Jaap Stam

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 16, 2007 12:15 pm

joey schreef:Het leek erop dat hij niet optimaal in conditie was. Alsof hij minder meters maakte dan normaal. Vonden jullie dat ook? Hij speelde een beetje statisch.
Mee eens. Hij liet soms opzichtig het werk opknappen door zijn collega verdedigers, die dat overigens een paar keer veel te laat doorhadden hetgeen genante situaties opleverde. Ik kan me voorstellen dat Stam laaiend was, zijn medespelers hebben hem voor Joker gezet. Dat hij zelf ook niet best was kun je Stam niet kwalijk nemen, daar is hij te vaak uitblinker voor.

Gelukkig nam Vermaelen zijn verantwoordelijkheid wel, speelde een uitstekende wedstrijd. De enige aan de kant van Ajax.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 16, 2007 12:17 pm

Huntelaar was ook top. Bakircioglü was ook zeker niet slecht.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do aug 16, 2007 12:17 pm

Ik vond iedereen er een beetje conditioneel zwak uitzien in vergelijking met die Pragenezen.

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 16, 2007 12:17 pm

Huntelaar top? Ik vond het reuze meevallen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 16, 2007 12:24 pm

Giacomo Puccini schreef:Gelukkig nam Vermaelen zijn verantwoordelijkheid wel, speelde een uitstekende wedstrijd. De enige aan de kant van Ajax.
Ik vind Vermaelen vrijwel altijd sterk spelen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 12:26 pm

Sommigen zeiden al anderhalf jaar geleden dat Vermaelen de absolute top ging halen! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 16, 2007 12:28 pm

Alfred Schreuder?

Ik vond Vermaelen erg sterk, maar opbouwend blijft het behelpen. Hij speelde weer zomaar een simpele bal over de zijlijn. Net als Colin trouwens.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 12:29 pm

Je hebt een prima geheugen, Johnk!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 16, 2007 12:38 pm

Jöhnk schreef:Alfred Schreuder?

Ik vond Vermaelen erg sterk, maar opbouwend blijft het behelpen. Hij speelde weer zomaar een simpele bal over de zijlijn. Net als Colin trouwens.
Opbouwend is Vermaelen inderdaad niet goed, zijn passing is veel te slordig. Vooral over de grond komt geen bal aan. Maargoed, de meeste topverdedigers bij grote clubs zijn ook geen ster in de opbouw. Vermaelen moet het gewoon simpel houden en om hem heen moeten spelers staan die wel de opbouw kunnen verzorgen. Vermaelen-Stam is wat dat betreft geen gelukkig koppel maar de combinatie met Heitinga, Urby en Van der Wiel biedt wel volop perspectief.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 16, 2007 12:43 pm

Jöhnk schreef:Hij speelde weer zomaar een simpele bal over de zijlijn.
Zo gaf hij ook een prachtige pass door de lucht op, ik meen, Rommedahl. Precies in de loop. Jammer dat die daar dan weer niks mee deed.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do aug 16, 2007 12:54 pm

Rishi schreef:Hij is een belangrijke speler alleen vind ik hem nog te beperkt in balbezit. Gisteren was een mooie situatie te zien waarop je ziet dat Heitinga nog niet bij de Europese top behoort. Hij mist nog de intelligentie om op die positie te spelen.

Urby kreeg de bal terug na een te korte pass op Suarez ( een 1-2tje dacht ik). Urby had dus weer de bal en wilde de bal naar Heitinga passen die echter achter zijn man bleef staan. Ipv dat hij 4 meter naar voren liep om zo vrij te staan en ruimte te maken voor een opkomende verdediger of zichzelf vrij te lopen bleef die ezel staan. Het gevolg was dat de bal van Urby slecht leek, die passte de bal toch 4 meter voor Heitinga, maar eigenlijk was het Johny die liep te slapen of het gewoon niet zag. Zo zijn er legio voorbeelden van een Heitinga die veel meer moet brengen in balbezit. Hij is op dit moment alleen nuttig als speler die een man moet uitschakelen. Maar zoals gisteren heb je weinig aan hem
Inderdaad Rishi, een fraai voorbeeld. Ik explodeerde zo'n beetje toen ik dat zag gebeuren. Mag Heitinga alsjeblieft onmiddellijk opzouten van die plek? Onze opbouw vanaf de achterste lijn is al zwaar knudde, maar met hem daar nog voor loopt de boel definitief helemaal vast.

Lionel

Bericht door Lionel » do aug 16, 2007 12:57 pm

Het ergste vond ik nog dat iedere blinde kip zou zien dat Urby die bal naar voren gaat spelen. Los van het feit of Heitinga dan zelf aanspeelbaar zou zijn of niet creert hij wel ruimte voor 2 centrale mensen. En ook die reden had hij niet door. Heitinga is typisch een speler die er moet komen en niet al moet staan. Hij is teveel verdediger en te weinig middenvelder.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 11:27 am

Zuidema schreef:
Rishi schreef:Hij is een belangrijke speler alleen vind ik hem nog te beperkt in balbezit. Gisteren was een mooie situatie te zien waarop je ziet dat Heitinga nog niet bij de Europese top behoort. Hij mist nog de intelligentie om op die positie te spelen.

Urby kreeg de bal terug na een te korte pass op Suarez ( een 1-2tje dacht ik). Urby had dus weer de bal en wilde de bal naar Heitinga passen die echter achter zijn man bleef staan. Ipv dat hij 4 meter naar voren liep om zo vrij te staan en ruimte te maken voor een opkomende verdediger of zichzelf vrij te lopen bleef die ezel staan. Het gevolg was dat de bal van Urby slecht leek, die passte de bal toch 4 meter voor Heitinga, maar eigenlijk was het Johny die liep te slapen of het gewoon niet zag. Zo zijn er legio voorbeelden van een Heitinga die veel meer moet brengen in balbezit. Hij is op dit moment alleen nuttig als speler die een man moet uitschakelen. Maar zoals gisteren heb je weinig aan hem
Inderdaad Rishi, een fraai voorbeeld. Ik explodeerde zo'n beetje toen ik dat zag gebeuren. Mag Heitinga alsjeblieft onmiddellijk opzouten van die plek? Onze opbouw vanaf de achterste lijn is al zwaar knudde, maar met hem daar nog voor loopt de boel definitief helemaal vast.
Rishi, Zuidema en ik zijn het in ieder geval helemaal eens over Johnny. Alleen op het middenveld neerzetten als hij tegen een directe tegenstander speelt.

Als centrumverdediger zou hij weer wel meer opbouw met zich meebrengen.
Jöhnk schreef:Stam stond zeker te prutsen ja. In het begin vond ik hem echt goed, maar inmiddels lijkt de sleet er wel een beetje op te zitten.
Als hij fit blijft hebben we veel aan hem, maar het oogt moeizaam tijdens de sprintduels. Ajax had alvast een vervanger aan moeten trekken. Die was genoeg aan spelen toegekomen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 17, 2007 11:28 am

Van der Wiel is zijn vervanger.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 11:29 am

Van der Wiel is geen mandekker.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 17, 2007 11:52 am

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Stam stond zeker te prutsen ja. In het begin vond ik hem echt goed, maar inmiddels lijkt de sleet er wel een beetje op te zitten.
Als hij fit blijft hebben we veel aan hem, maar het oogt moeizaam tijdens de sprintduels. Ajax had alvast een vervanger aan moeten trekken. Die was genoeg aan spelen toegekomen.
Een vervanger voor Stam halen zou niet slim zijn geweest. Omdat we zo ruim in de goede centrale verdedigers zitten worden er al zulke rare fratsen met Heitinga uitgehaald, mede omdat Ten Cate Vermaelen, Stam en Heitinga er geen van allen naast wil zetten. We kunnen beter een sterke middenvelder kopen zodat Ten Cate geen verdediger op het middenveld hoeft te zetten. Dat zou het voetbal van Ajax ten goede komen.

Van der Wiel moet ook aan spelen toekomen, dus centrale verdedigers hebben we genoeg. Op de backs hebben we meer problemen.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 11:56 am

Ajax moet dit seizoen gewoon nadrukkelijk gaan kiezen tussen Vermaelen en Heitinga. Eén van de twee moet het worden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 11:58 am

Dat kan niet anders dan dat het Vermaelen wordt, in mijn ogen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 17, 2007 12:00 pm

Bertje schreef:Ajax moet dit seizoen gewoon nadrukkelijk gaan kiezen tussen Vermaelen en Heitinga. Eén van de twee moet het worden.
Onzin. 3 Sterke centrale verdedigers heb je gewoon nodig, zeker als één van de drie veel rust nodig heeft. Beetje rouleren, blessuregevalletje hier en schorsingkje daar en je hoeft geen keuze te maken.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 17, 2007 12:00 pm

Heitinga doet het meer dan uitstekend in zijn nieuwe rol. Die hoeft echt niet terug naar achter. Is prima gezien door henk; volgend jaar gaat Heitinga naar een buitenlandse topploeg, zijn soort speler op hoog nivo is zeldzaam

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 12:01 pm

Op het moment dat Stam wegvalt voorzie ik nog wel wat problemen. Vorig seizoen had Ajax met Gryga nog een extra mandekker in huis.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 12:01 pm

Heitinga is op die positie nog erger dan Galásek.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 12:02 pm

Zeker weten. Geen enkel positioneel vernuft. Alleen met z'n directe tegenstander achter zich durft hij nog iets. Maar goed, als verdediger stapte Heitinga ook graag voor z'n man.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 12:04 pm

Thomas schreef:Op het moment dat Stam wegvalt voorzie ik nog wel wat problemen. Vorig seizoen had Ajax met Gryga nog een extra mandekker in huis.
Ajax heeft Colin.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 17, 2007 12:05 pm

Da's waar, maar ik verwacht dat die uiteindelijk vooral als gelegenheidsback gebruikt zal worden.

Plaats reactie