Grygera

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 10, 2007 8:23 pm

Inderdaad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » do jan 11, 2007 2:10 pm

Jöhnk schreef:Kan me niet voorstellen dat Grygera zijn aankomende transfervrije status laat glippen nu-ie zo dichtbij is.
Het verschil met deze winter is niet zo groot. Hij kan nu wennen in de Italiaanse eerste divisie, nu al veel geld verdienen, waarom wachten?

Stel dat hij zwaar geblesseerd raakt! Ik denk dat hij de keuze nu maakt.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

cento

Bericht door cento » ma jan 15, 2007 10:26 am

Juventus biedt 1 miljoen op Zdenek Grygera

Al enkele weken gonst het van de geruchten omtrent een eventuele overgang van Grygera naar Juventus. Nu heeft Juve dan 'eindelijk' een bod uitgebracht om Zdenek Grygera per direct over te nemen van Ajax. De Italianen zijn volgens technisch directeur Secco bereid om een transfersom van één miljoen euro te betalen. Dat meldt De Telegraaf zondag.

"Ajax is inmiddels op de hoogte van onze belangstelling", aldus Secco tegenover Italiaanse media. "Sterker nog, we hebben een bod van één miljoen euro gedaan. Ajax wil echter een vraagprijs die niet overeenkomt met de marktwaarde. Elk bod van méér dan één miljoen euro voor een verdediger met een aflopend contract is waanzin."

Juventus heeft een bod uitgebracht om Zdenek Grygera (26) tussentijds over te nemen van Ajax. De Italianen zijn volgens technisch directeur Alessio Secco bereid om een transfersom van één miljoen euro te betalen.
Mocht Ajax vasthouden aan de vraagprijs van twee miljoen euro dan wacht Juventus tot komende zomer en kan de club uit Turijn de dan transfervrije Tsjechische international gratis inlijven. Ajax' technisch directeur Martin van Geel wil geen commentaar geven op de uitspraken van Secco, omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is, maar ontkent het bod niet. (Bron: De Telegraaf)

Martin van Geel wilde geen commentaar geven op de uitspraken van Secco. Hij ontkent echter niet dat er een bod is uitgebracht op de Tsjech. De Amsterdammers lieten eerder weten een afkoopsom van twee miljoen euro te verlangen. Als een tussentijdse transfer niet mogelijk blijkt, wil Juventus Grygera komende zomer naar Italië halen. De international heeft bij Ajax een aflopende verbintenis en kan na het seizoen transfervrij vertrekken.

Arwin

Bericht door Arwin » wo jan 17, 2007 11:07 am

Volgens AD Sportwereld is er iemand namens Juventus in Amsterdam om over een onmiddelijke overgang van Grygera te spreken.

Stel dat ze het bod willen verhogen tot maximaal 1,5 miljoen euro, dan zou ik hem toch gewoon verkopen. We hebben niet veel geld, dus we kunnen het goed gebruiken. Bovendien kun je dan alvast andere spelers inpassen en kijken hoe ze presteren. Mocht het nodig zijn, kun je dan van de zomer een goede versterking halen.

Zou Ajax hem in de zomer laten gaan, proberen ze waarschijnlijk dan pas of de huidige vervangers het aankunnen en als ze dat niet kunnen, spelen we de eerste seizoenshelft volgend jaar alweer met een probleem positie.

Nee, verkoop hem maar en zoek naar een lange termijn oplossing.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 17, 2007 12:16 pm

De enige reden die ik kan verzinnen dat Juve hem nu al wilt halen is dat er andere clubs uit de Serie A op de loer liggen en ze bang zijn dat Grygera in de zomer voor een ander kiest.

Als ik Van Geel was zou ik star vasthouden aan die 2 miljoen. Daar kunnen we dan hopelijk wat mee (in combinatie met de verkoop van Rosenberg, bijvoorbeeld).

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 17, 2007 4:31 pm

Star vasthouden? Voor een speler die over 5 en een halve maand transfervrij is? Gewoon voor 1,5 mil verkopen, zou ik zeggen. Scheelt nog een half jaarsalaris ook. Dubbele besparing. Met Vertonghen en Heitinga als vervangers zingen we het wel een half jaartje uit, centraal in de verdediging.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 17, 2007 4:39 pm

Precies, het moet wel financieel verantwoord zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 22, 2007 9:25 pm

Wat denken jullie, zal Grygera nog vertrekken? Wellicht na zondag, zodat hij tegen Groningen nog meedoet? Dit i.v.m. de schorsing van Vermaelen.

Mij lijkt het wel zo handig om hem te houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 22, 2007 10:47 pm

Ik kan moeilijk inschatten of Juventus het gevraagde bedrag nog gaat neerleggen. Financieel moet Ajax er flink beter van worden, anders kun je hem beter nog een half jaar houden. Er valt dit seizoen immers nog genoeg voor te winnen.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jan 22, 2007 11:01 pm

Tegen een marktconform bedrag zou ik het gewoon doen, hoor. Vorig seizoen ging het Ajax ook beter af zonder Grygera dan met.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 23, 2007 9:46 am

Daarnaast maken we ook geen kans meer op het kampioenschap. Laat die jongen toch gaan!
Bertje for President!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 23, 2007 11:06 am

Juist, die UEFA Cup winnen lijkt me ook niet van belang, laat staan het veiligstellen van een CL plaats middels de play-offs.

:hypocrite:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 11:14 am

Grygera is idd. wel een garantie op succes.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 23, 2007 11:14 am

Marktconform zou te weinig zijn, dan denk ik aan een paar ton. Ik wil minimaal 2 miljoen zien en anders blijft Gryga mooi bij ons.
Kaboem! schreef:Daarnaast maken we ook geen kans meer op het kampioenschap. Laat die jongen toch gaan!
Geen kans op het kampioenschap heb je gelijk in, maar er is nog wél kans om feyenoord minstens één keer te vernederen, we krijgen veel competitiewedstrijden die ik Ajax graag zie winnen, de belangrijke play-offs en de ontmoetingen met Bremen en wie weet een Europees vervolg. Grygera heeft tot nu toe nagenoeg alles gespeeld en Ten Cate vindt hem dus beter dan de alternatieven. Het is tot nu toe ook nog geen verloren seizoen; we zijn pas op de helft. Ajax moet de rest van het seizoen gewoon door blijven gaan met progressie tonen en doorgroeien naar een niveau waarmee het volgend seizoen wél de strijd met psv aan kan gaan. Daar hoort ook bij dat de beste 11 spelen, Vermaelen moet maar leren dat hij bij een topclub speelt en op eigen kracht laten zien dat hij beter is dan Grygera.
Ajax!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 23, 2007 11:40 am

Jöhnk schreef:Grygera is idd. wel een garantie op succes.
Meer dan Vermaelen of Vertonghen ja. Voorronde CL brengt al meer op dan Grygera nu en we maken met Grygera een stuk meer kans om die te bereiken.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 23, 2007 11:43 am

We maken een stuk meer kans op een goede toekomst wanneer we jongens als Vermaelen en Vertonghen veel laten spelen. Grygera is een gepasseerd station. We moeten aan de toekomst werken. Zonder Grygera!
Bertje for President!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 23, 2007 11:47 am

Vermaelen en Vertonghen kunnen een hoop leren van Grygera. Bovendien kunnen we volgens die filosofie beter spelers uit de f1 opstellen. Die hebben immers de toekomst :X

We leven in het nu, niet in de toekomst. Ajacieden moeten daar eens vanaf stappen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 23, 2007 11:49 am

Nogmaals: Vermaelen moet maar op eigen kracht laten zien dat hij beter is dan Grygera. Dit seizoen maakt Vermaelen helemaal geen sterke indruk, ben blij dat Grygera dat wel doet met 2x Bremen voor de boeg.
Ajax!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 11:53 am

Ik niet, want de dromerige Grygera tegen een geslepen spits als Klose betekent dat Bremen reeds verzekerd is van teminste 1 doelpunt per wedstrijd.

Ik ben gewoon niet zo onder de indruk van Grygera (HTC helaas wel), al is hij in opbouwend opzicht wel een stuk bekwamer dan Vermaelen.

Ben het overigens met je eens dat Vermaelen het zelf moet afwingen, maar daar moet hij dan ook de kans toe krijgen. Nadat Vermaelen geslachtofferd werd nav. de uitschakeling in de VCL mag-ie enkel nog opdraven als linksback. En dat is niet zijn positie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 12:13 pm

Jöhnk schreef:Ik ben gewoon niet zo onder de indruk van Grygera (HTC helaas wel), al is hij in opbouwend opzicht wel een stuk bekwamer dan Vermaelen.
Ik ben ook niet bijster onder de indruk, maar hij presteert dit seizoen wel beter dan Vermaelen.

Voor een bedrag rond de twee miljoen zou ik hem verkopen. Aan de hand van Stam gaat iedere verdediger beter en met meer zelfvertrouwen spelen. Ook Vermaelen of Verthongen.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 23, 2007 12:20 pm

Jöhnk schreef:Ik niet, want de dromerige Grygera tegen een geslepen spits als Klose betekent dat Bremen reeds verzekerd is van teminste 1 doelpunt per wedstrijd.
Wie zegt dat Grygera op Klose staat? Je moet zijn kwaliteiten benutten en niet zijn minpunten benadrukken. Jaap op Klose.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 12:23 pm

Jaap en Grygera schuiven in de regel beurtelings in. Ajax speelt zoneverdediging.
Ergo: Klose komt Grygera genoeg tegen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di jan 23, 2007 12:26 pm

Jöhnk schreef:Ben het overigens met je eens dat Vermaelen het zelf moet afwingen, maar daar moet hij dan ook de kans toe krijgen. Nadat Vermaelen geslachtofferd werd nav. de uitschakeling in de VCL mag-ie enkel nog opdraven als linksback. En dat is niet zijn positie.
In de jeugd speelde Vermaelen niet anders dan linksback. Bovendien speelt Ajax regelmatig met een driemans verdediging waarin van Vermaelen gevraagd wordt om simpelweg zijn man uit te schakelen. Op dat gebied zouden zijn kwaliteiten moeten liggen maar dat komt het afgelopen half jaar weinig uit de verf. Nee over een gebrek aan kansen heeft Vermaelen niet te klagen, hij laat gewoon te weinig zien. Kan natuurlijk gebeuren op zijn leeftijd, maar daarom ben ik nog wel blij dat Grygera het goed doet naast Stam. Ook Grygera is geen absolute topper maar wie is dat wel... juist, alleen Jaap Stam.
Ajax!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 12:42 pm

Niet mee eens. Vermaelen is juist op zijn zwakst als hij op een braakliggende flank in een lopend duel met een type als Fortune verzeild geraakt.

Als back vind ik hem niet wendbaar genoeg.

Ik blijf erbij dat Vermaelen sec verdedigend gezien niet zwakker is dan Grygera zoals laatstgenoemde nu gebruikt wordt.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jan 23, 2007 12:44 pm

Maar opbouwend wel. Ergo: het is een verzwakking tov Grygera. Met andere woorden: Mét Grygera maken we meer kans op het behalen van de voorronde CL, de UEFA Cup en de beker.

Dat is bij elkaar meer waard dan een schamele miljoen.

Plaats reactie