Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 10:26 am

Mocht het waar zijn wat er in dat AD-artikel staat van het tussentijds verhogen van de transfersom terwijl men al een akkoord had is dat natuurlijk een smerige zaak van AJAX over de rug van Perez ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 10:30 am

Er staat nergens dat Ajax al een akkoord had.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 10:31 am

Ajax had een akkoord met Feyenoord. Niet met PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jul 04, 2007 10:42 am

AD doet weer aan Ajax-bashing? Mislukte poging dan. Als het verhaal klopt (van die hypothese ga ik in deze post maar even uit), dan heeft Ajax slechts een indicatie gegeven aan PSV over de transfersom; geen toezegging, geen optie, geen verkoop met ontbindende voorwaarde. Wat is dan het probleem? Ajax mag 10 miljoen vragen aan PSV en 1 miljoen aan 010. Alles is mogelijk, gewoon een kwestie van vraag en aanbod. PSV had zich kennelijk al rijk gerekend, maar dat is - onder deze omstandigheden - (te) voorbarig geweest.

Aan de andere kant: wat heb je als Ajax aan een verbolgen reserve met een waarschijnlijk aanzienlijk salaris, die volgens de pers in het afgelopen seizoen een evolutie doormaakte als splijtzwam in de selectie? Kan je die niet beter verkopen voor 1,2 miljoen en daarmee bovendien ruimte vrij te maken voor de aankoop van de andere speler, die wellicht ook minder salaris krijgt?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 10:45 am

Jöhnk schreef:Er staat nergens dat Ajax al een akkoord had.
Ok,

maar als je als AJAX zijnde een indicatie geeft van de vraagprijs van rond de miljoen euro, en Psv aangeeft dat te willen betalen en Perez ervan uit mocht gaan dat de transfer geen probleem zal overleveren ik als speler dat toch ervaar als een akkoord.Vervolgens, volgens het artikel, verhoogd men de prijs drastisch, tja dan blijf ik dat een smerig zaakje vinden van AJAX kant over de rug van Perez.Vraag me nu dan ook af wat er waar is wat men over Perez vertelde dat ie meedere keren van mening was verandert w.b. of naar Feyenoord of naar Psv.

Verder geeft z'n rugnummer wat ie heeft gekregen ook weinig hoop op veel speelminuten ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 10:46 am

We weten niet of het zo gegaan is, Voetske.

En PSV laat Perez ook zitten.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jul 04, 2007 10:52 am

Voetske, als het waar is kan ik me de frustraties van Perez wel begrijpen. Al is het ook logisch dat Ajax Perez het liefst verkoopt aan de hoogste bieder.

Bovendien: volgens sommigen kon Ajax het niet maken om voor Feyenoord een goedkopere prijs te berekenen dan voor Psv. Welnu, dan geldt dat ook omgekeerd. Dus als Feyenoord 1,8 mln betaalt zou voor Psv dezelfde prijs moeten opgaan.

Maar ik geloof het verhaal van het AD gewoon niet. Waarom zou Feyenoord 1,8 mln willen betalen terwijl Ajax een veel lagere prijs in gedachten had? Of onderhandelen ze echt zo slecht in Rotterdam?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 10:55 am

Inderdaad, we weten het niet.Maar dit verdient Perez in mijn ogen dus niet.Die jongen is voor alles en nog wat uitgemaakt dit seizoen, van racist t/m degene die het boeltje bij AJAX zou verzieken.Enz.

Zou jij doen.Eerst ga je naar de winkel en je krijgt een indicatie dat het artikel x-euro's kost, je gaat terug naar huis, haalt het geld alvast van de bank en geeft aan de verkoper door dat het okie-dikie is.Vervolgens stap je al fluitend de volgende dag de winkel binnen, komt de directeur je effe tussen neus en lippen melden dat het zelfde artikel xx-euro's kost ...

Ik zou me toch wel een beetje belazerd voelen, zeker omdat in dit geval het artikel alleen naar mij toe wil.

Laten we het maar op 50-50 houden.Met Perez als grote-verliezer in het midden .....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 10:58 am

Jöhnk schreef:Maar ik geloof het verhaal van het AD gewoon niet. Waarom zou Feyenoord 1,8 mln willen betalen terwijl Ajax een veel lagere prijs in gedachten had? Of onderhandelen ze echt zo slecht in Rotterdam?
Precies, dat klopt niet. Vergeet niet, Feyenoord kwam eerst. Ajax bereikte een akkoord met Feyenoord, de prijs zou 1,8 miljoen bedragen. En vervolgens gaf Ajax een indicatie van de prijs aan PSV van 1 miljoen????? Dat zou héél merkwaardig zijn!
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 11:01 am

Volgens mij geeft dit artikel aan dat Psv eerder was.Afijn, we beginnen weer van voren af aan .. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 11:32 am

Dat klopt niet. Perez zegt tenminste zelf:
,,Ik heb ooit met Feyenoord gesproken, dat was echt een goed gesprek. Maar op dat moment was er nog helemaal geen sprake van belangstelling vanuit Eindhoven.’’
Ajax was eerst rond met Feyenoord. Toen kwam PSV. En dan vraagt Ajax een lager bedrag aan PSV? :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 11:37 am

Nou, daarom schrijf ik ook we beginnen weer van voren af aan.Perez heeft het over een gesprek met Feyenoord, niet over een akkoord of wat dan ook. Afijn, morgen mag hij opdraven .. ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Feyenoord wil hem niet meer, Psv wil hem niet meer, en HtC ziet het niet zitten in Perez.Ik hoop voor AJAX dan er niet teveel blessures komen zodat men toch nog een beroep op Perez moet doen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 11:39 am

Ajax was akkoord met PSV. Niet Perez.

Perez is profvoetballer, hij wordt vorstelijk betaald. Aan hem om de knop om te zetten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo jul 04, 2007 11:45 am

Joey maakt het even nog onduidelijker :D

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jul 04, 2007 11:45 am

joey schreef:Ajax was akkoord met PSV. Niet Perez.

Perez is profvoetballer, hij wordt vorstelijk betaald. Aan hem om de knop om te zetten.
Theoretisch gezien heb je helemaal gelijk, in de praktijk wordt dat toch moeilijk ...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo jul 04, 2007 1:28 pm

Ajax was toch akkoord met feyenoord?????????????? en niet met psv. Blijkbaar was Perez nog niet akkoord met feyenoord op het moment dat psv kwam. Waarom Ajax een lagere prijs (1 miojoen) aan psv vraagt?????????

Vroeger was het toch de gewoonte om eerst met de club tot een akkoord te komen om erna met de speler te onderhandelen? Ik dacht dat er vroeger ploegen zijn beboet/berispt o.i.d. als het andersom gebeurde.

Wat het AD betreft: zie een van mijn vorige berichten en lees wat er met de oplage van het AD is gebeurd i.t.t. die van de regionale kranten. Het AD zal zich op den duur (volgens mij verliezen ze al tien jaar abonnees) niet kunnen handhaven met de huidige formule. Het AD van nu is veel kleiner dan het AD van tien jaar geleden ondanks de fusie met twee andere Rotterdamse kranten. Het AD profileert zich al een beetje als een Rotterdamse sportkrant, m.i. een grote kans op voortbestaan van het AD, afgeslankt en alleen sport.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo jul 04, 2007 7:48 pm

Je moet de club van de betreffende speler informeren (officieel toestemming vragen) om met een speler te onderhandelen. Maar dat 'informeren' houdt geen onderhandeling over prijs/voorwaarden etc in(uiteraard kan er wel naar de mogelijkheden geinformeerd worden). Zonder toestemming vooraf zijn zowel de benaderende club als de speler beboetbaar(de een door de FIFA, de ander ook door zijn club). Een speler die weg wil vraagt meestal aan zijn club toestemming om te onderhandelen met nieuwe mogelijkheden, dan hoeven die andere clubs niet apart toestemming te vragen. Een speler die toestemming heeft gekregen te onderhandelen kan door elke club benaderd worden.

Slimme ondehandelaars(in de praktijk, vrijwel iedereen) sluiten eerst een akkoord met de speler, daarna pas met de club. Het overtuigen van de speler is het meest belangrijke onderdeel van de transfer, uiteindelijk maakt hij imers de keuze. Komt bij dat de verkopende club bijna altijd de schuld krijgt van het mislukken van de transfer, ook van de speler zelf.
Niettemin kan het bijna niet anders, het is onzinnig over een speler die niet wil vertrekken naar de kopende club, te onderhandelen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jul 04, 2007 10:00 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Slimme ondehandelaars(in de praktijk, vrijwel iedereen) sluiten eerst een akkoord met de speler, daarna pas met de club. Het overtuigen van de speler is het meest belangrijke onderdeel van de transfer, uiteindelijk maakt hij imers de keuze. Komt bij dat de verkopende club bijna altijd de schuld krijgt van het mislukken van de transfer, ook van de speler zelf.
Maar het bod kan natuurlijk belachelijk zijn. Dan ziet de speler ook wel in hoe het zit. Concreet: Perez is óók boos op PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jul 05, 2007 2:16 pm

Perez: 'Ik voel me geen paria!'

Thursday, 05 July 2007
Hij had al in Eindhoven willen voetballen, maar meldde zich donderdag als eerste op het trainingsveld van Ajax Amsterdam. Ondanks zijn mislukte transfer naar PSV voelt de aanvaller zich geen paria. "Ik ben goed opgevangen door de spelers." De supporters staken vuurwerk af en verwelkomden hem met applaus. Henk ten Cate reageerde op Perez' wens voor een vaste plek: "De enige vaste plaats is voor de supporters."

Lees ook Zon breekt door boven De Toekomst: Perez als eerste op trainingsveld en Thomas Vermaelen traint apart; Delorge voelt geen druk

Dat Kenneth Perez zich donderdag als eerste bij het trainingsveld meldde ligt in zijn aard. De aanvaller wil graag spelen en had daarom nu ook graag bij PSV op het veld gestaan. Perez verwacht in Eindhoven meer te spelen en wil naar die club verhuizen. Ajax en PSV kwamen er echter niet uit, nadat Feyenoord zich ook had gemeld voor de speler. De Rotterdammers zijn inmiddels afgehaakt en PSV zit ook in de wachtkamer. Niet leuk voor Perez. "Het is een grote teleurstelling deze situatie. Het liefst vertrek ik, maar in deze situatie sta ik overalvoor open. Dus ook Ajax. Voorlopig blijf ik hier." Hij mag dan teleurgesteld zijn, hij wist zich gesterkt door de supporters die voor hem applaudiseerden. "Ik voel me geen paria", zegt hij eerlijk, "ik ben goed opgevanbgen door de spelers. Ik ben alleen erg teleurgesteld."

Tijdens de persconferentie kwam Henk ten Cate aan het woord over de situatie rond Kenneth Perez. Hij legde het verschil uit tussen zijn spelers. "Ik hou er niet van om over 20 wisselspelers te spreken, maar over 20 basisspelers. Met 11 spelers red je het namelijk niet." De oefenmeester betreurt de opstelling van Perez. "Hij hoeft van mij niet weg. Goede spelers hoeven nooit weg. Ik heb met Kenneth gesproken en de enige met een vaste plaats zijn de supporters! Hij was ontevreden over zijn rol vorig seizoen, maar dat zou hetzelfde blijven. Dus wilde hij weg." Maar Perez is er nog steeds. "Kenneth Perez heeft zichzelf in de voet geschoten", vindt Ten Cate, "toen hij net in de basis stond werd hij voor zeven wedstrijden geschorst.""
highlow.nl

Zie ook de Ajacieden in de Media Topic voor meer over de persconferentie.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do jul 05, 2007 2:39 pm

Prima reactie van Perez en HtC. Wie weet komt het nog goed...
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 05, 2007 5:48 pm

Dat Kenneth Perez zich donderdag als eerste bij het trainingsveld meldde ligt in zijn aard.
:bis.gif:

Waas
Berichten: 167
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:33 am

Bericht door Waas » do jul 05, 2007 6:05 pm

Na de training van vanmorgen kan ik tot de conclusie komen dat Perez de figuurlijke knop zeker wel kan omzetten.

Hij trainde fanatiek mee, was in voor een lolletje, en van tijd tot tijd was er een grote glimlach op zijn gezicht.

Ook een groot gedeelte van de aanwezige supporters zien hem liever blijven, er werd vaak geklapt voor hem, en af en toe werd voorzichtig zijn naam gezongen.

Ik ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jul 05, 2007 6:07 pm

Idd mooi dat het publiek achter Perez staat.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do jul 05, 2007 6:20 pm

Voor mij heeft hij afgedaan.. pleit wel voor hem dat hij als eerste op het veld was.. maar een charme offensiefje lijkt me weinig te veel gevraagd

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jul 05, 2007 6:28 pm

Het is niet meer dan normaal dat hij er gewoon normaal staat. Hij is nu eenmaal gewoon contractspeler van Ajax.

Ik verwacht dat er nog wel een club komt die het gewenste bedrag op tafel wil leggen want Perez is een prima speler. Maar als dat niet gebeurd zal hij zich echt wel normaal inzetten voor Ajax. Als hij dat niet doet heeft hij alleen zichzelf er mee te pakken.

Overigens zou ik hem er op zich graag bij houden. Hij heeft toch, zeker als invaller, een prima rendement. En je hebt aan elf speler nu eenmaal niet genoeg. Ik kan alleen niet inschatten hoe hij in de groep ligt maar eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat die situatie niet houdbaar zou zijn. Over die opmerking van vorig seizoen mag iedereen nu wel heen zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie