Riechedly Bazoer
Moderator: mods
Re: Riechedly Bazoer
Gisteravond een mindere wedstrijd van Bazoer, met als dieptepunt dat rare kopballetje op Sinkgraven. Had die bal weggeroeid, Riechedly! 

Dat rare systeem met fantoom op 10 werkt niet. Staan 2 controleurs naar elkaar te koekeloeren die beiden denken dat de ander het probleem oplost.Yopi schreef:Gisteravond een mindere wedstrijd van Bazoer, met als dieptepunt dat rare kopballetje op Sinkgraven. Had die bal weggeroeid, Riechedly!
Waarom geen ruit Gudelj - Bazoer - Klaassen - Sinkgraven? Ik gaf voor de wedstrijd al aan dat het statisch zou worden met die 3 voorin.

Danish patient Fischer was trouwens echt een verschrikking zeg...

-
Het zoveelste talent dat in de knop gebroken wordt? Bazoer is een pareltje, maar Frank heeft er een handje van om die gasten te laten verzuipen.Yopi schreef:Gisteravond een mindere wedstrijd van Bazoer, met als dieptepunt dat rare kopballetje op Sinkgraven. Had die bal weggeroeid, Riechedly!
Whitey on the moon.
Welnee, die jongen komt er wel. Hier leert hij van.
Daar hebben we natuurlijk geen reet aan, want zodra hij 'het' geleerd heeft is hij weg! en dan hebben we weer 20m op de bank staan om weg te smijten!Yopi schreef:Welnee, die jongen komt er wel. Hier leert hij van.
lekker beleid!
Bazoer was met Riedewald de beste Ajacied. En de stukadoor maakte van niets soms nog iets.Yopi schreef:Welnee, die jongen komt er wel. Hier leert hij van.
Niet om te sucken, maar toen ik die opstelling zag... Hij zet 3 man voorin (+ een 10 daar kort achter) die juist vanuit de beweging goed zijn. Maar die Ösis zakken in en halen de diepte eruit, waardoor het statisch en klein wordt: dan krijg je rijtjes i.p.v. linies en daar voetbalt vrijwel iedere opponent tussendoor.
Helaas heeft Ajax daarvoor geen oplossing. Al jaren niet. Dat leg ik bij de trainer neer, hoeveel ie ook voor Ajax heeft betekend qua landstitels. Hij weet het positioneel niet zo neer te zetten dat medespelers jongens als Milik, AEG en Klaassen in de diepte kunnen bereiken. Dat is puur een kwestie van probleemoplossend vermogen v.w.b. het middenveld, waarover een trainer dient te beschikken. Rapid (verdiende winnaar, de betere ploeg) wist z'n game winners immers wel te bereiken.
Voor die tijd moet hij nog een paar goede wedstrijden spelen. Anders komen de topclubs niet.
Maar je hebt gelijk, volledig profiteren van de spelers die we opleiden doen we niet. Maar dat is nooit anders geweest. Spelers als Sneijder, Eriksen of Vertonghen begonnen eindelijk beter te spelen en toen waren ze weg.
Maar je hebt gelijk, volledig profiteren van de spelers die we opleiden doen we niet. Maar dat is nooit anders geweest. Spelers als Sneijder, Eriksen of Vertonghen begonnen eindelijk beter te spelen en toen waren ze weg.
mwah Sneijder en Vertonghen waren toch echt wel duidelijk de beste spelers van de eredivisie toen ze vertrokken...
Sneijder (ondanks zijn schorsing) in zijn laatste jaar. Vertonghen in zijn laatste half jaar.
We moeten niet overdrijven. Die jongens hebben heel wat slechte wedstrijden gespeeld.
Vermaelen, nu Barcelona. Schoot de bal in de VCL in eigen doel. Enzovoorts.
We moeten niet overdrijven. Die jongens hebben heel wat slechte wedstrijden gespeeld.
Vermaelen, nu Barcelona. Schoot de bal in de VCL in eigen doel. Enzovoorts.
- Giacomo Puccini
Dat krijg je als wordt blindgestaart op opleiden en de rest bijzaak wordt gemaakt. En niemand die durft in te grijpen. Eind vorig seizoen werd alle hoop op JC gevestigd, de verlosser zou orde op zaken gaan stellen. In Eindhoven lachen ze zich kapot.
Ajax!
Lekker, Phillip.‘Ik was bijna rond met Manchester City, en toen meldde Ajax zich’
Woensdag, 16 september 2015 om 08:35
Het nieuwe seizoen is nog maar een paar wedstrijden op gang, maar Riechedly Bazoer lijkt nu al niet meer weg te denken uit de hoofdmacht van Ajax. Trainer Frank de Boer doet iedere wedstrijd een beroep op de achttienjarige middenvelder, die tijdens het seizoen 2012/13 overkwam van PSV.
De moeder van de jeugdinternational voorkwam dat Bazoer naar Engeland verhuisde, toen hij het niet meer naar zijn zin had in Eindhoven. “Bij PSV speelde ik centraal achterin en wilde ik rushes naar voren kunnen maken. Maar dat mocht niet van de trainer”, doelt de middenvelder in gesprek met Voetbal International op toenmalig jeugdcoach Phillip Cocu, die nu de hoofdmacht van de landskampioen onder zijn hoede heeft.
“En dat was niet het enige: Cocu vond Menno Koch op die positie beter dan ik. Ik dreigde vast te lopen en besloot dat ik beter kon vertrekken. Ik was al bijna rond met Manchester City. En toen meldde Ajax zich.” Bazoer kreeg in Engeland wel een rondleiding van Patrick Vieira en vond dat indrukwekkend. “Maar mijn moeder zag een transfer naar Manchester City niet zitten. Ze vond het beter dat ik voorlopig in Nederland zou blijven.”

Met dank aan moeder Bazoer. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Menno wie? 

De T.Pikante week voor Bazoer
Riechedly Bazoer (18) trapt Ajax’ weken van de waarheid af met twee bijzondere duels. Vanavond moet hij zich in Molde revancheren voor zijn domme rode kaart in de laatste Europese uitwedstrijd in Jablonec. En zondag wacht het weerzien met zijn oude club PSV.
De middenvelder van Ajax is niet meer weg te denken uit het elftal, werd zaterdag door zijn trainer geprezen – „Riechedly was buitenaards” – en is redelijk tevreden over zijn ontwikkeling. „Ik heb een basisplaats, krijg het vertrouwen van de trainer en tot nu toe gaat het aardig, vind ik”, start de Utrechter bescheiden.
De jongeling weet in het koude Noorwegen als geen ander dat hij zich nog moet verbeteren om het laatste stapje naar Oranje te maken. „Daarover praat ik veel met Orlando Trustfull (assistent-trainer, red.). Dan bekijken we beelden hoe ik het verdedigend heb gedaan”, zegt Bazoer. „Aanvallend maakt de technische staf zich geen zorgen over mij, maar in defensief opzicht kan ik me verder ontwikkelen. Het gaat om het voorkomen. Hoe moet ik staan, zodat ik niet in de problemen kom? En we werken aan mijn schot uit de tweede lijn.”
De Lutte
De toekomst lacht Bazoer toe, maar twee jaar geleden zag zijn wereld er heel anders uit. „Ik mocht in de voorbereiding mee op trainingskamp naar Oostenrijk en vond dat ik het goed deed. Daarom was het een teleurstelling dat ik voor de week daarna in De Lutte werd thuisgelaten. Ik was 16 en had het daar moeilijk mee, omdat ik me zó graag wilde bewijzen. Ik besefte niet dat mijn kans wel zou komen. Ronald de Boer heeft mijn ogen geopend door te benadrukken dat iedereen binnen Ajax veel vertrouwen in me heeft.”
Daarnaast speelt zijn broer Irchandly een belangrijke rol. „Zonder Irch zou ik me geen raad weten.” Zijn vader, moeder en zijn twee zusjes staan ook dicht bij hem. Maar een aantal dagen in de week woont hij bij zijn broer op IJburg om niet naar Utrecht te hoeven rijden. „Daardoor kan ik me nog meer op het voetbal focussen en leven als een prof. Voor jonge jongens die net komen kijken, zoals ik, is rust essentieel. Buiten het voetbal eet ik soms wat met Kenny Tete, Jairo Riedewald en Anwar El Ghazi. Zo niet, dan ben ik lekker thuis.”
Zenuwachtig
Donderdag wacht in het regenachtige westen van Noorwegen Molde FK. Die wedstrijd en de topper tegen PSV ziet hij als nieuwe meetmomenten. „Europees willen we een stap naar overwintering zetten en zondag treffen we een titelkandidaat. Maar ik voel geen druk meer. De eerste wedstrijd was ik zenuwachtig, maar daar ben ik al lang doorheen. Ik heb geen spanning. Natuurlijk willen we winnen, natuurlijk wil ik goed spelen en natuurlijk weet ik dat er veel ogen op mij gericht zijn. Maar daar haal ik juist kracht uit.”
Hoewel de scouts van de Europese topclubs over elkaar heen buitelen om de Ajax-speler aan het werk te zien, is Bazoer totaal niet met een transfer bezig. „Ik wil dit seizoen heel goed spelen en kampioen worden. Mijn ideale scenario is om over twee of drie seizoenen pas de sprong naar het buitenland te maken. Voorlopig ben ik hier nog niet uitgeleerd.”
Net terug van blessure en gisteren uitgevallen tegen Feijenoord. Zou fijn zijn als Bazoer zich afmeldt voor de oefentrip met Oranje. Eerst rust geven en helemaal fit laten worden. Anders dan zit hij straks geheid lange tijd langs de kant.
De Oranje doktoren zijn naar hem aan het kijken. Normaal zou je denken; Fijn een ander paar ogen. Maar als je hoort hoe ze met Robben zijn omgesprongen...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Waarom überhaupt het risico willen lopen? Het zijn godbetert oefenwedstrijden. Bijzonder dat je hier als club zo weinig over te zeggen hebt.
Riechedly Bazoer lijkt volledig hersteld van de kuitblessure die hij afgelopen zondag met Ajax in de uitwedstrijd tegen Feyenoord opliep. Hij trainde dinsdag volledig mee met het Nederlands elftal in Katwijk.
De middenvelder moet even afwachten hoe zijn linkerkuit op zijn inspanningen op de training reageert. Als hij geen last krijgt, dan is Bazoer inzetbaar tijdens de komende oefeninterlands tegen Wales en Duitsland.

Over kuit zouden we toch niet meer praten. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Hmmm... het is balen dat Bazoer inderdaad al een aantal weken met blessures kampt. 1e 45 minuten van De Klassieker was hij van alle spelers de beste en dat terwijl hij in de rust gewisseld moest worden, je al zag dat hij fysiek problemen had en misschien op 40% van zijn kunnen de anderen dus al de baas was.
Dan zou je aan de ene kant denken 'rustig herstellen'.
Maarja aan de andere kant is het ook fijn als hij, ondanks dat 't vriendschappelijk is, op deze leeftijd al in een volgepakt Cardiff in Oranje speelt en al een Duitsland tegen Nederland meemaakt.
Voor mij maakt het het verschil of ik die wedstrijd wel of niet ga kijken. Wanneer Bazoer in de basis staat dan ga ik er wel ff voor zitten, als Blind zijn opstellingen net zo warrig maakt als we van De Boer gewend zijn dan hoef ik het niet te zien.
- InnerHarbour
Riechedly Bazoer
Ik vind het echt een grof schandaal dat ze bij dat kut-Oranje zo met onze spelers omgaan. Hij was al niet fit en nu zijn we hem sowieso een paar weken kwijt. Eigenlijk moet Ajax de volgende oefeninterland gewoon boycotten om een statement te maken, want dit soort amateurisme kan je gewoon de titel kosten.
- Ajaciedjuh
Bazoer heeft ook zelf een verantwoordelijkheid. Al snap ik dat je wel heel graag wilt als je je debuut kunt maken. Bazoer is al weken niet fit. Belachelijk dat hij zich alsnog moest melden. Roofbouw heef zoiets. Gaat hard: El Ghazi, Sinkgraven, Klaassen, Riedewald, Bazoer... dat is een half basiselftal.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat zijn toch die prutsers die wij eruit gegooid hebben?beelzebub schreef:De Oranje doktoren zijn naar hem aan het kijken. Normaal zou je denken; Fijn een ander paar ogen. Maar als je hoort hoe ze met Robben zijn omgesprongen...
Iedereen kon zien dat die jongen even gas terug moest nemen. En dan helpen ze hem de vernieling in, voor een nietszeggend oefenwedstrijdje.