Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 24, 2009 11:54 am

joey schreef:Jaap Stam was al aan het einde van zijn carrière. Hij kon het niet meer opbrengen om nog langer in trainingskampen te zitten.
Ja, dat is mij bekend. Voetballers kiezen voor het geld, maar niet allemaal op hetzelfde moment onder dezelfde omstandigheden, dat was mijn punt.

999

Bericht door 999 » di mar 24, 2009 12:00 pm

joey schreef:Je zou denken dat ze daar zelf voor zouden kunnen zorgen. Maar zo redeneren ze dus niet.
Hoezo ?.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 24, 2009 12:14 pm

Simpel, de spelers kunnen er zelf voor zorgen dat Ajax CL speelt. Lukt het niet, dan zouden ze de schuld bij zichzelf kunnen zoeken. Dat doen ze dus niet.

Jöhnk schreef:Voetballers kiezen voor het geld, maar niet allemaal op hetzelfde moment onder dezelfde omstandigheden, dat was mijn punt.
Ach, ik zie er wel een tendens in. Ze blijven een tijdje omdat ze in het buitenland nog niets te zoeken hebben, en als we geluk hebben komen ze terug op het moment dat het minder begint te worden.

Ik zie het niet meer gebeuren dat toppers net als Frank en Ronald de beste jaren van hun carrière bij Ajax zitten. Zelfs een speler als Heitinga ging weg.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di mar 24, 2009 12:56 pm

joey schreef:Simpel, de spelers kunnen er zelf voor zorgen dat Ajax CL speelt. Lukt het niet, dan zouden ze de schuld bij zichzelf kunnen zoeken. Dat doen ze dus niet.
Dat is wel heel simplistisch geredeneerd.
Blij met de punten ...

Rooie

Bericht door Rooie » wo mar 25, 2009 1:57 pm

Ajaxlife/VI:
Suarez is nog niet klaar in Amsterdam

Er wordt de laatste tijd veel gezegd en geschreven over de toekomst van Luis Suarez. Ligt die nog bij Ajax of wordt het tijd voor een stap hogerop? Suarez hoeft niet zo nodig weg. "Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog een jaar blijf."

Leren
Suarez zegt in gesprek met VI zelf geen haast te hebben met een vertrek uit Amsterdam. "Ieder klein jongetje droomt ervan ooit voor Ajax te spelen. Mij is het gelukt. Dat gooi ik niet zomaar weg. Ik ben blij met de club en met Amsterdam, een mooie stad om in te leven."

Bijkomend voordeel is dat de spits nog jong is en dus de tijd heeft nog meer stappen in zijn ontwikkeling te zetten. "Ik ben net 22 jaar, dan moet je als voetballer nog een hoop leren." En als FC Barcelona belt? Lachend: "Dan zeg ik misschien wat anders. Niemand weet wat de toekomst gaat brengen."

Vorige week was de zaakwaarnemer van Suarez op bezoek in de Arena. Daar moet volgens hem niet te veel achter gezocht worden. "Daniel Fonsca heeft ook met de clubleiding gesproken, maar volgens mij niet over mijn contract. Dat hoeft ook niet, ik ben hier niet voor het geld."

Hij vervolgt: "Ik ben hier om een betere voetballer te worden en om prijzen te winnen met Ajax. Er zit toekomst in deze ploeg."

Ajaxlife/VI
Suarez: ‘Aissati maakt het verschil’

Luis Suarez is maar wat blij dat Ismaïl Aissati is hersteld van zijn langdurige knieblessure en direct zorgt voor een positieve impuls. Volgens Suarez is Aissati grotendeels de reden van de opleving van Ajax. Hij praat in de nieuwe uitgave van VI dan ook vol lof over de spelmaker.

Geweldige voetballer
Uit bij NAC Breda bracht Aissati rust en dankzij zijn overzicht slaagde hij er telkens in de vrije man op het middenveld te vinden. Door ballen vast te houden konden anderen aansluiten en bovendien creëerde de middenvelder met enkele voorassists gevaar voor het vijandelijke doel.

"Aissati vind ik echt een geweldige voetballer. Ik zei het afgelopen week in de kleedkamer tegen mijn ploeggenoten: ‘Als Ismaïl eenmaal is begonnen, is hij niet meer te stoppen'. Je ziet het verschil ten opzichte van de vorige maanden. We hebben het hele seizoen zonder nummer 10 gespeeld en nu is Ismaïl opgestaan."

Suarez noemt Aissati zelfs de ontbrekende schakel. "Hij is de connectie tussen de verdediging en de aanval die we nodig hebben. Als de tegenstander even aandringt, is Ismaïl degene die rust in het spel brengt omdat hij zo balvast is. En als we zelf gaan aanvallen, is hij de man die het spel verdeelt en de passes geeft. Voor mij als aanvaller is dat heerlijk. De hele ploeg kan zich aan een speler als Ismaïl optrekken."

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 26, 2009 10:18 am

Vorige week was de zaakwaarnemer van Suarez op bezoek in de Arena. Daar moet volgens hem niet te veel achter gezocht worden. "Daniel Fonsca heeft ook met de clubleiding gesproken, maar volgens mij niet over mijn contract.
Waarom zou hij? Stond elders niet dat Ajax zijn contract wil openbreken (misschien mag hij dan net zo zeel verdienen als Sno) iets dat DB zei???
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 26, 2009 10:28 am

Ik weet wel dat iemand op AT heeft beweert dat Sno 1 miljoen verdient, maar is daar ook een echte bron voor?
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 26, 2009 10:38 am

LucaS schreef:Ik weet wel dat iemand op AT heeft beweert dat Sno 1 miljoen verdient, maar is daar ook een echte bron voor?
Sportweek.

Suarez verdient meer dan een miljoen, trouwens. Zijn contract is namelijk toch ook wel bekend?

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 26, 2009 10:40 am

Ik geloof er geen zak van. Ik vind sportweek sowieso ook geen heel betrouwbare bron. Als het over salarissen gaat moet je het denk ik altijd met een korrel zout nemen. Geen van de betrokkenen zal dat namelijk bekend maken. Lijkt me meer een kwestie van speculatie dat op een gegeven moment voor waar wordt aangenomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 26, 2009 10:46 am

"Ieder klein jongetje droomt ervan ooit voor Ajax te spelen.
En die trein dan? Die komt maar één keer langs, Luis! :hypocrite.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 26, 2009 10:47 am

Voor jou misschien niet, maar er zijn wel degelijk buitenlanders die de misvatting hebben dat Ajax een prachtige club is.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 26, 2009 10:54 am

Ja hoor, ieder klein jongetje in Uruguay droomt ervan om bij Ajax te spelen... :excited.gif:

Voetballers doen vaak alsof wij supporters dom zijn. Daar heb ik een hekel aan. :1evil.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 26, 2009 10:56 am

Nee, niet ieder klein jongetje. Maar er zijn vast heel veel kleine jongetjes, ook in Zuid-Amerika, die Ajax kennen en een mooie club vinden.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 26, 2009 11:04 am

Die dromen van Barcelona en Manchester United, Luuk.

Ik merk het op reis, mensen zeggen gewoon: 'Ajax? Dat doet niet eens mee aan de CL.' Zelfs in Indonesië, waar Ajax vroeger erg bekend was, is onze roem tanende. 1995 is inmiddels erg lang geleden.

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 26, 2009 12:54 pm

Salaris Sno stond op € 1.100.000 per jaar. Ik ben niet bij de onderhandelingen geweest, maar niemand heeft deze lijst ooit aangevochten. Er staan alleen salarissen op van Nederlanders in de Nederlandse competitie.

Wat mij is bijgebleven van berichten over het salaris van Suarez was het oplopend van € 800.000 tot € 1.100.000 Hij zit nu in zijn tweede seizoen.

Suarez droomde van Ajax? Zal wel, van Groningen had hij in ieder geval nog nooit gehoord, zijn kennis van de Nederlandse competitie was nihil. Speelt hij volgend jaar voor Volendam, dan had daar natuurlijk ook al van gedroomd, de lekkere gevulde koeken met paling,

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 26, 2009 1:02 pm

Suarez verdient wel erg weinig. Van Geel had best iets dieper in de buidel mogen tasten. Maar goed, die drie miljoen voor Luque waren natuurlijk belangrijker.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 26, 2009 1:03 pm

Jöhnk schreef:Suarez verdient wel erg weinig. Van Geel had best iets dieper in de buidel mogen tasten.
Des te meer reden om snel zijn contract open te breken. Had eigenlijk al moeten gebeuren.

gaizka

Bericht door gaizka » do mar 26, 2009 1:11 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:Suarez verdient wel erg weinig. Van Geel had best iets dieper in de buidel mogen tasten.
Des te meer reden om snel zijn contract open te breken. Had eigenlijk al moeten gebeuren.
Inderdaad, laat je waardering blijken en maak die jongen 1 van de grootverdieners van Ajax, des te groter de kans dat hij blijft.

Zou het trouwens verstandig vinden als hij nog 1 a 2 jaar blijft, hij is nog 22. Een fantastische voetballer, maar sommige dingen zijn wel voor verbetering vatbaar, ik zie bijvoorbeeld een simpele kaats na een ingooi nog wel eens misgaan. Zijn basistechniek is zekering voor verbetering vatbaar. Daarnaast moet zijn koelbloedigheid voor de goal beter worden.

Die jongen komt er wel, en die 1 of 2 jaar maken dan ook niet zoveel uit.

Het is overigens nu zaak voet aan de grond te krijgen in Urugay qua scouting! Die jongens zijn nog haalbaar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 26, 2009 1:53 pm

joey schreef:
Idd en Blind zegt doodleuk.. och daar zullen we best eens naar kijken.. beetje sloom allemaal.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 26, 2009 3:44 pm

Ik zou die salarissen die in (pulp)bladen worden genoemd niet al te serieus nemen.

999

Bericht door 999 » do mar 26, 2009 4:20 pm

Ik zou die salarissen die in bladen worden genoemd niet serieus nemen.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 26, 2009 9:07 pm

LucaS schreef:Ik zou die salarissen die in (pulp)bladen worden genoemd niet al te serieus nemen.
Die van Suarez werden openbaar gemaakt bij de arbitragezaak.

nrc:
De arbitragecommissie zal zich echter grotendeels fixeren op de letter van de arbeidswet. Daaruit is jurisprudentie ontstaan die bepaalt: contract is contract, tenzij sprake is van een substantiële sportieve of financiële verbetering. Wat dat laatste betreft: de toehoorders op de zitting kregen precies te horen wat Suarez bij Ajax kan verdienen. Zijn salaris loopt op van 850.000 euro bruto in het eerste seizoen naar 1,1 miljoen euro in het vijfde jaar.

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 26, 2009 10:39 pm

Die van Suarez werden openbaar gemaakt bij de arbitragezaak.
Ja ja in die pulp-nrc (Mijn krant gedurende tientallen jaren! :ajaxsmiley.gif: )

Ajaciedjuh

Re: Luis Suárez

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 12, 2009 7:07 pm

Verslaggever 'Je spreekt goed Nederlands, nu je het zo goed kent kun je nog een aantal jaren blijven'.
Suarez 'Ik wil blijven :onfire.gif: , maar ik spreek ook een beetje Engels, oeps :tranen.gif: :tranen.gif: '

:smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Re: Luis Suárez

Bericht door Toppie » ma apr 13, 2009 9:35 am

Ajaciedjuh schreef:Verslaggever 'Je spreekt goed Nederlands, nu je het zo goed kent kun je nog een aantal jaren blijven'.
Suarez 'Ik wil blijven :onfire.gif: , maar ik spreek ook een beetje Engels, oeps :tranen.gif: :tranen.gif: '

:smallgrin.gif:
De pest is dat hij met zijn gemiste kansen al op het aantal van 30 goals had kunnen staan, maar als hij topscorder wordt van de eredivisie dan vrees ik toch voor een transfer. Het is een grillige speler die in Italie of Spanje ook niet zou misstaan. Ik ben toch dat hij weer weg gaat op het laatst voor de hoofdprijs en we weer met een gat zitten in de voorroede :blush.gif:

Plaats reactie