Toby Alderweireld
Moderator: mods
- Ajaciedjuh
Re: Toby Alderweireld
Bij het Belgisch elftal speelt hij dus als rechtsback. Zou hij de 'opvolger' worden van VD Wiel bij Ajax?
Voordeel is zijn fysiek en kopkracht, maar ik heb twijfels bij zijn wendbaarheid en absolute snelheid voor de back positie.
Voordeel is zijn fysiek en kopkracht, maar ik heb twijfels bij zijn wendbaarheid en absolute snelheid voor de back positie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- AT Toto winner 10/11
Huh? Waar slaat dit nu op? Alderweireld is een onbetwist (behalve door joey en Enganche) basisspeler als centrale verdediger. Waarom zou hij dan in vredesnaam rechtsback moeten worden? Bizar, dit. 

- Ajaciedjuh
Omdat het vrij reëel is dat VD Wiel Ajax aan het eind van het seizoen gaat verlaten en we geen echte opvolger in huis hebben. In het Belgisch elftal speelt hij nu rechtsback.Scherrer schreef:Huh? Waar slaat dit nu op? Alderweireld is een onbetwist (behalve door joey en Enganche) basisspeler als centrale verdediger. Waarom zou hij dan in vredesnaam rechtsback moeten worden? Bizar, dit.
Daarnaast hebben we bij Ajax, centraal meer opties. Ik vind Toby overigens ook een prima centrale verdediger en zoals al aangegeven heb ik mijn twijfels of hij op de backpositie een goede optie is. Het is puur voor de discussie. Daar zijn forums voor Scherrer!

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Alderweireld gaat niet slagen als back, want daar mist hij kwaliteiten voor. 100% centrale verdediger.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Waarom is hij eigenlijk van basisplaats gedegradeerd tot 2e reserve? Dinsdag stond Ooijer erin (net als tegen NAC), maar zelfs na de rode kaart voor Andre viel Toby niet in, maar Oleguer. Zijn er problemen met Toby?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Toby heeft wel een probleem. Jol heeft niet langer volledig vertrouwen in hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Het jong is 21 (en dat is voor een verdediger natuurlijk al helemaal heel jong) en zit heel sporadisch wel eens op de bank. Oh nee!
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het jaar na de doorbraak is traditioneel lastig. En, nogmaals, Alderweireld heeft dit seizoen ook al een aantal goede wedstrijden gespeeld. En een aantal slechte ook, ja. Die gast is 21. 

-
- AT Toto winner 10/11
Zo slecht was Alderweireld de laatste weken toch niet bezig? Hij staat voor de winterstop gewoon weer in de basis, dat kan bijna niet anders.
Echt leuk zal het niet voor hem zijn geweest dat Oleguer mocht invallen en hij niet. Oleguer kan er weinig van.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
Viel overigens wel vrij solide in.
Vorig jaar was Ooijer er niet. En zoals Wimpey al zegt, krijgen (zeker jonge) spelers wel eens te maken met een terugslag.Rishi schreef:Als hij vorig jaar niet alles had gespeeld had je een punt..
Heel normaal.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
De vraag is alleen of we die terugslag hebben gezien. Kijk, je kan de concurrentieslag verliezen van Ooijer, maar dat je dan ook nog eens gepasseerd wordt door Oleguer is vrij twijfelachtig. Die is namelijk van een dusdanig niveau dat je moet gaan twijfelen aan jezelf. 

Ajax zit in een ondertalsituatie in een Europese wedstrijd waarin Jol met minder dan een halve wedstrijd te gaan kiest voor ervaring in plaats van de jonge Alderweireld. Heel schokkend.
Kom op mensen.
Kom op mensen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
Het is niet schokkend, want het is een keuze. Hij had ook voor Alderweireld kunnen kiezen omdat hij een betere verdediger is, maar deed dat dus niet. Zijn goed recht, maar daarom mag je hier nog wel over discussiëren. Het is inderdaad niet zo dat hij nu is afgeserveerd.
Zo veel beter dan Oleguer is Alderweireld ook niet, hoor. Vooral voetballend heeft-ie wat meer te bieden, terwijl Ajax natuurlijk vooral behoefte had aan defensieve zekerheid.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
Dat is dan een verschil van mening. Ik vind Alderweireld voetballer veel (en dus niet 'wat') beter en ook verdedigend vind ik hem meer solide. Die Oleguer is een wandelend risico, al viel hij wel goed in dinsdag.
- Daily Blind
Geweldig! In de jeugd draaide hij Toby elke wedstrijd helemaal dol!Arnautovic: 'Zin in duel met mijn favoriet Alderweireld'
23/03/2011 09:03
België en Oostenrijk ontmoeten elkaar vrijdag in Wenen in het kader van de EK-kwalificatie. De vorige ontmoeting eindigde in een spectaculaire 4-4 en kende Marko Arnautovic als een van de uitblinkers. De aanvaller van Werder Bremen provoceert erop los voorafgaand aan de wedstrijd.
'De wedstrijd is niet beslissend, maar wel belangrijk voor de kwalificatie', meent de voormalige FC Twente-speler, die bij zijn huidige club slechts twee competitietreffers maakte, maar in zijn laatste zes interlands voor Oostenrijk zes keer scoorde. 'Bij Werder Bremen lijkt er een duivel in de bal te zitten. Maar ik zal toch niet tegen de paal en de lat blijven schieten? Ik hoop dat er vrijdag een engel in de bal zit.'
Arnautovic daagde in de vorige ontmoeting opzichtig de Belgische bank uit toen Oostenrijk op de valreep 4-4 gelijk maakte. Georges Leekens, bondscoach van De Rode Duivels, verzekerde al dat de aanvaller de komende ontmoeting geen zwakke plekken zal vinden. 'Wees gerust, ik zal wel zwakke plekken vinden bij België', vervolgt Arnautovic in Het Nieuwsblad.
'Ik ken Toby Alderweireld al lang', gaat Arnautovic in op de speler die als rechtsback in de vorige ontmoeting het bijzonder moeilijk had met de aanvaller. 'Zowel in de jeugd als de A-ploeg heb ik vaak tegen hem gespeeld toen ik bij FC Twente zat en hij bij Ajax. Als ik een goede dag heb, wordt het moeilijk voor hem.'
'Ik kan op de linker- en rechterflank uit de voeten maar ik hoop dat onze bondscoach me opnieuw op links opstelt. Dan speel ik tegen mijn favoriete voetballer, Toby Alderweireld', sluit Arnautovic af. De wedstrijd van vrijdag is cruciaal omdat de landen samen met Turkije strijden om de tweede plaats in de poule achter het schier ongenaakbare Duitsland.
Zlatan Son of God schreef:Geweldig! In de jeugd draaide hij Toby elke wedstrijd helemaal dol!

Vakkie 129
ZsoG is fan van Arnautovic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik ook...
Ik vind Toby best OK. Het zijn m.n. vd Wiel en Vertonghen die bij ons steken laten vallen.
Over steken gesproken: aan die Arnautovic zitten er een paar los. Bakt er ook nog eens helemaal niets van in Bremen.
Over steken gesproken: aan die Arnautovic zitten er een paar los. Bakt er ook nog eens helemaal niets van in Bremen.