemaal niets van. Gek he, dat ik sceptisch ben. :excited.gif:

Ik zie Alderweireld's gebreken ook, vandaar dat ik de komst van Ooijer kan billijken. De komst van Lodeiro sloeg, gezien de aanwezigheid van andere lichtgewichten als Sulejmani, Eriksen en Aissati, helemaal nergens op. Lodeiro heeft niet getoond beter te zijn dan dat trio.
joey schreef: Maar dat zou dan dus een verdediger moeten zijn die echt iets toevoegde. Geen bejaarde.
Ene JC wilde ooit de destijds 36-jarige Morten Olsen aantrekken. :hypocrite.gif:

Een ander idool van je probeerde de destijds 36-jarige, al gestopte, Frank de Boer tot een rentree te bewegen. :hypocrite.gif:
Dus Rutten dacht dat Ooijer zijn oude niveau nog zou kunnen halen, had hij hem zeker gehouden.
Rutten heeft Marcellis en Ooijer laten gaan. Vind je Maza, Salcido en die Joego beter? :excited.gif:

Geen idee wat die Marcelo er van kan. Oscarito? Rutten haalde trouwens Olfers, Engelaar en Mandy. Een al te wakkere indruk maakt Rutten op mij niet.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: André Ooijer

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 16, 2010 5:32 pm

Benji schreef:Maar werd wel toegeklapt door Zuid toen hij ging warmlopen. Snapte er weinig van.
:drecul.gif: Ja... natuurlijk. Toegeklapt zelfs. Ik ben bang dat dat niet voor onze nieuwste aanwinst was maar voor Daley.....
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: André Ooijer

Bericht door joey » ma aug 16, 2010 9:26 pm

wimpey schreef:Ene JC wilde ooit de destijds 36-jarige Morten Olsen aantrekken. :hypocrite.gif:
O ja? Kan ik me niets van herinneren.
De Boer en Olsen waren wel íets betere spelers dan Ooijer is. Ooijer was zelfs in zijn beste jaren subtop.
Rutten heeft Marcellis en Ooijer laten gaan. Vind je Maza, Salcido en die Joego beter? :excited.gif:
Marcellis raakte al een hele tijd geen bal meer. Ik weet niet wat er met die jongen is.
Wat Ooijer betreft, het is een veeg teken dat Rutten hem laat gaan terwijl hij verder alleen maar spelers als Maza, Salcido en die Joego heeft. Ooijer ging vorig seizoen keer op keer voor schut. Dat weet je best.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2010 9:36 pm

joey schreef: Ooijer ging vorig seizoen keer op keer voor schut. Dat weet je best.
Rutten zette hem regelmatig op rechtsback, dat is vragen om problemen. Als cover voor onze CV's vind ik Ooijer's komst te billijken.

JC wilde Olsen, ja. Je amigo van Umm Salal wilde FdB, nadat ie was gestopt, de kicksen weer onder laten binden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: André Ooijer

Bericht door peter » ma aug 16, 2010 9:38 pm

Ik heb zelfs nu nog meer vertrouwen in FdB dan Ooijer. :blush.gif:

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: André Ooijer

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2010 9:46 pm

Overdrijf je nou niet een héél klein beetje?! :aai.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: André Ooijer

Bericht door Daily Blind » di aug 17, 2010 10:36 am

Enganche schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:Ik vind de negatieve reacties ook wat overdreven hoor. Lijkt vooral met sentiment te maken te hebben.

Ik vraag me af of een versleten Ooijer het slechter zou doen dan iemand als Alderweireld. Is hij stukken langzamer? Zwakker door de lucht?

Het is hoe dan ook een aardige backup. Ik kan wel begrijpen dat Jol bij afwezigheid van twee verdedigers niet meteen terug wil vallen op jeugdspelers zonder ook maar 1 wedstrijd ervaring in het eerste.
Alderweireld is onze beste CV.
Vandaag weer kunnen zien wat een geweldenaar het toch eigenlijk is. :excited.gif:

Sorry, maar ik vind het gewoon weinig bijzonders. Hij illustreerde vandaag weer keurig waarom ik Ooijer nog best een kans geef om behoorlijk wat speeltijd van hem in te pikken.
En toch is hij onze beste CV. Het zegt genoeg over de rest. Vorig seizoen was puur een kwestie van geluk dat we zo weinig tegen kregen. Of eerder een kwestie van armoede in de eredivisie. Juventus thuis zegt voldoende. Onze verdediging is sinds het vertrek van Chivu (2003/2004) dramatisch (toen was het ook niet geweldig, maar tenminste degelijk). maar alle komende trainers zien liever Spitsen en middenvelders komen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: André Ooijer

Bericht door Bert » di aug 17, 2010 11:22 am

Alsof Chivu zo'n badass verdediger was.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: André Ooijer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 22, 2010 2:03 pm

Zag ik nou goed dat Andre bij zijn invalbeurt als verdedigende middenvelder speelde, tegen Roda gister?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie