Bruno Silva Barone

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 10, 2009 7:01 pm

Er is geen misverstand hoor. Dat elftal dat ik plaatste is volgens mij het ideale elftal (laten we er veertiental van maken, is ook niet zo gek) van Van Basten.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 10, 2009 9:27 pm

Volgens mij staat Wielaert / Oleguer redelijk vast. Wiel en Vermaelen ook. Dus Vertonghen op het middenveld, samen met MVB´s oogappel Enoh.

Voorin Suarez, Cvita en Urby. Blijft over de keuze tussen Aisatti en Sulejmani.

Is gewoon een goede ploeg. Met mensen als Gabri, de Jong, Sarpong, Lindgren en (hopelijk) een paar jonkies die aanhaken, heb je dan een heel behoorlijke groep volgens mij.

Wanneer men over 90% van de selectie kan beschikken, doet Ajax m.i. ook gewoon mee om de titel.

Ik zie het allemaal zo duister niet in. Sorry. :blush.gif:

Een paar man als Sno, Silva, Schilder, Leo eruit en een paar gerichte aankopen (2 verdedigers die als back en centraal kunnen spelen en een balvaste middenvelder en spits) en je hebt m.i. een prima selectie wanneer je die 13 / 14 man van niveau kunt behouden.

Één ding moet MVB belet worden: dat ie (om met Peter te spreken) de oorlogskas erdoor mag jassen. Die kans heeft ie een keer gehad, dat mag niet nog eens gebeuren, vind ik.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di mar 10, 2009 9:37 pm

wimpey schreef:Ik zie het allemaal zo duister niet in. Sorry. :blush.gif:
Zijn we al zover hier, dat je je moet verontschuldigen dat je het niet zo duister in ziet? :1evil.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 7:39 pm

Neefkens schreef:
Zijn we al zover hier, dat je je moet verontschuldigen dat je het niet zo duister in ziet? :1evil.gif:
Ik geloof het wel. Las dat iemand dit het slechtste Ajax aller tijden vindt, de meningen over MVB zijn vrij duidelijk.

Ik zie het daarentegen nog wel zitten, dus daarom de ´blush´. Met een knipoog uijteraard.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 7:50 pm

OK, fijn om te horen. :applaus.gif:

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:13 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:
Ik geloof het wel. Las dat iemand dit het slechtste Ajax aller tijden vindt, de meningen over MVB zijn vrij duidelijk.

Ik zie het daarentegen nog wel zitten, dus daarom de ´blush´. Met een knipoog uijteraard.
Ja, dat was ik ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:19 pm

wimpey schreef:Volgens mij staat Wielaert / Oleguer redelijk vast. Wiel en Vermaelen ook. Dus Vertonghen op het middenveld, samen met MVB´s oogappel Enoh.

Voorin Suarez, Cvita en Urby. Blijft over de keuze tussen Aisatti en Sulejmani.

Is gewoon een goede ploeg. Met mensen als Gabri, de Jong, Sarpong, Lindgren en (hopelijk) een paar jonkies die aanhaken, heb je dan een heel behoorlijke groep volgens mij.

Wanneer men over 90% van de selectie kan beschikken, doet Ajax m.i. ook gewoon mee om de titel.

Ik zie het allemaal zo duister niet in. Sorry. :blush.gif:

Een paar man als Sno, Silva, Schilder, Leo eruit en een paar gerichte aankopen (2 verdedigers die als back en centraal kunnen spelen en een balvaste middenvelder en spits) en je hebt m.i. een prima selectie wanneer je die 13 / 14 man van niveau kunt behouden.

Één ding moet MVB belet worden: dat ie (om met Peter te spreken) de oorlogskas erdoor mag jassen. Die kans heeft ie een keer gehad, dat mag niet nog eens gebeuren, vind ik.
Ja doei, dan zit je toch vlug, inclusief de uitgaven van dit seizoen op zo'n 70-80 miljoen euro.En jij hebt het er over dat ie de oorlogskas er niet mag doorjagen ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 8:31 pm

Ja doei, dan heb JIJ het over 20 miljoen per stuk en dan vergeet je nog de opbrengsten van de verkopen.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:35 pm

Neefkens schreef:Ja doei, dan heb JIJ het over 20 miljoen per stuk en dan vergeet je nog de opbrengsten van de verkopen.
20 miljoen per stuk ?.Wimpey wil vier spelers.Zijn geen AH plaatjes die je gratis krijgt bij je boodschappen ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 8:37 pm

Dan ga je uit van 26-36 miljoen inderdaad. Dan zal men inventief moeten inkopen (Scouting!!), want ik denk niet dat Ajax daar 4 kwalitatief goede spelers voor weet te halen, helaas.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 8:43 pm

Peter schreef:Dan ga je uit van 26-36 miljoen inderdaad. Dan zal men inventief moeten inkopen (Scouting!!), want ik denk niet dat Ajax daar 4 kwalitatief goede spelers voor weet te halen, helaas.
Mwah. Ik zou bijv. Luuk de Jong als spits achter Cvita halen. Die kost geen 5 miljoen.

Nogmaals, ik denk dat onze basis (als 90% fit is dus) vrij goed is. Dus ik zou gaan voor jeugdige spelers die de concurrentie aan kunnen gaan en iemands plek kunnen innemen i.g.v. een blessure of schorsing.

Dus wat meer breedte, want qua 'diepte' vind ik de selectie best okay. Maarrrrrr, nogmaals, te krap, want wanneer er een paar ontbreken is het meteen crisis.

Daaraan moet gewerkt worden, die 13 of 14 man moet een man of 17 à 18 worden.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:45 pm

Luuk de Jong ?, wat zie je daar weer in ?.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 8:46 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:Ja doei, dan heb JIJ het over 20 miljoen per stuk en dan vergeet je nog de opbrengsten van de verkopen.
20 miljoen per stuk ?.Wimpey wil vier spelers.Zijn geen AH plaatjes die je gratis krijgt bij je boodschappen ...
Ik zie nu pas dat je het optelt bij de uitgaven van dit seizoen. :blush.gif:

Alleen dan nog reken je te hoog en vergeet je natuurlijk weer de inkomsten. :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:48 pm

Neefkens schreef:
999 schreef:

Alleen dan nog reken je te hoog en vergeet je natuurlijk weer de inkomsten. :ajaxsmiley.gif:
Tja, alleen als Suarez weggaat kun je spreken van inkomsten.Maarja, ga dan maar eens gelijkwaardig of beter er voor terug halen ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 8:48 pm

999 schreef:Luuk de Jong ?, wat zie je daar weer in ?.
Goede targetman, kan goed een balletje vasthouden. Ik vind het een talent.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 8:55 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:
999 schreef: 20 miljoen per stuk ?.Wimpey wil vier spelers.Zijn geen AH plaatjes die je gratis krijgt bij je boodschappen ...

Tja, alleen als Suarez weggaat kun je spreken van inkomsten.Maarja, ga dan maar eens gelijkwaardig of beter er voor terug halen ...
Uhhh, KJH en Heitinga zijn ook verkocht hoor.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 8:58 pm

Neefkens schreef:
999 schreef:
Neefkens schreef: Ik zie nu pas dat je het optelt bij de uitgaven van dit seizoen. :blush.gif:

Uhhh, KJH en Heitinga zijn ook verkocht hoor.
En ?.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 9:17 pm

Niet voor niets.

999

Bericht door 999 » wo mar 11, 2009 9:50 pm

Neefkens schreef:Niet voor niets.
Begrijp niet wat je bedoelt.Of dat je Suarez nu wel of niet verkoopt, of je tig knaken hebt gevangen voor KJH, zodadelijk weer een bak met euro's er door jassen terwijl we nog steeds niet weten of Marco het in de vingers heeft ... want ook die nieuwe aankopen zullen handvaten moeten hebben ...
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 11, 2009 9:51 pm

En tevreden over hun opvolgers, Neef?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 10:03 pm

999 schreef:
Neefkens schreef:Niet voor niets.
Begrijp niet wat je bedoelt.Of dat je Suarez nu wel of niet verkoopt, of je tig knaken hebt gevangen voor KJH, zodadelijk weer een bak met euro's er door jassen terwijl we nog steeds niet weten of Marco het in de vingers heeft ... want ook die nieuwe aankopen zullen handvaten moeten hebben ...
Ik vind het eenzijdig als je alleen de uitgaven noemt.
KJH was al (vantevoren) vervangen door Cvita, als hij fit is, doet hij het redelijk. Houdt niet over.
Heit is vervangen door Wielaert, ook dat houdt nog niet over.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mar 11, 2009 10:04 pm

Jij hebt Oleguer ook al afgeschreven?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo mar 11, 2009 10:05 pm

Hij valt me de laatste tijd weer mee. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 11, 2009 10:07 pm

Mwah, dat houdt ook niet over.

Wat vind je van onze geweldenaar Sno? Valt die je al mee?

Iemand die Sno koopt heeft er geen verstand van. Dat durf ik wel te stellen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2009 10:12 pm

joey schreef: Iemand die Sno koopt heeft er geen verstand van. Dat durf ik wel te stellen.
Iemand die Luque, Roger, Leo en Rommedahl haalt is dan een regelrechte voetbalimbeciel. Toch? :hypocrite.gif:

Zonneveld, Luque en Leo naar Pana willen halen: waanzin...

Sno is een miskoop, simpel zat. Wielaert, Oleguer en Cvita redden zich wel. Mira moet zelf meer doen, Enoh is een prima vondst en Aisatti haalt het ook wel. Onder de streep vind ik z'n aankopen okay, maar er mag van zoveel miljoenen meer verwacht worden, ja.

Plaats reactie