Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Daniel

Bericht door Daniel » ma jul 21, 2008 2:40 pm

Wat vind jij zijn keiharde specifieke minpunten dan precies?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 2:44 pm

Het verdedigend opstellen, z'n rechter, het koppen en een beetje startsnelheid, met name.

Daniel

Bericht door Daniel » ma jul 21, 2008 2:45 pm

Maar wegen die op tegen zijn goede punten? Ik denk het niet, en aan al die punten kan gewerkt worden. Die jongen is pas 21 zeg..

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 2:52 pm

en at best zijn redelijke pass komt er vaker niet uit omdat ie ook niet snel kan anticiperen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 21, 2008 2:53 pm

Hij is ook nogal loch.. en een dromertje.. vaak van die foutjes elke wedstrijd.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 2:56 pm

Daniel_vT schreef:Maar wegen die op tegen zijn goede punten? Ik denk het niet, en aan al die punten kan gewerkt worden. Die jongen is pas 21 zeg..
hoe lang wil je hem laten leren, tis geen jeugdsoos of zo, in Ajax 1 horen 11 eredivisiewaardige spelers te staan, dat ben je niet als je nog zo veel te leren hebt. Ajax 2 of beter nog een relatiegeschenk voor RKC.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 2:58 pm

brigade zuid schreef:Hij is ook nogal loch.. en een dromertje.. vaak van die foutjes elke wedstrijd.
Hij is niet zo'n dromer hoor. Er zijn gewoon een aantal dingen die structureel fout gaan en waar dus aan gewerkt moet worden. Sowieso vind ik het predikaat 'dromer' vrijwel altijd onzin. Alleen bij Emanuelson vind ik het echt van toepassing, al heeft die ook gewoon niet zoveel verdedigend inzicht.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 3:01 pm

maar die is als aanvallende back dan tenminste nog oke.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jul 21, 2008 6:01 pm

Donkey Shot schreef:3 wedstrijden waarin hij geen moment liet zien een topper te wezen is genoeg voor mij, en het was ook genoeg voor Ajax die zagen dat het nix werd ,et vertonghen. Zijn eerste goal in Ajax 1 was voor NAC.

Vertonghen is een hele beperkte voetballer die door iedereen te vervangen is en dat moet Ajax doen in plaats van zijn contract te verlengen.
Vertonghen is nu al een redelijke voetballer en gaat alleen nog maar beter worden. Hij komt er wel.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 6:44 pm

Donkey Shot schreef:maar die is als aanvallende back dan tenminste nog oke.
Dit is echt verbijsterend Doc. Drama Emanuelson als linksback prefereren ten opzichte van Vertonghen. Hierover worden we het dus nooit eens
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 7:49 pm

LucaS schreef:
Donkey Shot schreef:maar die is als aanvallende back dan tenminste nog oke.
Dit is echt verbijsterend Doc. Drama Emanuelson als linksback prefereren ten opzichte van Vertonghen. Hierover worden we het dus nooit eens
Het gaat er vaak om welke tegenstander ze zich tegenover zich hebben , zoals de Cler bij Fye#@#rd bij een goeie dribbelaar zijn allemaal verdedigend zwak en bij hoge ballen springen gewoon mee ipv tegen zo'n vent aan te leunen.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 05, 2008 8:42 pm

Hij zou zijn inzet als back moeten kunnen combineren met zijn techniek, schot en inzicht als middenvelder. Zijn eerste optredens onder HtC liet hij zien over voldoende kwaliteiten te beschikken, maar ook startsnelheid, hardheid en koppend vermogen tekort te komen (schreef ook Thomas?) Hij miste "een tikje Davids".

Hij speelde in de jeugd of op vier (gemakkelijkste plek in de jeugd, altijd tegen een zwakker team spelen, geen directe tegenstander) of op acht. wat mij opviel is dat hij vaak een beslissend doelpunt maakte (ook al scoorde hij niet opvallend vaak), hij scoorde de 1-0, de 1-1 Z (zoiets als bij RKC!) Zijn techniek is opvallend goed, maar ik snap dan weer niet waarom hij in de jeugd niet werd verplicht met rechts te trappen (net als Vermaelen!), met links kon hij al alles.

Onder DB (toen trainer van de A1) is hij teruggezet van de A1 naar de A2; geen idee waarom.

Contractverlenging? Maak ik op uit de laatste twee pagina's: goede zaak, anders loopt hij zo gratis weg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 8:47 pm

Demosthenes schreef:Onder DB (toen trainer van de A1) is hij teruggezet van de A1 naar de A2; geen idee waarom.
Dat is wel vreemd. Ten Cate zag het ook al niet in hem zitten.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 05, 2008 9:07 pm

Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Onder DB (toen trainer van de A1) is hij teruggezet van de A1 naar de A2; geen idee waarom.
Dat is wel vreemd. Ten Cate zag het ook al niet in hem zitten.
Dat laatste weet ik niet, hij zag er misschien geen linksback in en Davids deed mee. Volgens mij is Jan/s vader zo'n 1 1/2 jaar geleden overleden en heeft hij daar een terugslag van gehad (kan ik me voorstellen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 25, 2008 6:41 am

AN<=>Telegraaf schreef:25/9/2008 - 'Vertonghen tot 2013 bij Ajax'
 (Gepost door SvdE)

BRON: De Telegraaf
Ajax heeft met Jan Vertonghen een akkoord bereikt over een nieuw contract. De Belg, inmiddels een vaste waarde bij Ajax, wordt daarmee beloond voor zijn sterke spel in het afgelopen seizoen. Nakhli Mundial, het bedrijf dat Vertonghen begeleidt, meldt dat hij een contract zal tekenen tot medio 2013.
Goede zaak!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do sep 25, 2008 8:38 am

Ja, goed nieuws. Die jongen ontwikkelt zich prima. Hij is de eerste speler uit een hele serie Belgen die me echt wel bevalt. Zou overigens mooit zijn als hij nog een tikkie meer vuur in zijn spel gaat leggen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 25, 2008 10:17 am

Mooi. Grootste talent van Ajax op dit moment. :ajaxscarf.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 25, 2008 10:19 am

Afhankelijk wat je onder de kop talent schaart, natuurlijk.

Ik ben er ook heel blij mee. Dit is gewoon een hele nuttige kracht waar je in principe jaren plezier aan kan beleven.

Toppie

Bericht door Toppie » do sep 25, 2008 11:25 am

Speelt momenteel zeer sterk op het middenveld en geeft en heeft een mooie paas op de welbekende stropdas van een medespeler.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do sep 25, 2008 11:34 am

Geweldig citaatje van onze Jan op Ajax.nl:
,,We staan er in deze drukke periode goed voor’’, verwoordt de Belg het goede gevoel bij de Amsterdammers. Ten koste van FC Utrecht moet vanavond de derde ronde van het KNVB Bekertoernooi worden bereikt. Zondag wordt de strijd om de landstitel weer opgepakt. Vertonghen: ,,Je beseft echt dat je nu om drie prijzen meestrijdt."
Toen ik het las, dacht ik: voelt 'ie zich wel lekker? Hoezo: we staan er goed voor? Vijf verliespunten in de eerste drie competitieduels en gemiddeld twee tegengoals per uitwedstrijd... En dan hebben we het over het voetbal nog niet eens gehad...

Maar Jan heeft zo zijn eigen kijk op de zaken: we doen namelijk nog steeds mee om maarliefst drie prijzen! Ja, zo kun je het ook bekijken, na vier officiële wedstrijden... :biggrin.gif:

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 25, 2008 11:36 am

Ik had meer het idee dat hij doelde op het conditionele aspect, of zo. En dat hij daarom de nadruk legde op 'deze drukke periode'.

Maar het zou ook zomaar kunnen dat hij dat niet bedoelde hoor. Ik vind het een goede voetballer, maar Jantje Beton heeft wel vaker domme dingen geroepen in de pers.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do sep 25, 2008 11:38 am

Thomas schreef:Ik had meer het idee dat hij doelde op het conditionele aspect, of zo. En dat hij daarom de nadruk legde op 'deze drukke periode'.
Ook wat het fysieke aspect betreft, denk ik dat je moeilijk kunt beweren dat het lekker gaat bij Ajax... Tenzij je héél, héél erg inzoomt op je eigen particuliere eilandje... Maar ja: dat doen voetballers anno 2008 nu eenmaal.

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 25, 2008 11:45 am

Nou ja, de blessures van Sulejmani, Oleguer, Aissati en Gabri hoeven natuurlijk niet te wijzen op een slechte conditie. Het kan natuurlijk wel, maar misschien merkt Vertonghen wel dat de rest van de jongens er conditioneel geweldig voor staan.

jabu

Bericht door jabu » do sep 25, 2008 12:55 pm

Ik had zondag het gevoel dat Feyenoord er onder Verbeek conditioneel beter voor staat dan Ajax momenteel doet.

Jim

Bericht door Jim » do sep 25, 2008 1:01 pm

Thomas schreef:Ik vind het een goede voetballer, maar Jantje Beton heeft wel vaker domme dingen geroepen in de pers.
Tja, t'is en blijft een Belg he.. :hypocrite.gif:

Plaats reactie