Miralem Sulejmani

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 05, 2008 9:31 pm

LucaS schreef:
Bertje schreef:Daarnaast: met Sulejmani zijn we niet meer compleet afhankelijk van de grillen van Suárez. Als we het afgelopen seizoen tegen een beetje een fatsoenlijke verdediging speelden en Suárez had zijn dag niet, dan kon je op voorhand alvast het aanstaande puntverlies gaan verwerken.
Als dat echt waar was geweest, hadden we van eind oktober tot eind maart geen punt gehaald. Maar je hebt inderdaad gelijk dat van de andere vleugelaanvallers afgelopen seizoen er niet 1 voldeed.
Ga jij hier nou met droge ogen beweren dat Suárez vanaf de 9de tot en met de 31ste speeldag slecht speelde?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2008 9:33 pm

Harm schreef:Ik ben dan wel geen azijnzeiker, maar ik wil de vraag ook wel beamtwoorden. Ik had het echt geweldig gevonden als PSV Sulejmani binnen had gehaald. Maar niet tegen elke prijs denk ik. Zeker niet als de grootste problemen in de verdediging liggen. De aanval van Ajax was vorig jaar al de beste van Nederland!
Cijfermatig wel ja. Maar tegen PSV maakte die aanval niets klaar, dat heb je zelf kunnen zien. En tegen Dukla Praag ook niet. Alle creativiteit moest van Suarez komen. Bovendien kon onze voorhoede geen bal vasthouden waardoor Ajax geen wedstrijden kon controleren. Zelfs niet tegen Excelsior.

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » za jul 05, 2008 10:21 pm

Hallo,

als eerste ik ben nieuw hier, maar volg dit forum al een hele tijd....
Ik zal me even voorstellen.....
Ik kom uit Boxtel klein plaatsje 15km van Eindhoven, ben al sinds mijn 5e fan van Ajax, heb geen seizoenkaart, bezoek wel regelmatig wedstrijden.
Het is voor iemand uit deze regio, met 95% vrienden die voor PSV zijn niet altijd makkelijk om Ajacied te zijn, vooral de afgelopen jaren niet....:excited.gif:
De reden waarom ik hier graag met jullie over 'ons' cluppie wil praten is omdat dit een van de weinige site's is waar 'normaal' over voetbal gepraat kan worden. Ik vindt het helemaal geweldig dat hier ook fans van andere clubs hun mening kunnen geven zonder het gebruikelijke 'de mijne is groter' geouwehoer.....

Ik zal in het vervolg mijn relaas wat korter houden maar enige introductie leek me wel op zijn plaats.

Ik ben erg blij dat we nu eens niet op de kleintjes letten en gewoon zorgen dat er komend seizoen een team staat dat het mooie Ajax shirt waardig is.
Ik heb er veel vertrouwen in dat we onder MvB een mooie tijd tegemoet gaan...en hopend kan ik aan het einde van dit seizoen eens mijn vrienden hier uitlachen ipv andersom....

W. :666.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 05, 2008 11:44 pm

Welkom hier! :welcome:

Ja, het wordt inderdaad tijd dat onze PSV' ers ons eens gaan feliciteren. Keer op keer op keer. :headbang.gif:

Hopelijk kan Sulejmani daaraan bijdragen, al moet de toevoer ook beter worden. Onze spitsen moesten het vorig seizoen vaak met vuurpijlen doen.

Nog even terugkomend op die Chelsea-constructie: ik heb nooit gezegd dat die bestaat, ik heb gezegd dat ik de mogelijkheid aanwezig acht. Sulejmani is namelijk een grote vis, die komt niet zomaar. Lemic zal Ajax een plezier willen doen. Waarom? De toekomst zal het leren. Ik ben er wel van overtuigd dat die jongen zonder Lemic nooit naar Ajax was gekomen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 05, 2008 11:46 pm

Dat laatste is ook zeker het geval, inderdaad.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jul 06, 2008 12:07 am

Uren later en we hebben nog geen verdediging en nog geen middenveld, zal ik wel weer een zuurpruim worden genoemd.

Hebben we die spelers over twee maanden wel (voor vele tientallen miljoenen), dan vraag ik me af of we niet twee keer kampioen hadden kunnen worden als er de laatste jaren was geïnvesteerd (niet voor tientallen miljoenen zoals nu, een reservespeler voor € 6.00.000 kopen) gewoon voor het geld dat is verdiend met verkopen (zomer 2007 alleen al zo'n € 50.000.000)

Een elftal kopen is niet zo moeiljk, je betaalt gewoon wat de ander vraagt (doet Peter Bosz ook), kampioen worden is wat anders.

Sommigen zijn zo enthousiast over de aankoop van Sulejmani, dat ik denk dat ZIJ denken dat de competitie schriftelijk kan worden afgedaan. Kijk naar het aantal tegendoelpunten (Ik weet dat door sommigen Heitinga als zo slecht wordt gezien dat de verdediging onder hem veel sterker is geworden) en ik vrees het ergste.

Lang geleden zat ik thuis te werken en vroeg ik me niet af of Ajax had gewonnen, maar alleen met hoeveel!

Midden negentiger jaren had ik niet altijd een seizoenkaart (was ook niet nodig!) en als ik dan op teletekst keek (Ik had nog geen internet): hetzelfde verhaal.

De laatste jaren (bij uitwedstrijden) hoop ik dat Ajax niet achter staat! Meer niet. Ik heb mijn verwachtingen bijgesteld. Maak ik het nog mee dat ik dat gevoel van vroeger terugkrijg? Zonder drie echte verdedigers en een paar volwassen middenvelders niet, denk ik "hardop".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 06, 2008 12:17 am

Thomas schreef:
LucaS schreef:
Bertje schreef:Daarnaast: met Sulejmani zijn we niet meer compleet afhankelijk van de grillen van Suárez. Als we het afgelopen seizoen tegen een beetje een fatsoenlijke verdediging speelden en Suárez had zijn dag niet, dan kon je op voorhand alvast het aanstaande puntverlies gaan verwerken.
Als dat echt waar was geweest, hadden we van eind oktober tot eind maart geen punt gehaald. Maar je hebt inderdaad gelijk dat van de andere vleugelaanvallers afgelopen seizoen er niet 1 voldeed.
Ga jij hier nou met droge ogen beweren dat Suárez vanaf de 9de tot en met de 31ste speeldag slecht speelde?
Laten we die discussie niet opnieuw voeren. Laten we het erop houden dat Suarez een lange periode in het midden van de competitie inderdaad kut speelde
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » zo jul 06, 2008 12:29 am

Laten we die discussie niet opnieuw voeren. Laten we het erop houden dat Suarez een lange periode in het midden van de competitie inderdaad kut speelde
Terug bij het oude liedje. Suarez speelt "kut", KJH speelt nooit kut, want mocht het lijken alsof hij "kut" speelt, dan is het schijn, want het ligt dan aan zijn medespelers (= lees Suarez) die dan "kut" spelen.

Dit seizoen, in de Arena, het publiek kwam alleen in beweging als Suarez aan de bal was, alleen hij zorgde voor een verrassing (Jij zat e toch ook, jij hoorde het publiek toch ook!). Niet 90 minuten achter elkaar (zou hij niet bij Ajax hebben gespeeld) maar wel de enige die iets creatiefs/inventiefs in gedachten had en kon uitvoeren.

Leg dezelfde criteria aan voor de andere aanvallend ingestelde spelers, als die voor Suarez. Voor spelers als Suarez (en ik hoop ook Sulejmani) ga je naar de Arena. helaas telde het Ajax van vorig seizoen er nog maar één! (Jaar ervoor Sneijder en Babel)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 06, 2008 12:48 am

Ik heb het hier toch niet over Huntelaar? Huntelaar is uiteraard ook niet heilig, zijn belangrijkste taak is scoren. Wat dat betreft heeft Huntelaar een dip gehad in de pay-offs, ook niet echt een handig moment.

Verder niet terug bij het oude liedje, ik reageerde slechts op een opmerking. Suarez speelde kut rondom de winterstop, je kunt er alleen over discussieren of dat slechts december en januari betrof, of dat de periode langer was

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 06, 2008 6:32 am

Demosthenes schreef: Voor spelers als Suarez (en ik hoop ook Sulejmani) ga je naar de Arena. helaas telde het Ajax van vorig seizoen er nog maar één! (Jaar ervoor Sneijder en Babel)
Aan Babel heb ik me ook kapot zitten... genieten! :smallgrin.gif:

Sulejmani kost 16, Babel leverde 17 op. Ik weet wel wie van de 2 Ajax meer zal brengen. Zowel sportief als over enkele jaren financieel.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jul 06, 2008 8:42 am

LucaS schreef:
Thomas schreef:
LucaS schreef: Als dat echt waar was geweest, hadden we van eind oktober tot eind maart geen punt gehaald. Maar je hebt inderdaad gelijk dat van de andere vleugelaanvallers afgelopen seizoen er niet 1 voldeed.
Ik voer geen enkele discussie opnieuw, want deze opmerking heb ik je nog nooit horen maken. Suárez speelde een (behoorlijk korte) periode wat minder, maar van de 9de tot en met de 31ste speeldag is echt zwaar overdreven. Sowieso was hij zelfs in z'n mindere periode nog aardig productief.

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 06, 2008 9:18 am

Koster heeft Suarez natuurlijk een hele tijd slechts wat invalbeurten gegund. Zo'n jongen moet altijd in de basis beginnen.

Thom

Bericht door Thom » zo jul 06, 2008 9:37 am

Voetske schreef:Toch leuk om te zien hoe de jeugd-opleiding vn AJAX het ene naar het andere pareltje aflevert ..
Zeikerd

Thom

Bericht door Thom » zo jul 06, 2008 9:39 am

Starring schreef:Geweldige aankoop! Sulejmani is met recht een klasbak te noemen die garant staat voor spektakel en rendement. Wel een minpunt dat Ajax na zulke lange onderhandelingen de prijs niet verder heeft weten te drukken met bijvoorbeeld een spelersruil of iets dergelijks.
hihihi...wie? Ze kijken wel uit bij Heerenveen. :drecul.gif:

999

Bericht door 999 » zo jul 06, 2008 9:52 am

Thom schreef:
Voetske schreef:Toch leuk om te zien hoe de jeugd-opleiding vn AJAX het ene naar het andere pareltje aflevert ..
Zeikerd
Tja, uit Den Haag, niet serieus nemen die lui :aai.gif: :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » zo jul 06, 2008 10:38 am

:headbang.gif: goeie reactie Voetske! Erg inhoudelijk ook! Ik vind dat gezeik over geld zo kleinstedelijk.... en dan is het weer de jeugdopleiding....

Voor mij geldt, wat voor elke Amsterdammer geldt (en ook voor elke Ajacied trouwens): eens, dan altijd!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 06, 2008 10:53 am

Nee, dan dit, Thom:
Thom schreef:
Zeikerd
Daar kun je mee aankomen. :hypocrite.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » zo jul 06, 2008 11:06 am

Voetske is gewoon een enorme zeikerd, Joey. Dat is feitelijk. Die man pist pure azijn.

MvB

Bericht door MvB » zo jul 06, 2008 11:11 am

Neefkens schreef:
Omdat ik mensen in principe vertrouw en pas als het tegendeel bewezen is overstag ga? Omdat ik mensen een kans geef? Omdat ik liever de positieve zaken belicht?
Die Lemic heeft bij psv zeker niet alleen maar goed gedaan hoor. Zo liet hij zich (dik) betalen voor onderhandelingen die hij helemaal niet gevoerd had, en bracht hij allerlei spelers aan waarvoor hij psv vaak teveel liet betalen. Bovendien heeft hij psv naast wat toppers, ook een hele lading matige spelers bezorgd.

Ik denk dat Lemic best te gebruiken is als tipgever, maar hoop wel dat Ajax kritisch blijft kijken naar de spelers die hij aandraagt en de rekeningen die hij stuurt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 06, 2008 11:13 am

Lief zijn voor elkaar jongens. Kunnen we niet gewoon erg blij zijn me de aankoop van Sulejmani? Sinds jaaaaren hebben we weer 2 mannen op de vleugels die zowel op techniek als op snelheid een mannetje (of 2 of drie) kunnen passeren. In de spits een vent die 1 op 1 loopt. Dat betekent nog bij lange na niet dat we kampioen gaan worden, maar er is in ieder geval vooruitgang. In de persoon van Sulejmani hebben we een echte Ajaxspeler erbij, een man waarvoor we naar het stadion komen. Ik kan niet wachten totdat hij zijn debuut zal maken.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 06, 2008 11:15 am

Zo is dat, MvB. Sulejmani is een heel groot talent, waarom wil Lemic hem per se onderbrengen bij Ajax? Ik denk toch dat dit zijn introductiegeschenk is, hoor. Zou die Henrique ook langs die weg 'gescout' zijn? Mocht Ajax de Lemic-connectie binnenhalen, dan zet ik daar toch mijn vraagtekens bij. Maar goed, we zullen het zien.

goodfella schreef:Voetske is gewoon een enorme zeikerd, Joey. Dat is feitelijk. Die man pist pure azijn.
Zelfs als dat zo is: dat mag.

Maar laten we het verder hebben over (de transfer van) Sulejmani.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 06, 2008 11:25 am

MvB schreef:
Neefkens schreef:
Omdat ik mensen in principe vertrouw en pas als het tegendeel bewezen is overstag ga? Omdat ik mensen een kans geef? Omdat ik liever de positieve zaken belicht?
Die Lemic heeft bij psv zeker niet alleen maar goed gedaan hoor. Zo liet hij zich (dik) betalen voor onderhandelingen die hij helemaal niet gevoerd had, en bracht hij allerlei spelers aan waarvoor hij psv vaak teveel liet betalen. Bovendien heeft hij psv naast wat toppers, ook een hele lading matige spelers bezorgd.

Ik denk dat Lemic best te gebruiken is als tipgever, maar hoop wel dat Ajax kritisch blijft kijken naar de spelers die hij aandraagt en de rekeningen die hij stuurt.
Dat is allemaal toch echt de schuld van PSV zelf. Iemand kan nog zoveel matige spelers aanbrengen, het besluit om die speler een contract te geven komt toch echt van de beleidsbepalers bij PSV zelf. Net als het gedogen van flauwekulrekeningen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jul 06, 2008 11:26 am

Ja goed, maar je ziet wat er gebeurt als je niet naar hem luistert. Dan gaan zijn beste spelers muiten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jul 06, 2008 11:27 am

MvB schreef:Ik denk dat Lemic best te gebruiken is als tipgever, maar hoop wel dat Ajax kritisch blijft kijken naar de spelers die hij aandraagt en de rekeningen die hij stuurt.
Juist, daarom schreef ik gisteren al:
Neefkens schreef:Zo is het, je kunt Lemic ook gewoon inzetten als makelaar en zelf de baas blijven.
:ajaxsmiley.gif:

MvB

Bericht door MvB » zo jul 06, 2008 11:32 am

LucaS schreef:
Dat is allemaal toch echt de schuld van PSV zelf. Iemand kan nog zoveel matige spelers aanbrengen, het besluit om die speler een contract te geven komt toch echt van de beleidsbepalers bij PSV zelf. Net als het gedogen van flauwekulrekeningen
Dat is zeker waar, vandaar ook mijn laatste zin. Maar in het kader van we zijn vriendjes en we willen dat blijven, is er dus heel wat gedoogd bij psv. Ik vind dus dat ajax wel gedelijk zijn tips moet gebruiken, maar ze moeten niet ten koste van veel vriendjes willen blijven met Lemic. Niet in de laatste plaats omdat hij verschillende belangen verdedigd.

Plaats reactie