Luis Suárez
Moderator: mods
Re: Luis Suárez
Zodra er geen- of een hoge clausule instaat en het salaris past in de huidige groep en salaris structuur.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Maar Suarez gaat na dit seizoen weg. Een clausule kan voor Ajax nooit een voordeel zijn, in de huidige situatie kan Ajax in principe vragen wat het wil
I think I lost my fucking headache
Nee hoor, een transfersom hangt af van het aantal contractjaren wat een speler nog heeft. Een clausule van 30 miljoen of meer is dus een gunstige situatie in mijn ogen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
En langer loopt dan het huidige contract.
Babel bijvoorbeeld heeft bijgetekend onder voorwaarden die voor Ajax en hemzelf interessant waren. Hij kreeg een percentage boven een bepaalde transfersom. Voor Ajax zekerheid, voor de speler kassa.
Babel bijvoorbeeld heeft bijgetekend onder voorwaarden die voor Ajax en hemzelf interessant waren. Hij kreeg een percentage boven een bepaalde transfersom. Voor Ajax zekerheid, voor de speler kassa.
Het stinkt aan alle kanten!
Het is niet waar, een transfersom hangt af van wat de gek ervoor vraagt en wat een andere gek ervoor geeft. Contractduur en hoogte salaris wordt pas een item op het moment dat een onafhankelijke (arbitrage)instantie zich over de hoogte van de transfersom zou moeten buigen.
- Ajaciedjuh
Heeft het geen invloed op het Bosman arrest
Het contract wordt tenslotte 'aangepast'. Anders kan hij na volgend seizoen gebruik maken van het Bosman arrest (3 jaar bij Ajax).

Het contract wordt tenslotte 'aangepast'. Anders kan hij na volgend seizoen gebruik maken van het Bosman arrest (3 jaar bij Ajax).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat is toch het Webster-arrest?
- Ajaciedjuh
Daniel_vT schreef:Dat is toch het Webster-arrest?

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Alsof VdBoog en Jol amateurs zijn die hier niet over nagedacht hebben. Er zal vast een goede reden voor deze deal zijn.joey schreef:Wat een zwakke onderhandelingstactiek. Dit slaat helemaal nergens op. Zeker niet omdat Suarez heeft aangegeven dat hij best over contractverlenging wil praten.
SportweekLuis Suarez (foto) is bereid met Ajax in gesprek te treden over opwaardering van zijn tot 2012 lopende contract bij Ajax. De Uruguayaan, die dit seizoen door trainer Martin Jol tot aanvoerder werd gebombardeerd maar niet tot de topverdieners van Ajax behoort, zegt nog niets gehoord te hebben van zijn club. “Dat loopt via mijn zaakwaarnemer Daniel Fonseca en die is nog niet gebeld. Ik wacht af. Op zich wil ik best praten. Ook als Ajax mijn contract wil verlengen, sta ik daar niet onwelwillend tegenover. Ik ben gelukkig hier.”
Ga het eerst eens proberen zou ik zeggen, en roep dit soort dingen niet op voorhand al.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
De ijdele BoBoog en dikkige Jol zijn amateuristisch!
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vind het anders wel een raar bericht van Ajax hoor.. Als het waar is. Waarom zou je het contract van Suarez niet gewoon verlengen?
IK GELOOF!!!!!!
Waarom zou je alles weggeven nog voordat je gaat onderhandelen?
Daarbij, Suarez heeft gezegd dat hij best wilde verlengen.
Daarbij, Suarez heeft gezegd dat hij best wilde verlengen.
- Giacomo Puccini
Probleem is dat wij alleen weet hebben van de plukjes informatie die in de media verschijnen. We weten niet wat er allemaal gezegd wordt in de gesprekken tussen Ajax en zaakwaarnemer.
Ajax!
Verstandig, zeker die laatste aline over zijn WK deelname kansen.‘Ik werk harder en ben serieuzer’
Geschreven op zaterdag, 15 augustus om 13:56
Martin Jol lijkt er goed aan te hebben gedaan Luis Suárez de aanvoerdersband om de arm te schuiven. De Uruguyaanse spits, die een week geleden een zuivere hattrick noteerde, zegt harder te werken en serieuzer te zijn nu hij de band draagt. “Ik realiseer me dat het een grote verantwoordelijkheid is om aanvoerder te zijn van Ajax.”
In een interview dat hij aan AD/Sportwereld geeft, spreekt hij uit het een eer te vinden om Ajax te mogen leiden op het veld. Het is bijzonder, dat ik dit al op 22-jarige leeftijd ben. Er hoort bij dat je verantwoordelijkheid niet uit de weg gaat. Ik ben harder gaan werken, maar zonder het plezier te verliezen. Dat laatste blijft voor mij heel belangrijk. Ook in de kleedkamer laat ik mij nog gewoon gelden. Grappen uithalen, lachen.”
Marco van Basten maakte aan het begin van de zomer plaats voor Martin Jol, over wie Suárez ook enthousiast is. “Je kunt merken dat deze trainer al meer met Zuid-Amerikanen heeft gewerkt”, zegt Suárez. “Hij is bijvoorbeeld altijd positief. Als hij het nodig vindt om tijdens een training spelers te corrigeren, doet hij dat. Maar hij brengt het zo dat je het als speler niet als negatief ervaart. Jol is ook van het fysieke contact. Slaat snel een arm om je heen. Dat is fijn voor Zuid-Amerikanen, maar sowieso prettig voor elke jonge speler.”
Suárez steekt ook veel op van de samenwerking met Diego Forlán, zijn ploeggenoot bij Uruguay. “Ik ken Diego pas twee jaar, maar hij heeft me bij de hand genomen in de wereld van het topvoetbal. Ik leer ontzettend veel van hem. Hij heeft zich over mij ontfermd en stimuleert me. Ik spiegel me aan hem, hij maakt heel veel doelpunten maar denkt toch altijd aan het teambelang. Ook ben ik nu veel aan het trainen op afwerken met links.”
“Met het verbeteren van mijn spel ben ik meer bezig dan met een stap naar een Europese topclub. Die route heb ik in mijn hoofd. Dit seizoen blijf ik zeker nog bij Ajax. Ik voel me prettig hier en weet dat ik elke week speel. We zitten een jaar voor het WK, ik ben optimistisch over de kansen van Uruguay om Zuid-Afrika te halen. Mijn basisplaats in de nationale ploeg ga ik nu niet op het spel zetten.”
Het complete artikel:
www.sportwereld.nl‘Ik werk harder en ben nu serieuzer’
Door NIK KOK EN MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Luis Suarez maakte vorige week een hattrick tegen RKC en mocht de wedstrijdbal mee naar huis nemen.
Het is intussen een ritueel: thuis pakt hij een viltstift en schrijft in zo keurig mogelijk handschrift de wedstrijd, de uitslag en de datum op het projectiel.
,,Bij Ajax heb ik tot nu toe elk seizoen één hattrick gemaakt. De vorige twee vielen allebei pas in het voorjaar. Tijd genoeg dus om dit jaar meer ballen mee naar huis te nemen.’’
De blikvanger van de eredivisie prikkelt zichzelf en wordt volop geprikkeld in wat wellicht zijn laatste jaar op de Nederlandse velden wordt. Zijn nieuwe trainer Martin Jol zag laatst via de schotel Uruguay -Brazilië op tv. Het werd 0-4 maar interessanter dan de uitslag vond Jol de samenwerking tussen Diego Forlán en Suarez. Jol zag Forlán, 30 jaar, spits van naam en faam in Spanje, Europees topschutter namens Atlético Madrid, werken voor zijn spits.
Suarez zegt: ,,Ik ken Diego pas twee jaar, maar hij heeft me bij de hand genomen in de wereld van het topvoetbal. Ik leer ontzettend veel van hem. Hij heeft zich over mij ontfermd en stimuleert me. Ik spiegel me aan hem, hij maakt heel veel doelpunten maar denkt toch altijd aan het teambelang. Vergis je niet, Diego is een heel grote naam in Uruguay. Hij heeft mij gezegd: Het maakt niet uit of je een assist geeft of een doelpunt maakt, het gaat erom dat je de wedstrijd wint. Ik besef dat hij gelijk heeft.’’
Wat Forlán ook aan Suarez adviseerde: Maak meer doelpunten met je linkerbeen. In de competitie lukte dat de topschutter van Ajax vorig seizoen niet één keer. Suarez: ,,Ik ben nu veel aan het trainen op afwerken met links. Bovendien wil ik meer kopgoals maken. Met het verbeteren van mijn spel ben ik meer bezig dan met een stap naar een Europese topclub. Die route heb ik in mijn hoofd. Dit seizoen blijf ik zeker nog bij Ajax. Ik voel me prettig hier en weet dat ik elke week speel. We zitten een jaar voor het WK, ik ben optimistisch over de kansen van Uruguay om Zuid-Afrika te halen. Mijn basisplaats in de nationale ploeg ga ik nu niet op het spel zetten.’’
Dat Martin Jol wedstrijden kijkt van het Uruguayaanse elftal vindt Suarez ‘best bijzonder’. ,,Je kunt merken dat deze trainer al meer met Zuid-Amerikanen heeft gewerkt. Hij is bijvoorbeeld altijd positief. Als hij het nodig vindt om tijdens een training spelers te corrigeren, dan doet hij dat. Maar hij brengt het zo dat je het als speler niet als negatief ervaart. Jol is ook van het fysieke contact. Slaat snel een arm om je heen. Dat is fijn voor Zuid-Amerikanen, maar sowieso prettig voor elke jonge speler.’’
Blikvanger van de eredivisie, uithangbord van Ajax. En nu ook de vaste aanvoerder in Amsterdam. Op de Open Dag zei Suarez ten overstaan van 25.000 fans: ,,Ik wil dit seizoen 25 doelpunten maken.’’ Het was een prikkel van de captain aan zichzelf.
,,Luis is bezig een transformatie te ondergaan,’’ zei teammanager David Endt in de voorbereiding op het trainingskamp in Engeland. Jol besloot Suarez daar aanvoerder te maken. Bij Ajax hopen ze dat hij zo meer betrokken raakt bij het team. In zijn eerste wedstrijd met de band om zijn arm suste de erkende rebel en individualist een opstootje rond Ismaïl Aissati en een tegenstander.
Ploeggenoten zeggen dat ze Suarez ‘socialer’ en ‘opener’ zien worden in de omgang. Hij ziet niet meer alléén Bruno Silva of een ander lid van de Spaantalige enclave staan. In het veld lapt hij al veel minder vaak teamafspraken aan zijn laars. Maar iedereen blijft wel benieuwd: hoe reageert Suarez als Ajax straks in februari, bij twee graden boven nul, weer ergens in de provincie als team moet knokken om een 2-1 achterstand in te halen?
Tegelijkertijd is dan de vraag: hoe reageren anderen op hem? ,,Er is niemand die Suarez en Sulejmani op hun kloten geeft als ze niet meeverdedigen en taken niet uitvoeren,’’ zei Frank de Boer toen hij vorig seizoen een tijdje meedraaide bij Ajax 1, als trainer die de Spaanse taal machtig was.
,,Ik benader alles nu serieuzer,’’ zegt Suarez er zelf over. ,,Ik realiseer me dat het een grote verantwoordelijkheid is om aanvoerder te zijn van Ajax. En dat het bijzonder is, dat ik dat al op 22-jarige leeftijd ben. Er hoort bij dat je verantwoordelijkheid niet uit de weg gaat. Ik ben harder gaan werken, maar zonder het plezier te verliezen. Dat laatste blijft voor mij heel belangrijk. Ook in de kleedkamer laat ik mij nog gewoon gelden. Grappen uithalen, lachen.’’
Na een hattrick neemt hij de wedstrijdbal mee naar zijn huis, waar het toch al voetbal is wat de klok slaat. Hij kijkt veel wedstrijden op tv. Op internet speurt hij websites af naar berichten over Ajax. Als Luis een bericht tegenkomt dat hij niet begrijpt, belt hij naar de club. ,,Mijn wereld is klein,’’ zegt Suarez, die dit voorjaar in het stadhuis van Amsterdam trouwde met zijn twee jaar jongere vriendin Sofia.
,,Sofia en ik gaan wel eens wat eten in de stad, maar ’s avonds ben ik altijd thuis. Elke avond. Om mijn wereld niet te klein te laten worden, ben ik laatst eens gaan tennissen. Best leuk. En ik heb ook een Playstation.’’
Hij checkte laatst nog een curieus nieuwsbericht over zichzelf op internet. Er stond in dat zijn opgewaardeerde contract bij Ajax hem 2,7 miljoen euro per jaar gaat opleveren. ,,Ajax heeft mijn zaakwaarnemer inderdaad laten weten dat ze mijn contract gaan opwaarderen, maar dat bedrag klopt niet,’’ zegt Suarez eerst. Om er daarna aan toe te voegen: ,,Het lezen van zulke berichten maakt me kwaad. Als supporters dat lezen en ze zien me een kans missen, zullen ze praten over dat bedrag.’’
Er zijn ook prikkels die je als spits kunt missen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik hoop dat die nog op deze pagina staat na 31 aug , hij is los dit seizoen met al 5 goals in 3 wedstrijden. Die buitenlandse clubs zijn toch ook niet gek , Behalve Madrid
Madrid zal het niet worden, maar Suarez zal om zich heen gekeken hebben en gezien hebben dat het weer ..............Toppie schreef:Ik hoop dat die nog op deze pagina staat na 31 aug , hij is los dit seizoen met al 5 goals in 3 wedstrijden. Die buitenlandse clubs zijn toch ook niet gek , Behalve Madrid
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Hij had vandaag de 0-2 moeten maken. Jammer dat de enige voetballer die Ajax vandaag telde die kans 'afrondde' zoals ie vorig seizoen een pingel tegen AZ nam.Toppie schreef:Ik hoop dat die nog op deze pagina staat na 31 aug , hij is los dit seizoen met al 5 goals in 3 wedstrijden. Die buitenlandse clubs zijn toch ook niet gek , Behalve Madrid
Vreemd dat Ajax verliest door één zwakke spelerHij had vandaag de 0-2 moeten maken. Jammer dat de enige voetballer die Ajax vandaag telde die kans 'afrondde' zoals ie vorig seizoen een pingel tegen AZ nam.

Laatst gewijzigd door Aristides op zo aug 16, 2009 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Slecht ingeschoten, maar dit was een pienaltie.wimpey schreef:Hij had vandaag de 0-2 moeten maken. Jammer dat de enige voetballer die Ajax vandaag telde die kans 'afrondde' zoals ie vorig seizoen een pingel tegen AZ nam.Toppie schreef:Ik hoop dat die nog op deze pagina staat na 31 aug , hij is los dit seizoen met al 5 goals in 3 wedstrijden. Die buitenlandse clubs zijn toch ook niet gek , Behalve Madrid
IJzersterke eerste helft van Suarez, maar in zijn eentje kan hij het ook niet bolwerken.
Dat blijkt, want als hij die 0-2 gewoon binnenschiet, winnen we
Suarez zal nooit een killer worden. Hij mist kansen, hij schept kansen, kortom, hij is nogal onvoorspelbaar.
Vond hem bij Ajax wel de enige die er echt bovenuit stak.
Vond hem bij Ajax wel de enige die er echt bovenuit stak.
Komt ook door zijn goals want echt heel veel meer heeft hij ook niet gedaan
Hij hield een paar man bezig. Bang dat ze voor hem waren!