Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dat is onbetrouwbaar nieuws. Ik heb het zelfs nog niet gehoord, maar wat is je bron?
Edit: even nog doorgaan/vooruitlopen over Edje Davids. Met Edgar Davids erbij heb je dus een linkshalf erbij. Emanuelson lijkt dan wat mij betreft het kind van de rekening, aangezien je met Davids goed 3-4-3 kan spelen.
Even een schetsje van mijn kant:
------------Sneijder--------
-Davids--------------Gabri-
-----------Heitinga---------
Vermaelen-Grygera-Stam-
Edit: even nog doorgaan/vooruitlopen over Edje Davids. Met Edgar Davids erbij heb je dus een linkshalf erbij. Emanuelson lijkt dan wat mij betreft het kind van de rekening, aangezien je met Davids goed 3-4-3 kan spelen.
Vermaelen-Grygera-Stam-
'Davids per direct terug naar Ajax'
26/1/2007 15:10
De door Ajax-coach Henk ten Cate gewenste versterking voor het middenveld zou wel eens sneller in Amsterdam kunnen arriveren dan verwacht. Het Parool meldt dat Edgar Davids al persoonlijk akkoord is met zijn oude club.
Als Ajax het ook eens wordt met Tottenham Hotspur gaat Davids per direct aan de slag in de Amsterdam Arena en zet hij zijn handtekening onder een contract voor anderhalf seizoen.
In Londen is de 33-jarige middenvelder op een zijspoor beland. Meestal laat coach Martin Jol de voormalige international op de tribune plaatsnemen.
Bron VI
26/1/2007 15:10
De door Ajax-coach Henk ten Cate gewenste versterking voor het middenveld zou wel eens sneller in Amsterdam kunnen arriveren dan verwacht. Het Parool meldt dat Edgar Davids al persoonlijk akkoord is met zijn oude club.
Als Ajax het ook eens wordt met Tottenham Hotspur gaat Davids per direct aan de slag in de Amsterdam Arena en zet hij zijn handtekening onder een contract voor anderhalf seizoen.
In Londen is de 33-jarige middenvelder op een zijspoor beland. Meestal laat coach Martin Jol de voormalige international op de tribune plaatsnemen.
Bron VI
Urby en Maduro vind ik niet sterk spelenPeter schreef:Dat is onbetrouwbaar nieuws. Ik heb het zelfs nog niet gehoord, maar wat is je bron?
Vermaelen-Grygera-Stam-
-------Sneijder----------Peter schreef:Dat is onbetrouwbaar nieuws. Ik heb het zelfs nog niet gehoord, maar wat is je bron?
Vermaelen-Grygera-Stam-
Davids------------Gabri
-------------------------
Urbu-Grygera-Stam-Heitinga/Ogararu
Kan ook. Zoals je zelf zegt zijn de mogelijkheden vrijwel eindeloos. Davids kan ook achteruitgeschoven in de ruit van 3-4-3 spelen met Urby links en Gabri rechts. Sneijder/Perez op 10.
Voor weinig geld een uitstekende aanvulling. Punkt. Landzaat hoeft van mij niet naar Amsterdam te komen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Nee, want dat geldt alleen voor spelers die in een andere Europese competitie hebben gespeeld.De Dominee schreef:Ik heb begrepen dat Davids al voor TH uitgekomen is in de UEFA? Dat zou betekenen dat hij niet meer voor Ajax uit mag komen? Of valt hij dan weer onder die een-speler-uitzonderingsregel?
Ben je helemaal gek? Urby opofferen omdat je Davids hebt? Ik zou het zo doen:Peter schreef:Edit: even nog doorgaan/vooruitlopen over Edje Davids. Met Edgar Davids erbij heb je dus een linkshalf erbij. Emanuelson lijkt dan wat mij betreft het kind van de rekening, aangezien je met Davids goed 3-4-3 kan spelen.
Vermaelen-Grygera-Stam-
Davids - Gabri
Sneijder
Emanuelson - Grygera - Stam - Heitinga/Ogararu
Zou ook beter voor Huntelaar zijn. Gabri voor de aansluiting, Sneijder voor de passing en Davids voor het schakelen.
Al ben ik niet zeker of ik wel blij ben met een speler zonder restwaarde die zich ook nog maar moet bewijzen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
En dat levert aan het einde van het seizoen weer extra geld op! :eusa_dance:
Als je je trots opzij zet is het gewoon een nuttige aanvulling op de huidige selectie, waarmee je veel extra mogelikheden creeert en andere spelers beter kunt laten functioneren.
De ontwikkeling van Heitinga en Maduro onder Davids in de gaten houden en eventueel een jonge potentiele opvolger strikken in de komende zomer als Heitinga en Maduro dat niet lijken te kunnen.
Als je je trots opzij zet is het gewoon een nuttige aanvulling op de huidige selectie, waarmee je veel extra mogelikheden creeert en andere spelers beter kunt laten functioneren.
De ontwikkeling van Heitinga en Maduro onder Davids in de gaten houden en eventueel een jonge potentiele opvolger strikken in de komende zomer als Heitinga en Maduro dat niet lijken te kunnen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Ajaciedjuh
Hij is inderdaad niet tevreden (terecht), maar gaat juist de strijd met hem aan omdat hij het in hem ziet zitten.Jöhnk schreef:Ik deel jouw gevoel op zich wel, Peter.
Heb sowieso de indruk dat HTC niet tevreden is over Emanuelson. Ten Cate had het bij Ajax-Haarlem met Urby aan de stok en liet hem bijna de hele wedstrijd voor niets warmlopen.
Ten Cate heeft graag een echt voetballende speler voor de verdediging. Ik denk dat hij het niet zal laten om deze situatie uit te buiten.Peter schreef:Ik maak geen schatting op basis van wat ik vind, maar meer op basis van wat ik denk dat HtC zal gaan doen. Gewoon een gevoel, hoor.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hij vindt Urby een geweldig talent, maar mentaal moet hij sterker worden.Jöhnk schreef:Heb sowieso de indruk dat HTC niet tevreden is over Emanuelson. Ten Cate had het bij Ajax-Haarlem met Urby aan de stok en liet hem bijna de hele wedstrijd voor niets warmlopen.
Urby kan prima back spelen als hij goed gecoacht wordt. Zelf voelt hij het moment niet zo goed aan, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
'Davids keert terug naar Ajax'
door onze Telesportredactie
Edgar Davids
Edgar Davids
AMSTERDAM - Edgar Davids en Ajax worden zo goed als zeker weer met elkaar herenigd. De Amsterdamse club is in vergaande onderhandeling met de 33-jarige middenvelder en zijn huidige club Tottenham Hotspur. Ajax hoopt Davids dit weekeinde definitief voor anderhalf jaar te contracteren. De oud-Ajacied is bij de Spurs op een zijspoor beland en keek al langere tijd uit naar een nieuwe club.
Ajax-trainer Henk ten Cate drong vanaf het begin van het seizoen aan op een versterking voor het middenveld. Hij hoopte destijds al op de komst van een speler als Davids. Met de transfer van Markus Rosenberg naar Werder Bremen kreeg Ajax plots meer speelruimte voor een nieuwe aanwinst en daarmee de vervulling van Ten Cate's wens.
Davids stond eerder van 1991 tot en met 1996 onder contract bij de Amsterdammers. Met Ajax vierde hij grote successen, waaronder de verovering van de Champions League in 1995. De middenvelder speelde verder voor AC Milan, Juventus, Barcelona en Internazionale.
Ten Cate en Davids zijn overigens geen onbekenden van elkaar. Eerder werkte het tweetal in het seizoen 2003/2004 al samen bij Barcelona. Ten Cate was destijds in Catalonië de assistent-trainer van Frank Rijkaard.
door onze Telesportredactie
Edgar Davids
Edgar Davids
AMSTERDAM - Edgar Davids en Ajax worden zo goed als zeker weer met elkaar herenigd. De Amsterdamse club is in vergaande onderhandeling met de 33-jarige middenvelder en zijn huidige club Tottenham Hotspur. Ajax hoopt Davids dit weekeinde definitief voor anderhalf jaar te contracteren. De oud-Ajacied is bij de Spurs op een zijspoor beland en keek al langere tijd uit naar een nieuwe club.
Ajax-trainer Henk ten Cate drong vanaf het begin van het seizoen aan op een versterking voor het middenveld. Hij hoopte destijds al op de komst van een speler als Davids. Met de transfer van Markus Rosenberg naar Werder Bremen kreeg Ajax plots meer speelruimte voor een nieuwe aanwinst en daarmee de vervulling van Ten Cate's wens.
Davids stond eerder van 1991 tot en met 1996 onder contract bij de Amsterdammers. Met Ajax vierde hij grote successen, waaronder de verovering van de Champions League in 1995. De middenvelder speelde verder voor AC Milan, Juventus, Barcelona en Internazionale.
Ten Cate en Davids zijn overigens geen onbekenden van elkaar. Eerder werkte het tweetal in het seizoen 2003/2004 al samen bij Barcelona. Ten Cate was destijds in Catalonië de assistent-trainer van Frank Rijkaard.
- Ajaciedjuh
ANN:
Akkoord tussen Ajax en Edgar Davids
Voetbal International meldt dat Ajax en Edgar Davids elkaar hebben gevonden in een contract voor anderhalf jaar. De zaakwaarnemer van Davids heeft dit bevestigt. Tottenham Hotspur kan nog een klink in de kabel zijn en de overgang frustreren, want de clubs hebben nog geen overeenstemming bereikt over de transfersom.
VI
Edgar Davids en Ajax eens over terugkeer
26/1/2007 16:43
Ajax en Edgar Davids hebben elkaar gevonden in een contract voor anderhalf jaar, bevestigt zaakwaarnemer Robert Geerlings tegen VI.nl. Tottenham Hotspur kan de overgang nog frustreren.
Met het akkoord met Davids is de afkoopsom nog het enige obstakel voor een terugkeer van de linkspoot. Beide clubs zijn nog in onderhandeling over de transfersom voor de middenvelder, die in 1996 vertrok uit Amsterdam.
Met de komst van Davids wordt de wens van trainer Henk ten Cate ingewilligd. De Ajax-coach wilde graag in de winterstop een ervaren middenvelder aan zijn selectie toevoegen. Het verkopen van Markus Rosenberg gaf de Amsterdamse club de middelen de transfermarkt op te gaan.
In Londen is de Davids op een zijspoor beland. Meestal laat coach Martin Jol de 33-jarige middenvelder op de tribune plaatsnemen.
Akkoord tussen Ajax en Edgar Davids
Voetbal International meldt dat Ajax en Edgar Davids elkaar hebben gevonden in een contract voor anderhalf jaar. De zaakwaarnemer van Davids heeft dit bevestigt. Tottenham Hotspur kan nog een klink in de kabel zijn en de overgang frustreren, want de clubs hebben nog geen overeenstemming bereikt over de transfersom.
VI
Edgar Davids en Ajax eens over terugkeer
26/1/2007 16:43
Ajax en Edgar Davids hebben elkaar gevonden in een contract voor anderhalf jaar, bevestigt zaakwaarnemer Robert Geerlings tegen VI.nl. Tottenham Hotspur kan de overgang nog frustreren.
Met het akkoord met Davids is de afkoopsom nog het enige obstakel voor een terugkeer van de linkspoot. Beide clubs zijn nog in onderhandeling over de transfersom voor de middenvelder, die in 1996 vertrok uit Amsterdam.
Met de komst van Davids wordt de wens van trainer Henk ten Cate ingewilligd. De Ajax-coach wilde graag in de winterstop een ervaren middenvelder aan zijn selectie toevoegen. Het verkopen van Markus Rosenberg gaf de Amsterdamse club de middelen de transfermarkt op te gaan.
In Londen is de Davids op een zijspoor beland. Meestal laat coach Martin Jol de 33-jarige middenvelder op de tribune plaatsnemen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Davids kiest voor het sportieve aspect, zo lijkt het. Beter laat dan ooit zullen we maar zeggen, maar het blijft opmerkelijk dat hij nu pas kiest voor een overgang naar Ajax. Waren er geen andere opties of zou hij oprecht kiezen voor een terugkeer? Ik weet het eerlijk gezegd niet, want volgens mij had hij met net zoveel plezier gekozen voor een avontuurtje in de USA.
TH lijkt me geen roet in het eten gooien, aangezien hij daar toch een grootverdiener was. Het feit dat de zaak nog niet beklonken is betekent zoveel als dat ze wel iets van geld willen zien. Transfervrij zal het dus wel niet worden, helaas.
TH lijkt me geen roet in het eten gooien, aangezien hij daar toch een grootverdiener was. Het feit dat de zaak nog niet beklonken is betekent zoveel als dat ze wel iets van geld willen zien. Transfervrij zal het dus wel niet worden, helaas.
Ik heb m'n zegje gedaan. Het is aan Edje om te laten zien hoe goed hij nog is.
Jammer dat we Schaars nu vrijwel zeker niet meer bij Ajax zullen zien. Davids als linkshalf en Sarpong die er aan zit te komen. Je kunt het natuurlijk wel slechter treffen. Hopelijk krijgt Sneijder nu eindelijk de rol die hem het beste ligt in dit elftal. :eusa_pray:
Jammer dat we Schaars nu vrijwel zeker niet meer bij Ajax zullen zien. Davids als linkshalf en Sarpong die er aan zit te komen. Je kunt het natuurlijk wel slechter treffen. Hopelijk krijgt Sneijder nu eindelijk de rol die hem het beste ligt in dit elftal. :eusa_pray:
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Opvallend dat vrijwel iedereen Davids een half jaar geleden graag zag komen maar dat een half jaar later iedereen twijfelt of hij er nog wel iets van kan. Niet dat jij dat precies zo zegt, maar de tendens is duidelijk.Bertje schreef:Ik heb m'n zegje gedaan. Het is aan Edje om te laten zien hoe goed hij nog is.
Ik heb er vertrouwen in. Na Leo wordt dit de volgende goede aankoop.
En welke rol is dat, in jouw ogen?Bertje schreef:Jammer dat we Schaars nu vrijwel zeker niet meer bij Ajax zullen zien. Davids als linkshalf en Sarpong die er aan zit te komen. Je kunt het natuurlijk wel slechter treffen. Hopelijk krijgt Sneijder nu eindelijk de rol die hem het beste ligt in dit elftal. :eusa_pray:
Ik vind hem eerlijk gezegd het beste als inlopende linkshalf. Wellicht dat hij nu in de Pirlo-rol zou kunnen spelen, maar dan moeten Gabri en Davids wel erg hun best doen. Ik denk dat Heitinga het kind van de rekening wordt. Jammer, want hij deed het gewoon goed op z'n nieuwe stekkie.
Ik hoop zeker niet dat Emanuelson er nu uitvliegt. Ik vind het een jongen met zulke technische vaardigheden dat hij erg belangrijk kan worden voor Ajax. Het probleem is waarschijnlijk dat Davids niet zowel Urby als Sneijder kan ontlasten. Niet in een 3-4-3 systeem, althans.
In mijn ogen houd je de volgende opties over:
----------------Sneijder
Emanuelson---Davids---Gabri
---Vermaelen--Gryga--Stam
Of:
Davids-------Gabri
--------Sneijder
Urby--Gryga--Stam--Heitinga
Of:
--------Perez
Davids------Sneijder
-------Heitinga
Of de meest creatieve variant, die waarschijnlijk echter een disbalans oplevert in de achterhoede:
-------Sneijder
Davids--------Gabri
--------Heitinga
Urby----Gryga----Stam
En waarschijnlijk vergeet ik nog wat mogelijkheden. De komst van Davids vergroot de mogelijkheden dus enorm, omdat hij als het goed is zowel Urby als Sneijder (apart) beter kan laten spelen.