De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » vr jan 04, 2008 8:16 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Dus dat is natte vinger werk wat het prijskaartje van Delgado betreft.
Ik werk bij geen van beide clubs, dus helemaal zeker weet ik het nooit. Punt is dat het in ieder geval niet veel is geweest, die transfersom

Voetske schreef:Tja, het stik er de moord van die haalbare spelers, van het lijstje van AT, bij de Nederlandse clubs.Afijn, ik zal er wel niks van afweten, maar jij kan me dus niet overtuigen dat de argumenten die ik opnoem, de haalbaarheid van die spelers voor AJAX in de weg staan/staat.

Blijkbaar kon Delgado dus kiezen uit heel andere clubs dan AJAX.
Waarschijnlijk wel, ja. Maar dat ligt toch echt aan Ajax, dat al maanden/jaren geleden toe had moeten slaan.
Mwah
17 juli 2007
Categorie: Gerucht
Bron: Sportweek.nl
'Cesar Delgado in beeld bij Ajax'
In deze maand zijn al meerdere spelers in verband gebracht met een eventuele transfer naar Ajax.

Het ene gerucht zal wat betrouwbaarder zijn dan de andere maar de navolgende berichtgeving willen we jullie niet onthouden. Volgens de Mexicaanse media staat de Argentijnse buitenspeler Cesar Delgado nadrukkelijk in de belangstelling van de Amsterdamse club.

De Argentijn, die veel indruk maakte tijdens de laatste Olympische spelen, staat momenteel onder contract bij het Mexicaanse Cruz Azul. De rechtsbuiten zal ongeveer 4 miljoen euro moeten opbrengen voor zijn huidige club Cruz Azul, de krant La Opinión (uit Veracruz) schrijft al dat de transfer in de afrondende fase zou verkeren.
Blijkbaar vroeg ie teveel salaris, of heeft ie wat beelden van de NLD. competitie gezien.

It takes two to tango, Thomas ...
Blij met de punten ...

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jan 04, 2008 8:17 pm

Waar Voetske gelijk in heeft is de vraagtekens die hij zet bij het feit of dat soort spelers nog wel naar Ajax wil. Misschien kon Delgado wel kiezen tussen meerdere clubs en stond Ajax ook in dat rijtje. Dat weten wij niet.
Bertje for President!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 04, 2008 8:56 pm

Wij weten inderdaad niets. Niet eens of Ajax hem wilde.
Het stinkt aan alle kanten!

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jan 04, 2008 9:46 pm

Dat is toch helemaal niet erg?
Bertje for President!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 11:50 pm

Kaboem schreef:Waar Voetske gelijk in heeft is de vraagtekens die hij zet bij het feit of dat soort spelers nog wel naar Ajax wil. Misschien kon Delgado wel kiezen tussen meerdere clubs en stond Ajax ook in dat rijtje. Dat weten wij niet.
Dit soort spelers valt niet in de categorie 'bij voorbaat onhaalbaar'. Daar gaat het me om. Natuurlijk ga je soms spelers tegenkomen die liever naar een middenmotor in Engeland of Spanje gaan, maar we hoeven niet te doen alsof de spelers die ik noem gehypte wereldtalenten zijn die de moeite niet waard zijn om te benaderen. Modric, die is onhaalbaar.

Voetske schreef:Blijkbaar vroeg ie teveel salaris, of heeft ie wat beelden van de NLD. competitie gezien.

It takes two to tango, Thomas ...
Tsja, ik kan er allemaal niets mee, Voetske. En ik ga er ook niet meer op reageren, omdat iedereen volgens mij wel kan zien dat je in dit geval geen kennis van zaken hebt en maar wat roept.

DelToro

Bericht door DelToro » za jan 05, 2008 12:04 am

Thomas,

Even een vraag aan jou, en laat ik erbij zeggen dat die vraag niet bedoeld is om je af te kraken maar gewono omdat ik benieuwd ben.

Heb je er via directe bronnen enigzins kijk op of spelers zoals Augusto Fernandez te halen/betalen zijn voor een club als Ajax, of baseer je dit naar aanleiding van de bevindingen van je Zuid Amerikaanse voetbalstudie?

En als het dat laatste is, waar houd je dan rekening mee en hoe bepaal je je schattingen van bijvoorbeeld 8 miljoen euro voor die Augusto Fernandez.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 05, 2008 12:15 am

Nee, ik heb geen directe bronnen. Ik maak een schatting naar aanleiding van de club waar de speler speelt, zijn status in het elftal, zijn contractduur, prijsvergelijkingen met andere spelers, z'n 'hype-waarde', berichtgeving in de Zuid-Amerikaanse media en de clubs die serieuze interesse lijken te tonen.

DelToro

Bericht door DelToro » za jan 05, 2008 12:24 am

Ok perfect, dankje

Toppie

Bericht door Toppie » za jan 05, 2008 9:47 am

/1/2008 - Van Geel: verdediging nu hoogste prioriteit
(Gepost door RvN)

Martin van Geel liet in Dubai op de persconferentie weten dat versterking van de verdediging na het rondkomen van de transfer van Perez nu de hoogste prioriteit heeft, zo meldt Sportweek.nl. Heitinga en Emanuelson mogen zeker niet weg in de winterstop. "Die deur hebben we dichtgedaan. Die jongens kunnen we niet missen. Na het vastleggen van Perez is het verdedigende compartiment de eerste prioriteit

AN

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 05, 2008 10:12 am

‘Ajax benaderde Landzaat tevergeefs‘
Zaterdag, 5 januari om 09:47
Volgens de zaterdageditie van De Telegraaf heeft Ajax een poging gedaan om Denny Landzaat weer naar Nederland te halen. De middenvelder van Wigan Athletic gaf de Amsterdammers echter nul op het rekest.

Technisch directeur Martin van Geel gaat in de ochtendkrant niet in op namen als Landzaat of Luka Modric, maar belicht het steeds moeilijker worden van het aantrekken van spelers die de Amsterdammers daadwerkelijk willen hebben. “In deze fase worden we gewezen op de mogelijkheden van Ajax, maar vooral ook op de onmogelijkheden.”

“De meeste kandidaten zijn simpelweg onhaalbaar, of je stuit bij veel clubs per definitie op weerstand. De enige oplossing voor ons is inventief proberen te zijn”, aldus de bestuurder. Landzaat heeft in Wigan nog een contract tot volgend jaar zomer en liet onlangs ook weten dat Feyenoord tevergeefs bij hem had aangeklopt.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op za jan 05, 2008 12:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 05, 2008 10:31 am

Zojuist de Telegraaf gelezen: er wordt ook duidelijk aan de stoelpoten van van Geel gezaagd. Het rapport dat onderweg is, schijnt een zeer negatief rapport te zijn over MvG. Het rapport is schijnbaar ook veel sneller klaar dan in maart.

Er worden alleen vraagtekens geplaatst met het feit of Ajax er intern ook iets mee zal doen!

Iets anders wat zou kunnen, is dat het een 1-2-tje is om Hidink binnen te krijgen!?

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 05, 2008 10:45 am

Ajaciedjuh schreef:
Volgens de zaterdageditie van De Telegraaf heeft Ajax een poging gedaan om Denny Landzaat weer naar Nederland te halen. De middenvelder van Wigan Athletic gaf de Amsterdammers echter nul op het rekest.

Technisch directeur Martin van Geel gaat in de ochtendkrant niet in op namen als Landzaat of Luka Modric, maar belicht het steeds moeilijker worden van het aantrekken van spelers die de Amsterdammers daadwerkelijk willen hebben. “In deze fase worden we gewezen op de mogelijkheden van Ajax, maar vooral ook op de onmogelijkheden.”

“De meeste kandidaten zijn simpelweg onhaalbaar, of je stuit bij veel clubs per definitie op weerstand. De enige oplossing voor ons is inventief proberen te zijn”, aldus de bestuurder. Landzaat heeft in Wigan nog een contract tot volgend jaar zomer en liet onlangs ook weten dat Feyenoord tevergeefs bij hem had aangeklopt.

Allemachtig! Bedenk eens iets origineels! Ik word hier lacherig van, hoor. :smallgrin.gif:

Wat dat rapport betreft: ik vind het geen kwestie van aan stoelpoten zagen. We kunnen objectief vaststellen dat het transferbeleid van Ajax, de voornaamste taak van MVG, bagger is.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za jan 05, 2008 11:09 am

Ik verbaas me steeds meer over de oogkleppen die Van Geel blijkbaar opheeft. Waarom hebben ze in vredesnaam Van der Zee binnengehaald, als Van Geel toch alleen maar spelers wil hebben die Eredivisie-ervaring hebben?

Ik ben in ieder geval blij dat het rapport (blijkbaar) kritisch is, daar lijkt me ook alle aanleiding toe.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 05, 2008 11:13 am

Het rapport zou over structurele tekortkomingen moeten gaan. Wat voor een achterbakse gluiperd van Geel ook is, hij is niet het structurele probleem van Ajax. Hij is gewoon een prutser, maar goed, dat zal toch niet in het rapport komen neem ik aan

Izmailov

Bericht door Izmailov » za jan 05, 2008 11:23 am

Ajaciedjuh heeft het over onderstaand stuk van Jaap de Groot.
Eigen Kijk: Negatief rapport
door Eigen Kijk

AMSTERDAM - Er is al veel over gezegd en geschreven, maar het is en blijft een bizar markeringspunt voor het nieuwe jaar. Stond in 2007 zowel het technisch als bestuursbeleid binnen het Nederlandse profvoetbal al ter discussie, met de transfer van Kenneth Perez van PSV naar Ajax kwam op 31 december de uitsmijter.

Of je nu mensen uit de sportwereld, bedrijfsleven of politiek spreekt, bijna iedereen is van mening dat deze transactie serieuze vraagtekens oproept over de bedrijfsvoering bij de twee grootste clubs van ons land. Bij zowel Ajax als PSV wordt, met budgetten van tussen de 55 een 70 miljoen euro, blijkbaar geregeerd volgens de waan van de dag.

Met name voor de Amsterdamse technisch directeur Martin van Geel lijkt deze curieuze transfer een staart te gaan krijgen. Omdat het ernaar uitziet dat de onderzoekscommissie onder leiding van ex-bestuurslid Uri Coronel aanzienlijk sneller klaar zal zijn dan de eerder aangegeven deadline van maart.

De reden? Niet alleen is er de afgelopen weken door de onderzoekers flink gas gegeven, uit alle interviews is een dikke rode draad zichtbaar geworden. Namelijk de conclusie dat de huidige organisatie van Ajax niet deugt. Bovendien krijgt de leiding er flink van langs. Vooral Van Geel moet het ontgelden, waarbij termen als ‘solistisch’ en ‘ongrijpbaar’ meer dan eens zijn gevallen.

Vooropgesteld, het is nog altijd niet duidelijk hoe zwaar het eindrapport van de commissie intern zal wegen. Dus moet worden afgewacht in hoeverre de conclusies straks daadwerkelijk worden uitgevoerd.

Niettemin heeft Van Geel door het terughalen van Perez extra voeding gegeven aan de scepsis jegens zijn beleid. Zoals de door hem geïnitieerde transfers toch al geen sterke referenties vormden. Wie bijvoorbeeld recentelijk de opstellingen van Ajax en FC Twente naast elkaar legde, vroeg zich oprecht af wie van de twee nou een drie keer hoger budget had. Ook in de uitvoering bleek later tijdens de wedstrijd weinig verschil. Een pijnlijke gewaarwording, waarvoor de technisch directeur voor een belangrijk deel verantwoordelijk is.

Het terughalen van Perez heeft Martin van Geel daarom geen goed gedaan. Even los van de kwaliteit van de speler, toont vooral het nu uitvergrote zigzagbeleid van de afgelopen vier maanden een gebrek aan leiderschap en structureel beleid.

Maar daar was de onderzoekscommissie al achter gekomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 05, 2008 11:26 am

Is MvG niet aangesteld om de structurele tekortkomingen op technisch gebied weg te werken?
Ik geloof niet dat hij een prutser is. Ik geloof dat hij te beperkt is, te provinciaals.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 05, 2008 11:41 am

Het is daarnaast (los van de inhoud) opvallend dat toch weer e.e.a. uitlekt. Dat bedoel met het zagen aan stoelpoten. Een commissie zou tijdens het onderzoek volledige geheimhouding moeten houden.

Er zijn dus stromingen die al belang hebben met het beinvloeden van de media / opinie. Check van Gelder hoort ook bij de stromingen bij Ajax: hij kwam ook met de mededeling van Hidink als TD. Het lijken 1-2-tjes.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2008 11:48 am

joey schreef:Is MvG niet aangesteld om de structurele tekortkomingen op technisch gebied weg te werken?
Ik geloof niet dat hij een prutser is. Ik geloof dat hij te beperkt is, te provinciaals.
Als je steeds wacht totdat er een speler weggekocht wordt om daarna eventueel in actie te komen dan word je op den duur alleen maar slechter.

Waarom kon Van Geel in zijn eerste jaar wel proactief handelen en nu niet meer? Neemt hij soms genoegen met dit niveau?

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 05, 2008 12:10 pm

Ajaciedjuh schreef:Het is daarnaast (los van de inhoud) opvallend dat toch weer e.e.a. uitlekt. Dat bedoel met het zagen aan stoelpoten. Een commissie zou tijdens het onderzoek volledige geheimhouding moeten houden.

Er zijn dus stromingen die al belang hebben met het beinvloeden van de media / opinie. Check van Gelder hoort ook bij de stromingen bij Ajax: hij kwam ook met de mededeling van Hidink als TD. Het lijken 1-2-tjes.
En het bizarre is dat dat achterbakse gedoe juist het probleem is binnen Ajax. Als de commissie zich daarvoor laat lenen, is het probleem niet opgelost/aan het licht gebracht, maar juist verergerd. Ajax lijkt wel een dorpsclub met zijn roddel en achterklap

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 05, 2008 12:18 pm

Ajaciedjuh schreef:

Zou Ajax Landzaat als opvolger willen hebben van Maduro?

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 05, 2008 12:20 pm

“De meeste kandidaten zijn simpelweg onhaalbaar, of je stuit bij veel clubs per definitie op weerstand. De enige oplossing voor ons is inventief proberen te zijn”, aldus de bestuurder.
Ja, wees eens inventief, Martin! What's next? Lindenbergh terug naar Ajax? Ten Cate is weg, dus de weg is vrij!

:tranen.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 05, 2008 12:21 pm

Het zal tijd worden dat ze ook eens inventief gaan zijn, ja

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 05, 2008 12:22 pm

Jesse schreef:
“De meeste kandidaten zijn simpelweg onhaalbaar, of je stuit bij veel clubs per definitie op weerstand. De enige oplossing voor ons is inventief proberen te zijn”, aldus de bestuurder.
Ja, wees eens inventief, Martin! What's next? Lindenbergh terug naar Ajax? Ten Cate is weg, dus de weg is vrij!

:tranen.gif:
:drecul.gif:

Erg genoeg is het galgenhumor. Het zegt genoeg over ons cluppie. :tranen.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 05, 2008 12:28 pm

Er is helemaal niet gelekt, jaap de groot is gewoon suggestief bezig met "conclusies" die iedereen vantevoren kon verzinnen. Het gaat er nu om om met oplossingen te komen.

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 05, 2008 12:30 pm

Wat vind jij tot nu toe van het beleid, Neefkens?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie