Klaas Jan Huntelaar

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 02, 2008 9:53 pm

Peter schreef:We mogen blij zijn dat we hem nog hebben, want ons middenveld heeft totaal geen scorend vermogen.
Maar beste Peter, mét Huntelaar belanden we ook op plaats 2 (of erger nog... de 5de). Ook mét Huntelaar geraken we niet in de CL.

Dus hoe blij moeten we zijn met hem?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 02, 2008 9:56 pm

Zie mijn eerdere post. Ajax is doodziek en zou zonder Huntelaar op plekje 9 staan.

Om een landstitel te veroveren had je op 1 Januari 2 verdedigers moeten halen en een echte aanvallende middenvelder. Zo simpel ligt het dit jaar.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za feb 02, 2008 10:12 pm

We mogen blij zijn met Huntelaar, maar om de verkeerde redenen.

Net zoals Zlatan met z'n individuele acties vaak voorkwam dat het belabberde veldspel onder Koeman werd afgestraft, zo camoufleren de goals van Huntelaar ook een heleboel problemen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 02, 2008 10:13 pm

Zie mijn eerdere post. Ajax is doodziek en zou zonder Huntelaar op plekje 9 staan.

Om een landstitel te veroveren had je op 1 Januari 2 verdedigers moeten halen en een echte aanvallende middenvelder. Zo simpel ligt het dit jaar
Helemaal mee eens. Stel je voor dat er een vrij onbekende spits nu had gestaan ipv KJH, dan had het goed gekunt dat we bij Ajax het zelfde verhaal hadden gehad als Pelle bij AZ.
Laatst gewijzigd door Maurice op za feb 02, 2008 10:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pompiedom

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za feb 02, 2008 10:17 pm

Geloof er niets van. Heb AZ vandaag weer eens bezig gezien en het verhaal dat ze zoveel kansen krijgen maar niet scoren is grote onzin.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za feb 02, 2008 11:00 pm

666 schreef:We mogen blij zijn met Huntelaar, maar om de verkeerde redenen.

Net zoals Zlatan met z'n individuele acties vaak voorkwam dat het belabberde veldspel onder Koeman werd afgestraft, zo camoufleren de goals van Huntelaar ook een heleboel problemen.
Maar Zlatan was wel iemand die 2 man bezig hield en daardoor het middenveld en de verdediging van Ajax ontzag. Huntelaar is een gemakkelijke prooi voor een Zwaanswijk/Kah/Kruiswijk. Als Huntelaar goed aangepakt wordt speel je eigenlijk met 10 man.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 02, 2008 11:14 pm

Waarom scoort hij dan vaak toch, ondanks dat hij in de broekzak zit van zijn tegenstander?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » za feb 02, 2008 11:35 pm

Maar Zlatan was wel iemand die 2 man bezig hield en daardoor het middenveld en de verdediging van Ajax ontzag. Huntelaar is een gemakkelijke prooi voor een Zwaanswijk/Kah/Kruiswijk. Als Huntelaar goed aangepakt wordt speel je eigenlijk met 10 man.
Zlatan is van een andere orde, laat daar geen meningsverschil over bestaan.

KJH is nu 24 en voetbalt nog steeds in een Mickey-Mouse competitie. Hij scoort zo maar vier keer tegen De Graafschap (als de wedstrijd is beslist) ik kan me (niet) voorstellen dat Juventus dan direct € 30.000.000 biedt.

Zlatan is in de ogen van de KJH-Fans geen goede voetballer??? Kan ik me, vanuit hun standpunt heel goed voorstellen!, maar Zlatan speelde als 22-jarige al voor Juventus en scoorde voor Juventenus/Inter al 51 keer in 115 wedstrijden. Het lijkt mij dat de competitie daar iets zwaarder is. Ik zie KJH daar niet zo maar in spelen (al gun ik het hem wel)

Alleen de KJH-fanaten zullen KJH beter vinden, maar waarom wil geen topclub hem dan halen? Ze zullen er wel naast zitten. Ik heb in de Arena nog geen voorstopper gezien die hem niet "in zijn zak had", KJH wint geen duels. Hij scoort? ja als de verdediging uiteen gespeeld is.

Heb ik een hekel aan KJH? NEE. Het liefst zie ik hem iedere week scoren, maak niet uit hoe vaak/hoeveel doelpunten. Graag tegen Slavia, psv e.d. Hij mag er voor mij dit seizoen 100 maken, is goed voor Ajax, goed voor hem en goed voor "Ajacied-Demosthenes" Ik ben bang dat de tegenstanders er niet aan willen meewerken.

Wat moet Ajax doen zonder KJH? Beslissen of ze een andere scorende spits halen, WAAR IEDEREEN ZICH VOOR MOET INZETTEN of iemand halen waardoor je meer wedstrijden wint (Charge!) Een speler als Suarez moet deze zomer beseffen dat als KJH blijft hij vooral snel weg moet zijn. Je zou maar Suarez heten en verplicht worden alle keren dat je zelf kunt scoren, de bal aan KJH te moeten geven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 03, 2008 12:52 am

Vraagje aan Demos: kan jij je tien kipsimpele intikkers van Huntelaar voor de geest halen? Ik herinner me namelijk heel veel knappe en spectaculaire doelpunten, maar alleen een intikker tegen (ik meen) Vitesse op aangeven van Perez.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 03, 2008 12:59 am

Special voor demos:

Ibrakadabra:

2003/04 Ajax 22 13 Eredivisie (hij was hier 22)

Huntelaar:

2005/06 SC Heerenveen 15 17 Eredivisie
2005/06 Ajax 16 16 Eredivisie

Ook hij was hier 22......

Scoort dus 2x zoveel op de zelfde leeftijd.

En als die van KJH allemaal intikkers waren, dan betekent het dat Ibra dat dus niet deed, wat vrij knullig is voor een spits...

Ik loop hier overigens niet Ibrahimovic te kraken hoor, want blijf het een geweldige voetballer vinden, ik ben fan...
Pompiedom

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 03, 2008 1:08 am

Zoek even op welke beslissende doelpunten Zlatan voor Ajax heeft gemaakt in de cl!

Zonder hem zou Ajax niets hebben gepresteerd.

Intikkers van KJH? Op één meter voor Gomes lukte hem dat niet.

Omhaal? Vooral bij Heerenveen, spectaculair en ik hoop dat ze in Engeland iedere week tien keer worden getoond.

Ook gezien hoe vaak hij de bal verliest door een gebrekkige techniek? De strafschop tegen Slavia gezien? Zijn snelheid gezien? Zijn passeertechniek (kan niet, want die heeft hij niet)?

Ik heb niets tegen KJH, hij moet alleen niet proberen te gaan voetballen, ik schaam me nu nog voor zijn "Zidane/Vertonghen-shuffle" tegen Utrecht, het leek wel een (mislukte) "Slow-motion-opname"

Ik gun hem dit seizoen 100 doelpunten, niet de 4-1, 5-1, 6-1 en 8-1 tegen club X, maar de bslissende treffers uit tegen Groningen, Heerenveen, Twente, Roda, Nac en psv, maar ik geloof daar niet in.

jabu

Bericht door jabu » zo feb 03, 2008 3:41 pm

En dat is 21!

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 03, 2008 3:42 pm

EN natuurlijk eigenlijk 23. Je moet je eens voorstellen waar hij op uit zou komen met echte vleugelspelers naast hem

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 03, 2008 4:00 pm

Vandaag kon je weer zien hoe traag hij is. Allemachtig, hij stond soms stil. Dat blijft een enorme tekortkoming, hoor. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 03, 2008 4:03 pm

Daarom moet Huntelaar eigenlijk ook alleen meer 24/7 in de 16 staan. Of in ieder geval continue alleen maar voorin. Ik heb hem ook weinig zien terugzakken, heeft Koster toch veranderd denk ik.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 03, 2008 4:05 pm

Hij was vandaag eindelijk weer eens goed aanspeelbaar, zodat Ajax wat meer tijd had om aan te vallen. Maar goed, Huntelaar waant zich natuurlijk in een speeltuin tegen zo'n verdediging.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 03, 2008 4:06 pm

Volgens Mido is Hofland de slechtste verdediger aller tijden. Ik ben geneigd hem daar gelijk in te geven.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 03, 2008 4:07 pm

Waar heeft Mido dat gezegd? :smallgrin.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 03, 2008 4:11 pm

Arthur schreef:Hij was vandaag eindelijk weer eens goed aanspeelbaar, zodat Ajax wat meer tijd had om aan te vallen. Maar goed, Huntelaar waant zich natuurlijk in een speeltuin tegen zo'n verdediging.
Verschil was dat er vandaag eindelijk eens weer over de grond werd gespeeld in plaats va de lange ballen die we de laatste weken hebben gezien. Dat maakt het voor een spits een stuk makkelijker. Daarnaast wordt er nu vanuit het middenveld met tempoe gespeeld en waardoor er meer ruimtes en tijd ontstaat om een fatsoenlijke pass te spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 03, 2008 4:14 pm

Jöhnk schreef:Volgens Mido is Hofland de slechtste verdediger aller tijden. Ik ben geneigd hem daar gelijk in te geven.
Greene was ook dramatisch. Wat een lage handelingssnelheid. :aai.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 03, 2008 4:15 pm

Mwa, opbouw van achteruit heb ik vandaag niet gezien, het was weer lange-halen-snel-thuis. Pas als de middenvelders de bal onder controle hadden werd er over de grond gespeeld, en dat is juist het probleem tegen tegenstanders die wel kunnen voetballen. Daar krijgt Ajax niet de gelegenheid van om de bal op het middenveld onder controle te krijgen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 03, 2008 4:17 pm

Ja, er waren weer heel wat vuurpijlen, van de kant van Ajax en van de kant van Feyenoord. Het niveau was nog slechter dan woensdag.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo feb 03, 2008 4:17 pm

Arthur schreef:Mwa, opbouw van achteruit heb ik vandaag niet gezien, het was weer lange-halen-snel-thuis. Pas als de middenvelders de bal onder controle hadden werd er over de grond gespeeld, en dat is juist het probleem tegen tegenstanders die wel kunnen voetballen. Daar krijgt Ajax niet de gelegenheid van om de bal op het middenveld onder controle te krijgen.
Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken.

Heitinga heeft voornamelijk direct gabri gezocht als aanspeelpunt en de pbouw via vertonghen kwam meestal bij perez of lindgren terecht.

Stekelenburg heeft wel enkele keren de lange bal gehanteerd, die ook allemaal aankwamen.

Het positiespel was redelijk goed, kan natuurlijk beter, maar laat dit het begin zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 03, 2008 4:42 pm

Demosthenes schreef:Intikkers van KJH? Op één meter voor Gomes lukte hem dat niet.

Omhaal? Vooral bij Heerenveen, spectaculair en ik hoop dat ze in Engeland iedere week tien keer worden getoond.
Waarom ga je niet in op m'n vraag? Jij hebt het over Huntelaar die zogenaamd vooral simpele intikkertjes zou maken, maar ik kan me er maar weinig herinneren.

Huntelaar heeft sowieso drie keer gescoord uit een omhaal voor Ajax.
Zlatan Son of God schreef:Verschil was dat er vandaag eindelijk eens weer over de grond werd gespeeld in plaats va de lange ballen die we de laatste weken hebben gezien. Dat maakt het voor een spits een stuk makkelijker. Daarnaast wordt er nu vanuit het middenveld met tempoe gespeeld en waardoor er meer ruimtes en tijd ontstaat om een fatsoenlijke pass te spelen.
Eens. Een van de meest ergerlijke dingen aan woensdag was dat iedereen elkaar maar 'aanspeelde' of aan moest spelen met blinde lange halen en van die kopballetjes. Werkelijk niets ging over de grond. Dat was vandaag anders. Van achteruit peerden Vermaelen en Silva nog wel eens blind een bal naar voren, maar Gabri en Lindgren verzorgden de bal heel aardig. Je merkte het verschil meteen, want Huntelaar speelde een stuk balvaster.

999

Bericht door 999 » zo feb 03, 2008 4:45 pm

Kieft ( en eerder van Hooydonck ) en Petrovic gaven het vandaag fijntjes aan, het zou wat zijn geweest als AJAX wel een paar ( buitenspelers ) had gehad met een goede voorzet.Dan had Huntelaar er minimaal 20 meer in geschoten dan nu met de Leonardo's, Kennedy's, Suarezjes en Rommedahls aan de buitenkanten..En meer goals dan had je meer overwinningen gehad.
Blij met de punten ...

Gesloten