Jan Vertonghen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 21, 2008 1:17 pm

Ik vind Vertonghen voor het niveau wat AJAX nastreeft 3 keer niks.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 21, 2008 1:21 pm

Misschien ben ik wat positiever omdat hij na Urby als linksback aan de beurt was. Dan is het al snel een stuk beter.

Maar ik zie nog wel wat in hem. Er moet zeker het nodige verbeteren maar daar geef ik hem nog wel even de tijd voor.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 1:23 pm

brigade zuid schreef:Ik vind Vertonghen voor het niveau wat AJAX nastreeft 3 keer niks.
Dat is ook het hele probleem met deze selectie er lopen voorin bal tovernaars maar op het middenveld en vooral achterin klungelaars die het oude Ajax nivo nooit zullen halen. Zolang je nog van Ajax nivo mag spreken

Stam , Heitinga, Grygera , Chivu , Pasanen, Maxwell , bergdolmo, dat waren fysiek betere spelers dan dat hele zooitje (misschien uitzondering Vermaelen) wat er nu staat.
Laatst gewijzigd door Toppie op ma jul 21, 2008 1:28 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 1:23 pm

Vertonghen is gewoon een heel talentvolle speler, die net 1 jaar eredivisie heeft gespeeld. Dat wordt gewoon een heel goede speler. Mooi dus dat hij heeft bijgetekend

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 21, 2008 1:26 pm

Precies, Luuk.

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 1:27 pm

Ja Luuk :excited.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » ma jul 21, 2008 1:27 pm

Precies, Luuk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 21, 2008 1:28 pm

Even terzijde: ik vond vooral Stam een ontzettende kutspeler bij Ajax. En zooo overschat. :excited.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 1:29 pm

hoe lang mag hij t nog proberen, die vijf jaar dat-ie nog onder contract staat? Er is vast nog veel meer te vinden of durft men hier xo ver te gaan dat Vertonghen "wereldtop" is..

Jesse

Bericht door Jesse » ma jul 21, 2008 1:30 pm

Nee, het is een talentvolle speler die nog een hoop moet leren. Anders kunnen we bijna het hele team van vorig jaar wel vervangen. Zullen we dat dan maar doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 1:31 pm

Hij heeft het immers al zo lang mogen proberen? Wereldtop, natuurlijk niet. Gewoon een talentvolle speler aan het begin van zijn carriere en de beste linksback die we hebben. WIe heeft het over wereldtop?

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 1:33 pm

Vertonghen type van damme net niet :aai.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jul 21, 2008 1:36 pm

Jesse schreef:Nee, het is een talentvolle speler die nog een hoop moet leren. Anders kunnen we bijna het hele team van vorig jaar wel vervangen. Zullen we dat dan maar doen?
Ja. Doc legt geld bij.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 1:38 pm

LucaS schreef:Vertonghen is gewoon een heel talentvolle speler, die net 1 jaar eredivisie heeft gespeeld. Dat wordt gewoon een heel goede speler. Mooi dus dat hij heeft bijgetekend
Vertonghen staat al vanaf zijn derde onder contract bij Ajax. Wanneer zien ze nou eens in dat het nooit meer wat wordt met deze jongen.

overigens is de knaap al drie jaar actief in de eredivisie en is hij gvd 21 [april 87] wel je feiten nakijjken, luuk.

Arthur

Bericht door Arthur » ma jul 21, 2008 1:46 pm

Hij moet niet in het centrum worden gezet, maar als linksback vind ik hem een prima kracht.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 1:52 pm

Donkey Shot schreef:
LucaS schreef:Vertonghen is gewoon een heel talentvolle speler, die net 1 jaar eredivisie heeft gespeeld. Dat wordt gewoon een heel goede speler. Mooi dus dat hij heeft bijgetekend
Vertonghen staat al vanaf zijn derde onder contract bij Ajax. Wanneer zien ze nou eens in dat het nooit meer wat wordt met deze jongen.

overigens is de knaap al drie jaar actief in de eredivisie en is hij gvd 21 [april 87] wel je feiten nakijjken, luuk.
Hij heeft nu 2 seizoenen eredivisie gespeeld Doc, waarvan het eerste seizoen 15 wedstrijden. Ik ken mijn feiten Doc. Jij niet, want Vertonghen speelt niet al heel lang bij Ajax

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 1:57 pm

LucaS schreef:
Donkey Shot schreef:
LucaS schreef:Vertonghen is gewoon een heel talentvolle speler, die net 1 jaar eredivisie heeft gespeeld.
Dat is niet waar Luuk, en jij zou dat moeten weten. Hij speelde voor RKC Waalwijk en dat was in de eredivisie. hij schoot onse titelkansen aan barrels weet je mog?

Ik zie nu je verbetering, maar voor de rest is het onzin. vertonghen speelt al jaren in de jeugd, Volgens mij kwam ie nog van het samenwerkingsverband met GBA af. Zolang kennen ze hem dus bij Ajax!
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op ma jul 21, 2008 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 1:58 pm

Anderhalf seizoen Doc. Ik had ook kunnen schrijven: 'nog geen twee seizoenen eredivisie'
I think I lost my fucking headache

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 1:59 pm

Donkey Shot schreef:
LucaS schreef:
Donkey Shot schreef: Dat is niet waar Luuk, en jij zou dat moeten weten. Hij speelde voor RKC Waalwijk en dat was in de eredivisie. hij schoot onse titelkansen aan barrels weet je mog?
Precies DS :drecul.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2008 2:09 pm

Vertonghen begon als VK Tielrode. Tielrode is een deelgemeente van Temse, een gemeente nabij Sint-Niklaas in Oost-Vlaanderen (België). Vervolgens speelde hij bij Germinal Beerschot. Deze satellietclub van Ajax bleek in 2003 de tussenstap naar de jeugdopleiding van Ajax. Aanvankelijk kwam Vertonghen uit voor de A-jeugd en later voor Ajax 2. Tijdens de voorbereiding van het seizoen 2006/2007 haalde trainer Henk ten Cate de speler bij de eerste selectie. Vertonghen speelde een aanzienlijk deel van de wedstrijden in de voorbereiding en de technische staf was lovend. Hij mocht bij aanvang van het seizoen bij de selectie blijven en kreeg rugnummer 28 toebedeeld.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 2:11 pm

Wat wil je daarmee zeggen? In die eerste seizoenshelft speelde Vertonghen in 3 wedstrijden mee. DUs pas vanaf de tweede competitiehelft speelde VErtonghen regelmatig in de eredivisie, anderhalf seizoen dus

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jul 21, 2008 2:14 pm

Eens. Ik zie het al in hem zitten sinds hij, ik meen onder Ten Cate twee seizoenen geleden, meedeed aan het Amsterdam Tournament als middenvelder. Als hij z'n handelingssnelheid verbetert zal hij ooit wel weer op het middenveld terechtkomen, denk ik. Als back is hij nu al behoorlijk en kan je werken aan z'n minpunten.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 2:19 pm

3 wedstrijden waarin hij geen moment liet zien een topper te wezen is genoeg voor mij, en het was ook genoeg voor Ajax die zagen dat het nix werd ,et vertonghen. Zijn eerste goal in Ajax 1 was voor NAC.

Vertonghen is een hele beperkte voetballer die door iedereen te vervangen is en dat moet Ajax doen in plaats van zijn contract te verlengen.

LucaS

Bericht door LucaS » ma jul 21, 2008 2:21 pm

Blijkbaar zien Ten Cate, van Geel en van Basten dat toch anders, Doc. DUs het is niet waar dat Ajax na drie wedstrijden zag dat het niets zou worden met Vertonghen. Integendeel

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » ma jul 21, 2008 2:35 pm

Taiwo, Tosic en uiteraard Srna zijn vele malen sterker dan vertonghen, de eerste 2 zijn min of meer leeftijdsgenoten en hebben veel meer kracht, uitstraling en voetbalkwaliteiten dan onze Soetaers/Vandamme-kloon.

Plaats reactie