Kenneth Perez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 05, 2008 1:04 pm

Davids is het enige zekerheidje, vooropgesteld dat hij fit wordt en fit blijft. Vermaelen maakt nogal wat fouten, Gabri laat constant mensen uit zijn rug weglopen en Van der Wiel is een talent, maar zal nog moeten laten zien dat hij een heel seizoen een goed niveau kan halen.
Behalve deze vier hebben we ook spelers als Urby en Ogararu die ballen zouden moeten veroveren maar dat blijkbaar niet kunnen. Daar moet de rest dus voor opdraaien.
Ons team zou een heel stuk sterker worden met een speler als Ronald de Boer. Iemand die technisch sterk is, ziet wat er moet gebeuren en goed is in de omschakeling.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 05, 2008 1:08 pm

Harm schreef:En hoe vaak hebben Davids, Van der Wiel en Vermaelen gespeeld. Die laatste twee zijn ook chronische blessuregevallen.
Van der Wiel? Hoezo?

Harm

Bericht door Harm » za jan 05, 2008 1:09 pm

Die is ook al weer bijna het hele seizoen geblesseerd. In de Cruijffschaal speelde hij een goede wedstrijd, daarna kan ik me weinig meer van hem herinneren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2008 1:10 pm

Klopt. VDW heeft al meerdere blessures gehad dit seizoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 05, 2008 1:11 pm

Hij heeft tot aan Feyenoord-uit meegedaan en heeft sindsdien last van dezelfde blessure. Verder heeft hij volgens mij geen serieuze blessures gehad. Dat heeft dus niet zoveel te maken met chronisch geblesseerd zijn.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za jan 05, 2008 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 05, 2008 1:11 pm

Harm schreef:Wat vindt jouw vriendin eigenlijk van Perez joey? Zij heeft er volgens mij toch meer verstand van dan wij allemaal :D
Ze moest hard lachen toen ze hoorde dat Perez terugkwam, maar wel als een boerin met kiespijn. :smallgrin.gif:
Het gepruts van MVG is met geen pen te beschrijven. :excited.gif:

Harm

Bericht door Harm » za jan 05, 2008 1:15 pm

Je zou bijna verlangen naar Bousoufa en Engelaar?

Jesse

Bericht door Jesse » za jan 05, 2008 1:30 pm

Jöhnk schreef:Aissati was zo gekomen als Ajax hem echt had gewild. Gemiste kans. Maar gelukkig hebben we nu ervaring. :excited.gif:
Denk je dat echt? Als dat zo is zou ik het echt een schandaal vinden.
Ook Ajax-directeur Martin van Geel wilde een ander verhaal uit de wereld helpen. PSV'er Ismail Aissati is niet in beeld geweest als aanwinst voor de winterstop.
Ik kan me anders nog wel een filmpje op vi.nl herinneren met de titel "we gaan serieus werk maken van Aissati". Volgens mij nadat bekend was dat hij nog maar een eenjarig contract had. Maar goed, Ajax zal wel weer te weinig geboden hebben. Vermoeiend.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2008 1:35 pm

Fontein heeft alleen geinformeerd, bij mijn weten. Even later kwam het bericht door dat Ajax achter Modric aanzat.

Wie heeft trouwens die afkoopclausule gelekt? PSV was het niet, want die wilden door met Aissati. Het was dus Aissati zelf (lees: zijn zaakwaarnemer).

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 05, 2008 1:35 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze verlosser :hypocrite.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2008 1:46 pm

Wie? Die man met die baard?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za jan 05, 2008 1:48 pm

Jöhnk schreef:Wie? Die man met die baard?
Vast een mohammed

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 05, 2008 2:04 pm

Niemand bij Ajax vindt komst van Kenneth Perez vreemd
door Dick Sintenie

Zaterdag 5 januari 2008 - DUBAI - Kenneth Perez werd gisteravond in Dubai gepresenteerd als nieuwe speler van Ajax. Een halfjaar geleden zwaaide hij Amsterdam nog vaarwel om zijn loopbaan voort te zetten bij PSV.

"Zo is voetbal, zo kan het gaan", zegt Perez.

In een bijzaal van het sjieke hotel Jumeirah Emirates Towers schoven Perez, Ajax-trainer Adrie Koster en technisch directeur Martin van Geel aan om tekst en uitleg te geven over een van de opmerkelijkste transfers van de afgelopen jaren. Maar zo vreemd vonden de drie het niet dat Perez na zes maanden alweer is teruggekeerd bij Ajax.

Eind november voerde de Deen een gesprek met de clubleiding van PSV. "Daarin werd duidelijk dat mijn situatie in Eindhoven was veranderd na het vertrek van trainer Ronald Koeman naar Valencia. Koeman wilde mij graag hebben, maar voor mijn positie had PSV nog drie of vier kandidaten. PSV zei in dat gesprek mee te willen werken aan een transfer als er een club voor mij kwam. Toen Ajax zich meldde, heb ik alle plussen en minnen tegen elkaar afgewogen en een beslissing genomen."

Op de vraag of het niet raar is dat PSV een aankoop al na een paar maanden weer laat vertrekken, zei Perez: "Je kunt het raar vinden, maar het is hun keuze."

Van Geel op zijn beurt vond het niet vreemd dat Ajax in de zoektocht naar een aanvallende middenvelder bij Perez uitkwam. "Iedereen weet dat onze vorige trainer (Henk ten Cate) een ander plaatje in zijn hoofd had. Daarom hebben we Kenneth laten gaan. Maar als we destijds geweten hadden dat zowel Ryan Babel als Wesley Sneijder niet lang daarna zouden vertrekken, hadden we Kenneth gehouden."

Perez, Koster en Van Geel voerden met zijn drieën een gesprek over de toekomstige rol van de Deen bij Ajax. Koster: "Kenneth komt het best tot zijn recht als nummer 10, in een vrije rol achter de spitsen. Dat betekent dat wij de rest van het elftal in evenwicht moeten krijgen. We hebben behoefte aan een speler die de bal durft te vragen en er ook iets goeds mee doet."

Over een basisplaats voor Perez is niet gesproken. "Maar als het rendement niet goed is, kan ook Perez wisselspeler zijn", aldus Koster. Perez zelf stond erop daaraan toe te voegen dat hij nog nooit een basisplaats heeft geëist. "Die suggestie is door Ten Cate wel gewekt, maar dat is bezijden de waarheid. Dat een trainer soms beslist om mij op de bank te zetten, wat Jan Wouters deed bij PSV na het vertrek van Ronald Koeman, is zijn goed recht. Het is niet leuk voor mij, als het maar open en eerlijk gebeurt."
PZC

Aristides

Bericht door Aristides » za jan 05, 2008 7:01 pm

Jöhnk schreef:Wie? Die man met die baard?
Staat tegen AZ rechtsback, linksback en centraal in de verdediging.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 05, 2008 8:27 pm

Jan, Piet-Joris en Corneel. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jan 05, 2008 8:37 pm

Ondanks het feit dat ik de gang van zaken met Perez nog steeds wanbeleid vind moet ik zeggen dat hij vandaag wel aardig speelde. Ok, het is een vriendschappelijk potje en hij speelde maar een helft. Maar hij liet een aardige indruk achter. Een prima doelpunt en af en toe een intelligente pass.

Ik heb het idee dat Huntelaar hier wel van gaat profiteren. Met iemand achter hem kan Klaas Jan zich nu puur richten op het maken van doelpunten en Perez zal hem toch van de nodige assists gaan voorzien. Ik hoop alleen dat Davids en Gabri een goede conditie hebben.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 06, 2008 12:34 pm

Marillion schreef: Ik heb het idee dat Huntelaar hier wel van gaat profiteren. Met iemand achter hem kan Klaas Jan zich nu puur richten op het maken van doelpunten en Perez zal hem toch van de nodige assists gaan voorzien. Ik hoop alleen dat Davids en Gabri een goede conditie hebben.
Yup, zo zie ik het ook. Vorig seizoen stond alles in het teken van Sneyder. Die 'klikte' niet zo met KJH, de samenwerking tussen Perez en KJH is beter.

Nu zal Ajax het moeten hebben van de doelpunten van de troika Perez - KJH - Suarez. De overige 8 moeten werken en het achterin droog houden. Nog een verdediger erbij en dan lijkt me dat we dit seizoen wel kampioen van de armoede worden.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 06, 2008 1:52 pm

Yup, zo zie ik het ook. Vorig seizoen stond alles in het teken van Sneyder. Die 'klikte' niet zo met KJH, de samenwerking tussen Perez en KJH is beter.

Nu zal Ajax het moeten hebben van de doelpunten van de troika Perez - KJH - Suarez. De overige 8 moeten werken en het achterin droog houden. Nog een verdediger erbij en dan lijkt me dat we dit seizoen wel kampioen van de armoede worden.
Hoop doet leven, maar van die samenwerking tussen KJH en Perez heb ik vorig seizoen niets gemerkt.

Achterin droog houden? Iedere buitenspeler mag tegen Ajax doen en laten wat hij wil. Gabri en Davids kunnen niet beiden alle gaten opvangen. Ajax had al lang voor backs en een centrale verdediger moeten zorgen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 2:30 pm

wimpey schreef:Yup, zo zie ik het ook. Vorig seizoen stond alles in het teken van Sneyder.
En volledig terecht! Sneijder is drie keer beter dan Perez.

Met Perez op 10 worden we defensief nóg kwetsbaarder.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 06, 2008 2:36 pm

Demosthenes schreef:

Hoop doet leven, maar van die samenwerking tussen KJH en Perez heb ik vorig seizoen niets gemerkt.

Achterin droog houden? Iedere buitenspeler mag tegen Ajax doen en laten wat hij wil. Gabri en Davids kunnen niet beiden alle gaten opvangen. Ajax had al lang voor backs en een centrale verdediger moeten zorgen!

Waar of waneer had je dat moeten merken? In de drieenhalf wedstrijden die Perez meedeed samen met Huntelaar?

@joey:

Volgens mij bedoelt wimpey dat alles in het teken van SNeijder stond, in plaats van meer nadruk op het 'team', of op Huntelaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 2:43 pm

Mr. Ajax schreef:Volgens mij bedoelt wimpey dat alles in het teken van SNeijder stond, in plaats van meer nadruk op het 'team', of op Huntelaar.
Het is óf/óf. Je kunt het team niet in dienst laten spelen van twee primadonna's. HtC bouwde het team rond Sneijder, dat is een te verdedigen keuze geweest. Sterker, ik denk dat daar weinig op af te dingen valt. Gevolg: hij had geen plaats voor Perez.
Ik heb liever dat een trainer een keuze maakt dan dat hij allerlei rare compromissen sluit. Van der Vaart en Sneijder samen op het middenveld, Sneijder op het middenveld en Van der Vaart ergens op een hem vreemde plaats in de voorhoede, etc.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 2:44 pm

Op een vreemde plaats in de voorhoede? Van der Vaart is momenteel één van de beste aanvallers van de Bundesliga.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 2:46 pm

Ja, in de as van het veld, hij kan doen wat hij wil.

Bij Ajax moesten VDV en Sneijder geforceerd samen spelen, dat ging ten koste van beiden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 06, 2008 3:03 pm

Dat lag meer aan andere zaken. Bijvoorbeeld de dramatische vorm waarin Van der Vaart verkeerde en de verschrikkelijk slechte omschakeling bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 06, 2008 3:09 pm

Slechte omschakeling krijg je vanzelf met VDV én Sneijder. Tenzij je verder topklasse op het middenveld en de verdediging hebt lopen.

Plaats reactie