Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!
Moderator: mods
Trab en Zuidema: :xythumbs:Zuidema schreef:Dat mag je volgens mij de trainer aanrekenen, naast andere twijfelachtige tekortkomingen, zoals zijn vriendjespolitiek, een zwakke mentale begeleiding en wel erg veel tactisch prutswerk.Trab schreef:Die man heeft al tienduizend excuses verzonnen dit jaar. De belangrijkste reden, het matige positiespel, hoor ik hem niet over.
Tegenover de meesterzet tegen PSV staat inderdaad een flink aantal flaters van jewelste. FCK, Excelsior, Sparta, RKC, Vitas, Bremen: op de cruciale momenten bleek HtC naast een matig paard ook een zeer matige ruiter te zijn.
Uit deze goede selectie had meer gehaald moeten worden. PSV en AZ deden er alles aan om geen kampioen te worden en nóg weten de selectie en HtC het in eendrachtige samenwerking te verneuken.
De CL is van levensbelang voor onze club, zeker na het fiasco van vorig seizoen. Laten we maar hopen en bidden dat die play offs goed aflopen. Zo niet, exit-HtC wat mij betreft. Een trainer van Ajax behoort de club CL-voetbal te bezorgen, simpel zat. Een keer mag het mis gaan, 2 keer niet.
wimpey schreef:Trab en Zuidema: :xythumbs:Zuidema schreef:Dat mag je volgens mij de trainer aanrekenen, naast andere twijfelachtige tekortkomingen, zoals zijn vriendjespolitiek, een zwakke mentale begeleiding en wel erg veel tactisch prutswerk.Trab schreef:Die man heeft al tienduizend excuses verzonnen dit jaar. De belangrijkste reden, het matige positiespel, hoor ik hem niet over.
Tegenover de meesterzet tegen PSV staat inderdaad een flink aantal flaters van jewelste. FCK, Excelsior, Sparta, RKC, Vitas, Bremen: op de cruciale momenten bleek HtC naast een matig paard ook een zeer matige ruiter te zijn.
Uit deze goede selectie had meer gehaald moeten worden. PSV en AZ deden er alles aan om geen kampioen te worden en nóg weten de selectie en HtC het in eendrachtige samenwerking te verneuken.
De CL is van levensbelang voor onze club, zeker na het fiasco van vorig seizoen. Laten we maar hopen en bidden dat die play offs goed aflopen. Zo niet, exit-HtC wat mij betreft. Een trainer van Ajax behoort de club CL-voetbal te bezorgen, simpel zat. Een keer mag het mis gaan, 2 keer niet.

Dat is ook de ellende tegenwoordig. Vroeger kon ik nog wel vrede hebben met het landskampioenschap van een concurrent, als Ajax dan maar de 'amusementsprijs' pakte. Tegenwoordig hangen er zoveel miljoenen euri aan zo'n titel, dat je het je eenvoudigweg niet meer kan veroorloven de CL te missen. Zeker als je ambitieus bent en verder wilt groeien. Dat los je niet alleen op met een jeugdopleiding. Alleen al voor een ervaren as heb je nou eenmaal poen nodig, heel veel poen.wimpey schreef:
De CL is van levensbelang voor onze club, zeker na het fiasco van vorig seizoen. Laten we maar hopen en bidden dat die play offs goed aflopen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Misschien wel ja.Jesse schreef:Vraag je nu niet iets te veel van hem, Neefkens?
Ik ben nog steeds op zoek naar een antwoord op mijn vraag over de ideale trainer voor ons cluppie.
Niet om jullie af te schilderen als te negatief, maar om mijn beeld te scherpen en om te bekijken of het allemaal nog wel haalbaar is.
Zeker weten! Al worden de eesrte 2 natuurlijk wel weer een jaartje ouder, het is weer afwachten hoe dat met blessures gaat (vooral bij Stam).Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is de as Stam-Davids-KJH CL-waardig?
En met een paar gerichte aankopen kan Ajax zeker wel meekomen in de CL. Het behouden van Sneijder is daarbij wel van zeer groot belang.
Louis Van Gaal. Die is bijna net zo maf als HtC, maar wel een 100 keer betere trainer.Neefkens schreef: Ik ben nog steeds op zoek naar een antwoord op mijn vraag over de ideale trainer voor ons cluppie.
Huub Stevens zou ook een goede zijn.
Zelfs vriend CA zie ik liever bij Ajax dan HtC.
En waarom niet eens over de grens gekeken: Jorge Valdano bijv.
Zonder verkoop kunnen er dus geen gerichte aankopen gedaan worden.gaizka schreef:Wie kent Cees de Wolf nog schreef: En met een paar gerichte aankopen kan Ajax zeker wel meekomen in de CL. Het behouden van Sneijder is daarbij wel van zeer groot belang.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Ik vind Kennedy al een gerichte aankoop, je gaat er namelijk op de rechterkant op vooruit (denk ik). Daarnaast levert, eventuele, deelname aan de CL ongeveer 12 miljoen euro op waar je ook leuke dingen mee kan doen. En ik naam aan dat Ajax nog wel een x aantal miljoen beschikbaar heeft voor aankopen...Jesse schreef:gaizka schreef:Zonder verkoop kunnen er dus geen gerichte aankopen gedaan worden.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: En met een paar gerichte aankopen kan Ajax zeker wel meekomen in de CL. Het behouden van Sneijder is daarbij wel van zeer groot belang.
En zo hoog is de inflatie nou ook weer niet. Maar die 9 miljoen van Fontein voor een 1e ronde CL komt wel een end in de richting. Een stuk zekere omzet dat wij voor de 2e achtereenvolgende keer (kunnen) missen en dat wel rechtstreeks naar onze grote rivaal gaat. Zonder gedoe met play-offs en dus een maand extra vakantie, zonder absurd vroeg en geforceerd moeten pieken in de voorbereiding enz enz. Om nog maar te zwijgen over het mogelijk missen van de nodige tonnetjes euri aan CL-premies voor de spelers zelf. Heeft de heer Ten Cate de heren daar ook op geattendeerd in de dagen voor RKC-uit (wat mij betreft dé grootste blamage van het afgelopen seizoen)?Bertje schreef:12 miljoen? Het wordt elk jaar meer.
Wedstrijden als tegen RKC zitten er altijd tussen. Kwalijk, maar je moet er rekening mee houden. Kijk maar hoelang Louis er over deed om kampioen te worden met Ajax. Dat duurt een tijd voordat je die scherpte er echt in hebt zitten.
Waar ik mij kwaad om kon maken was Feyenoord uit. Je had daar met grootse cijfers kunnen winnen in de Kuip en Feyenoord legde ze vrijwel op de doellijn klaar. Ongelooflijk dat we daar niet met 10-0 van het veld zijn gestapt. Dat Feyenoord was de zwakste tegenstander van dit seizoen.
Waar ik mij kwaad om kon maken was Feyenoord uit. Je had daar met grootse cijfers kunnen winnen in de Kuip en Feyenoord legde ze vrijwel op de doellijn klaar. Ongelooflijk dat we daar niet met 10-0 van het veld zijn gestapt. Dat Feyenoord was de zwakste tegenstander van dit seizoen.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Is het 12 miljoen CL, 3 miljoen UEFA cup, verschil 9 miljoen? Of levert de CL 9 miljoen op, en zijn de werkelijk misgelopen inkomsten lager als je er de inkomsten uit de UEFA cup tegenover zet?
Die 9 miljoen die vorig jaar in een vlaag van teleurstelling de media is ingeslingerd begint mythische vormen aan te nemen, maar hoe zit dat als je het echt eens goed door gaat rekenen? Is het echt 9 miljoen, of meer, of minder?
Die misgelopen CL werd ook al gebruikt als excuus voor het financiele verlies bij de laatste ronde cijferfetisjisme, maar volgens mij staat ergens in de kleine lettertjes dat het negatieve resultaat op de transfers hoger was dan het verlies. Aankoop Huntelaar, afschrijving Stam, transfervrije uittocht dankzij LvG. Lijkt me ook logisch, want volgens mij stelt Ajax z'n begroting op zonder CL-inkomsten in te calculeren.
Welke AT-boekhouder (Lucas?!?) gaat eens even een uurtje op de wc zitten met een printje van het jaarverslag om het allemaal eens door te rekenen?
Die 9 miljoen die vorig jaar in een vlaag van teleurstelling de media is ingeslingerd begint mythische vormen aan te nemen, maar hoe zit dat als je het echt eens goed door gaat rekenen? Is het echt 9 miljoen, of meer, of minder?
Die misgelopen CL werd ook al gebruikt als excuus voor het financiele verlies bij de laatste ronde cijferfetisjisme, maar volgens mij staat ergens in de kleine lettertjes dat het negatieve resultaat op de transfers hoger was dan het verlies. Aankoop Huntelaar, afschrijving Stam, transfervrije uittocht dankzij LvG. Lijkt me ook logisch, want volgens mij stelt Ajax z'n begroting op zonder CL-inkomsten in te calculeren.
Welke AT-boekhouder (Lucas?!?) gaat eens even een uurtje op de wc zitten met een printje van het jaarverslag om het allemaal eens door te rekenen?
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Dat kwam dit jaar doordat een bepaalde ploeg een andere bepaalde ploeg uit Scandinavië niet wist te verslaan over twee wedstrijden. PSV kreeg toen ook de tvgelden van die niet nader te vermelden ploeg.gaizka schreef:Ik meen dat bedrag toch echt gehoord te hebben enige tijd geleden op tv, ik geloof dat de dhr. Schuitema van PSV het vertelde.Bertje schreef:12 miljoen? Het wordt elk jaar meer.
Maar goed, het bedrag zal dus om en nabij de 10 miljoen euro liggen.
Dit jaar weer? :00001757.gif:
Harm schreef:Dat kwam dit jaar doordat een bepaalde ploeg een andere bepaalde ploeg uit Scandinavië niet wist te verslaan over twee wedstrijden. PSV kreeg toen ook de tvgelden van die niet nader te vermelden ploeg.gaizka schreef:Ik meen dat bedrag toch echt gehoord te hebben enige tijd geleden op tv, ik geloof dat de dhr. Schuitema van PSV het vertelde.Bertje schreef:12 miljoen? Het wordt elk jaar meer.
Maar goed, het bedrag zal dus om en nabij de 10 miljoen euro liggen.
Dit jaar weer? :00001757.gif:

- AT Toto winner 09/10
Dat bedoel ik. Zoveel miljoenen zijn er dus niet nodig om een goeie as bij elkaar te krijgen, alleen wat gericht zoekwerk.gaizka schreef:Zeker weten! Al worden de eesrte 2 natuurlijk wel weer een jaartje ouder, het is weer afwachten hoe dat met blessures gaat (vooral bij Stam).Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is de as Stam-Davids-KJH CL-waardig?
En met een paar gerichte aankopen kan Ajax zeker wel meekomen in de CL. Het behouden van Sneijder is daarbij wel van zeer groot belang.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Hoeveel kostte KJH ook alweer? En je denkt dat KJH, Stam en Davids voor een habbekrats bij Ajax spelen? Bovendien hebben de 2 laatstgenoemden ook het eeuwige leven niet. Over een jaar of over 2 jaar zal je weer aan de bak moeten voor een paar nieuwe kanjers in de as.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Dat bedoel ik. Zoveel miljoenen zijn er dus niet nodig om een goeie as bij elkaar te krijgen, alleen wat gericht zoekwerk.
- AT Toto winner 09/10
Stam en Davids hebben (vrijwel) niets gekost. Dus voor 9 miljoen is die as binnengehaald.Zuidema schreef:Hoeveel kostte KJH ook alweer? En je denkt dat KJH, Stam en Davids voor een habbekrats bij Ajax spelen? Bovendien hebben de 2 laatstgenoemden ook het eeuwige leven niet. Over een jaar of over 2 jaar zal je weer aan de bak moeten voor een paar nieuwe kanjers in de as.Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Dat bedoel ik. Zoveel miljoenen zijn er dus niet nodig om een goeie as bij elkaar te krijgen, alleen wat gericht zoekwerk.
Natuurlijk moet je nu al rondkijken voor verversing; ik heb eigenlijk wel een hoopje op Seedorf als opvolger van Davids. Ik was echt onder de indruk van die jongen tegen Manu U. Op termijn moet die weer in Ajax rondlopen! Wellicht halen we Ooijer als vervanger van Stam; ziet er in theorie helemaal niet slecht uit, toch?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Volgens mij niet. Voor Stam moest ook nog 3 miljoen neergeteld worden en voor Davids 1 miljoen. Maar als ik ongelijk heb, hoor ik het graag. Daarnaast is er gegarandeerd een fors handgeld en salaris bij alledrie neergeteld. Dat moet je ook kunnen financieren. Dat is echt geen statiegeldwerk geweest.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Stam en Davids hebben (vrijwel) niets gekost. Dus voor 9 miljoen is die as binnengehaald.
Je betere spelers verkopen om versterkingen te kunnen financieren lijkt me niet de juiste weg. Schiet je per saldo bar weinig mee op, financieel en qua spelersgroep. Juist die extra CL-miljoenen betekenen groei in de omzet en de mogelijkheid om de selectie echt te versterken, zonder afscheid te hoeven nemen van je betere spelers.Bertje schreef:Daarom moet nu of Sneijder of Huntelaar verkocht worden, zodat er een sterkhouder bij kan komen. Het liefst Sneijder om dan een centrale verdediger te halen, zodat je verdediging niet uit elkaar valt als Stam stopt.