Grygera

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 6:08 pm

Grygera is wat beter met de bal aan de voet, maar volgens mij heeft Vermaelen de betere pass. Het jammer is dat hij er vaak voor kiest om een lange bal te spelen, waar Gryga over het algemeen wel gewoon over de grond speelt. Die hoge ballen vind ik zo ergerlijk. :blush:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 24, 2007 4:57 pm

Juventus ziet nu af van Zdenek Grygera


Zdenek Grygera verhuist nog niet naar Juventus. De vraagprijs van Ajax is een te groot obstakel voor een directe overgang.
'De speler wil zo snel mogelijk komen, maar Ajax vraagt te veel om hem per direct vrij te geven', zei Juve-algemeen directeur Cobolli Gigli. Grygera heeft naar verluidt al overeenstemming met de Turijnse club over een contract voor vier jaar, dat per 1 juli 2007 ingaat.

Grygera zag het zitten om nu al kennis te maken met Juventus en het Italiaanse voetbal. Maar een overgang met onmiddellijke ingang zit er niet in, omdat het verschil tussen vraag en aanbod te groot is. Ajax zou twee miljoen euro willen hebben als afkoopsom voor het contract dat nog een half jaar loopt, terwijl Juventus niet verder wil gaan dan één miljoen.
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo jan 24, 2007 4:58 pm

Mooi, poot stijf houden. Zo weten ze tenminste waar we voor staan bij Ajax. Niet dat gelul als met Zlatan toen...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jan 24, 2007 4:58 pm

Wedden dat ze er nog wel uit gaan komen :yes:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo jan 24, 2007 4:59 pm

Alléén voor 2 miljoen mogen ze hem hebben. Punt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 24, 2007 5:00 pm

Voor 8 ton zwaai ik hem uit op Schiphol.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 24, 2007 5:02 pm

De Dominee schreef:Mooi, poot stijf houden. Zo weten ze tenminste waar we voor staan bij Ajax. Niet dat gelul als met Zlatan toen...
Het hangt ook van de speler af, Dominee. Grygera is een correcte jongen die zijn best voor Ajax blijft doen als het niet doorgaat. Die garantie had Ajax destijds met Zlatan niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 5:02 pm

Jöhnk schreef:Voor 8 ton zwaai ik hem uit op Schiphol.
Dat begrijp ik. Ik wil hem zelfs komen uitzwaaien als ik maar 1 ton krijg. Maar ik hoop dat Grygera alsnog voor 1,5 miljoen vertrekt.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » wo jan 24, 2007 5:03 pm

Jöhnk schreef:Voor 8 ton zwaai ik hem uit op Schiphol.
Als Juve die 8 ton voor jou wil opbrengen naast die 2 miljoen ga ik akkoord.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » wo jan 24, 2007 5:08 pm

De Dominee schreef:
Jöhnk schreef:Voor 8 ton zwaai ik hem uit op Schiphol.
Als Juve die 8 ton voor jou wil opbrengen naast die 2 miljoen ga ik akkoord.
:D dan zullen ze toch echt eerder voor mijn ton gaan lijkt me...
Het hangt ook van de speler af, Dominee. Grygera is een correcte jongen die zijn best voor Ajax blijft doen als het niet doorgaat. Die garantie had Ajax destijds met Zlatan niet.
Waarom zou zich geen Trabelsi verhaal kunnen voltrekken met Grygera? Wellicht is die jongen na gesprekken met Juve al helemaal met zijn kop in Italie en wil hij zo snel mogelijk die kant op?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 25, 2007 9:58 am

MHF schreef:
De Dominee schreef:
Het hangt ook van de speler af, Dominee. Grygera is een correcte jongen die zijn best voor Ajax blijft doen als het niet doorgaat. Die garantie had Ajax destijds met Zlatan niet.
Waarom zou zich geen Trabelsi verhaal kunnen voltrekken met Grygera? Wellicht is die jongen na gesprekken met Juve al helemaal met zijn kop in Italie en wil hij zo snel mogelijk die kant op?
Grygera heeft een aflopend contract en weet dat hij over een half jaar weg is. Als hij nog een halfjaartje zijn best blijft doen kan hij uit meerder clubs kiezen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 29, 2007 1:04 pm

Juventus zou nog een ultieme poging wagen om Grygera meteen naar Turijn te halen.

Niet doen, vind ik. Het zal nu te laat zijn om een vervanger te halen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » ma jan 29, 2007 1:21 pm

Met een beetje pech mist hij de tweeluik tegen Werder en/of wordt hij te snel gebracht vanwege deze wedstrijden dan wel de viertal wedstrijden die hierna volgen tegen AZ, Twente, H'veen en PSV waardoor hij er nog langer uit is. Ik weet het, het is gespeculeer maar ik voel er toch wel wat voor om hem te verkopen als dat kan voor 2(?) miljoen. Het gevaar schuilt hem er inderdaad wel in dat we, net als vorig jaar uitkomen bij pak 'm beet Timisela als ook mensen als Heitinga en Stam geblesseerd raken.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma jan 29, 2007 1:33 pm

verkoop hem maar, misschien kan Ajax nog iets ruilen met Juve?
Pompiedom

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 29, 2007 2:17 pm

joey schreef:Juventus zou nog een ultieme poging wagen om Grygera meteen naar Turijn te halen.

Niet doen, vind ik. Het zal nu te laat zijn om een vervanger te halen.
Ik zou het wel doen. Zelfs voor een marktconforme 8 ton.

Vind het geen topper. Daarbij komt nog dat de kou blijkbaar weer op zijn hamstrings is geslagen, en we weten hoe lang dat doorgaans duurt bij Grygera. Ook lijkt het me dat met de terugkeer van Davids Heitinga weer wat meer in aanmerking komt als verdediger.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma jan 29, 2007 2:39 pm

In het licht van het contracteren van Davids ga ik met Jöhnk mee, behalve dan het bedrag. 1 tot 1,5 miljoen.

Kan Heitinga mooi op 4.
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 2:50 pm

Als hij zo'n 3 tot 4 weken uit de roulatie is zou ik het ook gewoon doen. Gryga is degelijk en een goede prof, maar geen wonder. Iemand zei hier ooit dat hij van alles wat kan en niets heel goed en daar kan ik me goed in vinden.

Ik zou Heitinga vertrouwen geven in de as naast Stam. Als ik zie hoe Johnny in een 3-4-3 systeem inschuift vanuit de plek tussen verdediging en middenveld, voorspel ik dat hij ook vanuit deze plek veel kan toevoegen aan het positiespel.

Voor een miljoen zou ik Grygera laten gaan, al neemt het natuurlijk risico's met zich mee indien Ajax niet al in gesprekken is met een opvolger.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » ma jan 29, 2007 2:59 pm

joey schreef:Juventus zou nog een ultieme poging wagen om Grygera meteen naar Turijn te halen.

Niet doen, vind ik. Het zal nu te laat zijn om een vervanger te halen.
Wel doen, hij ligt er nu toch al weken uit en je krijgt Davids terug waardoor Heitinga achterin het gat kan opvullen.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

cento

Bericht door cento » ma jan 29, 2007 4:22 pm

Juventus heeft een allerlaatste poging gedaan om Zdenek Grygera nog deze maand te halen. Channel4 meldt dat de originele vraagprijs van Ajax 2.6 miljoen euro was. Inmiddels vraagt de club van Henk ten Cate nog maar 2.3 miljoen euro. Mino Raiola is in gesprek met de clubleiding om een bod van 1.7 miljoen euro geaccepteerd te krijgen.


Zdenek Grygera maakt het seizoen af bij Ajax, zo meldt Voetbal International. De Tsjech leek nog deze maand te gaan vertrekken naar Juventus, maar Ajax wil hieraan niet meewerken. De Amsterdamse ploeg vroeg naar verluidt twee miljoen euro voor de verdediger, wiens contract na dit seizoen afloopt.

Juventus, dat Grygera na dit seizoen vrijwel zeker transfervrij overneemt, wilde maximaal één miljoen euro op tafel leggen om het huidige contract van de Tsjech af te kopen. "De speler wil zo snel mogelijk komen, maar Ajax vraagt te veel om hem per direct vrij te geven", aldus Cobolli Gigli, de algemeen directeur van Juventus.

Verwacht wordt dat Grygera na dit seizoen zijn handtekening zal zetten onder een vierjarig contract bij Juventus, dat vanaf volgend seizoen weer uit hoopt te komen in de Serie A. De ploeg werd afgelopen zomer teruggezet naar de Serie B, als gevolg van een veelbesproken omkoopschandaal. (Bron: FC Update, 01-24/17:08)



Grygera zou naar verluidt wel al een contract in Turijn getekend hebben dat hem voor vier jaar aan de roemruchte club verbindt. Die verbintenis zal per 1 juli 2007 ingaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 29, 2007 4:35 pm

Bron?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 29, 2007 4:46 pm

Zo te zien Football Italia (Channel 4):
January move for Grygera?

Juventus look set to make one last attempt at securing the immediate capture of Ajax defender Zdenek Grygera.

The 26-year-old stopper has signed a four-year contract with the Bianconeri which will begin in June.

However, the Old Lady are keen on netting the player before the end of the winter market, given the club’s defensive problems which were confirmed in Saturday’s match with Spezia.

The Amsterdam side originally demanded £1.7m, but has now lowered the request to £1.4m, which Juventus still consider excessive seeing as the player will be available on a free in June.

Grygera’s agent Mino Raiola is currently trying to convince the Dutch giants to accept the £710,000 offer presented by the Turin side and Roberto Bettega is expected to meet club officials on Tuesday.

President Giovanni Cobolli Gigli had insisted last week that the international wasn’t set for an immediate move to Italian football, as Ajax were demanding too much to let him go.
Zal hij nog wel spelen nu hij zo met zijn hoofd bij een andere club zit? Wordt anders een kostbaar halfjaartje in kleedkamer 2 als je hem niet verkoopt...... :hypocrite:

cento

Bericht door cento » ma jan 29, 2007 4:52 pm

joey schreef:Bron?
ajax.blieb.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 29, 2007 4:53 pm

Grygera heeft zich altijd professionel opgesteld, dus dat zal geen probleem zijn.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 29, 2007 8:33 pm

Er valt dit seizoen nog heel veel te winnen/ te verliezen en 6 verdedigers voor 4 posities is geen overbodige luxe. Nu is Grygera het, maar straks is Heitinga of Stam een tijd uit de roulatie. En tel daar de schorsingen en een druk programma nog eens bovenop.

Nee, verkopen is wel het domste wat je op dit moment kunt doen. Of de vervanger moet al klaar staan maar ik heb nog niks gehoord over verdedigers die naar Ajax zouden gaan.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 29, 2007 8:39 pm

Precies.

Vorig seizoen moesten we nog zo nodig vangen voor De Jong, met als gevolg dat we op een gegeven moment met Sarpong en Anita moesten spelen. Met alle respect voor die jongens, dat was linke soep, want Ajax moest nog plaatsing voor de plee-offs veilig stellen.
Verkopen kan, maar dan moet er wel een gelijkwaardige vervanger komen. Zoals GP zegt, daar ziet het op dit moment niet naar uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie