Siem de Jong
Moderator: mods
-
Het gaat erom dat Koster het tegen AZ probeert; het had desastreus kunnen aflopen en dan zit je met Siem de Jong! Binnen één minuut was Pocognoli hem voorbij en zette voor. Heitinga blokkeerde het schot van Ari (gelukkig)Rishi schreef:Ja ik snap ook al die onzin niet dat mensen denken dat Koster in hem een back ziet. Gewoon eenmalig. Niks mis mee. Die komt daar ook nooit meer te spelen!
Het was niet de minst slechte oplossing, het was de slechtste na Maduro. Rommedahl heeft meer ervaring met verdedigen en ik snap wel dat hij Colin niet direct opstelde, want die wordt dan uitgefloten (Nu stond Ajax met 2-1 voor toen hij eroin kwam, tegen tien man)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Mee eens. Maar dan heb je dus wel voor drie posities één back-up.Jöhnk schreef:Nog wel....Thomas schreef:Ik vind Ogararu overigens de slechtste rechtsback die we hebben
Heitinga rechtsback zodra VDW weer fit is. Dat lijkt me de beste (lees: minst slechte) optie.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Lekker dan!Uit dit contract spreekt vertrouwen’
Amsterdam, 29 jan 2008
Daags na zijn negentiende verjaardag voorzag Siem de Jong zijn nieuwe Ajax-contract van een handtekening. De beloftevolle middenvelder verbond zich daarmee tot en met 30 juni 2013 aan de Amsterdamse club.
Het nieuwe en verbeterde contract gaat officieel in op 1 juli 2008. Op 15 januari hadden de speler en zijn club al een akkoord bereikt over de nieuwe verbintenis. Dinsdag werden de afspraken zwart op wit gesteld. ,,Ik had niet verwacht dat ik zo snel een nieuw contract zou tekenen’’, vertelt De Jong trots. ,,Ik begon het seizoen bij Jong Ajax. Vervolgens kreeg ik een kans in het eerste en nu is mijn contract al vernieuwd. Uit dit nieuwe contract spreekt het vertrouwen dat de club in mij heeft.’’
Terwijl De Jong zijn verhaal vertelt is de inkt op de paperassen nauwelijks droog. Een fraaie voetbaltoekomst dient zich aan voor de in Zwitserland geboren voetballer, die al veertien officiële duels in Ajax 1 op zijn naam bracht. In de competitiewedstrijden tegen Sparta (zijn competitiedebuut) en Feyenoord scoorde De Jong. In het bekerduel met Kozakken Boys maakte de verbindingsspeler zijn officiële debuut in een wedstrijd van Ajax 1.
Zaakwaarnemer Louis Laros, Martin van Geel, Siem de Jong en moeder Loekie de Jong (vlnr.) proosten op een mooie voetbaltoekomst.
Met het thuisoptreden tegen PSV dient zich de eerstvolgende kans aan op nieuwe speelminuten. Binnen een week dient zich een tweede, minstens zo fraai podium aan om de voetbalkunsten (mogelijk) te etaleren. Ook Ajax – Feyenoord, de Klassieker die zondag wordt gespeeld in de ArenA, staat in het teken van de race om de landstitel. ,,Als we die wedstrijden winnen, is helemaal sprake van een mooie week’’, vervolgt De Jong, die in 2005 zijn opwachting maakte in de jeugdopleiding van Ajax.
Ajax’ technisch directeur Martin van Geel bevestigt het vertrouwen dat de club heeft in De Jong. ,,Siem is gisteren pas negentien geworden, maar hij heeft nu al veel vooruitgang geboekt’’, vertelt de technisch directeur over de jonge selectiespeler. ,,Hij is een multifunctionele middenvelder die zowel fysiek als mentaal goed in elkaar zit. Siem had een klein contract. Omdat hij in de selectie een andere status heeft gekregen, hebben we zijn contract aangepast.’’
Houd Ajax TV in de gaten voor beelden van de contractondertekening en interviews met Siem de Jong en Martin van Geel.

Pompiedom
- Giacomo Puccini
- Daily Blind
-
-