www.ad.nl'Ik wissel Klaas Jan nooit'
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - De januarimaand stond ouderwets bol van de transfers, maar de beste spits van de eredivisie werd ondanks talloze geruchten opvallend genoeg met rust gelaten.
Klaas Jan Huntelaar liet al die vermeende belangstelling schouderophalend over zich heen komen. De topscorer van Nederland maakte zich de laatste weken vooral druk over de doelpunten die hem zijn ontnomen.
,,Er wordt zoveel geschreven, ik reageer nergens meer op,’’ liet Huntelaar enkele malen optekenen. Zijn zaakwaarnemer Arnold Oosterveer heeft daar ook weinig aan toe te voegen. ,,We zijn met niemand in gesprek geweest,’’ aldus de manager. ,,Klaas Jan concentreert zich helemaal op Ajax.’’
Juventus was in januari een van de meest prominente clubs die in de slag waren om Huntelaar, die tot 2010 bij Ajax onder contract staat, in te lijven. ,,Het zegt iets over zijn mentale instelling,’’ haakte zijn coach Adrie Koster in. ,,Hij gaat er goed mee om. Hij blijft kalm onder die geruchtenstroom. Klaas Jan is een speler die zich goed kan focussen en probeert zo goed mogelijk te presteren. Dan komt de rest vanzelf.’’
Oosterveer ontkende ook dat Ajax Huntelaar een nieuw, verbeterd contract heeft voorgelegd. ,,Er valt gewoon heel weinig te zeggen,’’ aldus Oosterveer.
Huntelaar hield zich vooral bezig met zijn status als topscorer. Hij staat op 19 treffers. Wat hem betreft waren dat er 21 geweest. Doelpunten tegen FC Twente (vrije trap van Huntelaar werd van richting veranderd door Edson Braafheid, waarna arbiter Luinge op het wedstrijdformulier ‘eigen doelpunt’ invulde) en AZ (Demy de Zeeuw sloeg een kopbal van Huntelaar achter de doellijn weg, Luinge zag dat echter als een handsbal waarna Ajax een strafschop kreeg) werden niet op zijn conto bijgeschreven.
Huntelaar: ,,Daar baal ik van. Ik zou toch graag een keer de Gouden Schoen voor Europees topscorer willen winnen.’’ In een stroef draaiend Ajax is Huntelaar dit seizoen een constante factor. Koster: ,,Ik zal hem nooit wisselen. Je weet dat hij maar één moment nodig heeft om toe te kunnen slaan.
,,Spitsen die elk jaar twintig tot 25 doelpunten maken, die hebben iets extra’s. Hij loopt eigenlijk één op één. Dat is een buitengewone kwaliteit. Hij weet hoe hij moet scoren en ik ben ervan overtuigd dat hij dat in elke competitie kan. Hij maakt vaak de belangrijke doelpunten, zoals uit tegen NEC en de eerste tegen FC Utrecht, thuis.
,,Klaas Jan is onverstoorbaar, dat is het mooie van hem. Hij kan een kans missen, maar daar staat hij niet te lang bij stil. Dan gaat de volgende er gewoon in, denkt hij dan. En het mooie is, dat lukt meestal ook.’’ Toch heeft Koster ook wat kritiek. Huntelaar moet minder de bal gaan halen en vooral voorin blijven hangen. ,,Ik heb liever dat hij uit de rug van de tegenstanders loopt, dat hij daar zijn energie voor bewaart. De rest van de ploeg moet ook het geduld opbrengen hem in stelling te brengen. Want die momenten komen toch wel. Ik zie Klaas Jan het liefst in het zestienmetergebied. Daar is hij het gevaarlijkst.’’
Klaas Jan Huntelaar
Moderator: mods
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
-
Om even een vergelijking te maken: psv had net zo'n type met Kezman. Jaar na jaar topscoorder, maar Europees een lachertje en sporadisch een nationaal succes. Man. Utd. met Van the Man is hetzelfde verhaal.LucaS schreef:Maar hij scoort gemiddeld elke wedstrijd
Ik zeg niet dat Huntelaar de hoofdschuldige is voor de huidige malaise, maar er mogen toch wel een keer vraagtekens bij zijn prestaties worden neergezet. Het voetbal is uit Ajax gesloopt en Huntelaar is daar ook schuldig aan.
-
Weet wel wat je schrijft! Kritiek op de "Heilige Klaas" Je wordt nog van je eigen forum verbannen.joey schreef:Ach, ach, die Koster. Hij wisselt KJH nooit en vindt dat hij vooral in het strafschopgebied moet blijven. Dit is de ideale trainer voor KJH.
KJH mag voor mij niet meer terug richting eigen strafschopgebied, dat kost te veel (tegen)doelpunten (AZ, Vitesse), hij moet alleen maar aanvallen. Op één meter van Gomes de bal er niet in krijgen?? Tjonge, maar dat is moeilijk, moet je dat met je hoofd doen, met je knie of toch met je voet??? je krijgt maar "tien seconden" om erover na te denken.
KJH kan geen bal aannemen, geen medespeler bereiken, niemand passeren, niet de diepte ingaan, maar kan wel fantastisch scoren (VAAK SCOREN!) als hij door zijn medespelers helemaal vrij voor de keeper is gespeeld, geen keeper in het doel en geen tegenstander op minder dan vijf meter (misschien moet hij de bal nog onder controle krijgen)
Nee, niet zwaar overdreven, wel gechargeerd, want op AT mag je niets over de "Heilige" schrijven. Hier wordt zelfs geconstateerd wat spelers (en begeleiders op de bank0 elkaar toefluisteren en laat dat altijd negatief over speler X zijn/positief over speler Y.Thomas schreef:Zwaar overdreven natuurlijk. Huntelaar heeft heel wat prachtgoals gemaakt.

KJH prachtgoals gemaakt? Ja. KJK geblunderd"Ja!!!!
Ik vind bepaalde dingen ook storend aan Huntelaar. Met name z'n ontzettende traagheid, waardoor hij niet makkelijk aanspeelbaar is in de diepte.
Jij maakt het echter wel heel bont door te doen alsof Huntelaar alleen maar intikkers scoort. Ik kan me er op dit moment eerlijk gezegd geen een voor de geest halen, wel iets van vijf omhalen en talloze hele mooie doelpunten.
Jij maakt het echter wel heel bont door te doen alsof Huntelaar alleen maar intikkers scoort. Ik kan me er op dit moment eerlijk gezegd geen een voor de geest halen, wel iets van vijf omhalen en talloze hele mooie doelpunten.
-
Jij als scout zijnde moet toch gelijk zien dat Huntelaar totaal niet geschikt is voor het Ajax spelletje. Hadden wij vroeger mensen als Petterson en Kluivert die als prio hadden: kaatsen of het spel versnellen. Huntelaar is een storende factor.Thomas schreef:Ik vind bepaalde dingen ook storend aan Huntelaar. Met name z'n ontzettende traagheid, waardoor hij niet makkelijk aanspeelbaar is in de diepte.
Ik kan me het gezeur nog wel herinneren, we hadden geen spits die er 30 maakte per seizoen. Nu hebben we er wel een, maar toevalligerwijs wint Ajax helemaal niets meer.
Huntelaar heb je al een paar jaar, dus Ajax had er goed aan gedaan als het het elftal onder andere op hem had ingesteld. Maar goed, spelers vinden die complimentair zijn aan elkaar is al jaren een probleem voor Ajax.GangstaRiB schreef:Jij als scout zijnde moet toch gelijk zien dat Huntelaar totaal niet geschikt is voor het Ajax spelletje. Hadden wij vroeger mensen als Petterson en Kluivert die als prio hadden: kaatsen of het spel versnellen. Huntelaar is een storende factor.
Ik kan me het gezeur nog wel herinneren, we hadden geen spits die er 30 maakte per seizoen. Nu hebben we er wel een, maar toevalligerwijs wint Ajax helemaal niets meer.
Verder zou ik iemand als Dembele liever in m'n elftal hebben dan Huntelaar, hoor.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za feb 02, 2008 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas!Peter schreef:We mogen blij zijn dat we hem nog hebben, want ons middenveld heeft totaal geen scorend vermogen.
Herinner jij je nog seizoen 2006-2007 en de scorende Wesley Sneijder? Kom op, de kritiek was toen vooral gericht op Wesley Sneijder, die geen "" chemie'" zou hebben hem KJH (artikel in AD, uitzendingen Studio Sport, RTL/Net zeven, derksen, borst enz. het hele jaar door)
De kritiek was op AT zelden richting KJH, altijd richting Babel (kan niet goed genoeg voetballen, brengt KJH niet in stelling), Tom de Mul (kan niet goed genoeg voetballen, heeft geen goede voorzetten) Het jaar ervoor waren Rosenberg en Rosales niet goed genoeg voor KJH, dit seizoen moet vooral Suarez het ontgelden (wel de meeste assists!)
Ons middenveld xcoort te weinig? Ja, volledig mee eens, ook Lindgren zal daar geen verandering in brengen. Het hele spel is te veel op KJH afgestemd. Financieel is dat een goed initiatief, zo is hij nog te verkopen, scouts zien toch wel het talent van Suarez, maar ik wil gewoon winnen en kampioen worden (Lees ik als Ajax!)
Perez kon zogenaamd Huntelaar zo goed in stelling brengen. Dat valt dus ook wel mee. Huntelaar is zo statisch, dat Zwaanswijk hem nog uit de wedstrijd speelt. In de Nederlandse competitie scoort hij veel, maar ik moet nog zien of hij in een grote competitie slaagt als hij zo weinig arbeid levert.
Het stinkt aan alle kanten!
Toch knap van zo'n KjH dat ie ondanks die prutsers naast en achter hem zoveel goals maakt.Echte spits die KjH.Demosthenes schreef:Helaas!Peter schreef:We mogen blij zijn dat we hem nog hebben, want ons middenveld heeft totaal geen scorend vermogen.
Herinner jij je nog seizoen 2006-2007 en de scorende Wesley Sneijder? Kom op, de kritiek was toen vooral gericht op Wesley Sneijder, die geen "" chemie'" zou hebben hem KJH (artikel in AD, uitzendingen Studio Sport, RTL/Net zeven, derksen, borst enz. het hele jaar door)
De kritiek was op AT zelden richting KJH, altijd richting Babel (kan niet goed genoeg voetballen, brengt KJH niet in stelling), Tom de Mul (kan niet goed genoeg voetballen, heeft geen goede voorzetten) Het jaar ervoor waren Rosenberg en Rosales niet goed genoeg voor KJH, dit seizoen moet vooral Suarez het ontgelden (wel de meeste assists!)
Ons middenveld xcoort te weinig? Ja, volledig mee eens, ook Lindgren zal daar geen verandering in brengen. Het hele spel is te veel op KJH afgestemd. Financieel is dat een goed initiatief, zo is hij nog te verkopen, scouts zien toch wel het talent van Suarez, maar ik wil gewoon winnen en kampioen worden (Lees ik als Ajax!)
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Met de scorende Sneijder deden we dan ook mee om de titel. Hij was van uitzonderlijke klasse en wordt node gemist. Er zijn 2 opvolgers aangekocht, maar beide heren zijn een 'stukje' minder goed.
KjH verdient uiteraard kritiek, want in dit elftal is er niemand die naar behoren presteert. Verder wordt het spel afgestemd op Huntelaar, omdat er geen alternatief is. Het middenveld is afgestemd op Perez, maar die verschuilt zich prima.
Verder denk ik niet dat we kampioen waren geworden als we in het begin of in de winterstop KjH hadden verkocht. Het hele elftal hangt van lamlendigheid inmekaar, maar door de goals van Huntelaar deden we nog aardig mee om de titel. Moet je nagaan als wij een voorhoede hadden van Suarez-Pellè. Ik verzeker je dat we dan op stekje 9 hadden gestaan. Misschien wel lager, zelfs.
KjH verdient uiteraard kritiek, want in dit elftal is er niemand die naar behoren presteert. Verder wordt het spel afgestemd op Huntelaar, omdat er geen alternatief is. Het middenveld is afgestemd op Perez, maar die verschuilt zich prima.
Verder denk ik niet dat we kampioen waren geworden als we in het begin of in de winterstop KjH hadden verkocht. Het hele elftal hangt van lamlendigheid inmekaar, maar door de goals van Huntelaar deden we nog aardig mee om de titel. Moet je nagaan als wij een voorhoede hadden van Suarez-Pellè. Ik verzeker je dat we dan op stekje 9 hadden gestaan. Misschien wel lager, zelfs.
-
Altijd de bagger die de goede spits de nek omdraait he? Er staat middelmatigheid in Ajax, maar bagger is het zeker niet. Als we iets van taktiek veranderen zou je er nog wat van kunnen maken. Maar goed, Huntelaar staat al 2 jaar niet ter discussie. Vorig jaar werd God Klaas-Jan op de bank gezet door Henk en de hel brak los.Jabu schreef:Prijzen behaal je met het hele elftal. Als je bagger om een goede spits heen zet, kan je het hem moeilijk kwalijk nemen dat het elftal geen prijzen haalt.
Huntelaar heeft een aantal knappe doelpunten gemaakt, maar even zo vaak erger je dood aan hem. De centrale verdedigers van iedere club in NL weten hoe ze KJH moeten bespelen.
Geef mij Dembéle maar!