John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 2:59 pm

Maar Heitinga moest eerst verkocht worden. Dus het kan verkeren.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 11, 2007 3:01 pm

Mij valt op dat Heitinga een slow-starter is. Zijn tweede seizoenshelft is altijd zijn beste.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 3:02 pm

Natuurlijk kan het verkeren. Dat is voetbal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » zo feb 11, 2007 3:04 pm

Bij corners van Ajax is hij trouwens een held in het vrijlopen. Jammer dat het scoren dan niet altijd lukt.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 11, 2007 3:04 pm

Jöhnk schreef:Maar Heitinga moest eerst verkocht worden. Dus het kan verkeren.
Toen speelde hij lange tijd een heel stuk slechter dan nu, dus wat is daar gek aan?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 3:42 pm

Je geeft het zelf al aan. Een carriere gaat niet altijd in een rechte lijn omhoog. Dus soms moet je geduld hebben, al lijkt geduld soms een vies woord.

Overigens heb ik het woord gek niet in de mond genomen.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 11, 2007 3:45 pm

Je impliceert dat er iemand iets te verwijten viel/valt. Dat is m.i. niet het geval.

Er waren toen logische redenen waarom ik Johnny toen liever kwijt was, maar nu hoop ik van harte dat hij bijtekent.

Je kunt er nu eenmaal niet altijd vanuit gaan dat het met geduld wel goedkomt, hoewel ik goede hoop heb dat dit voor bijvoorbeeld Maduro ook op zal gaan.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 3:49 pm

Arthur schreef:Je impliceert dat er iemand iets te verwijten viel/valt. Dat is m.i. niet het geval.
Maar mijns inziens wel.

Je kunt best constateren dat een speler te weinig presteert. Maar door te stellen dat een speler verkocht moet worden haal je als het ware een definitieve streep door zijn naam.

Verder was Heitinga volgens mij vorig seizoen niet zo slecht als beweerd werd en dit seizoen niet zo goed als beweerd wordt.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 11, 2007 3:51 pm

Vorig jaar werd het gaandeweg al beter, maar hij was een tijdlang een gevaar voor zijn eigen ploeg. Ik vind niet dat je toen kon beredeneren dat het wel goed zou komen met hem.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 11, 2007 5:22 pm

Nee hoor. Ik vind Heitinga nog altijd een hele matige verdediger. Dat zeg ik er ook bij. Maar ik heb het nooit een onsympathieke jongen gevonden en dit seizoen heeft hij voor mij extra duidelijk gemaakt dat hij helemaal gek is van Ajax.
Hij komt bij mij ook sympathiek over, al heb ik hem al sinds de A1 niet meer op De Toekomst gezien (zal hij wel zijn als ik er niet ben). In de A1 was hij behalve speler ook in de kantine een "aardige vent".

Hij is geen verdediger? Hij is geen mandekker. Ajax leidt geen mandekkers op. Mandekkers kun je m.i. ook zo "uit Tsjechië" halen. Vermaelen en Heitinga zijn opgevoed in de Blind-traditie. Blind was in zijn tijd een matige back (zal niet iedereen het mee eens zijn), maar bleek als centrale verdediger (zonder de spits te hoeven dekken) een openbaring (ontdekking van Van Gaal)

Speelt Ajax thuis en maakt een verdediger een fout, dan hoor ik steevast iemand de naam van Heitinga noemen (ik verbaas me wel eens over de kennis van sommige supporters). Hij heeft niet het krediet dat sommige andere spelers (Emanuelson?) krijgen.

Ik denk dat hij voor zijn carrière beter naar een topclub in het buitenland kan vertrekken. Ik hoop zelf dat hij nog jaren voor Ajax kiest
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 5:29 pm

Jöhnk schreef:
Arthur schreef:Je impliceert dat er iemand iets te verwijten viel/valt. Dat is m.i. niet het geval.
Maar mijns inziens wel.

Je kunt best constateren dat een speler te weinig presteert. Maar door te stellen dat een speler verkocht moet worden haal je als het ware een definitieve streep door zijn naam.

Verder was Heitinga volgens mij vorig seizoen niet zo slecht als beweerd werd en dit seizoen niet zo goed als beweerd wordt.
In mijn ogen lijkt Johnny als centrale verdediger over het algemeen nog steeds op de Heitinga waar ik niet genoeg meer in zag. Wanneer hij speelt tussen de verdediging en het middenveld in blinkt hij vaak uit en is hij vaak in positief opzicht beslissend voor Ajax. Een goede zet van Ten Cate. Johnny is in mijn ogen een speler die dankzij de nieuwe trainer beter is gaan functioneren.

Volgens mij valt mij ook niets te verwijten. Ik heb niets tegenstrijdigs gezegd.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » zo feb 11, 2007 5:47 pm

Demosthenes schreef:

Speelt Ajax thuis en maakt een verdediger een fout, dan hoor ik steevast iemand de naam van Heitinga noemen (ik verbaas me wel eens over de kennis van sommige supporters). Hij heeft niet het krediet dat sommige andere spelers (Emanuelson?) krijgen.

Ik denk dat hij voor zijn carrière beter naar een topclub in het buitenland kan vertrekken. Ik hoop zelf dat hij nog jaren voor Ajax kiest
Heeft Emanuelson dan zoveel krediet? Ook op hem is regelmatig kritiek. Vooral wat betreft zijn verdedigen. Maar Urby voegt regelmatiger wat toe aan het elftal.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 9:10 pm

Urby heeft soms schitterende aanvallende acties waardoor hij veel krediet krijgt. Verdedigend laat hij echter vaak genoeg steken vallen, helemaal als hij een directe tegenstander heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » zo feb 11, 2007 9:26 pm

Jesse schreef:Urby heeft soms schitterende aanvallende acties waardoor hij veel krediet krijgt. Verdedigend laat hij echter vaak genoeg steken vallen, helemaal als hij een directe tegenstander heeft.
Als hij een directe tegenstander heeft vind ik hem vaak juist wel goed verdedigen (Met uitzondering van spelers die het van hun snelheid moeten hebben) . Het is eerder een probleem als hij geen directe tegenstander heeft aangezien zijn positionering vrij slecht is.
Maar ik vind Urby niet bepaald meer krediet hebben dan Johnny.

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 11, 2007 10:44 pm

thaumaturgy schreef:
Jesse schreef:Urby heeft soms schitterende aanvallende acties waardoor hij veel krediet krijgt. Verdedigend laat hij echter vaak genoeg steken vallen, helemaal als hij een directe tegenstander heeft.
Als hij een directe tegenstander heeft vind ik hem vaak juist wel goed verdedigen (Met uitzondering van spelers die het van hun snelheid moeten hebben) . Het is eerder een probleem als hij geen directe tegenstander heeft aangezien zijn positionering vrij slecht is.
Urby is beter als hij ergens komt, dan wanneer hij al op die plek staat! Als back die aanvalt is hij goed, maar als middenvelder is hij te onrustig en ik heb al heel wat passes door het midden gezien die door een tegenstander werden onderschept.

Bij Urby gaat verdedigend meer fout dan alleen vorige week bij Vincken, denk aan Kopenhagen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:09 pm

Thomas schreef:Volgens mij valt mij ook niets te verwijten. Ik heb niets tegenstrijdigs gezegd.
Nee, het lijkt maar zo. :D

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » zo feb 11, 2007 11:23 pm

Demosthenes schreef:
thaumaturgy schreef:
Urby is beter als hij ergens komt, dan wanneer hij al op die plek staat! Als back die aanvalt is hij goed, maar als middenvelder is hij te onrustig en ik heb al heel wat passes door het midden gezien die door een tegenstander werden onderschept.

Bij Urby gaat verdedigend meer fout dan alleen vorige week bij Vincken, denk aan Kopenhagen.
Vincken was gewoon veel te snel voor hem. Maar ik vind Urby over het algemeen goed verdedigen als hij een directe man tegenover zich heeft. De duels met Farfan zijn daar een goed voorbeeld van. Tegen Kopenhagen had hij dan ook last van opkomende middenvelders waar hij veel moeite mee heeft. Vaak ook omdat hij ergens anders staat dan waar hij hoort te staan. Als hij geen directe tegenstander heeft neemt hij teveel vrijheid voor zichzelf. Wat gevaarlijk kan zijn. Zowel voor Ajax als de tegenstander.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 11:25 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Volgens mij valt mij ook niets te verwijten. Ik heb niets tegenstrijdigs gezegd.
Nee, het lijkt maar zo. :D
Als verdediger ben ik nog altijd geen fan van Heitinga. Als persoon en Ajacied wel. Altijd al geweest. Die jongen heeft een passie voor Ajax, denk ik. Maar als hij zich dit seizoen niet zo had geprofileerd in de rol die Ten Cate hem het liefst geeft, had hij van mij niet hoeven blijven.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:36 pm

Thomas schreef:Als verdediger ben ik nog altijd geen fan van Heitinga.
Dat kan, maar als je zegt dat Heitinga verkocht dient te worden schrijf je hem af als speler van Ajax, niet alleen als verdediger.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 11:38 pm

Hoe vind jij Heitinga in de verdediging, Jöhnk?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 11:40 pm

Jöhnk schreef:
Dat kan, maar als je zegt dat Heitinga verkocht dient te worden schrijf je hem af als speler van Ajax, niet alleen als verdediger.
Op dat moment had ik Heitinga nog nooit zien spelen op die positie. Voor mij was Heitinga een verdediger. Een matige verdediger.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 11, 2007 11:40 pm

Vandaag was hij prima. Zou hem graag een jaartje naast Jaap Stam zien spelen.

Maar het hangt er een beetje vanaf. Als Ajax met twee wingbacks speelt komt Heitinga beter als controleur op het middenveld tot zijn recht.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 11:40 pm

Thomas schreef:Als verdediger ben ik nog altijd geen fan van Heitinga. Als persoon en Ajacied wel.
Heb jij een gespleten persoonlijkheid, Thomas? Of bedoel je het anders? :D
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 11:42 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:
Op dat moment had ik Heitinga nog nooit zien spelen op die positie. Voor mij was Heitinga een verdediger. Een matige verdediger.
Heitinga heeft wel eerder op het middenveld gespeeld. Onder Koeman, volgens mij.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 11, 2007 11:45 pm

joey schreef:
Thomas schreef:Als verdediger ben ik nog altijd geen fan van Heitinga. Als persoon en Ajacied wel.
Heb jij een gespleten persoonlijkheid, Thomas? Of bedoel je het anders? :D
Prachtige zinsconstructie inderdaad :D
Ajax!

Plaats reactie