Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 24, 2008 4:37 pm

Jesse schreef:Ja, maar KJH vaak ook. Daarnaast zegt dat niks over waarom Huntelaar wel exact goed weet te timen als hij in de zestien staat.
De verdediger hoeft de bal simpel gezegd alleen maar weg te rossen of koppen. Huntelaar moet hem onder controle krijgen of goed en strak door -of terugkoppen op iemand. In de zestien gebeurt alles directer en kan een spits met een paar passen weglopen en beslissend zijn. Het is natuurlijk ook heel anders verdedigen in de zestien, omdat een verdediger veel minder fysiek kan zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 24, 2008 4:37 pm

Jesse schreef:Ja, maar KJH vaak ook. Daarnaast zegt dat niks over waarom Huntelaar wel exact goed weet te timen als hij in de zestien staat.
Kijk, bij een bal van de zijkant moet je voor je man komen, zodat je hem bij de eerste paal richting lange hoek kunt verlengen. Bij een bal van achteruit is het enige wat je kunt doen juist zo ver mogelijk naar achteren gaan staan (waardoor je vanzelf die verdediger weer tegenkomt), omdat je anders alleen de bal kan koppen, maar hem dan nog niet kunt vasthouden. Totaal andere discipline. Huntelaar is een speler die 'los' moet zijn. Dan is hij ook wél balvast.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

999

Bericht door 999 » zo feb 24, 2008 4:47 pm

Thomas schreef:
De verdediger hoeft de bal simpel gezegd alleen maar weg te rossen of koppen. Huntelaar moet hem onder controle krijgen of goed en strak door -of terugkoppen op iemand. In de zestien gebeurt alles directer en kan een spits met een paar passen weglopen en beslissend zijn. Het is natuurlijk ook heel anders verdedigen in de zestien, omdat een verdediger veel minder fysiek kan zijn.
Nu heb ik zelf ook een paar jaartjes in de spits gespeeld, en mijn ervaring was dat wat jij schrijft niet zozeer het probleem ( voor mij |) was.Als je gewoon een lekkere strakke bal aangespeeld krijgt kan een verdediger niks anders doen dan of wel mij de bal aan te laten nemen of wel een overtreding maken.Dan heeft ie zogezegd niet de tijd om er voor te komen of de bal weg te rossen.

Daarbij maakt KjH zelf ook nog regelmatig de fout om inplaats van de bal simpel terug te leggen, de aktie te maken.En akties maken op een bal die of wel te zacht ingespeeld word, dan wel bijna niet te controleren is omdat ie de precieze richting mist zijn een makkie voor verdedigers ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 24, 2008 4:50 pm

Heb je verder wel gelijk in, maar het ging hier sowieso over hoge ballen. En voor een verdediger voldoet een overtreding maken ook. Voor echt goede verdedigers niet, maar voor spelers van het niveau Penders en Zwaanswijk wel.

Maar het is inderdaad een combinatie van beiden.

999

Bericht door 999 » zo feb 24, 2008 4:55 pm

Nee oke,denk dat we er beide over eens zijn dat dit niet de manier zou moeten zijn om een spits zo aan te spelen ..
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 24, 2008 7:45 pm

Daniel_vT schreef:Klaas-Jan Huntelaar is een statische, langzame spits die veel scoort. De Ajax spits is over het algemeen een beweeglijke, technisch goede spits die mee kan voetballen. Zoals inderdaad een Cruijff, Van Basten, Kluivert, Arveladze of een Ibrahimovic. Huntelaar is meer een type Van Nistelrooy/PSV..
Er zijn toch wel eens hier rare reacties , maar Huntelaar niet als Ajaxspits willen houden of als echte Ajax spits zien slaat alles.

Je moet GVD blij zijn dat er een spits is die ze elke week erin schiet.
Wacht maar als die echt weg is , dan heeft iedereen spijt dat er geen goeie vervanger is te vinden in NL (misschien Koef) want alles uit het buitenland kost heel veel geld.
Zie het geval Sneijder , Perez en Lindgren kunnen dat niet :1evil.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 24, 2008 7:50 pm

Natuurlijk ben ik blij met de goals van Huntelaar, maar ik zie liever een mooie voetballer die er 15 intrapt in een seizoen en zijn mede voetballers ook mooi laat voetballen en scoren dan een goaltjesdief als Huntelaar die er 30 in een seizoen inschiet. Heel fijn al die goals, maar mijn smaak heeft dat liever. Van mij hoeft niet perse een man de meeste goals voor zijn rekening te nemen, als de rest dan ook maar meer scoort door die spits met mooi voetbal vind ik het goed. Het ideale is natuurlijk een pracht voetballer die er 35 per seizoen in knalt (zoals Van Basten) maar die heb je tegenwoordig zo een twee drie niet meer, die zal Ajax moeten opleiden. En de laatste echte succesvolle nummer 9 die Ajax opgeleid heeft is ook al een tijdje terug.

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 24, 2008 8:05 pm

Hij had die bal best opzij kunnen leggen.....
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » zo feb 24, 2008 8:08 pm

Inderdaad. Als je zo'n bal zelf schiet moet je hem ook afmaken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 24, 2008 8:09 pm

Hij had 'm gewoon moeten stiften. De keeper lag al op de grond.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 24, 2008 8:11 pm

Afleggen op Suarez had in ieder geval een doelpunt betekent. Zo zie je maar dat het niet alleen aan Suarez ligt, wat dat betreft.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma feb 25, 2008 12:52 pm

Toppie schreef: Er zijn toch wel eens hier rare reacties , maar Huntelaar niet als Ajaxspits willen houden of als echte Ajax spits zien slaat alles.
Ach ja, we horen ze volgend seizoen wel weer miepen "hadden we maar een spits die er 30 inlegt." Meestal uitgesproken door dezelfde pipo's die Zlatan de hele tijd zaten af te zeiken. :hypocrite.gif: Kan me er niet meer druk over maken. KJH schiet/kopt ze erin zoals Kieft en Bosman dat ooit deden, ging ik destijds ook niet over huilen.

jabu

Bericht door jabu » ma feb 25, 2008 1:10 pm

Thomas schreef:Afleggen op Suarez had in ieder geval een doelpunt betekent. Zo zie je maar dat het niet alleen aan Suarez ligt, wat dat betreft.
Ik kan mij anders nog wat missers voor open doel van Suarez tegen oa Slavia Praag en Feyenoord herinneren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 25, 2008 1:11 pm

Ik wist dat die flauwe opmerking ging komen, maar dat waren sowieso compleet andere situaties. Het ging daar om keihard ingespeelde ballen vanaf de zijkant.

Gewoon zelfzuchtigheid van Huntelaar.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 25, 2008 1:13 pm

Doelde Thomas sowieso niet meer op het niet afschuiven van de bal op de vrijstaande speler? Een keer missen kan iedereen overkomen en het overkomt Huntelaar minder dan de meeste spelers.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » ma feb 25, 2008 1:15 pm

Natuurlijk had Huntelaar af moeten leggen en natuurlijk had Suarez dan een grote kans gehad. Ik vind het alleen niet erg als Huntelaar soms zelfzuchtig is, aangezien hij ook doeltreffend is. Ik zie liever Huntelaar één op één tegen de keeper dan Suarez. Die heeft weer andere kwaliteiten. Zo'n bal als deze moet Huntelaar dan alleen wel afmaken als hij voor eigen succes gaat.

999

Bericht door 999 » ma feb 25, 2008 1:23 pm

Thomas schreef:Afleggen op Suarez had in ieder geval een doelpunt betekent. Zo zie je maar dat het niet alleen aan Suarez ligt, wat dat betreft.
Dit vind ik dan weer flauw van jou.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 25, 2008 1:27 pm

Jabu schreef:Natuurlijk had Huntelaar af moeten leggen en natuurlijk had Suarez dan een grote kans gehad. Ik vind het alleen niet erg als Huntelaar soms zelfzuchtig is, aangezien hij ook doeltreffend is. Ik zie liever Huntelaar één op één tegen de keeper dan Suarez. Die heeft weer andere kwaliteiten. Zo'n bal als deze moet Huntelaar dan alleen wel afmaken als hij voor eigen succes gaat.
In principe ben ik voor doelpunten, dus maakt het me verder niet uit hoe de bal in het doel belandt. Verder was de keuze om voor eigen succes te gaan ook niet per definitie een slechte, want de keeper lag al op de grond. Hij had de bal moeten stiften of moeten afleggen. Hij moet in ieder geval niet het gras de schuld geven. Dat is wel zwak.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 25, 2008 1:29 pm

Voetske schreef:
Dit vind ik dan weer flauw van jou.
Hoezo? Suarez wordt er hier altijd op 'aangesproken', maar ik heb Huntelaar dit seizoen ook regelmatig een mogelijkheid om zeep zien helpen vanwege zelfzuchtigheid.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 25, 2008 2:08 pm

Suarez had een betere mogelijkheid om de bal erin te schieten dan KJH en stiften zoals Bertje aangaf gaat niet, daarvoor ging de bal te snel denk ik.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 25, 2008 2:13 pm

Rishi schreef:Suarez had een betere mogelijkheid om de bal erin te schieten dan KJH en stiften zoals Bertje aangaf gaat niet, daarvoor ging de bal te snel denk ik.
Hij nam hem gewoon aan. Maar goed, het kan zijn dat de grasmat geen stiftje toeliet, maar dan had Huntelaar dat moeten weten en de bal moeten afleggen.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 25, 2008 2:17 pm

yup
IK GELOOF!!!!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 25, 2008 7:47 pm

AD schreef:25/2/2008 - Huntelaar: misschien wacht ik EK wel af
(Gepost door RvN)

Waar Heitinga ruim voor het EK een beslissing genomen wil hebben over zijn toekomst, heeft Huntelaar minder haast. 'Alles ligt nog open. Het kan zelfs zo zijn dat ik het EK afwacht. Uiteindelijk zijn gevoel en eventuele keuzes die je hebt bepalend. Ik geloof niet dat ik Nederland al ontgroeid ben. Maar misschien is het wel zo dat elders je ontwikkeling weer sneller gaat,' aldus Huntelaar in het Algemeen Dagblad. Over de invloed van de komst van Van basten wilde hij zich niet uitlaten. 'Of ik nu sneller geneigd ben om bij te tekenen? Geen idee.'
De macht ligt duidelijk bij de spelers. Huntelaar heeft nog een contract, maar Ajax moet maar wachten of hij wel blijft!?

Voor zover ik weet heeft Huntelaar geen clausule in zijn contract, dus hij heeft niks te willen. Los van het feit dat Ajax hem moet verkopen als ze flink wat geld willen verdienen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 25, 2008 7:50 pm

Ik denk dat ik hem zou verkopen. Deze zomer kan je twintig miljoen voor hem vangen. Met dat geld (plus wat je al had) kan je dan investeren in een centrale verdediger, een rechtsbuiten, een creatieve middenvelder en in ieder geval een spits.

Ik neem sowieso aan dat Van Basten Rommedahl, Ogararu, Colin en Luque eruit gooit.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 25, 2008 7:56 pm

Als hij niet verlengt, moet hij natuurlijk verkocht worden. Ik heb zelfs gelezen dat hij anders in jaruari 2009 op basis van Webster voor weinig weg kan.

En met niemand anders!

Gesloten