Robbie Wielaert

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Aristides

Re: Robbie Wielaert

Bericht door Aristides » wo aug 19, 2009 12:43 pm

Peter schreef:
Jeroennaarbeneden schreef:Hier dan maar. Wie kan mij vertellen wat de kwaliteiten van deze jongen zijn? Dan ga ik er donderdag even op letten.
Hij kan goed wijzen.
Nadert een tegenstander, dan kan zich zo smal maken dat die tegenstander niet wordt gehinderd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 19, 2009 12:57 pm

Volgens mij refereerde jij er al eerder naar, maar dat was de fout niet hoor, Aristides. Wielaert had al geel en had met een overtreding daar zeker z'n tweede gepakt. Z'n fout was de manier van opstellen, waardoor hij ook nog eens Van der Wiel tegenhield.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 19, 2009 1:02 pm

Wieleart is een miskoop, net zoals de hele verdediging. Ogararu , Olequer, Silva ,Wielaert en onze laatste aankoop ook. Atouba die laat te veel ruimte achter de verdediging. Moet je nagaan, waren Escude en Pasanen wel zo slecht als we altijd dachten.

999

Bericht door 999 » wo aug 19, 2009 2:49 pm

Enganche schreef:Volgens mij refereerde jij er al eerder naar, maar dat was de fout niet hoor, Aristides. Wielaert had al geel en had met een overtreding daar zeker z'n tweede gepakt. Z'n fout was de manier van opstellen, waardoor hij ook nog eens Van der Wiel tegenhield.
Of zijn fout was dat v.d. Wiel fout was .. zoiets :smallgrin.gif:

Ben het wel met je eens hoor.Alleen is wat Wielaert doet een reactie op de kinderlijke fout van V.d. Wiel die zich voor de tweede keer op precies dezelfde manier laat uitspelen.
Blij met de punten ...

sander

Bericht door sander » wo aug 19, 2009 3:25 pm

LOL, ff tussendoor. Robbie Wielaert op zijn 20e: http://www.youtube.com/watch?v=QRb6Pt5Z ... re=related

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 3:34 pm

Pfff, wat een boertje. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo aug 19, 2009 3:55 pm

Hoezo?
Bertje for President!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 19, 2009 8:00 pm

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 19, 2009 8:05 pm

Eet smakelijk!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 19, 2009 10:21 pm

Enganche schreef:Volgens mij refereerde jij er al eerder naar, maar dat was de fout niet hoor, Aristides. Wielaert had al geel en had met een overtreding daar zeker z'n tweede gepakt. Z'n fout was de manier van opstellen, waardoor hij ook nog eens Van der Wiel tegenhield.
Ik had het direct over de afweging die hij waarschijnlijk maakte, maar gewoon blijven staan en een tegenstanmder tegen je aan laten lopen is geen gele kaart waard (NU werd het 2-2, is ook niet alles)

Fout blijft dat hij een tegenstander een vrije doorgang geeft, welke afweging er ook aan ten grondslag ligt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 20, 2009 8:03 am

Aristides schreef:
Ik had het direct over de afweging die hij waarschijnlijk maakte, maar gewoon blijven staan en een tegenstanmder tegen je aan laten lopen is geen gele kaart waard (NU werd het 2-2, is ook niet alles)

Fout blijft dat hij een tegenstander een vrije doorgang geeft, welke afweging er ook aan ten grondslag ligt.
Opzettelijke obstructie is gewoon geel.

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 20, 2009 9:34 am

Opzettelijke obstructie is gewoon geel.
In het geval van Wielaert ligt het anders, want moet een speler een lopende tegenstander vrij baan geven? Kan een speler met bal eisen en dat hij een vrije trap krijgt als hij tegen iemand oploopt? Dat laatste zou het geval geweest zijn, dat tegen een stilstaande speler oplopen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 20, 2009 9:49 am

Dit schreef ik over Wielaert n.a.v. het duel met PSV:
Marillion schreef:Wat betreft die 2-2. Het enige wat Wielaert nu doet is V.d.Wiel blokkeren. Dat schiet niet op. Overigens is V.d.Wiel de eerste die bij deze goal in de fout ging want die laat Dzudszak kinderlijk eenvoudig binnendoor komen. Daardoor ontstaat de situatie.

Wielaert is dan gedwongen om in actie te komen omdat het veld voor Dzudszak open ligt. Maar ook hij geeft Dzudszak de ruimte om naar binnen te komen door te vroeg en te snel naar de zijkant te komen. Als hij dat niet doet zal de hongaar buitenom moeten komen en is het een stuk minder gevaarlijk. V.d.Wiel heeft dan nog tijd om zijn fout te herstellen en Wielaert kan zelf de voorzet er uit proberen te halen. Overigens moet wel worden gezegd dat Dzudszak dit natuurlijk perfect uitspeelt.

Bij de 4-3 van Bakkal is Wielaert ook gewoon niet handig bezig. Kijk, het is duwen en daarvoor moet worden gefloten. Maar hij stelt zich wel kwetsbaar op door niet goed naar z'n tegenstander te kijken. Ook daar is hij overigens niet de enige Ajacied die faalt want twee meter verderop is Alderweireld ook zo'n man volledig kwijt. Op een cruciaal moment in de wedstrijd weten beide centrale verdedigers niet precies waar hun man loopt. Een staaltje prutswerk.
In beide gevallen ben ik van mening dat hij zich gewoon verkeerd opstelt en daardoor in de problemen komt. Da's een beetje jammer want ik had nu juist begrepen dat hij mede is gehaald omdat hij positioneel vrij aardig was.

Of het geel was geweest als Dsudszak tegen hem was aangelopen? Als Dsudszak hem echt opzoekt, en daar lijkt het een beetje op, is het denk ik geen geel. Maar of hij 'm dan ook niet had gehad is weer een heel ander verhaal. Doet er voor mij ook niet zo toe. Wielaert moet slimmer handelen en zorgen dat hij niet in die positie komt.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 9:55 am

Marillion schreef:In beide gevallen ben ik van mening dat hij zich gewoon verkeerd opstelt en daardoor in de problemen komt.
Mee eens. Van der Wiel heeft zo ook weinig aan hem.
Da's een beetje jammer want ik had nu juist begrepen dat hij mede is gehaald omdat hij positioneel vrij aardig was.
Ach, die jongen speelde niet voor niets al bijna zijn hele voetballeven in de subtop.

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 20, 2009 11:02 am

joey schreef:
Marillion schreef:In beide gevallen ben ik van mening dat hij zich gewoon verkeerd opstelt en daardoor in de problemen komt.
Da's een beetje jammer want ik had nu juist begrepen dat hij mede is gehaald omdat hij positioneel vrij aardig was.
Ach, die jongen speelde niet voor niets al bijna zijn hele voetballeven in de subtop.
Je gebruikt, gelukkig, nog de verleden tijd :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 11:14 am

joey schreef:
Huh, dat zou toch andersom moeten zijn, v.d. Wiel is een international ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za nov 21, 2009 7:34 pm

Wielaert mag op zoek naar andere club
Tegenover Eredivisie Live bevestigde de zaakwaarnemer dat Rob Wielaert mag vertrekken bij Ajax. "Ajax heeft inderdaad aangegeven dat Wielaert de club mag verlaten als er interessante opties zijn." Er zou zich nog geen club gemeld hebben.

AN
Toedeledokie. Hopelijk wil Boekhoorn wel wat bijpassen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za nov 21, 2009 7:36 pm

NEC... kom er maar in... daar kan je beter je geld aan uitgeven dan aan die galbak van een vd Bergh.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 21, 2009 7:40 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma nov 30, 2009 9:28 am

NEC wil Wielaert

NIJMEGEN - NEC heeft zijn zinnen gezet op Ajax-verdediger Rob Wielaert (30). De oud-speler van onder meer PSV, FC Den Bosch en FC Twente is in Amsterdam overbodig, maakt al weken geen deel meer uit van de wedstrijdselectie, maar wordt in Nijmegen als welkome versterking gezien.

NEC maakte de interesse inmiddels kenbaar en kreeg van Ajax te horen dat een (al dan niet tijdelijke) overgang bespreekbaar is.

Een voordeel voor Wielaert is dat zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma ook de manager van NEC’s nieuwe trainer Wiljan Vloet is. Wielaert werd vorig jaar in de winterstop door Ajax aangetrokken, speelde de tweede seizoenshelft bijna alles, maar heeft dit seizoen pas drie duels achter zijn naam.

Tussen 2001 en 2006 droeg Wielaert al het shirt van NEC.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 30, 2009 10:29 am

Ik hoop wel dat we hem dan ook gewoon echt verkopen. Met het verhuren van spelers moet je toch altijd maar afwachten of iemand nog terugkomt. Ik ben er liever definitief vanaf.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 30, 2009 11:03 am

Lijkt me sterk dat we hem kunnen verkopen, want Wielaert is grootverdiener in vergelijking met de gemiddelde speler van NEC. Als ik hem was zou ik, na het pijnlijke avontuur bij Ajax, tenminste mijn mooie salaris willen houden. Dan is het allemaal nog ergens goed voor geweest.

Maar voor Ajax is het ook plezierig als hij op huurbasis vertrekt. Dat scheelt ruimte in kleedkamer 2.

Lionel

Bericht door Lionel » ma nov 30, 2009 11:20 am

Precies, een jeugdspeler kan dan spelen, Ajax krijgt een vergoeding en Wielaert kan zich in de kijker spelen. Voor iedereen zou een huur ook al top zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 30, 2009 12:06 pm

NEC heeft Marcel Boekhoorn toch? Die kan wel een paar centjes schuiven hoor. Hij is niet alleen geldschieter maar ook supporter van die club.

Rijk zullen we er niet van worden maar we moeten Wielaert volgens mij best definitief kunnen verkopen. Grootste probleem zal het salaris zijn wat hij bij NEC kan krijgen. Als ze nou Boekhoorn zo gek krijgen dat hij het verschil betaalt dan zijn we een heel eind.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 30, 2009 12:12 pm

joey schreef:Lijkt me sterk dat we hem kunnen verkopen, want Wielaert is grootverdiener in vergelijking met de gemiddelde speler van NEC. Als ik hem was zou ik, na het pijnlijke avontuur bij Ajax, tenminste mijn mooie salaris willen houden. Dan is het allemaal nog ergens goed voor geweest.
Je kunt hem ook verkopen met oprotpremie.

Plaats reactie