Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 27, 2007 4:14 pm

Harm schreef:Dat Stam Ajax helemaal niks beter heeft gemaakt en dat Davids dat ook niet zal doen.
Ok, dat is dan wat duidelijker. Het zit je nog steeds dwars dat Stam niet voor PSV heeft gekozen, hè? ;)

Stam is een fantastische aankoop. Hij vormt regelmatig zowat in z'n eentje de verdediging van Ajax. Qua leiderschap viel hij in bepaalde wedstrijden tegen. Ook Stam kon zo nu en dan geen orde scheppen en is dus geen ideaal verlengstuk van de trainer. In mijn ogen zijn er echter weinig topclubs die Stam niet zouden willen hebben. Z'n individuele prestaties zijn uitmuntend.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jan 27, 2007 4:22 pm

Thomas schreef: Stam is een fantastische aankoop. Hij vormt regelmatig zowat in z'n eentje de verdediging van Ajax.
Stam is het verschil tussen Blind en HtC.

Harm

Bericht door Harm » za jan 27, 2007 4:22 pm

joey schreef:Het is een gok. Niet geschoten, altijd mis. Met routiniers weet je nooit of ze het nog kunnen opbrengen. Maar wat zegt het, Kluivert is drie jaar jonger en die presteert niets... :X
X'C

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 4:24 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef: Stam is een fantastische aankoop. Hij vormt regelmatig zowat in z'n eentje de verdediging van Ajax.
Stam is het verschil tussen Blind en HtC.
Zo goed?! :shock: ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 27, 2007 4:25 pm

De Dominee schreef:
Met de komst van Davids hoopt Ajax ook een positief signaal te geven aan spelers die twijfelen over een langer verblijf, zoals Ryan Babel. De aanvaller onderhandelt over een contract tot 2011. Net als eerder Jaap Stam, moet Davids een toonbeeld worden van de ambities van Ajax. Voor spelers én de buitenwacht.
Algemeen Dagblad.
Wonderlijke conclusie van het AD. Davids wordt dus niet gehaald omdat hij op voetbalgebied een versterking is t.o.v. wat we hebben rondlopen, maar om een signaal af te geven zodat een speler als Ryan Babel niet langer twijfelt over zijn toekomst bij Ajax. Een creatieve geest kun je ze daar bij het AD in ieder geval niet ontzeggen.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat Davids niet te veel moet gaan kosten, anders kun je het beter laten en het geld reserveren voor een échte versterking over een half jaar. Davids is een grote gok, net als Leonardo. En een gokje wagen, daar is natuurlijk niets op tegen. Maar alleen als je niet te veel (geld) op het spel zet.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 4:40 pm

Giacomo Puccini schreef:
De Dominee schreef:
Met de komst van Davids hoopt Ajax ook een positief signaal te geven aan spelers die twijfelen over een langer verblijf, zoals Ryan Babel. De aanvaller onderhandelt over een contract tot 2011. Net als eerder Jaap Stam, moet Davids een toonbeeld worden van de ambities van Ajax. Voor spelers én de buitenwacht.
Algemeen Dagblad.
Wonderlijke conclusie van het AD. Davids wordt dus niet gehaald omdat hij op voetbalgebied een versterking is t.o.v. wat we hebben rondlopen, maar om een signaal af te geven zodat een speler als Ryan Babel niet langer twijfelt over zijn toekomst bij Ajax. Een creatieve geest kun je ze daar bij het AD in ieder geval niet ontzeggen.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat Davids niet te veel moet gaan kosten, anders kun je het beter laten en het geld reserveren voor een échte versterking over een half jaar. Davids is een grote gok, net als Leonardo. En een gokje wagen, daar is natuurlijk niets op tegen. Maar alleen als je niet te veel (geld) op het spel zet.
Hoeft dus helemaal niet zo'n wonderlijke conclusie te zijn.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 27, 2007 4:49 pm

Het wonderlijke is dat het AD niet kan verantwoorden op basis waarvan het deze conclusies trekt. Een knap staaltje duimzuigerij van de AD Sportredactie.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 27, 2007 4:50 pm

Oh, ja, kan. Maar jij zei dat ze impliceerden dat hij niet als versterking gehaald wordt.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 5:19 pm

Harm schreef:Dat Stam Ajax helemaal niks beter heeft gemaakt en dat Davids dat ook niet zal doen.
Natuurlijk heeft Stam Ajax beter gemaakt. Hoe komt Ajax anders aan elf punten meer in de competitie t.o.v. vorig seizoen na dit aantal speelrondes?
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 27, 2007 5:26 pm

Omdat Rosenberg bijna niet meer meedoet?

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 5:29 pm

Je hebt gelijk, dat is weer een hele negatieve invloed. Waarschijnlijk heeft Stam in zijn eentje voor zo'n 18 extra punten gezorgd!

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 27, 2007 5:30 pm

Je zou het haast gaan denken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 27, 2007 5:30 pm

Wat duurt het lang voor die transfer rond is. Complicaties?

Kent iemand een groot forum van Spurs-fans?
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 27, 2007 5:31 pm

Ko beweert in de engelse zone dat door het al aan te kondigen (lekken) Ajax Spurs in een sterke onderhandelingspositie heeft gebracht en dat ze wellicht dus toch nog geld vragen. Onder het mom van 'ze kunnen nou niet meer terug'

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 27, 2007 5:32 pm

Ik hoop dat Ajax er eindelijk eens een goede deal uit weet te slepen. Dan duurt het maar wat langer.

Al blijf ik erbij dat hij van mij niet meer hoeft te komen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 27, 2007 5:33 pm

Tuurlijk kunnen we terug. Let maar op! :yes:
Ajax!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za jan 27, 2007 5:34 pm

Ik hoop dat 't doorgaat... :eusa_pray: laat maar komen... :headbang:

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za jan 27, 2007 5:54 pm

Inderdaad ik loop ookal te zoeken op het internet of kijk ik via ajax.nl of het nu al definitief is.
Weer op zoek naar een Interim coach..

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 27, 2007 6:03 pm

Lucas schreef:Ko beweert in de engelse zone dat door het al aan te kondigen (lekken) Ajax Spurs in een sterke onderhandelingspositie heeft gebracht en dat ze wellicht dus toch nog geld vragen. Onder het mom van 'ze kunnen nou niet meer terug'
Mooie theorie, maar je kunt net zo goed zeggen dat er voor TH geen weg terug is. Als je bereid bent een deel van het salaris van een speler te betalen om die van de loonlijst te krijgen, zeg je daarmee dat je hem liever kwijt dan rijk bent.
Het stinkt aan alle kanten!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » za jan 27, 2007 6:04 pm

bryan schreef:
Bij een sleurende speler moet je op de klimoterteller letten.
Ik ben niet mee eens met het gebruik van het woord "sleuren" hier. Om een goede verdedigende middenvelder te kunnen zijn moet je het vooral van positiespel en tactiek hebben - en dat zit tussen de oren, niet in je benen. Roy Keane heeft toen hij 33 en 34 was meerdere malen de jongere Steven Gerrard alle hoeken van het veld laten zien.

Davids was vorig jaar fantastisch als verdedigende middenvelder bij Spurs. Toen heeft Jol hem op links gezet, en daar snap ik nog steeds niks van.
Je hebt ten dele gelijk maar Roy Keane en Edgar Davids zijn dan ook totáál verschillende spelers. Roy Keane was goud waard in balbezit en koesterde dat als een moeder haar eerstgeborene. Davids had zelfs in zijn beste periodes wedstrijden waarin hij meer dan 20x de bal bij een tegenstander bezorgde. Dat haalde Keane niet eens in een heel seizoen. Davids is een balafpakker en daarna moet hij hem zo snel mogelijk aan iemand anders geven. Davids is dus juist wel een sleurende speler die het van kracht en agressie moet hebben en weldegelijk het gevaar van opbranden loopt. Ik heb hem ook nooit fantastisch zien spelen voor Spurs, wel als een wildeman over het veld zien razen, de ene na de andere kaart scorend.

Ik heb mijn twijfels over Davids, maar toegegeven, het zou goed het best beschikbare alternatief kunnen zijn. En hij biedt allicht iets dat HTC nu nog niet heeft.

Harm

Bericht door Harm » za jan 27, 2007 7:50 pm

Rust en duidelijkheid?

Thom

Bericht door Thom » za jan 27, 2007 8:11 pm

Ramona schreef:Ik hoop dat 't doorgaat... :eusa_pray: laat maar komen... :headbang:
:xyxthumbs: Ik kan ook niet wachten. Mengelmoes van nostalgie en gedachte dat hij nog van weel waarde kan zijn, al was het alleen maar om Leonardo van tijd tot tijd achter het behang te plakken...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 27, 2007 8:49 pm

Witte rook voor Davids
27 januari 2007

Middenvelder definitief naar Ajax.
Afbeelding

Edgar Davids keert na ruim tien jaar definitief terug bij Ajax.

De Amsterdammers bereikten zaterdag overeenstemming met Tottenham Hotspur over de overgang van de 34-jarige middenvelder.

Na een redelijk succesvol eerste jaar bij de Spurs, kan Davids in zijn tweede seizoen niet meer rekenen op een basisplaats. Onlangs sloeg hij nog een lucratieve aanbieding uit Amerika af.

De gedreven middenvelder kan naar verwachting op 4 februari zijn rentree vieren in de Amsterdamse hoofdmacht. Tegenstander in de Arena is dan, ironisch genoeg, aartsrivaal Feyenoord
URL Bron

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 27, 2007 8:52 pm

Welkom terug, Edgar! Hopelijk maken we er met z'n allen nog een paar mooie jaren van. :cheer:

Thom

Bericht door Thom » za jan 27, 2007 9:16 pm

Fantastisch! En hopelijk brengt-ie nog wat moois!

Gesloten