Demy de Zeeuw

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Demy de Zeeuw

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2009 9:31 am

Benji schreef:AZ Fanpage :drecul.gif: Dolkomisch hoe het er daar aan toe gaat. Mooiste is dat ene Frankie-AZ op AN beweert dat hij speciaal software voor die site heeft geschreven zodat het niet meer mogelijk is om Ajax met een hoofdletter te schrijven. Zou me niet verbazen als De Zeeuw het volgende 'hoofdletter'-slachtoffer wordt :biggrin.gif:
Ja lachen is dat he. Kan je zien dat ze niets gewend zijn, net zoals die fans van Groningen en Twente. Als Ajacied weet ik al sinds de beginjaren 70 dat je beste spelers naar het buitenland vertrekken, doe je niets aan buiten de juiste prijs ervoor krijgen. Is jaren bij Ajax ook slecht geweest, zie van Basten die voor een habbekrats naar Milan ging maar tegenwoordig wensen we hem succes, doen er een grote strik omheen en vangen een zak met geld. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jul 25, 2009 10:39 am

LucaS schreef:Alles negatief hier.
Huh? Volgens mij is iedereen positief over deze jongen, hoor. Geen slechte voetballer en een zekere toevoeging voor Ajax.

goodfella

Bericht door goodfella » za jul 25, 2009 11:37 am

Peter schreef:
Huh? Volgens mij is iedereen positief over deze jongen, hoor. Geen slechte voetballer en een zekere toevoeging voor Ajax.
Klopt. Iedereen vindt het een prima aankoop. Zeker gezien de transfersom. Nu was ik al gecharmeerd van hem toen ie bij AZ zat (meer dan anderen weet ik me te herinneren). Een jongen die voetballend en vechtend wat brengt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za jul 25, 2009 4:21 pm

Ik zag liever Honda komen dan De Zeeuw. Zul je zien dat Ajax weer zorgt dat AZ zich gaat versterken. Ik ben niet tevreden.

Demy de Zeeuw is offensief ingesteld en speelt ook centraal. Zijn spel zonder bal is alleen beter, mede ook door zijn loopvermogen. Maar het draait om wat je doet met het balbezit. Hij is technisch veel minder onderlegd en hierdoor is het zo dat zijn scorend vermogen veel kleiner is en zijn passing ook slechter is. Daarnaast is hij in zijn offensieve acties nog veel minder gevaarlijk door zijn gebrek aan creativiteit.

Defensief vind ik hem zwaar beperkt, ik herinner jullie aan de duels tussen hem en Sneijder en pak indrukken mee die ik in andere wedstrijden heb gekregen. In de mandekking is hij heel slecht. Als hij de zone moet bewaken dan kan dat nog goed aflopen, aangezien hij wel een strijder is en inziet hoe hij moet lopen. In de duels is hij alleen niet heel vaardig, wat je gaat zien als hij een tegenstander treft die technisch-creatieve bagage heeft. Dan gaat hij geniepig etteren, iets dat in mijn ogen een teken van zwakte(overmacht) is.

Als ik hem moet vergelijken met één speler in onze selectie, dan doe ik dat met Eyong Enoh. Enoh is balvaster en krachtiger in de duels, terwijl De Zeeuw net iets meer inzicht heeft in het positioneren. Moet je daarvoor 7,5 miljoen voor uittrekken? We hebben niet geld te veel en ik vind de verdediging nog lang niet op orde en daarnaast vind ik de rechterflank nog niet goed bezet. Maar Ajax zolang blijft geld stoppen in redelijke maar niet bijzondere spelers als De Zeeuw, Lindgren, Wielaert en Sno blijft het gevaar dat je geld tekort komt op het punt dat je getoonde talenten wil kopen en plekken tekortkomt als je ongetoonde talenten wil overtuigen van hun perspectief in hun carriere bij Ajax. Komt bij dat je eigen talent niet veel speelminuten kunt bieden, terwijl er amper niveauverschil is en het potentiele niveau van de talenten hoger ligt. Met 7,5 miljoen kan je echt wel betere aanwinsten strikken.

Krikt hij het niveau van Ajax op? Absoluut niet!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2009 4:56 pm

Mmmmm, Heintje Davids is ook weer terug.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 25, 2009 9:27 pm

Peter schreef:
Ik bedoel dan ook niet de inschatting van zijn kwaliteiten, maar nu moeten we weer zeiekn of hij wel echt bij de huldiging was en of hij wel echt voor Ajax was.
I think I lost my fucking headache

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » za jul 25, 2009 9:47 pm

LucaS schreef:
Peter schreef:
Ik bedoel dan ook niet de inschatting van zijn kwaliteiten, maar nu moeten we weer zeiekn of hij wel echt bij de huldiging was en of hij wel echt voor Ajax was.
Oftewel: jij zoekt de licht cynische reacties op suffe pr-uitspraken eruit om te klagen dat iedereen negatief is, en negeert alle loftuitingen over zijn spel. Wie is hier dan de negatieveling?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 25, 2009 10:20 pm

Moet ik nu echt alle negatievelingen gaan noemen? Dan ben ik wel even bezig.
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo jul 26, 2009 11:20 am

Maar jullie leggen de lat wel steeds lager als er een speler wordt vastgelegd. Ik snap niet dat jullie De Zeeuw zo'n bijzondere voetballer vinden, waaraan wij een groot gedeelte van ons transferbudget moeten opmaken. Leg dat even uit, als jullie willen?

columbus

Bericht door columbus » zo jul 26, 2009 11:49 am

Even snel. Ben meer een lezer van het forum, maar hier jeuken mijn vingers toch wel...
Vedette-10- schreef:Ik zag liever Honda komen dan De Zeeuw.
Wat een absoluut dom verhaal. Honda mag de schoenen van de Zeeuw niet eens strikken. Bovendien is het een totaal andere speler,ze zijn gewoon niet te vergelijken.
Maar het draait om wat je doet met het balbezit. Hij is technisch veel minder onderlegd en hierdoor is het zo dat zijn scorend vermogen veel kleiner is en zijn passing ook slechter is. Daarnaast is hij in zijn offensieve acties nog veel minder gevaarlijk door zijn gebrek aan creativiteit.
Laat het nu bij balverlies de laatste jaren vreselijk armoedig zijn. De Zeeuw kan in de omschakeling vreselijk belangrijk zijn. Kortom prima dat eens iemand met die kwaliteiten in de selectie zit. Bovendien, hij is international, dus een prutser zoals jij hem in gedachte hebt is volkomen nergens op gebaseerd.
terwijl er amper niveauverschil is en het potentiele niveau van de talenten hoger ligt
Welke 'talenten' zijn op dit moment, in deze selectie, beter dan de Zeeuw? Werkelijk niemand. Al jaren voert de middelmaat de toon. Jongens als de Jong, Sno, Bodul, Manucharian, Leonardo, Schilder, Lindgren, Silva... etc. hebben en hadden werkelijk niets bij Ajax te zoeken. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.

Ik ben blij met de komst van de Zeeuw, een jongen met een leeftijd waar we er niet veel van hebben, international en bezit over kwaliteiten die niemand heeft binnen de selectie. En 7,5 miljoen is een prima prijs.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 26, 2009 11:49 am

Welkom Demy, veel succes bij de club die je al vanaf je jeugd een warm hart toedraagt. Volgend jaar na het binnenhalen van de schaal wel even 2 jaar bijtekenen he!

Kan het dat Ajax 7,5 miljoen betaalt zonder dat te hoeven melden aan de aandeelhouders? Uiteindelijk is het dan toch nog een grote transfer geworden maar ik denk dat De Zeeuw een versterking is die dit bedrag billijkt. Een Nederlands international, vent met een winnaarsmentaliteit die bijna altijd fit is. We kijken niet meer naar kwantiteit maar naar kwaliteit, en kwaliteit mag wat kosten.
Ajax!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo jul 26, 2009 11:55 am

Die 7.5 miljoen is dan ook volledig uit de lucht gegrepen aangezien beide partijen geen mededelingen hierover doen. Blijkbaar hoeft Ajax het niet (dus is het bedrag onder 10% van het eigen vermogen (of zoiets)) en blijkbaar vindt AZ het ook prima, wat dan zou kunnen betekenen dan het bedrag lager is dan dat ze wilden hebben.

Maar vooralsnog allemaal speculatie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 26, 2009 12:02 pm

Die 7,5 mln is alleen genoemd door VI, lees: Derksen. Laat Derksen nu dikke maatjes met Dirk zijn.

Het staat duidelijk op AZ.nl: beide clubs doen geen uitspraken over de hoogte van de transfersom. Het is dus minder dan 7 miljoen euro.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo jul 26, 2009 1:30 pm

Columbus schreef:Wat een absoluut dom verhaal. Honda mag de schoenen van de Zeeuw niet eens strikken. Bovendien is het een totaal andere speler,ze zijn gewoon niet te vergelijken.

Laat het nu bij balverlies de laatste jaren vreselijk armoedig zijn. De Zeeuw kan in de omschakeling vreselijk belangrijk zijn. Kortom prima dat eens iemand met die kwaliteiten in de selectie zit. Bovendien, hij is international, dus een prutser zoals jij hem in gedachte hebt is volkomen nergens op gebaseerd.

Welke 'talenten' zijn op dit moment, in deze selectie, beter dan de Zeeuw? Werkelijk niemand. Al jaren voert de middelmaat de toon. Jongens als de Jong, Sno, Bodul, Manucharian, Leonardo, Schilder, Lindgren, Silva... etc. hebben en hadden werkelijk niets bij Ajax te zoeken. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.

Ik ben blij met de komst van de Zeeuw, een jongen met een leeftijd waar we er niet veel van hebben, international en bezit over kwaliteiten die niemand heeft binnen de selectie. En 7,5 miljoen is een prima prijs.
Ze zijn inderdaad niet te vergelijken, verkeerde vergelijking. De Zeeuw is een speler met diepgang in zijn spel(van de bal), Honda speelt juist als spelmaker(in de bal). Wat in mijn ogen niet klopt is dat Honda zijn veters niet mag strikken van De Zeeuw, ik vind eerder dat er sprake is van de omgekeerde wereld.

Jij denkt dat Demy de Zeeuw defensief denkt als wij in balbezit zijn. Het tegendeel is waar. Herinner de duels waarin hij en Sneijder elkaars directe tegenstander waren, waarin zij beide van de vrijheid genoten en juist daardoor werd het een hele open wedstrijd. Wat is dus het verhaal: zijn wapen is dus vrijlopen, niet mandekken.
Hij is international, maar geen serieuze kandidaat voor een basisplaats en laat staan erkenning krijgt als een bijzondere speler. De reden daarvan is dat hij niet goed waakt voor de balans in de ploeg en met zijn offensieve spel niet van bijzondere waarde is.

Voor die rol die jij voor ogen hebt, zie ik 10 keer liever Anita, Gabri, Enoh of Donald opgesteld. Zij zijn vaardiger in het verdedigen, zijn sneller, zijn sterker en hebben de juiste instelling. Hij is wel wat beter dan Sno en vergelijkbaar met Lindgren. Dat jij Bodul en Manucharyan niet bijzondere spelers vind, kan ik niet begrijpen. Bodul is bijzonder effectief en is best balvaardig, hij mist alleen fysieke kracht en prettig gedrag. Manucharyan is een artiest met zeer veel vaardigheden, helaas wil zijn lichaam niet meewerken. Leonardo en Bruno Silva zijn van dezelfde klasse als De Zeeuw.

Zijn spel zonder bal en zijn leeftijd -waarvoor ik hem een te laag niveau vind hebben om internationaal hoge ogen te gooien- zijn positieve kanten. Ik zie echter veel liever spelers en talenten van een hogere klasse. Wij hebben dus nogsteeds geen spelmakende backup voor Aissati en mogen dus hopen dat hij fit blijft. Of we moeten des AZ met een defensief middenveld gaan spelen, dus met Lindgren-De Zeeuw-Enoh.

jabu

Bericht door jabu » zo jul 26, 2009 1:35 pm

Vedette-10- schreef:Bodul is bijzonder effectief en is best balvaardig, hij mist alleen fysieke kracht en prettig gedrag.
Je blijft lachen met onze vedette! :smallgrin.gif:

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo jul 26, 2009 1:52 pm

Ja, het is storend hoe hij zich gedraagt in de groep. Te veel met zichzelf bezig, schept ontzettend op als hij een keer wat goed doet. Het draait allemaal om zijn ego.

jabu

Bericht door jabu » zo jul 26, 2009 2:19 pm

Je traint ook af en toe mee?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » zo jul 26, 2009 2:35 pm

Op het bijveldje.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di jul 28, 2009 11:02 pm

De Zeeuw kostte minder dan 6,5 mln
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Ajax heeft voor Demy de Zeeuw aan AZ nog geen 6,5 miljoen euro betaald. Beide clubs hebben contractueel vastgelegd niet naar buiten te treden over het transferbedrag dat met de overgang gemoeid is.

Bij de bevestiging van de transfer van de middenvelder kwam uitgebreid in de publiciteit dat de Amsterdammers 7,5 miljoen euro hadden neergeteld voor De Zeeuw. Dat is sowieso onjuist. Het bedrag dat Ajax aan AZ voor Demy de Zeeuw heeft overgemaakt, moet ten minste een miljoen euro lager liggen.

Ajax is als beursgenoteerd bedrijf verplicht transferbedragen openbaar te maken, zodra het bedrag tien procent of meer van de jaarrekening van de club bedraagt. Tien procent van de jaarnota van de Amsterdammers komt momenteel ongeveer overeen met 6,5 miljoen euro.

In het recente verleden zijn bij de transfers van onder anderen de Ajax-aankopen Miralem Sulejmani (16,25 miljoen euro) en Dario Cvitanich (6,5 miljoen) de transferbedragen om die reden wel openbaar gemaakt.

Zou Ajax verzuimen een transferbedrag van tien procent of meer van de jaarrekening in de publiciteit te brengen, dan grijpt de AFM, de Autoriteit Financiële Markten, in.

Ajax-trainer Martin Jol zei onlangs tijdens een persconferentie dat hij in de huidige markt voor een middenvelder zelfs nooit meer dan 5 miljoen euro zou uitgeven.

Eyong Enoh hervatte gisteren de groepstraining bij Ajax. De Kameroener was geblesseerd aan zijn lies en kon zodoende al niet mee op trainingskamp naar Engeland. Ook speelde hij afgelopen weekeinde niet in de wedstrijden tegen Atlético Madrid en Benfica tijdens het Amsterdam Tournament.
Dit komt van Sportwereld. Bevestiging van wat al velen dachten hier.

Harm

Bericht door Harm » wo jul 29, 2009 8:54 am

En als Ajax nu 6 miljoen heeft betaald, en afhankelijk van de prestaties meer moet betalen? Moeten ze dan ook dat bedrag vermelden, of hoeven ze alleen de vaste bedragen te vermelden?

Arwin

Bericht door Arwin » wo jul 29, 2009 10:32 am

Harm schreef:En als Ajax nu 6 miljoen heeft betaald, en afhankelijk van de prestaties meer moet betalen? Moeten ze dan ook dat bedrag vermelden, of hoeven ze alleen de vaste bedragen te vermelden?
Het lijkt me logisch dat je de maximale exposure moet vermelden, wanneer dit boven de grens van 10% van de begroting uitkomt. Dat zou dus inclusief rest betalingen afhankelijk van bepaalde prestaties zijn (CL halen).

Of ze dat bij Ajax ook logisch vonden, zullen we helaas wel nooit te weten komen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 29, 2009 11:07 am

Een clausule waarin is opgenomen dat AZ twee ton extra krijgt als Ajax kampioen wordt, lijkt me mooi. Dirk Scheringa die dan dus aan het einde van de rit moet hopen dat Ajax kampioen wordt om zo nog wat extra centjes te krijgen. :neutral.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 29, 2009 11:17 am

:drecul.gif:

Ik heb geen idee of Ajax eventuele toekomstige betalingen meeneemt in het transferbedrag wat bekend gemaakt moet worden..
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo jul 29, 2009 12:05 pm

De Zeeuw: 'Nu moet ik het zelf gaan doen'
29/07/2009 10:09

Demy de Zeeuw is door Ajax voor 7,5 miljoen euro overgenomen van landskampioen AZ. In de nieuwe Voetbal International staat een uitgebreid interview met de 26-jarige middenvelder.

De twintigvoudig international koos mede voor Ajax door een goed gesprek met coach Martin Jol. 'Hij wil Ajax weer op de rails krijgen. En ik geloof ook echt dat dit gaat gebeuren; dat er nu een trainer is die bij Ajax past en die weer voor balans kan zorgen. Jol is echt boven de groep gaan staan. Hij komt op het juiste moment.'

Bij AZ werkte De Zeeuw met Louis van Gaal. Een oefenmeester die hij hoog heeft zitten. 'Hij heeft me een hoop bijgebracht. Hij haalde me als nobody (van Go Ahead Eagles, red.) en beschermde me in de pers. Met Louis heb ik een speciale band, maar nu moet ik het zelf gaan doen.'

De overgang naar De Arena wekte wrevel bij de Alkmaarse achterban. Op 25 oktober moet Ajax naar het DSB-stadion. 'Dat wordt hectisch, vermoed ik. Dat merkte ik al toen Kenneth Perez met Ajax in Alkmaar terugkwam. Daar moet je boven staan. De helft van de AZ-selectie, inclusief de technische staf, heeft een Ajax-verleden. En dan zou ik nu opeens de grote boeman zijn omdat ik hierheen ben gekomen.'
In de nieuwe Voetbal International, die vanaf woensdag in de winkel ligt, vertelt De Zeeuw verder over de verwachtingen bij het Nederlands elftal en over de rol die hij verwacht te vertolken bij Ajax.
Mweheahahha... Vinden ze leuk in Alkmaar, dit. :aai.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » wo jul 29, 2009 12:16 pm

:smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie