Gregory van der Wiel

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Gregory van der Wiel

Bericht door Cruijff » ma jun 18, 2012 8:56 am

Tja de drank vloeide gisteravond rijkelijk zullen we maar zeggen... jijzelf slaat de plank (om het voorzichtig uit te drukken) ook nogal regelmatig mis.
Rishi schreef:Ik ben het eens met Khraa. Greg was zeker weten niét dramatisch. En wat kon hij doen aan die goal?
Die goal toonde in al zijn simpelheid de onkunde en het gebrek aan kwaliteit van de defensie van dit Oranje aan, Van der Wiel viel het niet persoonlijk te verwijten. Aan die tegentreffer reken ik zijn optreden verder ook niet af. Maar la Greg liep hij weer als een blinde rond, óf hij speelde de bal terug óf hij raakte hem kwijt (of allebei tegelijk, zoals we hebben kunnen zien). Vroeg in de wedstrijd werd ik verrast door Robben, die gaf een bal achter zijn standbeen langs waardoor Gregory doorbrak op rechts. Vervolgens leverde hij een schandalig slechte voorzet af, veel te hoog en anderhalve meter van de vrije man in de 16 vandaan, een bal waar niemand nog wat kan maken. Tenenkrommend commentaar van de NOS vervolgens dat het geen onaardige voorzet was en niet zo heel veel scheelde. Wat een kolder, scheelt niet zo heel veel was simpelweg onmogelijk te bereiken voor welke teamgenoot dan ook, dan is het niet 'bijna een goede voorzet', maar gewoon een ontzettende ziekenhuisbal à la Manolev.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 18, 2012 9:11 am

Greg (crack) MANOLEV :drecul.gif: Rene moet dit seizoen bij VI Greg lekker op de fles nemen :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 9:31 am

Toppie schreef:Greg (crack) MANOLEV :drecul.gif: Rene moet dit seizoen bij VI Greg lekker op de fles nemen :smallgrin.gif:
Van der Wiel heeft zich dit seizoen niet populair gemaakt op AT, maar om te vragen of Ajacieden a.u.b. publiekelijk te schande kunnen worden gezet is wel een erg vreemde vorm van clubliefde. :excited.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Arthur

Bericht door Arthur » ma jun 18, 2012 12:47 pm

Ik vind het ook onzin. Die jongen heeft jaren achter elkaar elke wedstrijd gespeeld. Hij zit misschien in een flinke dip en hij heeft zijn uitstraling niet mee, maar voor zover ik kan beoordelen heeft hij altijd zijn best gedaan bij en voor Ajax. Dan verdient hij nu onze steun als hij onverhoopt blijft, en niet onze hoon.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 18, 2012 1:29 pm

Arthur schreef:Ik vind het ook onzin. Die jongen heeft jaren achter elkaar elke wedstrijd gespeeld. Hij zit misschien in een flinke dip en hij heeft zijn uitstraling niet mee, maar voor zover ik kan beoordelen heeft hij altijd zijn best gedaan bij en voor Ajax. Dan verdient hij nu onze steun als hij onverhoopt blijft, en niet onze hoon.
Hij Speelt ook al jaren op een niveau dat ajax onwaardig is... daarnaast hebben we nu een speler die eigenlijk al beter is, maar geen speeltijd krijgt omdat Greg een naam heeft, en daardoor een waarde vertegenwoordigt!

Ik vind dat je dan een speler zo snel mogelijk moet verkopen!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 1:31 pm

daarnaast hebben we nu een speler die eigenlijk al beter is
De van Rhijn die ik ken (of bedoel je Ligeon?) is ook volstrekt kansloos tegen een Ronaldo (in vorm), zeker als er geen rugdekking is (zoals Duitsland tegen o.a. Robben deed!)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 18, 2012 1:33 pm

Demosthenes schreef:
daarnaast hebben we nu een speler die eigenlijk al beter is
De van Rhijn die ik ken (of bedoel je Ligeon?) is ook volstrekt kansloos tegen een Ronaldo (in vorm), zeker als er geen rugdekking is (zoals Duitsland tegen o.a. Robben deed!)
Van Rhijn is ook kansloos tegen absolute wereldtop, maar hij heeft wel meer talent dan Greg en zal voor ons beter zijn in de Eredivisie dan Greggy, die vaak 80 minuten aan het slapen is.

elliquido

Bericht door elliquido » ma jun 18, 2012 1:51 pm

WP_LeGeNd schreef:
Arthur schreef:Ik vind het ook onzin. Die jongen heeft jaren achter elkaar elke wedstrijd gespeeld. Hij zit misschien in een flinke dip en hij heeft zijn uitstraling niet mee, maar voor zover ik kan beoordelen heeft hij altijd zijn best gedaan bij en voor Ajax. Dan verdient hij nu onze steun als hij onverhoopt blijft, en niet onze hoon.
Hij Speelt ook al jaren op een niveau dat ajax onwaardig is... daarnaast hebben we nu een speler die eigenlijk al beter is, maar geen speeltijd krijgt omdat Greg een naam heeft, en daardoor een waarde vertegenwoordigt!

Ik vind dat je dan een speler zo snel mogelijk moet verkopen!
Tegen twente uit schoot hij toch fijn die 1-2 erin.
Beetje credits svp voor deze ajacied
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 18, 2012 2:25 pm

Ja, tegen Twente was hij in de samenvatting wel de man met het forceren van een penalty en het maken van het winnende doelpunt. Maar heb je ook gezien hoe dramatisch hij die wedstrijd stond te verdedigen?

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 18, 2012 4:09 pm

Cruijff schreef:Ja, tegen Twente was hij in de samenvatting wel de man met het forceren van een penalty en het maken van het winnende doelpunt. Maar heb je ook gezien hoe dramatisch hij die wedstrijd stond te verdedigen?

Moet ik vrolijk worden van een rechtsback die verdedigend faalt en af en toe 2 of 3 behoorlijke wedstrijden aanvallend iets leuk doet, maar voor de rest niks voorsteld, nou, nee bedankt , idd Ajax onwaardig :aai.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 18, 2012 4:27 pm

Ja, ik kan me hierin alleen maar bij Toppie aansluiten. Ik hoop echt dat er een koper voor Gregory komt en zal dan vanaf de Arena tribune bescheiden voor hem applaudiseren wanneer hij afscheid van het publiek neemt. Ik wil gewoon liever verder met een groot talent dat verdedigend een hoger plafond lijkt te hebben en niet met een jongen die het blijkbaar niet kan opbrengen om 65 of 70 minuten per wedstrijd (laat staan 90) geconcentreerd te zijn. Vergeet niet dat hij in 2010 tijdens het WK ook al een aantal zeer beroerde wedstrijden heeft gespeeld. Die lijn heeft hij in de 2 jaar daarna alleen maar doorgetrokken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 18, 2012 5:56 pm

Demosthenes schreef:
Toppie schreef:Greg (crack) MANOLEV :drecul.gif: Rene moet dit seizoen bij VI Greg lekker op de fles nemen :smallgrin.gif:
Van der Wiel heeft zich dit seizoen niet populair gemaakt op AT, maar om te vragen of Ajacieden a.u.b. publiekelijk te schande kunnen worden gezet is wel een erg vreemde vorm van clubliefde. :excited.gif:
Kijk voor de gein eens hoe de grootste Ajacied aller tijden op AT van pek en veren wordt voorzien. Door jou bijv.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 6:22 pm

Kijk voor de gein eens hoe de grootste Ajacied aller tijden op AT van pek en veren wordt voorzien. Door jou bijv.
Vertel over "mijn pek en veren" en Van der Wiel!

Ik weet zeker dat ik hem slecht vond spelen dit toernooi, maar dat is iets anders dan erom vragen of hij door Van der Gijp steeds belachelijk wordt gemaakt/wordt afgemaakt, dat is voor jou hetzelfde?
De gestrafte werd vaak te midden van een menigte of op een podium ingesmeerd of overgoten met teer of pek. Daarna werd hij bedekt met veren. De pek kleefde aan de huid terwijl de veren aan de pek kleefden. Hierdoor zag hij er uit als een levensgrote kip, terwijl de pek eenmaal afgekoeld zeer moeilijk te verwijderen is. Tijdens deze behandeling werd hij uitgescholden en beschimpt door zijn plaatsgenoten.

Wat er daarna gebeurde hing van het geval af. Vaak werd de gestrafte tentoongesteld of door de stad geparadeerd. Soms moest de gestrafte op een paal plaatsnemen die door een paar sterke mannen werd voortgedragen ('riding the rail'). Dit was erg pijnlijk omdat men met de benen gespreid met het kruis op de paal moest zitten. Het kruis droeg het volle lichaamsgewicht terwijl eventuele oneffenheden pijnlijk in het vlees drukten. Vaak werd de gestrafte naar de rand van de stad gebracht waarna hij op de grond werd gekieperd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pek_en_veren

Verklaar dan ook maar waarom jij hem de grootste Ajacied aller tijden noemt!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 18, 2012 6:27 pm

Niemand doet toch vervelend over van Basten?
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 18, 2012 7:43 pm

Demosthenes schreef:
Een ander mag niet van alles uitbraken over VDW. Jij wel over de grootste Ajacied aller tijden. Het is duidelijk, we zijn allemaal gelijk, maar de één een beetje meer dan de ander. :biggthumpup.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma jun 18, 2012 7:54 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:
Een ander mag niet van alles uitbraken over VDW. Jij wel over de grootste Ajacied aller tijden. Het is duidelijk, we zijn allemaal gelijk, maar de één een beetje meer dan de ander. :biggthumpup.gif:

Er is nogal veel verschil om over een huidige speler te praten dan een gepensioneerde bemoeial

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 7:57 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef:
Je hebt het niet over Gregory v.d. Wiel in de topic over Gregory v.d. Wiel????????????????

De grootste Ajacied aller tijden? Sjaak Swart? Die ging niet naar Feyenoord, creëerde geen conflict om meer te gaan verdienen. Kijk eens op http://nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_100_(Ajax) de "Club van Honderd" van Ajax.

Nooit geweten (of toch vergeten) dat er voor de Tweede wereldoorlog al een Amerikaan voor Ajax 1 speelde, ook nooit gewetn dat Werner Schaaphok Duitser was!

De beste voetballer? JC of Marco van Basten?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 18, 2012 8:43 pm

Nee joh. Gerald Vanenburg. Moeilijk om te zeggen dat Cruijff de aller-, aller-, allerbeste is he. :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 9:14 pm

Peter schreef:Nee joh. Gerald Vanenburg. Moeilijk om te zeggen dat Cruijff de aller-, aller-, allerbeste is he. :smallgrin.gif:
Is niet moeilijk, maar de vraag is of 't klopt.

JC de grootste Ajacied? Nee, zie wat Sjaak Swart ook na zijn carrière doet/voor bij Ajax, hij is er in ieder geval "altijd'.

Ik heb al eerder geschreven dat MvB de pech had op z'n 28ste/29ste te moeten stoppen, waar JC op z'n 36ste nog naar Feyenoord ging. Wat had MvB allemaal niet kunnen winnen zonder die slepende blessure, ik weet: er staat "als".

Vind ik JC geen goede voetballer? Wel, in de jaren zestig was het een "dagreis" van Rotterdam/omgeving Rotterdam naar Ajax en weer terug, maar dat had ik er wel voor over. Hij was de beste die er toen in Nederland rondliep, hij werd drie keer beste speler van Europa. Vlak MvB niet uit: ook drie keer de beste van Europa en een keer de beste van de wereld.

Dat allemaal in een topic over Gregory van der Wiel!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 18, 2012 9:16 pm

Van der Wiel zit nu in een hele lastige situatie. Ik denk dat het voor alle partijen het beste zou zijn als hij een transfer zou maken. In zijn hoofd was hij daar allang mee bezig en mede daardoor is hij niet bijzonder populair. Daarnaast heeft Ajax met Van Rhijn de opvolger al klaar staan en die moet volgend jaar ook spelen om zich verder te ontwikkelen.

Maar welke club komt hem na dit EK halen? Valencia is afgehaakt en AS Roma heeft hij zelf afgezegd. Ik denk niet dat er mooiere clubs voorbij gaan komen.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 18, 2012 9:20 pm

Ieder bod boven de 3 miljoen accepteren. Die jongen kan best voetballen, maar moet nu uit z'n vertrouwde omgeving gehaald worden. Heeft geen enkele zin om hem nog een jaar bij Ajax te houden. Daar heeft hij niks aan en daar heeft Ajax niks aan.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jun 18, 2012 9:25 pm

Peter schreef:Nee joh. Gerald Vanenburg. Moeilijk om te zeggen dat Cruijff de aller-, aller-, allerbeste is he. :smallgrin.gif:
Zeker de beste voetballer, maar natuurlijk geen Ajacied, laat staan de grootste.
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » di jun 19, 2012 8:29 am

Ik vind Greg de slechste rechtback aller tijden bij Ajax en ook Urby had die positie dan wel ook links niet de beste prestatie alleen die kon je op meer plaatsen zetten. Greg speelt per seizoen 400x keer de bal terug naar de centrale verdedigers of keeper.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 19, 2012 8:41 am

Of in de voeten van een spits :666.gif:

Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Zo slecht speelde de beste jongen niet. Hij is misschien wat gaan zweven, is misschien iets teveel met zijn kapsel bezig maar wat moeten ze dan? Ze mochten dat fucking hotel niet eens uit. Die jongen verdient geld, werkt er hard voor (nooit overgewicht of iets dergelijks) en speelt al zijn hele leven voor Ajax.

Natuurlijk is er veel op hem aan te merken maar hij is geen pure verdediger! Dan moet hij ook niet zo opgesteld worden.

Cruijff (de AT-Cruijff) verkondigt hier maar in 100 topics tegelijk dat Greg er niks van bakte en dat hij werd gedold door Ronaldo... Ten eerste wordt bijna iedere back gedold door Ronaldo en ten tweede viel dat overigens ook reuze mee. Ronaldo had een prachtige aanname waarna hij wegdraaide bij Greg maar dat is gewoon kunst. Dani Alves, Thuram, Zanetti, Cafu en ook een Neeskens of weet ik veel wie rechtsback speelde in 78 zouden weg zijn. Greg gleed ongelukkig uit bij de 2-0. Maar als hij niet als een gek kwam aanrennen dan schiet Ronaldo de bal met Stekelenburg en al door het net heen.

Nee, Greg was super tegen Portugal maar om nou te zeggen dat hij heel slecht was? Ja, de bal die hij terugspeelde was kut! Maar hij probeert het voetballend op te lossen. Daar hadden ze meer mee moeten doen.. Positiespel spelen. Zorgen dat er meerdere mensen aanspeelbaar zijn. En dat was dus niet het geval na een minuut of 20.

Voor komend seizoen hoop ik dat Greg blijft. Laat Van Rhijn maar lekker met Toby centraal spelen. Eventueel heb je daar ook nog Boilesen. Die 4-5 miljoen die we nu gaan vangen voor Greg vind ik wel zonde. Voorwaarde is wel dat hij zijn contract verlengd natuurlijk.

Hopen dat Greg ff een paar weken rust krijgt en dan fit aan het nieuwe seizoen begint!
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di jun 19, 2012 8:46 am

Wat vakantie betreft zit het wel goed. Dit toernooi was best vroeg. Ze zijn nu maar een paar weekjes later klaar dan anders. En Ajax hoeft geen rare CL-voorronde wedstrijden te spelen. Die ruime maand vakantie moet wel lukken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie