Klopt dat was een enkele wedstrijd aan het eind van de Koeman-periode.Jesse schreef:Heitinga heeft wel eerder op het middenveld gespeeld. Onder Koeman, volgens mij.Thomas schreef:Op dat moment had ik Heitinga nog nooit zien spelen op die positie. Voor mij was Heitinga een verdediger. Een matige verdediger.Jöhnk schreef: Dat kan, maar als je zegt dat Heitinga verkocht dient te worden schrijf je hem af als speler van Ajax, niet alleen als verdediger.
John Heitinga
Moderator: mods
Op een viermansmiddenveld, ja. Een groot verschil, in mijn ogen. Wat mij betreft is er bij Ajax maar één plek ideaal voor Heitinga en dat is de plek waar hij tegen AZ en PSV speelde.Jesse schreef:Heitinga heeft wel eerder op het middenveld gespeeld. Onder Koeman, volgens mij.Thomas schreef:Op dat moment had ik Heitinga nog nooit zien spelen op die positie. Voor mij was Heitinga een verdediger. Een matige verdediger.Jöhnk schreef: Dat kan, maar als je zegt dat Heitinga verkocht dient te worden schrijf je hem af als speler van Ajax, niet alleen als verdediger.
- Alaindebanaan
Derksen meldt het net ook op Voetbal Insite:
John Heitinga en Ajax zijn het bijna eens
26/2/2007 22:50
EXCLUSIEF - John Heitinga is dicht bij een akkoord over een nieuw contract met Ajax. De 23-jarige verdediger kan zijn huidige verbintenis, die tot medio 2008 loopt, openbreken en verlengen.
Het enige twistpunt is de gelimiteerde transfersom die de Nederlandse international in zijn contract wil laten opnemen. Eerder bedong ook Ryan Babel zo'n clausule.
Ajax heeft ook de hoop Wesley Sneijder, die nog tweeënhalf jaar vastligt in Amsterdam, langer te behouden. Sneijder zou in de belangstelling staan van Barcelona en stiekem al Spaans oefenen.
Hedwiges Maduro lijkt niet te kunnen rekenen op een langer verblijf bij Ajax. Toch hoeft hij niet te wanhopen. PSV wil hem graag in de zomer van 2008 transfervrij overnemen.
VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Johnny heeft bijgetekend tot 2011 !!! :worshippy:
Klasse Big John!!!Heitinga langer bij Ajax
Amsterdam, 27 feb 2007
John Heitinga heeft zijn contract met Ajax verlengd tot 30 juni 2011. ,,Ik voetbal al vanaf mijn zevende bij Ajax, voel me een jongen van de club’’, stelt de 23-jarige Ajacied, kort na de ondertekening van de nieuwe verbintenis.
In het bijzijn van zaakwaarnemer Sjaak Swart en de Ajax-directeuren Maarten Fontein en Martin van Geel voorzag Heitinga zijn nieuwe contract van de gevraagde handtekening. De oude verbintenis van de verdediger liep tot 1 juli 2008. Het nieuwe contract gaat in op 1 juli 2007. Met de contractverlenging kiest de verdediger, die dit seizoen ook furore maakt als controlerende middenvelder, voor zekerheid en rust. ,,Ik kan me bij Ajax nog verder ontwikkelen, kan nog verder doorgroeien’’, aldus Heitinga. ,,Prijzen pakken met Ajax is mijn doel voor de komende jaren. Ik heb een goed gevoel bij deze technische staf en selectie. Het is nog geen tijd om de stap te maken naar het buitenland.’’
Heitinga maakte als 7-jarige zijn debuut in de jeugdopleiding van Ajax. De Ajacied maakte op 26 augustus 2001 zijn debuut in de A-selectie in de uitwedstrijd tegen Feyenoord (1-2). De international kwam tot nu toe in 156 officiële wedstrijden uit voor de Amsterdamse club (112 competitie) en scoorde daarin 13 maal. Heitinga won met Ajax twee keer de landstitel, twee keer de KNVB Beker en drie keer de Johan Cruijff Schaal. Als jeugdinternational speelde Heitinga 36 interlands. Voor het Nederlands elftal heeft hij 24 caps op zijn naam staan. Hij scoorde voor Oranje in die interlands twee maal. In de Eredivisie tekende Heitinga dit voetbaljaar al voor zes treffers. ,,Een verbetering van mijn oude seizoenrecord'', lacht de Ajacied. ,,Tot dit seizoen stond het record op drie doelpunten.''
-
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Alleen in de breedte. In de diepte komen er niet veel ballen aan (ook niet met zijn goeie been trouwens).Ajax Rules schreef:Het valt me op dat Heitinga ook met links ballen over 40 meter weglegt...
Van mij mag ie blijven. Prima om voor de verdediging te laten spelen tegen sterke tegenstanders!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Heitinga gebruikte altijd al allebei zijn benen.Ajax Rules schreef:Het valt me op dat Heitinga ook met links ballen over 40 meter weglegt...
ik weet niet of ik ooit eerder een speler dat heb zien doen met zijn verkeerde been...Anyone?
Erg nuttige speler.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Met de relatie met Martin zit het wel goed :xyxthumbs:joey schreef:Ajax.nl meldt het ook.
Goede zaak. Ik vind dat John dit seizoen zich aan het revancheren is. :xyxthumbs:

- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Grapjurk, daar had ik het artikel ook van.joey schreef:Ajax.nl meldt het ook.
Goede zaak. Ik vind dat John dit seizoen zich aan het revancheren is. :xyxthumbs:
:aai:
- Giacomo Puccini
Zeer goed nieuws dit! John Heitinga doet het de laatste anderhalf jaar uitstekend, op een dip begin dit seizoen na. Ik denk dat hij nog steeds beter wordt en de negatieve uitschieters die we bij hem wel eens hebben gezien steeds schaarser zullen worden. De beste jaren komen er dus nog aan, en voorlopig is dat bij Ajax. Bijtekenen tot 2011, daar spreekt vertrouwen in de toekomst uit. Van Heitinga in Ajax, en andersom. Volgens mij is hij ook een heel goede jongen voor de groep dus gewoon heel mooi dat zo'n echte Ajacied langer bij de club wil blijven.
Veel succes John, op naar een aantal landskampioenschappen! :yes:
Veel succes John, op naar een aantal landskampioenschappen! :yes:
Ajax!
- Ajaciedjuh
-
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Volgens Johan Derksen zou er een gelimiteerde transfersom in het contract staan, net zoals dat bij Babel het geval zou zijn. Ik dacht overigens gelezen te hebben dat Van Geel heeft aangegeven niet met gelimiteerde transfersommen in contracten te werken...Ajaciedjuh schreef:Ik ben benieuwd of er nog een afkoopsom opgenomen is in het contract!?