Thimotheé Atouba

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Thimotheé Atouba

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 11:15 am

Toen hadden we dan ook een technisch en tactisch briljante trainer! :headbang.gif: :hypocrite.gif:

Maar serieus, de UEFA-cup is lang niet van het niveau CL. Geen echte top maar subtop. En dan nog kon Ajax geen potten breken, het sneuvelde al in de achtste finale.

Het is ook geen schande. Met de grote clubs kunnen we niet meer mee. Wat wel een schande is, is dat Ajax in de eredivisie al jaren onder de maat presteert.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 12:25 pm

Volgens Bild gaat Atouba bij Ajax absurd veel verdienen:

http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... chtig.html

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 22, 2009 12:29 pm

Absurd?

1,4 miljoen. Bedenk erbij dat hij gratis is gekomen en dat er waarschijnlijk een vorm van 'tekengeld' in deze premie verwerkt zit.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 12:30 pm

Dat weet je niet. Misschien is het tekengeld apart geregeld. Dat staat niet in het contract, neem ik aan.

Het is errug veel, Dominee. Zeker voor deze speler.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 22, 2009 12:33 pm

Weinig is anders, maar hij is er geen grootverdiener mee bij Ajax. Die zitten op- of boven de 2 miljoen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Harm

Bericht door Harm » wo jul 22, 2009 12:35 pm

Da ist Thimothee Atouba (27) nach seinem Aus beim HSV aber weich gefallen...

Der Linksverteidiger kam für die nächsten zwei Jahre bei Ajax Amsterdam unter. Und Atouba kassiert beim ehemaligen Hamburg-Trainer Martin Jol richtig ab.

BILD enthüllt Auszüge seines neuen Ajax-Vertrages...

In den kommenden zwei Jahren bleibt Atoubas neues Gehalt konstant. 1,4 Mio Euro bezieht der frühere Fan-Liebling der Hamburger vom neuen Arbeitgeber bis 2011.

Sollte Timothee mindestens 60 Prozent aller Liga-Spiele bestreiten, verlängert sich sein Kontrakt automatisch um ein weiteres Jahr. Und seine Bezüge würden in der Saison 2011/2012 auf 1,54 Mio. Euro ansteigen. Aber das ist noch lange nicht alles.

Sollte der Kameruner Ende 2012 wieder die gleiche Option wie im Vorjahr ziehen können, gibt es von 2012 bis 2013 mit 1,694 Mio. Euro noch mehr Kohle.

Damit verdient Atouba deutlich mehr als in seiner Zeit beim HSV. Zuletzt bezog der Verteidiger in Hamburg 1,2 Mio Euro jährlich.

Ende gut, Kohle gut!? Dabei lief es für Timothee bei der Suche nach einem neuen Arbeitgeber zunächst nicht besonders erfolgreich. Atouba saß sogar einem Betrüger in der Türkei auf.

In Hamburg hat der Defensivmann in vier Jahren für viel Wirbel gesorgt. Stinkefinger-Affäre, vorzeitige Abreise aus dem Dubai-Trainingslager, TV-Sperre nach Tätlichkeit gegen Frankfurts Streit oder Schwänzen des Uefa-Cupspiels in Zürich. Es reichte eigentlich...

Nun kann er bei Lieblingstrainer Martin Jol und in der holländischen Liga für Wirbel sorgen. Der sportliche Abstieg macht Atouba sogar noch reicher...
Klinkt positief...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 12:53 pm

Stinkefinger, wat een woord. :smallgrin.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jul 22, 2009 1:05 pm

joey schreef:Toen hadden we dan ook een technisch en tactisch briljante trainer! :headbang.gif: :hypocrite.gif:

Maar serieus, de UEFA-cup is lang niet van het niveau CL. Geen echte top maar subtop. En dan nog kon Ajax geen potten breken, het sneuvelde al in de achtste finale.

Het is ook geen schande. Met de grote clubs kunnen we niet meer mee. Wat wel een schande is, is dat Ajax in de eredivisie al jaren onder de maat presteert.
Dat doen Duitse clubs ook. Alleen Bayern komt nog wel eens tot de laatste 8 of 4 in de CL, de rest gaat bijna allemaal na de 1e ronde de UEFA cup in. Je ziet echt wat je wil zien.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 22, 2009 1:51 pm

joey schreef:Het is errug veel, Dominee. Zeker voor deze speler.
Ik dacht dat jij Atouba niet kende?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 2:04 pm

joey schreef:Toen hadden we dan ook een technisch en tactisch briljante trainer! :headbang.gif: :hypocrite.gif:

Grappig, zowel Fiorentina als Olympique kwamen uit de CL volgens mij
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 2:47 pm

Die ploegen waren allebei sterker dan Ajax. Zeker Fiorentina.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jul 22, 2009 3:26 pm

joey schreef:Die ploegen waren allebei sterker dan Ajax. Zeker Fiorentina.
Marseille niet hoor waren zelfs minder san Twente, maar als je constant de scheidsrechters mee hebt wil je wel eens wat rondes verder komen.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo jul 22, 2009 3:26 pm

Nou, in de Arena waren we Marseille (ondanks de uitslag) anders gewoon de baas hoor.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 4:07 pm

Terecht of niet terecht, Ajax had in de CL best in een poule kunnen zitten met Fiorentina en MArseille en haalde uit die wedstrijden 'gewoon' 7 punten. Ik vind alles best maar ik word echt moe van de suggestie dat Nederlands voetbal in het algemeen en Ajax in het bijzonder alleen maar kwijlend naar de gemiddelde buitenlandse ploeg zou mogen kijken

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 22, 2009 4:47 pm

Tja, ik vind het ook jammer, maar zo is het nu eenmaal.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 5:20 pm

Zo is het dus niet. Sterker nog, AJax had vorig jaar een poule in de CL met Fiorentina en OM waarschijnlijk overleefd. PSV stond vrij kort geleden op de drempel van een verlenging voor een finaleplaats in de CL, AZ haalde op een minuutje na de finale van de UEFAcup. Waarom zo somber. Het is niet zo, jij ziet het zo. Wat jammer voor je

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 22, 2009 5:44 pm

Ik maar denken dat die coefficienten er niet om liegen. Duitsland presteert in Europa stukken beter. Dit jaar hadden ze twee ploegen bij de laatste vier in de UEFA Cup. De jaren daarvoor? Altijd één club bij de laatste vier. Champions League? Kwartfinale wordt er altijd nog wel gehaald. Kom op zeg, daar kunnen we bij lange na niet aan tippen. Leuk dat PSV een keertje in 2004/2005 bij de beste 4 kwam en dat AZ in datzelfde seizoen ook tot de halve finale reikte in de UEFA, maar dat halen ze dus in Duitsland standaard. Wij praten er nu over, omdat het al jaren niet meer geëvenaard is. En dan schitteren wij nog het meest in afwezigheid, maar daar heb ik het liever nu niet over.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 22, 2009 6:23 pm

Somber maar lekker door. Maar ik laat mijn enthousiasme voor voetbal en Ajax niet meer vergallen door dat doemdenken en negativisme hier.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 22, 2009 6:32 pm

Ik ben niet somber of negatief, maar vind wel dat je de dingen in het juiste perspectief moet zien. Als we een kwalitatief goed elftal hebben, en of dat nu Twente, PSV of Ajax is, dan kunnen we winnen van clubs als HSV, Werder, Schalke en Wolfsburg. Het probleem is alleen dat als we een redelijk elftal hebben we nog wel in 2e/3e worden in de Eredivisie, maar dat het dan internationaal opeens een groot probleem wordt. Het Heerenveen van vorig seizoen was in de Eredivisie heel aardig, maar werd weggespeeld door Wolfsburg. Zelfde geldt voor NEC door HSV. Geen schande, maar wel realiteit. Twente was heel goed en dan kun je dus winnen van Schalke. Het is alleen wel incidenteel naar mijn mening.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 22, 2009 6:35 pm

Rishi schreef:Dortmund 80.000 toch?
Idd. Qua beleving is de bundesliga echt 1 van de mooiste competities om in te spelen hoor. Ik durf te wedden dat de bundesliga het hoogste toeschouwersgemiddelde van de hele wereld heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 22, 2009 9:56 pm

Onder het door jou bewierrookte ´tactisch brein achter de successen van Barcelona´ ging het europees inderdaad véél beter. :hypocrite.gif:

We moeten de BuLi niet sterker praten dan het is. Verschil tussen top en de rest is kleiner dan in de HCE, maar ik zie genoeg wedstrijden die het aanzien niet waard zijn. En ook in de BuLi moe(s)t je 'naar RKC' (Cottbus, Bielefeld, Freiburg). Daarnaast wordt er ronduit defensief gespeeld. Tactisch is het niet je dat, dús krijg je dat gelul over Kampfgeist enzo.

Wat maakt het leuk: de stadions zijn prachtig (op de pisbak van VfB na), het zit vol en Bayern is de laatste jaren niet per definitie kampioen. En er is meer geld, dus is het aantrekkelijk voor spelers van buitenaf om naar de BuLi te komen. Boula verdient bij VfB een kleine 3 miljoen. Hij blijft heus niet omdat Stuttgart een leukere stad is dan Amsterdam!! Toni verdient iets van 10 miljoen bruto. Dát is het grootste verschil met de HCE.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 23, 2009 7:25 am

Peter schreef:Ik ben niet somber of negatief, maar vind wel dat je de dingen in het juiste perspectief moet zien. Als we een kwalitatief goed elftal hebben, en of dat nu Twente, PSV of Ajax is, dan kunnen we winnen van clubs als HSV, Werder, Schalke en Wolfsburg. Het probleem is alleen dat als we een redelijk elftal hebben we nog wel in 2e/3e worden in de Eredivisie, maar dat het dan internationaal opeens een groot probleem wordt. Het Heerenveen van vorig seizoen was in de Eredivisie heel aardig, maar werd weggespeeld door Wolfsburg. Zelfde geldt voor NEC door HSV. Geen schande, maar wel realiteit. Twente was heel goed en dan kun je dus winnen van Schalke. Het is alleen wel incidenteel naar mijn mening.
NEC in de Europocup was een incident. Die hangen altijd rond die 9e plek. Onze top 4 kan prima concurreren met de Duitse top 5, op Bayern na. Het grote verschil is het geld, wat Wimpey ook al zegt, en zelfs met dat grote verschil is dat niet altijd op het veld terug te zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 23, 2009 9:03 am

wimpey schreef:Onder het door jou bewierrookte ´tactisch brein achter de successen van Barcelona´ ging het europees inderdaad véél beter. :hypocrite.gif:
Nog één keer: daarom doe ik aan gejubel over nieuw beleid/een nieuwe trainer dus niet meer mee. Eerst zien, dan geloven. Ik ben daar al mee begonnen met Van Basten, en het helpt echt. :neutral.gif:
We moeten de BuLi niet sterker praten dan het is. Verschil tussen top en de rest is kleiner dan in de HCE, maar ik zie genoeg wedstrijden die het aanzien niet waard zijn. En ook in de BuLi moe(s)t je 'naar RKC' (Cottbus, Bielefeld, Freiburg). Daarnaast wordt er ronduit defensief gespeeld. Tactisch is het niet je dat, dús krijg je dat gelul over Kampfgeist enzo.

Wat maakt het leuk: de stadions zijn prachtig (op de pisbak van VfB na), het zit vol en Bayern is de laatste jaren niet per definitie kampioen. En er is meer geld, dus is het aantrekkelijk voor spelers van buitenaf om naar de BuLi te komen. Boula verdient bij VfB een kleine 3 miljoen. Hij blijft heus niet omdat Stuttgart een leukere stad is dan Amsterdam!! Toni verdient iets van 10 miljoen bruto. Dát is het grootste verschil met de HCE.
Wat jij schrijft geldt voor alle grote competities. Ook in Engeland, Italië en zelfs in Spanje zijn clubs die er niet veel van kunnen. Maar in Nederland houdt het snel onder de top vijf (laat ik coulant zijn) op. Dan kom je uit bij zware middelmaat.

Het gaat in Duitsland, net als in andere landen, om een combinatie van factoren. Het geld, de sfeer, het aanzien, de topspelers. Nederland heeft geen van alle. Al met al is het voor een voetballer lucratiever, zwaarder prestigieuzer om in de Buli te spelen dan in de eredivisie. Jammer maar waar.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jul 23, 2009 9:08 am

Eerst zien dan geloven? Dus bij trainers hanteer je dat wel, maar spelers mag je ze wel gelijk afschrijven?

Het is dus niet waar wat je zegt Joey. Wij walsten drie jaar terug ook over Bielefeld heen bijvoorbeeld, daar was ik toen zelf nog bij.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 23, 2009 9:15 am

Tja, Bielefeld...

Ajax kan best een keertje pieken tegen een club uit een groot voetballand. Maar structureel meedoen om de prijzen, dat lukt in Nederland niet eens. Dan hoeven we ons niet te verbeelden dat we in Duitsland, Engeland, Italië of Spanje wel bovenin zouden meespelen.

De BuLi is de zwakste van de grote competities, maar nog altijd een flink stuk sterker dan de eredivisie. Ik begrijp niet hoe je dat kunt ontkennen. En Bayern, de grootste club van Duitsland, is een duidelijk grotere club dan Ajax. Of denk je dat spelers als Ribéry en Toni ooit bij ons zouden komen spelen?

Plaats reactie